abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217220970
Ik heb dit flink wat jaren geleden al eens geprobeerd, helaas zonder resultaat, dus daarom probeer ik het opnieuw. Ik zoek de volledige uitzendingen van het Songfestival van 1998, 1999 en 2001 met Nederlands commentaar van Willem van Beusekom. Dat zijn namelijk gaten in mijn collectie van Songfestival-edities die ik zelf bewust heb meegemaakt. Op YouTube zijn die edities natuurlijk wel te vinden, maar alleen in andere talen.

Bij Beeld en Geluid kan je oude uitzendingen opvragen, maar de Songfestival-uitzendingen worden niet vrijgegeven door de EBU-rechten. Daarom hoop ik dat iemand nog een oude opname van die jaren heeft liggen of op een andere manier weet hoe ik er aan kan komen. Aangezien dit toch wel een beetje het grootste Nederlandse (sub)forum is op Songfestival-gebied, denk ik toch hier de grootste kans te maken.

Wie kan mij helpen?
  zaterdag 29 maart 2025 @ 17:46:20 #2
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217221193
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 17:18 schreef TheArt het volgende:
Ik heb dit flink wat jaren geleden al eens geprobeerd, helaas zonder resultaat, dus daarom probeer ik het opnieuw. Ik zoek de volledige uitzendingen van het Songfestival van 1998, 1999 en 2001 met Nederlands commentaar van Willem van Beusekom. Dat zijn namelijk gaten in mijn collectie van Songfestival-edities die ik zelf bewust heb meegemaakt. Op YouTube zijn die edities natuurlijk wel te vinden, maar alleen in andere talen.

Bij Beeld en Geluid kan je oude uitzendingen opvragen, maar de Songfestival-uitzendingen worden niet vrijgegeven door de EBU-rechten. Daarom hoop ik dat iemand nog een oude opname van die jaren heeft liggen of op een andere manier weet hoe ik er aan kan komen. Aangezien dit toch wel een beetje het grootste Nederlandse (sub)forum is op Songfestival-gebied, denk ik toch hier de grootste kans te maken.

Wie kan mij helpen?
Het enige dat ik kan bedenken is om @ArnieAlberts om hulp/raad te vragen.

En nee, dit is geen grap. ArnieAlberts weet veel over dit soort dingen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  maandag 31 maart 2025 @ 04:30:40 #3
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_217238560
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 17:46 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Het enige dat ik kan bedenken is om @:ArnieAlberts om hulp/raad te vragen.

En nee, dit is geen grap. ArnieAlberts weet veel over dit soort dingen.
Dank! :)

Hoi TS*! :D Wat je vraagt is eigenlijk helemaal niet zo'n gek verzoek, en duikt vast nog wel eens op. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: helaas, ik heb ze ook (nog) niet. De Songfestival-fanwereld reikt echter héél ver, velen zijn op zoek naar of hébben deze uitzendingen al (En Beus was een legende qua audiocommentaar). Het scheelt dat de drie jaren die je noemt gelukkig geen al te oude jaargangen zijn, volgens mij (en daar ben ik best wel van overtuigd) zijn die in de tweede helft van de 2000s (2007/2008-ish) herhaald op vroegere digitaal kanaal Hilversum Best. Dat is een moment geweest dat er menig DVD-recorder heeft aangestaan, en opnames van díe uitzendingen duiken nog wel eens her en der op. Trouwens... Ik ben er wel zeker van, de edities van Edsilia en Marlayne (dus 98 en 99) zijn zover ik weet toen integraal herhaald.

Ik hou een oogje voor je in het zeil! Het kan zijn dat ik het eens opduik (ik heb vooral de Nationale Songfestivals hier, uit de jaren dat Paul de Leeuw het nog presenteerde al dan niet met Linda de Mol naast 'm), maar ik hou me aanbevolen als jij me voor bent en (op bijvoorbeeld Marktplaats, ik noem maar wat) een zoekertje plaatst waar iemand positief op reageert. Betaal er alleen niet de volle mep voor, want het is absoluut niet 'zeldzaam' ofzo.

Succes met de zoektocht! :D

P.S.: Fuck de EBU. Is het niet om het afgelopen jaar, dan wel om hun krampachtige gedoe rondom de beeldrechten. Er was een prachtig YouTube-kanaal met AI upscaled beelden van de jaren DONE RIGHT (en ik zeg dat écht niet snel, AI is zó lelijk en kut maar hier was het echt perfect subtiel genoeg gedaan), en meteen ging de hakbijl erin.

EDIT: Ik zei eerder OP waar ik TS wilde schrijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door ArnieAlberts op 01-04-2025 21:12:16 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_217240451
.

[ Bericht 82% gewijzigd door Wienerschnitzels op 31-03-2025 11:40:41 ]
pi_217245270
Je kan altijd proberen via beeld en geluid, maar je zal wel goedkeuring moeten hebben van de NOS.
https://zoeken.beeldengel(...)2102209220342712831/
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_217247401
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 04:30 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Dank! :)

Hoi OP! :D Wat je vraagt is eigenlijk helemaal niet zo'n gek verzoek, en duikt vast nog wel eens op. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: helaas, ik heb ze ook (nog) niet. De Songfestival-fanwereld reikt echter héél ver, velen zijn op zoek naar of hébben deze uitzendingen al (En Beus was een legende qua audiocommentaar). Het scheelt dat de drie jaren die je noemt gelukkig geen al te oude jaargangen zijn, volgens mij (en daar ben ik best wel van overtuigd) zijn die in de tweede helft van de 2000s (2007/2008-ish) herhaald op vroegere digitaal kanaal Hilversum Best. Dat is een moment geweest dat er menig DVD-recorder heeft aangestaan, en opnames van díe uitzendingen duiken nog wel eens her en der op. Trouwens... Ik ben er wel zeker van, de edities van Edsilia en Marlayne (dus 98 en 99) zijn zover ik weet toen integraal herhaald.

Ik hou een oogje voor je in het zeil! Het kan zijn dat ik het eens opduik (ik heb vooral de Nationale Songfestivals hier, uit de jaren dat Paul de Leeuw het nog presenteerde al dan niet met Linda de Mol naast 'm), maar ik hou me aanbevolen als jij me voor bent en (op bijvoorbeeld Marktplaats, ik noem maar wat) een zoekertje plaatst waar iemand positief op reageert. Betaal er alleen niet de volle mep voor, want het is absoluut niet 'zeldzaam' ofzo.

Succes met de zoektocht! :D

P.S.: Fuck de EBU. Is het niet om het afgelopen jaar, dan wel om hun krampachtige gedoe rondom de beeldrechten. Er was een prachtig YouTube-kanaal met AI upscaled beelden van de jaren DONE RIGHT (en ik zeg dat écht niet snel, AI is zó lelijk en kut maar hier was het echt perfect subtiel genoeg gedaan), en meteen ging de hakbijl erin.
Wow, niet gedacht dat hier zo uitgebreid antwoord op zou komen :D Maar dankje voor de moeite, ook al heb je ze zelf ook nog niet. Ik had verwacht dat het niet zo moeilijk zou zijn en dat er altijd wel iemand zou zijn die het zou uploaden op YouTube. Ik zoek zo heel af en toe eens op YouTube naar integrale uitzendingen en zo nu en dan komt er iets nieuws met Nederlands commentaar voorbij, maar van o.a. deze edities dus nog niet.

Marktplaats is wel een leuke tip, daar had ik nog niet aan gedacht ^O^
pi_217247417
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:20 schreef hole1988 het volgende:
Je kan altijd proberen via beeld en geluid, maar je zal wel goedkeuring moeten hebben van de NOS.
https://zoeken.beeldengel(...)2102209220342712831/
Ik heb het al via Beeld en Geluid geprobeerd en toen kreeg ik de reactie dat het bestelverzoek is afgekeurd vanwege rechten van derden, met tevens een doorverwijzing naar https://eurovision.tv/history.
pi_217247689
In het verleden wel eens dvd's gekocht van buitenlandse NF's via Ebay en via BeaRecords. Deze laatste lijkt uit de lucht te zijn gehaald. Was altijd een waardevolle website voor mij om tevens aan cd's te komen van deelnemende artiesten aan zowel het ESF als een buitenlandse NF.

Deze site bestaat ook al een behoorlijke tijd. Bij twijfel zou ik ze gewoon even mailen. https://www.eurovision-dvd.com/international.html#1998
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  dinsdag 1 april 2025 @ 13:58:43 #9
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_217251253
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 23:59 schreef grazz het volgende:
In het verleden wel eens dvd's gekocht van buitenlandse NF's via Ebay en via BeaRecords. Deze laatste lijkt uit de lucht te zijn gehaald. Was altijd een waardevolle website voor mij om tevens aan cd's te komen van deelnemende artiesten aan zowel het ESF als een buitenlandse NF.

Deze site bestaat ook al een behoorlijke tijd. Bij twijfel zou ik ze gewoon even mailen. https://www.eurovision-dvd.com/international.html#1998
Zo illegaal als de tering, maar wel legit service; weet alleen niet hoe de kwaliteit is (of overgezet van VHS-videoband, of dus die Hilversum Best-opnames). Dít is de site die ik bedoelde met 'er is een hele fanwereld rond het songfestival'.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_217255479
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 23:59 schreef grazz het volgende:

Wow thanks, die site kende ik serieus nog niet. Enorm bedankt!
pi_217257714
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 13:58 schreef ArnieAlberts het volgende:
Zo illegaal als de tering
niet bij stil gestaan :D

als ik bovengenoemde link moet verwijderen @ mods, zeg het dan maar

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:31 schreef TheArt het volgende:

[..]
Wow thanks, die site kende ik serieus nog niet. Enorm bedankt!
Hoop dat je er iets aan hebt en graag gedaan.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')