abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217224436
Voor het eerst in mijn leven heeft mijn zoon aarsmaden, oftewel de zandbak wormpjes.

Kwam er te laat achter winkels zijn al dicht, morgen gelijk naar het kruidvat.

Maar heb nu net zijn billen afgenomen met een billendoekje en daarna de buitenkant wat ingesmeerd met dettol handzeep. ( beter iets als niets ??? )

Zou dat wat helpen zouden ze daar ook dood van gaan als ze daarmee in aanraking komen ?

Zoon slaapt door alles heen gelukkig maar het zag er zo vies uit, krijg er spontaan kippenvel van brrrrr
pi_217224627
Stel je niet zo aan joh, morgen pillen halen en verder niets doen
pi_217225425
Het heeft geen zin om zijn billen in te smeren met Dettol...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217225427
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 00:19 schreef Moonversion het volgende:
Stel je niet zo aan joh, morgen pillen halen en verder niets doen
Was het maar zo makkelijk zoon heeft een beperking met zware arfid.

Eet niks alleen brood patat bepaalde vla wat soepstengels en alleen kinderchocola.

Enige pil vorm die hij krijgt is zetpil, hopelijk hebben ze iets van vloeibaar spul. ( zelfs vloeibare medicatie neemt hij tot nu toe niet, zodra het ook maar iets anders ruikt weigerd hij )

Maar goed na de dettol geen wormpjes meer gezien in de buiten regio
pi_217225504
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:10 schreef Aloria het volgende:

[..]

Eet niks alleen brood patat bepaalde vla wat soepstengels en alleen kinderchocola.

Enige pil vorm die hij krijgt is zetpil, hopelijk hebben ze iets van vloeibaar spul. ( zelfs vloeibare medicatie neemt hij tot nu toe niet, zodra het ook maar iets anders ruikt weigerd hij )

Misschien kan je zo'n tabletje oplossen en dan dan met een spuitje achter in zijn mond spuiten zodat hij het misschien in een reflex doorslikt? Of de apotheek vragen of ze een vloeibare variant hebben.

Met goede hygiëne zouden ze met een week of 6 ook vanzelf weg kunnen gaan verteld de site van thuisarts.
Sterkte.
Fake it till you make it...
pi_217225511
quote:

[..]

Met zo een dieet is het toch ook niet raar dat je kind een zwak immuunsysteem heeft. Ik zou hier aan werken. Ook beter voor de rest van zijn leven.
pi_217225539
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:36 schreef YoopY het volgende:

[..]
Met zo een dieet is het toch ook niet raar dat je kind een zwak immuunsysteem heeft. Ik zou hier aan werken. Ook beter voor de rest van zijn leven.
Wel lekker makkelijk oordelen als je verder nul context kent.
Vraag dan eerst wat meer info voordat je zo bot gaat lopen betweten.
pi_217225610
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:44 schreef archito het volgende:

[..]
Zo was het niet bedoeld. Maar dat is toch niet goed?
pi_217225829
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:44 schreef archito het volgende:

[..]
De context is een kind dat alleen patat en chocola wil eten. Dat is hoe dan ook niet gezond
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  zondag 30 maart 2025 @ 10:07:42 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217226267
OT blijven zou fijn zijn. Kritiek hebben op een ouder met een kind met een eetprobleem lijkt mij in dit topic compleet overbodig en beslist niet behulpzaam. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_217226283
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:09 schreef Filosoofert het volgende:
Het heeft geen zin om zijn billen in te smeren met Dettol...
1e kind zeker ;)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217226421
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:08 schreef halfway het volgende:

[..]
1e kind zeker ;)
Je smeert geen zeep in een bilnaad. Je kan wat sudo creme smeren oid.

Vraag me af wat het aantal kinderen ermee te maken heeft verder? Of je moet bij 3 kinderen een brief thuis krijgen waarin wordt uitgelegd dat Dettol Handzeep anders is dan andere?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:34:49 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217226653
quote:

[..]

quote:

[..]

https://www.newpharma.nl/(...)-suspensie-30ml.html
Goed de hele beschrijving lezen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_217227371
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]
[..]
https://www.newpharma.nl/(...)-suspensie-30ml.html
Goed de hele beschrijving lezen.
Dankje enige reactie waar ik wat aan heb, rest kan blijkbaar niet lezen.

Maar zal eerst wel even met de ah overleggen, gok dat die zal zeggen dat ik het uit moet gaan zitten.
pi_217227685
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:15 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Je smeert geen zeep in een bilnaad. Je kan wat sudo creme smeren oid.

Vraag me af wat het aantal kinderen ermee te maken heeft verder? Of je moet bij 3 kinderen een brief thuis krijgen waarin wordt uitgelegd dat Dettol Handzeep anders is dan andere?
Bij de 1e zijn ze altijd iets onzekerder.
Ik heb er trouwens 3 grootgebracht.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217235855
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:14 schreef Aloria het volgende:

[..]
Dankje enige reactie waar ik wat aan heb, rest kan blijkbaar niet lezen.

Maar zal eerst wel even met de ah overleggen, gok dat die zal zeggen dat ik het uit moet gaan zitten.

Sterkte.
pi_217238354
Het is gelukt !

Ik denk als ik hem nu in zijn slaap een slokje appelmoes laat nemen met 1 helft van die pil....

Nou drama.... uitspugen, vingers in de mond, pil helft weggooien, mond niet meer open doen half braken....

Gelukkig is die autistisch en het eerste wat hij vraagt slokje water ?????

Kon de 2 delen van de pil gelukkig terug vinden, die zaten half gesmolten op mijn ene vinger, de beker water in de andere hand.

Pil net voor het slokje water in de mond gewipt en gelijk de beker water er achteraan gedrukt.

Hij merkte het niet eens, slikte het zo door !

Over 14 dagen nog 1 pil, die laat ik eerst wel zacht worden en dan doe ik het net als nu, vlak voor het slokje water even met de vinger zo in de mond wippen.

Vind die beesten zo goor, krijg er gewoon de rillingen van
  maandag 31 maart 2025 @ 10:08:22 #18
208890 June.
Seriously?
pi_217239675
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 00:55 schreef Aloria het volgende:
Het is gelukt !

Ik denk als ik hem nu in zijn slaap een slokje appelmoes laat nemen met 1 helft van die pil....

Nou drama.... uitspugen, vingers in de mond, pil helft weggooien, mond niet meer open doen half braken....

Gelukkig is die autistisch en het eerste wat hij vraagt slokje water ?????

Kon de 2 delen van de pil gelukkig terug vinden, die zaten half gesmolten op mijn ene vinger, de beker water in de andere hand.

Pil net voor het slokje water in de mond gewipt en gelijk de beker water er achteraan gedrukt.

Hij merkte het niet eens, slikte het zo door !

Over 14 dagen nog 1 pil, die laat ik eerst wel zacht worden en dan doe ik het net als nu, vlak voor het slokje water even met de vinger zo in de mond wippen.

Vind die beesten zo goor, krijg er gewoon de rillingen van
Goed dat het is gelukt! Als hij er weinig last van heeft dan zou ik zoveel mogelijk bij z'n billen vandaan blijven. Het is echt enorm besmettelijk. Kans is aanwezig dat je dan via je eigen handen jezelf en mogelijk hemzelf weer besmet.

Het beetje eten wat hij eet zal hij vaak ook met z'n handen eten? Dus handen wassen, zowel na toiletgang als voor het eten! Ondergoed en beddengoed 60 graden, etc.
Shine bright like a diamond.
pi_217242263
Wat fijn dat het gelukt is met die pil! Deel 1 zit er dan maar vast in, hopelijk gaat het over 14 dagen nog een keer zo voorspoedig!
pi_217281050
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:13 schreef Nijna het volgende:
Wat fijn dat het gelukt is met die pil! Deel 1 zit er dan maar vast in, hopelijk gaat het over 14 dagen nog een keer zo voorspoedig!
Ja dat hoop ik ook, het verbaast mij enorm hoeveel van die vieze krengen eruit komen.

Heb jaren in de kdv gewerkt en nog nooit mee gemaakt, collega vertelde dat ze vroeger standaard die pillen in huis had want die had ze regelmatig nodig gadver.

Zoon ook even dag thuis gehouden, eet al paar dagen bijna niks, eergisteren wilde die al om 5.00 in de ochtend onder de douche en daarna heeft die lope spugen echt zo sneu.

Gelukkig nu weer een stuk vrolijker en eet weer wat meer en heeft weer wat praatjes.

Ik vreesde altijd voor luizen maar dit is ook een drama
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 20:18:11 #21
382129 crew  Donna
pi_217560580
Heb je het hele gezin even een pil gegeven?

Ik heb ze ook standaard in huis. Ze zijn er hier gevoelig voor helaas. Was ik vroeger ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')