Prima, maar jij voert 'economische schade' op als argument, niet ik.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:17 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je ertegenaan kijkt. Zonder vergunning wel.
Maar deze discussie met als uitgangspunt "sporten is ook gevaarlijk" geloof ik verder wel.
Iemand zegt dat legaal vuurwerk geen schade veroorzaakt, ik zeg dat...quote:Op zondag 30 maart 2025 19:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Prima, maar jij voert 'economische schade' op als argument, niet ik.
Of je zegt gewoon "Nee opkk" dan ben je er ook vanafquote:Op zondag 30 maart 2025 19:35 schreef Bart2002 het volgende:
Geef het ze nou maar dan zijn we er in 1 keer vanaf.
Dan kunnen ze techneuten worden in de energiesfeer. Net als al die gemankeerde installateurs van zonnepanelen die nu geen dubbeltje meer verdienen. Alles voor de goede zaak.
Nee, dat is het punt niet. Het punt is waarom je het ene wel zou verbieden op basis van die economische schade door letsel en het andere niet, terwijl de schade daarvan exponentieel veel groter is het hele jaar door. Wat die willekeur rechtvaardigt.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:33 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Iemand zegt dat legaal vuurwerk geen schade veroorzaakt, ik zeg dat...
Ja weetje ik heb hier ook helemaal geen zin in. Jij hebt gelijk, sporten is slechter voor de maatschappij dan vuurwerk. Of wat je punt dan ook is.
Ja dat kan ook. Persoonlijk vind ik het ook op afpersing lijken met een hele rare rekening. Ze hadden veel beter 4 miljard kunnen eisen. Dan krijgen ze er misschien 1. Of gewoon niks natuurlijk. Misschien is dat beter.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:40 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Of je zegt gewoon "Nee opkk" dan ben je er ook vanaf
Toegeven aan chantage is nooit goed te praten, want dan blijven de chanteurs daar mee bezig en eisen dan ook steeds meer.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:35 schreef Bart2002 het volgende:
Geef het ze nou maar dan zijn we er in 1 keer vanaf.
Dan kunnen ze techneuten worden in de energiesfeer. Net als al die gemankeerde installateurs van zonnepanelen die nu geen dubbeltje meer verdienen. Alles voor de goede zaak.
Huh? Waarom had die man het gisteren op tv dan over 'alleen Nederlandse tekst op het vuurwerk, dus niet te verkopen in andere landen'?quote:Op zondag 30 maart 2025 14:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Schade komt van in Nederland verboden vuurwerk uit het buitenland.
Haha dit word gewoon geforceerd, dat is iets anders.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja dat kan ook. Persoonlijk vind ik het ook op afpersing lijken met een hele rare rekening. Ze hadden veel beter 4 miljard kunnen eisen. Dan krijgen ze er misschien 1. Of gewoon niks natuurlijk. Misschien is dat beter.
Ze hebben tenslotte een verdienmodel qua produceren en verkopen van schadelijk spul met zeer weinig maatschappelijke waarde. Dus laten we inderdaad een dikke fuck you doen. Ga iets zinnigs doen vuurwerkmannen.Er is een tijd van komen maar ook een tijd van gaan. De natuurlijke loop der dingen.
De vvd is vorige week omgegaan. Dit jaar zou een verbod niet meer haalbaar zijn, maar volgend jaar zou het wel eens einde oefening kunnen zijn..quote:Op zondag 30 maart 2025 01:26 schreef Chivaz het volgende:
Dat ik nog moet meemaken dat er überhaupt een vuurwerk verbod komt…..
Erg jammer dat ook dit weer verkloot word door de overheid die elk aspect van het leven wil reguleren.
Lobbyisme, met propaganda die al jaren het sentiment en onderbuik van de bevolking bespeelt om de Overton window te verschuiven naar acceptatie van een verbod. Liberalisme is dood en begraven in NL. Meest vreemde blijft toch dat dit lukt met jaarlijks dalende cijfers. Anders hadden ze iig nog een gelegenheidsargument gehad.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt niet. Het punt is waarom je het ene wel zou verbieden op basis van die economische schade door letsel en het andere niet, terwijl de schade daarvan exponentieel veel groter is het hele jaar door. Wat die willekeur rechtvaardigt.
Ik hoop dat de Nederlanders collectief een middelvinger opsteken en meer gaan afsteken dan ooit tevoren.quote:Op maandag 31 maart 2025 07:52 schreef Toine51 het volgende:
Ze kunnen het wel verbieden,maar wie gaat het handhaven dan?
En dat van een “liberale” partij, verboden, hoge belastingen, censuur. Waarom noemen ze zich zelf nog liberalen?quote:Op maandag 31 maart 2025 06:57 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
De vvd is vorige week omgegaan. Dit jaar zou een verbod niet meer haalbaar zijn, maar volgend jaar zou het wel eens einde oefening kunnen zijn..
De VVD is niet alleen maar een liberale partij, tegenwoordig steeds meer een conservatieve partij van Law and Order.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dat van een “liberale” partij, verboden, hoge belastingen, censuur. Waarom noemen ze zich zelf nog liberalen?
Als het een conservatieve partij zou zijn dan zouden ze deze traditie willen conserveren. De VVD is een machtspartij zonder een duidelijke ideologie.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VVD is niet alleen maar een liberale partij, tegenwoordig steeds meer een conservatieve partij van Law and Order.
Dankzij al het tuig op hun rechterflank schoof de VVD op.
Je vergeet dat ze een paar jaar vooruit kopen en bestellen. Daarnaast alle investering die ze hebben gedaan om te komen tot de veiligste opslagomstandigheden van de wereld kost ook geldquote:Op zondag 30 maart 2025 00:33 schreef Moonversion het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-bij-vuurwerkverbod
[..]
Koekkoek, de totale omzet van de vuurwerkbranche was afgelopen jaar 118 miljoen euro
https://www.metronieuws.n(...)p-nederland-2024-br/
Dat is omzet, daar moeten de kosten van het transport, pand, gas,water, licht en personeel nog vanaf, oh ja, ze moeten er het vuurwerk ook nog voor inkopen.
En dan wil Pyrotechniek Nederland dat de sector bijna een miljard krijgt ter compensatie.
Nu wil ik ook compensatie omdat ik geen vuurwerk meer mag afsteken
Verkoop de opslagruimte aan Defensie voor munitie.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze een paar jaar vooruit kopen en bestellen. Daarnaast alle investering die ze hebben gedaan om te komen tot de veiligste opslagomstandigheden van de wereld kost ook geld
Munitieopslagen hebben andere eisen dan wat vuurwerkquote:Op maandag 31 maart 2025 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verkoop de opslagruimte aan Defensie voor munitie.
De regering zou ook kunnen zeggen: "We kopen al het vuurwerk dat er nog in de opslag ligt op tegen marktprijs en dat is dan de compensatie." En dus vanaf nu niets meer inkopen. Facturen moeten uiteraard wel overhandigd worden, zodat dit te controleren valt.quote:Op maandag 31 maart 2025 07:30 schreef HSG het volgende:
Waarom een compensatie? Is gewoon een risico van het vak.
Als de regering een bepaald medicijn verbied dan krijgt het farmaceutisch bedrijf toch ook geen compensatie.
Waarom kan de overheid niet verbieden om het te verkopen?quote:Op zondag 30 maart 2025 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verkopers lijkt me, fabrikanten kunnen het op andere markten kwijt.
Wat zo'n verbod ook meteen kansloos maakt. Het is overal te verkrijgen. Net zoals dat het nu niet te handhaven valt, valt een totaalverbod dat ook niet.
Dar kan natuurlijk wel alleen heeft het weinig zin, je kan het overal in Europa legaal kopen. Je ziet nu al wat er gebeurt met tabak en dat is niet eens verboden, alleen duur.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom kan de overheid niet verbieden om het te verkopen?
Veel eerder zou men zware straffen moeten zetten op het produceren van voor mensen ongezonde of schadelijke producten.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik hoop dat de Nederlanders collectief een middelvinger opsteken en meer gaan afsteken dan ooit tevoren.
Dat zijn ze al zo een 30 jaar, de grote tegenstanders van het reguleren van Coffeeshops zijn met name de VVD.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VVD is niet alleen maar een liberale partij, tegenwoordig steeds meer een conservatieve partij van Law and Order.
Dankzij al het tuig op hun rechterflank schoof de VVD op.
Als de lui die VVD verwijten geen liberaal beleid te voeren nu eens zelf de volgende keer wél op een liberale partij stemmen..quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn ze al zo een 30 jaar, de grote tegenstanders van het reguleren van Coffeeshops zijn met name de VVD.
Ik had persoonlijk meer van JA21 verwacht, maar is vooral erg populistisch.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de lui die VVD verwijten geen liberaal beleid te voeren nu eens zelf de volgende keer wél op een liberale partij stemmen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |