abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217231439

Over precies een week is het weer zover, het hoogtepunt van het Vlaamse voorjaar, de hoogmis, oftewel de Ronde van Vlaanderen. De finale is ongewijzigd t.o.v. de vorige edities. 269 kilometer door het Vlaamse heuvelland, met twee topfavorieten die hopelijk aan elkaar gewaagd zijn belooft het weer een mooie koers te worden. Zet dus de st. Bernardus abt 12 (of wat ook u blieft) al koud in de koelkast, blokkeer alvast het nummer van uw schoonmoeder, en kuis alvast uw huis. Als voorpret is er deze week natuurlijk ook weer Vive le Velo: leve de ronde op Sporza.

Het parcours

16 hellingen
1. Oude Kwaremont (2.200 meter lang, 4% gemiddeld en 11,6% maximaal stijgingspercentage)
2. Eikenberg (1.200 meter lang, 5% gemiddeld en 10,6% maximaal)
3. Wolvenberg (645 meter lang, 7,9% gemiddeld en 17,3% maximaal)
4. Molenberg (463 meter lang, 7% gemiddeld en 12% maximaal)
5. Berendries (940 meter lang, 7% gemiddeld en 12,3% maximaal)
6. Valkenberg (550 meter lang, 8,2% gemiddeld en 13% maximaal)
7. Berg Ten Houte (1.100 meter lang, 6% gemiddeld en 21% maximaal)
8. Nieuwe Kruisberg / Hotond (2.500 meter lang, 5% gemiddeld en 9% maximaal)
9. Oude Kwaremont (2.200 meter lang, 4% gemiddeld en 11,6% maximaal)
10. Paterberg (360 meter lang, 12,9% gemiddeld en 20,3% maximaal)
11. Koppenberg (600 meter lang, 11,6% gemiddeld en 22% maximaal)
12. Steenbeekdries (700 meter lang, 5,3% gemiddeld en 6,7% maximaal)
13. Taaienberg (530 meter lang, 6,6% gemiddeld en 15,8% maximaal)
14. Oude Kruisberg / Hotond (2.500 meter lang, 5% gemiddeld en 9% maximaal)
15. Oude Kwaremont (2.200 meter lang, 4% gemiddeld en 11,6% maximaal)
16. Paterberg (360 meter lang, 12,9% gemiddeld en 20,3% maximaal)

7 kasseistroken
1. Doorn (500 meter)
2. Holleweg (1.500m)
3. Karel Martelstraat (1.200m)
4. Jagerij (800m)
5. Paddestraat (2.300m)
6. Mariaborrestraat (2.400m)
7. Stationsberg (600m)

Start: Markt in Brugge - 10.00 u.
Finish: Minderbroedersstraat in Oudenaarde - omstreeks 16.15 u.
Afstand: 268,9 km

Vrouwen:

Start: Markt in Oudenaarde - 13.10 u.
Finish: Minderbroedersstraat in Oudenaarde - 17.33 u.
Afstand: 168,8 km

Laatste winnaars
De mannen
2024 Mathieu van der Poel
2023 Tadej Pogačar
2022 Mathieu van der Poel
2021 Kasper Asgreen
2020 Mathieu van der Poel
2019 Alberto Bettiol
2018 Niki Terpstra
2017 Philippe Gilbert
2016 Peter Sagan
2015 Alexander Kristoff

De Meisjes
2024 Elisa Longo Borghini
2023 Lotte Kopecky
2022 Lotte Kopecky
2021 Annemiek van Vleuten
2020 Chantal van den Broek-Blaak
2019 Marta Bastianelli
2018 Anna van der Breggen
2017 Coryn Rivera
2016 Elizabeth Deignan
2015 Elisa Longo Borghini

Televisie:
Op Sporza vanaf 9:15, verder waarschijnlijk op Eurosport, HBO Max, en de NOS zal er vast ook verslag van doen.

Daarnaast Vive le vélo, leve de Ronde, van 31 maart tot en met 3 april op VRT 1 ​ en VRT Max. Karl nodigt elke avond drie gasten uit aan tafel. Jan Bakelants, Lotte Claes, Johan Museeuw, Jelle Wallaeys, Marijn de Vries, Sep Vanmarcke, Fien Delbaere, Jilke Michielsen, Sven Vanthourenhout en José De Cauwer schuiven alvast aan. Uiteraard weer mooie reportages (met verdrietige pianomuziek) van onze Sammy!

[ Bericht 1% gewijzigd door Felagund op 31-03-2025 17:26:09 ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_217231465
Ronde met een kleine r
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_217231472
quote:
9s.gif Op zondag 30 maart 2025 15:43 schreef franklop het volgende:
Ronde met een kleine r
Min min
pi_217231483
Sorry. Ik zie dat het ondertussen al verbeterd is. ^O^
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_217232435
Morgenavond dus de eerste aflevering van Vive le Velo o.a. met gelegenheidsdrinker Tom Waes.
Album top 100 2024
  zondag 30 maart 2025 @ 16:50:03 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217233044
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:24 schreef Felagund het volgende:
Morgenavond dus de eerste aflevering van Vive le Velo o.a. met gelegenheidsdrinker Tom Waes.
Natuurlijk is de Ronde wanneer de Ronde is, maar om nu al iemand te vragen die nog niet zolang geleden met 10 Kwaremont achter de kiezen om een boom gevouwen lag vind ik aan de vroege kant. Geeft niet het allerbeste signaal af.
Tegelijkertijd hebben we het natuurlijk over het land waar Bart de Pauw een uitverkochte theatertour heeft, dus elke verwachting was al teveel.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 maart 2025 @ 20:33:00 #7
862 Arcee
Look closer
pi_217236606
De Ronde. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217236669
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Natuurlijk is de Ronde wanneer de Ronde is, maar om nu al iemand te vragen die nog niet zolang geleden met 10 Kwaremont achter de kiezen om een boom gevouwen lag vind ik aan de vroege kant. Geeft niet het allerbeste signaal af.
Tegelijkertijd hebben we het natuurlijk over het land waar Bart de Pauw een uitverkochte theatertour heeft, dus elke verwachting was al teveel.
Je verzint het niet, maar dit is het plaatje waar mee ze het aankondigen:

Album top 100 2024
pi_217236748
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 20:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik hoop dat hij zeer diep door het stof gaat en daarna geen woord meer mag zeggen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 30 maart 2025 @ 20:47:04 #10
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217236780
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Vlaanderen :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217236795
Tom Waes is een lieve man
Groot fan van User Wotte
  zondag 30 maart 2025 @ 20:52:00 #12
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217236824
Gelukkig ook:
quote:
Sammy Neyrinck maakt reportages met enkele hoofdrolspelers uit de Ronde.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217236826
Tom moet één verplichte Mea Culpa doen van de VRT en mag daarna zich presenteren als de ontdekker van Lotte Claes in Kamp Waes.

Daarna krijgt hij de complimenten van Karrel dat hij aan durft te schuiven in deze roerige periode en de beste wensen voor de toekomst.

Geen zin in.
Ga wel kijken.

Overigens krijgen we deze week ook de rentree van Astrid Stockman.
The owls are not what they seem
  Moderator zondag 30 maart 2025 @ 21:00:43 #14
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217236939
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 20:52 schreef DiegoFuser het volgende:
Tom moet één verplichte Mea Culpa doen van de VRT en mag daarna zich presenteren als de ontdekker van Lotte Claes in Kamp Waes.

Daarna krijgt hij de complimenten van Karrel dat hij aan durft te schuiven in deze roerige periode en de beste wensen voor de toekomst.

Geen zin in.
Ga wel kijken.

Dit klinkt alsof we morgen onvoorstelbaar gaan pieken. Ik zit klaar met de geslepen messen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_217236997
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 21:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dit klinkt alsof we morgen onvoorstelbaar gaan pieken. Ik zit klaar met de geslepen messen.
Verdiend dit hoogtepunt van Vlaamse zelfbevlekking geen apart topic ? >:)
pi_217237028
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 20:52 schreef DiegoFuser het volgende:

Geen zin in.
Ga wel kijken.

Daarnaast nog de woordvoerder van Wout die ons gaat overtuigen dat de tijd van Wout op de Kwaremont een goed teken is, en dat hij in topvorm aan de start van de Ronde zal staan!
Album top 100 2024
pi_217237920
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 16:24 schreef Felagund het volgende:
Komt ie met de auto ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217237986
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 22:49 schreef TLC het volgende:

[..]
Komt ie met de auto ?
Dat lijkt mij niet, tenminste niet achter het stuur, want ik neem aan dat zijn rijbewijs is afgepakt.
Album top 100 2024
pi_217239354
De nieuwe Woordvoerder van Wout is uit.

quote:
“Twee sterren voor ‘De Ronde’, drie voor Parijs-Roubaix de week nadien. Daar plaats ik hem wel naast Van der Poel, Pogacar en... Wout van Aert.”

“Jawel, u leest het goed. Ik weiger Wout op dit moment af te schrijven. Ik zag hem zaterdag heel kort. Het hoofdstuk-koers werd maar beperkt aangesneden. Maar wat me opviel en plezierig en hoopvol stemde is de zeer ontspannen indruk die hij naliet. Dat terwijl de druk toch van alle kanten toeneemt en de kritiek opsteekt dat zijn voorbereiding misschien toch wel anders had gemoeten. Wel, hij blijft er rustig onder. En twijfelt niet.”

“Het blijft een gegeven dat je, twee dagen nadat je een hoogtestage op Tenerife beëindigde en van je berg afdaalde, onmogelijk over topbenen kan beschikken in een zware koers als de ‘E3'. Maar tegen ‘De Ronde’ zou dat wel moeten veranderen.”

“Mogelijk krijgen we woensdag in Dwars door Vlaanderen al een positief signaaltje van hem, maar zelfs dat zou ik niet meenemen. Hij heeft gekozen voor een bepaalde weg en daar vertrouwt hij op, zonder dat hij die bijkomende opsteker nodig heeft.”

“Collectief vond ik Visma-Lease a Bike in Gent-Wevelgem niet slecht, maar zeker ook niet acterend op het hoge niveau zoals dat de voorbije jaren het geval was in het klassieke voorjaar. Matteo Jorgenson was iets minder, maar dit is dan ook niet de wedstrijd die hem het best ligt.”

“Victor Campenaerts reed dan weer wél goed. Klaar kijkend. Sinds het Vlaamse openingsweekend, waarin hij onder de verwachtingen bleef, heeft hij duidelijk zijn draai gevonden en is hij gegroeid. Woensdag, in Waregem, verwacht ik wel eens een echt dominante race van het team. Dat heb ik tot dusver gemist.”

“In die optiek ook kan je je afvragen: wat doet Visma-Lease a Bike ermee? Daar weten ze ook wel dat anticiperen in die omstandigheden weinig zin heeft. Ga je dan mee dominant koersen, met het volle geloof in kopman Van Aert? Of zoals vrijdag in de E3 Saxo Classic: mossel noch vis. Na alle opofferingen die Wout heeft gedaan, hoop ik toch dat ze volop zijn kaart trekken.”

“Op naar op z’n minst een mooi duel, met andere woorden. Tussen twee tenoren in topvorm. En voorts hopen op de allerbeste benen van Pedersen en een perfecte timing van Van Aert. Dat kan het uitermate boeiend maken. Verrassingen zie ik niet meteen komen. Pogacar en Van der Poel laten namelijk geen spelletjes toe.”
The owls are not what they seem
  maandag 31 maart 2025 @ 13:31:48 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217241437
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 21:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Verdiend dit hoogtepunt van Vlaamse zelfbevlekking geen apart topic ? >:)
Eens.
pi_217241457
Er is al een apart topic voor Vive le Velo, maar daar gaat het vooral over de Tour versie. Vorige jaren is het ook vooral in de Ronde topic besproken, ook omdat de animo wat minder lijkt te zijn dan tijdens de Tour.
Album top 100 2024
  maandag 31 maart 2025 @ 13:49:25 #22
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217241616
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Als je door je oogharen kijkt lijkt het alsof Waes gele hoorntjes heeft.
  FOK!fotograaf maandag 31 maart 2025 @ 14:05:26 #23
842 Zorro
Z
pi_217241748
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 13:49 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Als je door je oogharen kijkt lijkt het alsof Waes gele hoorntjes heeft.
Als je er een beetje in een Waes naar kijkt bedoel je?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 15:13:40 #24
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217242269
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 13:33 schreef Felagund het volgende:
Er is al een apart topic voor Vive le Velo, maar daar gaat het vooral over de Tour versie. Vorige jaren is het ook vooral in de Ronde topic besproken, ook omdat de animo wat minder lijkt te zijn dan tijdens de Tour.
Ik ga alleen al in m'n eentje een heel topic volposten. Karl gaat Tom behandelen alsof hij eigenlijk een slachtoffer is, ik voel het aan mijn water.

Maar wat mij betreft kan het prima hier. Alleen staat het iedereen altijd vrij om een topic te openen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_217243205
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Ik ga alleen al in m'n eentje een heel topic volposten. Karl gaat Tom behandelen alsof hij eigenlijk een slachtoffer is, ik voel het aan mijn water.

Maar wat mij betreft kan het prima hier. Alleen staat het iedereen altijd vrij om een topic te openen.
We gaan er niet teveel woorden aan vuil maken, maar het is heel moedig dat je hier komt zitten in deze moeilijke periode voor jou Tom. Je moet weten dat er nog steeds mensen zijn die je waarderen, je bent een prachtig mens en dat moet je onthouden.

We schakelen over naar de woordvoerder van WOUT.

WOUT WOUT WOUT

LOTTE LOTTE LOTTE LOTTE

1 opmerking dat er ook nog andere kanshebbers zijn.

REMCO

Meer WOUT WOUT

Nogmaals ontzettend dapper dat je hier gekomen bent Tom, nog heel veel sterkte de komende tijd.
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')