abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:05:40 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217251956
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:56 schreef Stepperoller het volgende:
Persoonlijk vind ik de impact die het geheel op TS heeft wel een teken dat het de moeite waard is om zelf eens professionele hulp te zoeken. Ik snap dat TS denkt haar draai gevonden te hebben in het leven en dat niet (meer) nodig te hebben en daar op dit moment ook totaal geen zin in te hebben.
Maar juist als TS haar neef en nicht wil helpen deze ellende na generaties te stoppen is zelf (op termijn) het goede voorbeeld geven enorm waardevol.
TS heeft jaren hulp gehad na 2 psychologen was de derde een psychiater die mij de juiste medicatie gaf waardoor ik helder kon denken en sindsdien leef ik weer als een normaal mens

Het trieste is dan ook dat:
Ik in het eerste gesprek al zal aangeven welke medicatie het beste helpt tegen deze erfelijke aandoening die zich na 16e gaat manifesteren en nooit meer vanzelf overgaat
Nicht door alle ellende zelf in de GGZ is gaan werken maar daar haar draai niet kon vinden
En nu aan het omscholen is

Man man wat een shitzooi -O- En er is geen woord van gelogen maar nog 95% onbesproken terreur in gezin
pi_217251975
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2025 15:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
TS heeft jaren hulp gehad na 2 psychologen was de derde een psychiater die mij de juiste medicatie gaf waardoor ik helder kon denken en sindsdien leef ik weer als een normaal mens

Het trieste is dan ook dat:
Ik in het eerste gesprek al zal aangeven welke medicatie het beste helpt tegen deze erfelijke aandoening die zich na 16e gaat manifesteren en nooit meer vanzelf overgaat
Nicht door alle ellende zelf in de GGZ is gaan werken maar daar haar draai niet kon vinden
En nu aan het omscholen is

Man man wat een shitzooi -O- En er is geen woord van gelogen maar nog 95% onbesproken terreur in gezin
^O^
pi_217252046
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

Zo een tante wil ik dus NIET zijn
Als ze volgend jaar op mijn verjaardag komen omdat ze mij wel aardig vinden ben ik al gelukkig
Dit. Dit vertel je ze letterlijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:23:44 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217252172
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 15:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dit. Dit vertel je ze letterlijk.
Dat gaat niet lukken zonder te :'( nu al vochtige oogjes
Bovendien moet het van hun uit komen en niet omdat ik het wil
pi_217252890
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2025 15:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

Dat gaat niet lukken zonder te :'( nu al vochtige oogjes
Bovendien moet het van hun uit komen en niet omdat ik het wil
Dat snap ik. Er is alleen heel heel heel veel gebeurd en ik vermoed dat rauw goudeerlijk naar ze zijn op de lange termijn het meeste voor iedereen het beste is. Je moet het wel waarmaken natuurlijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217252996
-nee-

[ Bericht 97% gewijzigd door Lenny77 op 01-04-2025 17:25:52 ]
  dinsdag 1 april 2025 @ 18:21:18 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217253941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat snap ik. Er is alleen heel heel heel veel gebeurd en ik vermoed dat rauw goudeerlijk naar ze zijn op de lange termijn het meeste voor iedereen het beste is. Je moet het wel waarmaken natuurlijk.
Wat moet ik waarmaken ?
Dat ze mij gaan waarderen, die is aan hun ik doe mij best meer kan ik niet doen
Goud eerlijk geen probleem zo zit ik in elkaar ben zelfs jurist dus kan ze precies vertellen wat fout en goed is volgens de wet
Maar goud eerlijk gaat voor hun heftig uitpakken of ze dat aankunnen :?
Een voorbeeld daarvan …
Hij vertelde mij toen we nog alle vier thuis woonden dat hij er al aan had gedacht om dit te doen maar dat het bestaan van mij hem er van had weerhouden :')
Dat was toen hij 25 was voor relatie en kinderen dus
Wanneer ga ik dit vertellen :')
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:54:21 #58
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_217256668
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 13:45 schreef Stepperoller het volgende:
Besef dat je ook je eigen trauma's aan het oprakelen bent als je neef en nicht oprecht veel willen weten en daar nieuwsgierig naar zijn. Dus ik zou ook van tevoren aangeven dat het van je eigen welzijn afhankelijk kan zijn wanneer je bepaalde dingen vertelt.

Dat je als het ware hun laatste strohalm bent is geen reden om jezelf voorbij te lopen. En als jullie nu geleidelijk aan een band opbouwen is er ook gewoon nog tijd zat.
[..]
Voor hen is deze kant van het verhaal meer een puzzelstukje dat het grotere geheel logisch gaat maken. Het is zeer waarschijnlijk heftiger voor jou.
[..]
Ik zou oppassen met dat soort zaken voor anderen invullen. En waarom zou het erg zijn als ze het niet begrijpen? Het gaat hier om volwassenen. Er is geen enkel kind dat alle keuzes van zijn/haar ouders logisch vindt.

Je broer zal de eerste niet zijn die juist wel aan een gezin is begonnen, omdat je daar ook de hoop uit kan putten om alsnog deel uit te maken van een fijn gezin dat je zelf ooit heb gemist.
Hier ben ik het wel mee eens, hulp voor de topicstarter van een professional lijkt me niet onwenselijk, want het is duidelijk dat dit een hoop boven haalt.

Alleen bij het tweede wil ik wel toevoegen dat een missend puzzelstukje mensen ook een leven lang kan beïnvloeden. Veel mensen (niet iedereen) zijn toch op zoek naar een bepaalde samenhang en logica in het leven en vooral als er bij dit soort gebeurtenissen informatie ontbreekt kan dat een levenlang wroegen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de topicstarter daar verantwoordelijk voor is (dat is ze niet, dat zijn broer en ouders) en ze zichzelf voorbij moet lopen (dat is voor niemand goed). Wel dat de stappen die ze nu neemt heel waardevol kunnen zijn, mits ze zichzelf niet ondersteboven loopt en ze het aan kan (desnoods met begeleiding op de achtergrond ten gunste van welzijn van topicstarter).
  Moderator dinsdag 1 april 2025 @ 22:16:33 #59
441859 crew  Lenny77
pi_217256928
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Wat moet ik waarmaken ?
Dat ze mij gaan waarderen, die is aan hun ik doe mij best meer kan ik niet doen
Goud eerlijk geen probleem zo zit ik in elkaar ben zelfs jurist dus kan ze precies vertellen wat fout en goed is volgens de wet
Maar goud eerlijk gaat voor hun heftig uitpakken of ze dat aankunnen :?
Een voorbeeld daarvan …
Hij vertelde mij toen we nog alle vier thuis woonden dat hij er al aan had gedacht om dit te doen maar dat het bestaan van mij hem er van had weerhouden :')
Dat was toen hij 25 was voor relatie en kinderen dus
Wanneer ga ik dit vertellen :')
Ik zou mij proberen te houden aan antwoord geven op hun vragen en af en toe nadenken of het antwoord wel zou helpen bij hun verwerking :@
Er zit nog erg veel boosheid bij je en pijn (zeer begrijpelijk ). Let je aub een beetje op dat je dat niet overdraagt op hun?
En wie weet loopt jullie contact uit op vaker samenzijn en kan door de tijd heen wat meer gedeeld worden.
Wees gewoon voorzichtig dat jouw dam niet breekt tijdens het eerste bezoek en er een stortvloed aan onverwerkte emoties en oude haat uitkomt :@

Ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 1 april 2025 @ 23:27:35 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217257807
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 22:16 schreef Lenny77 het volgende:
….
En wie weet loopt jullie contact uit op vaker samenzijn en kan door de tijd heen wat meer gedeeld worden.
Wees gewoon voorzichtig dat jouw dam niet breekt tijdens het eerste bezoek en er een stortvloed aan onverwerkte emoties en oude haat uitkomt :@
Ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen
Dat begrijp ik, vanavond weer geappt en de verwachtingen uitgesproken en een afspraak ingepland over twee weken ontmoeten neutraal terrein
Bewust maar Max 1,5 uur om alles binnen de perken te houden
Wordt vervolgd dus en ze wil er ook wat moois van maken in welke vorm dan ook
Daar ben ik blij mee en zij ook :)
  maandag 7 april 2025 @ 13:56:23 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217311904
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat snap ik. Er is alleen heel heel heel veel gebeurd en ik vermoed dat rauw goudeerlijk naar ze zijn op de lange termijn het meeste voor iedereen het beste is. Je moet het wel waarmaken natuurlijk.
Van het weekend weer gebeld met de oudste en die stelde juist dat heel erg op prijs, daar gaan we dus mee door uiteraard zover er behoefte is
Ik krijg het ook terug en hoor een hoop ellende maar het is wel de waarheid kan ik ook wat mee ook al is het heftig
Volgende week een ontmoeting dus in groot hotel even c_/
Iemand een idee wat ik voor ze mee kan nemen waar ik ze mee help :?
  Spellchecker maandag 7 april 2025 @ 14:00:53 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217311933
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2025 13:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Van het weekend weer gebeld met de oudste en die stelde juist dat heel erg op prijs, daar gaan we dus mee door uiteraard zover er behoefte is
Ik krijg het ook terug en hoor een hoop ellende maar het is wel de waarheid kan ik ook wat mee ook al is het heftig
Volgende week een ontmoeting dus in groot hotel even c_/
Iemand een idee wat ik voor ze mee kan nemen waar ik ze mee help :?
Spannend!!

Wees gewoon jezelf ...
Ik hoop zo dat dit een opstapje naar méér wordt O+ ^O^
  maandag 7 april 2025 @ 14:25:18 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217312110
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 14:00 schreef maily het volgende:
Spannend!!
Wees gewoon jezelf ...
Ik hoop zo dat dit een opstapje naar méér wordt O+ ^O^
Zeker gelukkig is grootste gedeelte trajectcontrole dus met 100 op rechterbaan met cc aan ernaar toe en terug _O_
Mezelf ben ik gelukkig al jaren, toneelstukjes genoeg gezien :r
Zij hopen ook op meer, dus zal ze niet teleurstellen, maar doseren is wel een dingetje
Iig afgesproken dat als het mij of hun teveel wordt we ons hand opsteken
In de app konden we al samen even _O-
En aan de telefoon samen :'( :'(
Wordt vervolgd dus, en zijn we allebei blij mee
Alleen de jongste is er nog niet aan toe heeft hij aan :') wordt uiteraard gerespecteerd
  Spellchecker maandag 7 april 2025 @ 14:47:16 #64
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217312309
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2025 14:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Zeker gelukkig is grootste gedeelte trajectcontrole dus met 100 op rechterbaan met cc aan ernaar toe en terug _O_
Mezelf ben ik gelukkig al jaren, toneelstukjes genoeg gezien :r
Zij hopen ook op meer, dus zal ze niet teleurstellen, maar doseren is wel een dingetje
Iig afgesproken dat als het mij of hun teveel wordt we ons hand opsteken
In de app konden we al samen even _O-
En aan de telefoon samen :'( :'(
Wordt vervolgd dus, en zijn we allebei blij mee
Alleen de jongste is er nog niet aan toe heeft hij aan :') wordt uiteraard gerespecteerd
Ben je bang dat je ""vervelende"" trekjes gaat herkennen?
Dat de schizofrenie misschien doorgegeven gaat worden aan een volgende generatie? (Ik las dat het erfelijk kan zijn)
  maandag 7 april 2025 @ 15:55:20 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217312750
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 14:47 schreef maily het volgende:
Ben je bang dat je ""vervelende"" trekjes gaat herkennen?
Dat de schizofrenie misschien doorgegeven gaat worden aan een volgende generatie? (Ik las dat het erfelijk kan zijn)
sterker nog hun biologische moeder zei al dat de jongste op mij leek vertelde de oudste
ja het is erfelijk de oorzaak van alle ellende zit hem in de grootouders van hun grootvader
zo heb ik het ook gekregen
De juiste medicatie heb ik dan ook als bijsluiter al klaargelegd voor de ontmoeting
scheelt hun een hoop zoeken
alleen de bijsluiter want pilleen gaan op recept die blijven bij mij thuis
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:33:22 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217415531
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 15:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dit. Dit vertel je ze letterlijk.
Zoon vier vandaag zijn verjaardag maar wil nog geen contact dus respecteer ik dat, zus wel gezien en kadootjes meegegeven
Verteld dat het zonder verplichtingen is gedaan en al heel blij ben als hij me appt op mijn verjaardag in juli
Dus hij heeft gelukkig nog even tijd
Alleen is zijn vader mijn broer dus in dezelfde week jarig :')
Zus was vertederd door dit gebaar
pi_217581613
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 23:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maand geleden gebeurd, laat twee kinderen achter meid en jongen van 30 jaar ongeveer
Biologische moeder van hun al 7 jaar overleden spontaan geen opzet
Ik middelbare leeftijd en 3 jaar jonger dan broer ga nu contact herstellen wat er niet meer was om er het beste van te maken
Iemand tips zowel voor mijzelf als voor de kinderen?
Condoleances zijn lief maar niet noodzakelijk, na 3 weken in bed te hebben gelegen en 5kg afgevallen te zijn sta ik weer een beetje op mijn benen, maar wiebelt nog wel
Een maand geleden verloor je je broer, een verlies dat niet te bevatten is. Hij liet twee volwassen kinderen achter, een dochter en een zoon. Hun moeder waren ze al zeven jaar geleden verloren, een onverwacht afscheid zonder enige vorm van opzet. Nu sta jij hier, in je middelbare leeftijd, drie jaar jonger dan je broer, en je hebt besloten om het contact met zijn kinderen te herstellen—om samen te proberen iets van wat verloren is gegaan opnieuw op te bouwen.

Het is een moeilijke stap, want de grond onder je voeten is nog niet helemaal stabiel. Na weken van stilstand en diepe rouw begin je weer een beetje rechtop te staan, al voel je de wiebeling van onzekerheid bij iedere beweging. Toch weet je dat je dit wilt, dat er een kans ligt in deze ontmoeting, een mogelijkheid om elkaar te steunen en samen een weg te vinden in het gemis.

De eerste berichten zijn al verstuurd, een paar woorden via een scherm die de deur voorzichtig openen. Binnenkort volgt een ontmoeting, op een neutrale plek en niet te lang, zodat het niet te overweldigend wordt. Het is een manier om elkaar te voelen, om aan te kijken zonder te veel druk. Ze zullen vragen hebben, misschien veel, misschien nauwelijks. Misschien willen ze herinneringen ophalen over hun vader, over wie hij was, wat hem bewoog, wat hem uiteindelijk brak. En jij staat daar met je eigen ervaringen, je eigen rouw, je eigen zoektocht naar woorden die zowel waarheid als rust brengen.

Je weet dat alles nu langzaam moet gaan. Er is geen haast in dit proces, geen vast schema of perfecte manier om te handelen. Het enige wat telt, is dat je er bent—open, eerlijk, maar ook voorzichtig. Dat je luistert, dat je voelt wat nodig is. Misschien zal een deel van het verleden ter sprake komen, misschien zal het beter zijn om sommige zaken te laten rusten. Maar dat is iets wat je samen zult ontdekken.

Ondertussen zorg je ook voor jezelf. Want terwijl jij steun biedt, heb je ook steun nodig. Dit is geen makkelijke weg, en niemand hoeft hem alleen te bewandelen. Kleine stappen, beetje bij beetje. Er is geen juiste manier, alleen een manier die werkt voor jullie. En daar vind je de kracht in.
Ui verwijderd door admin.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 08:08:46 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217582353
Dank dit is een hele mooie

Tussenstand hier inmiddels

Eerste ontmoeting gehad op neutraal terrein was heftig maar goed
Wekelijks app contact met nicht, neef nog steeds niet aan toe
Wel mail gehad van neef op zijn verjaardag nadat ikhem had gefeliciteerd per mail
In juni weer meeting waar weten we nog niet
Veel geappt en veel duidelijk geworden aan twee kanten
Mijn keuze om te breken met ouders was achteraf de juiste, hoop ellende gehoord van de periode erna
Keuze van broer om contact te blijven houden is hem achteraf fataal geworden, nee neem hem niks kwalijk is gewoon zijn keuze geweest
Nicht haatte haar opa van vaders zijde en terecht, en oma zat in de bijbel ook geen contact mee
Gelukkig heeft ze leuke herinneringen aan opa van moederskant
Die leeft zelfs nu nog en heeft dus zijn dochter en schoonzoon overleefd :')

Dit verzin je niet, maar goed de insteek die ik heb gekozen werkt en daar zijn ze me dankbaar voor
Op naar meer, wat moet nog blijken maar so far so good
  Spellchecker vrijdag 9 mei 2025 @ 08:16:00 #69
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217582414
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dank dit is een hele mooie

Tussenstand hier inmiddels

Eerste ontmoeting gehad op neutraal terrein was heftig maar goed
Wekelijks app contact met nicht, neef nog steeds niet aan toe
Wel mail gehad van neef op zijn verjaardag nadat ikhem had gefeliciteerd per mail
In juni weer meeting waar weten we nog niet
Veel geappt en veel duidelijk geworden aan twee kanten
Mijn keuze om te breken met ouders was achteraf de juiste, hoop ellende gehoord van de periode erna
Keuze van broer om contact te blijven houden is hem achteraf fataal geworden, nee neem hem niks kwalijk is gewoon zijn keuze geweest
Nicht haatte haar opa van vaders zijde en terecht, en oma zat in de bijbel ook geen contact mee
Gelukkig heeft ze leuke herinneringen aan opa van moederskant
Die leeft zelfs nu nog en heeft dus zijn dochter en schoonzoon overleefd :')

Dit verzin je niet, maar goed de insteek die ik heb gekozen werkt en daar zijn ze me dankbaar voor
Op naar meer, wat moet nog blijken maar so far so good
Positieve update! Wat mooi om te lezen. Stukje bevestiging voor jou ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')