Want gelukkig werkt de overheid altijd erg efficiënt en snel.quote:Op zondag 30 maart 2025 09:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Al die energieleveranciers zijn dievenbendes. Gewoon nationaliseren.
Ik zie enkel dat je akkoord moet gaan met een standaard privacy beleid. Voor nu zie ik geen aanvullende voorwaarden en het is gratis.quote:Op zondag 30 maart 2025 09:50 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik wil mij dus ook aanmelden maar ik heb geen zin in een mogelijk addertje onder het gras, áls die er zou zijn. Ik zie het iig niet maar mss een ander wel..
In bezit van de overheid maakt het nog geen staatsbedrijfquote:Op zondag 30 maart 2025 10:03 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Want gelukkig werkt de overheid altijd erg efficiënt en snel.
Tennet is trouwens toch van de overheid? Hoe gaat het daar eigenlijk.... misschien is dat een goed voorbeeld voor je onderbouwing?
Grappig, per 1 augustus 2023 overgestapt van Vattenfall naar Eneco omdat laatstgenoemde als eerste weer vaste contracten aanbood, een week of wat geleden nog eens ingelogd op 'Mijn Vattenfall' omdat het kon en nu wil ik wederom inloggen om die jaarafrekeningen te downloaden en lukt het niet meer.quote:Op zondag 30 maart 2025 12:01 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik zie enkel dat je akkoord moet gaan met een standaard privacy beleid. Voor nu zie ik geen aanvullende voorwaarden en het is gratis.
Voor nu lijkt de stichting vooral te inventariseren hoeveel mensen mee willen doen en vervolgens of er voldoende basis is (aantal deelnemers en juridische basis) om een rechtszaak te starten.
Dus ja, gewoon inschrijven en dan zie je wel hoe het loopt. Eventueel alvast je jaarafrekeningen downloaden/opzoeken van rond 2022.
Ik weet nog dat ik altijd een jaar contract had bij oxxio en toen het even tegenzat ik om de 3 maanden een nieuw contract kreeg.quote:Op zondag 30 maart 2025 09:44 schreef Gunner het volgende:
Normaal gesproken zou ik hier niet aan meedoen maar voor een energiemaatschappij maak ik daar graag een uitzondering voor.
quote:Op zondag 30 maart 2025 13:24 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Grappig, per 1 augustus 2023 overgestapt van Vattenfall naar Eneco omdat laatstgenoemde als eerste weer vaste contracten aanbood, een week of wat geleden nog eens ingelogd op 'Mijn Vattenfall' omdat het kon en nu wil ik wederom inloggen om die jaarafrekeningen te downloaden en lukt het niet meer.
Heb me ingeschreven en ook de jaarafrekening gedownload. Voor het geval deze straks ineens foetsie is.quote:Op zondag 30 maart 2025 12:01 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik zie enkel dat je akkoord moet gaan met een standaard privacy beleid. Voor nu zie ik geen aanvullende voorwaarden en het is gratis.
Voor nu lijkt de stichting vooral te inventariseren hoeveel mensen mee willen doen en vervolgens of er voldoende basis is (aantal deelnemers en juridische basis) om een rechtszaak te starten.
Dus ja, gewoon inschrijven en dan zie je wel hoe het loopt. Eventueel alvast je jaarafrekeningen downloaden/opzoeken van rond 2022.
De rechter denkt daar dus anders over. Beleid was 2x per jaar.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat een gejank. Variabel is variabel. Kan dus tussentijds gewijzigd worden en bij die wijziging heb je recht om het contract stop te zetten als je het er niet mee eens bent.
Met dynamische tarieven betaal je nooit teveel. Heeft me al veel geld bespaard.
Bij de woekerpolis zaak is er een behoorlijke som geld uitgekeerd aan de personen die massaal, gezamenlijk geclaimd hebben.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:42 schreef karr-1 het volgende:
er zijn in het verleden meerdere van dit soort massa claims geweest en ik kan me er niet 1 herinneren die daadwerkelijk tot een uitkering geleid heeft.
Voel je vrij om mee te doen, maar mij lijkt het onzin
quote:Is aanmelden gratis?
Aanmelden voor het meldpunt is kosteloos. Vervolgstappen, bijvoorbeeld een mogelijke rechtsgang, zouden kosten met zich kunnen meebrengen. We doen hierin natuurlijk niks zonder jouw toestemming.
quote:Hierbij een update met betrekking tot de energieclaim.
Vattenfall stapt naar Hoge Raad
Vattenfall gaat in cassatie tegen het oordeel van het gerechtshof. Dat betekent dat over 6 tot 18 maanden uitspraak wordt gedaan door de Hoge Raad. De Hoge Raad is de hoogste rechter in Nederland. Na het oordeel van de Hoge Raad is de zaak - waarschijnlijk - definitief afgedaan.
Ondertussen gaan de voorbereidingen voor de massaclaim gewoon door. Wij verwachten hierover op korte termijn meer details met je te kunnen delen.
De voortgang kunt u online raadplegen
De voortgang van de claim houdt u eenvoudig online bij.
Hoe hoog is mijn schadevergoeding?
De schade per consument bedraagt - op basis van de uitspraken van de rechtbank en het gerechtshof Amsterdam - gemiddeld ¤ 500 tot maximaal ¤ 10.000. Dit zijn geen ‘lokkertjes’ of overdreven bedragen. De schade wordt berekend op basis van het verschil tussen het tarief bij aanvang van het contract en het (hogere) variabele tarief. U kunt hier een voorbeeldberekening teruglezen.
Kassa! Salderingsregeling blijft overeind
Consumentenrecht-expert en jurist mr. drs. Roelof de Nekker was bij Kassa! om uitleg te geven over de aanstaande salderingsregeling:
“De salderingsafspraken staan in de algemene voorwaarden die door energieleveranciers worden gebruikt (artikel 4.1), en worden in veel gevallen ook vermeld in het energiecontract zelf. Deze afspraken moeten energieleveranciers nakomen”
Het einde van de wettelijke salderingsregeling betekent niet automatisch dat energiemaatschappijen kunnen stoppen met salderen. Dat bevestigt hoogleraar energierecht Lorenzo Squintani van de Rijksuniversiteit Groningen. Dat komt vanwege de contractuele salderingsafspraak tussen energiemaatschappijen en consumenten, onder meer in artikel 4.1 van de Algemene Voorwaarden.
Volgens De Nekker komt de contractuele salderingsregeling erop neer dat de terugleververgoeding gelijk moet zijn aan de stroomprijs die je ook betaalt voor ontvangen elektriciteit. Claimer.nl zet zich ervoor in om bij de massaclaim waarvoor jij je hebt aangemeld, ook dit punt aan de orde te stellen. Bij Claimer.nl zit je ook hiervoor dus goed
Volg de voortgang eenvoudig online
Op deze pagina vind je de huidige stand van zaken. We houden deze pagina iedere maand bij. Let op: het is helaas niet zo dat je 'volgende week' een vergoeding ontvangt. Dit kan beslist een kwestie worden van de lange adem. Dit traject vraagt om geduld en kan enkele jaren duren voordat het volledig is afgerond.
Vragen: een antwoord kan even duren
Onze klantenservice wordt op dit moment verder ingericht. Als je nu een vraag stelt, kan het tot ongeveer 7 werkdagen duren voordat je een inhoudelijk antwoord ontvangt. Maak je geen zorgen: jouw claim, inclusief eventuele bijzonderheden of unieke omstandigheden, wordt zorgvuldig behandeld. We zetten ons in voor de hoogst mogelijke vergoeding, tegen de laagst mogelijke kosten.
Een antwoord op (bijna) alle vragen vind je onderaan deze pagina.
DEEL DEZE MAIL: HOE MEER AANMELDINGEN, HOE GROTER DE KANS OP SUCCES
Hoe heer meer aanmeldingen, hoe sterker we staan. Deel deze mail met je vrienden en familie. Zorg dat iedereen zich aanmeldt bij de pionier en grondlegger van de energieclaim: claimer.nl. Let op: laat je gegevens uitsluitend achter bij claimer.nl. Het is niet nodig je gegevens achter te laten bij een andere instelling. Wij zorgen dat jouw belangen optimaal worden gewaarborgd.
We hebben nu zo 'n 75.000 aanmeldingen. Op naar de 100.000. Deel deze mail.
Met vriendelijke groet,
Het claimer.nl team
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |