abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 28 maart 2025 @ 19:52:26 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217211205
Heb hier een "game" PC staan die ik eigenlijk nooit meer gebruik als "GAME" pc . Maar eerder als huis en tuin PC . Maar toch wil ik de CPU cooler veel stiller. De huidige maakt een verschrikkelijke herrie

B450 AORUS PRO-CF (AM4)
AMD Ryzen 7 5800X 8-Core Processor

Ik vroeg me af wat de opties zijn. budget is max 50 euro.

En wat betreft de koelpasta? Moet dit er nog op of zit dat nu aan de cooler zelf?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217211265
Je kunt op socket, dus AM4, sorteren op alternate. Verder zou ik even de maten in de gaten houden, al zijn grote koelers vaak boven jouw budget. Verder moet je even alcoholswabs kopen om je cpu schoon te maken van koelpasta. Soms zit er bij de koeler al koelpasta dus dan hoef je die niet te kopen. Dat staat als het goed is gewoon aangegeven.
pi_217212234
Kun je niet het koelblok laten zitten en alleen de fan omwisselen? Post anders even een foto
pi_217212367
Een tip is trouwens om even de PC kort te laten draaien. En dan je oude koeler verwijderen. Dan is de koelpasta namelijk nog wat 'vloeibaar'.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_217263438
Dit koelertje van 35 euro is best goed volgens Tweakers. Zeker voor een huis en tuin pc (en je dus niet overklokt).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_217331534
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 21:00 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Kun je niet het koelblok laten zitten en alleen de fan omwisselen? Post anders even een foto
pi_217331846
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 19:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Heb hier een "game" PC staan die ik eigenlijk nooit meer gebruik als "GAME" pc . Maar eerder als huis en tuin PC . Maar toch wil ik de CPU cooler veel stiller. De huidige maakt een verschrikkelijke herrie

B450 AORUS PRO-CF (AM4)
AMD Ryzen 7 5800X 8-Core Processor

Ik vroeg me af wat de opties zijn. budget is max 50 euro.

En wat betreft de koelpasta? Moet dit er nog op of zit dat nu aan de cooler zelf?
Maakte hij altijd herrie? Of sinds kort?
Wordt de CPU ook echt te warm of is de snelheidsregeling van de fan foutief ingesteld?
Zit er geen bak stof in de koelvinnen?
Welk type koeler zit er nu op?
pi_217674610
Absoluut een Arctic Freezer iii als er ruimte voor is in de kast. Koelt super goed en is zo goed als stil als je hem op de juiste manier heb ingesteld.

Ihttps://tweakers.net/pric(...)freezer-iii-240.html

Bij de Arctic freezer zit koelpasta inbegrepen.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217674642
vergeet, als je de koeler vervangt, niet om eerst de oude koelpasta helemaal te verwijderen en te zorgen dat je cpu brandschoon is voor je wat nieuws (= ook nieuwe koelpasta) erop zet

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 20-05-2025 00:33:21 ]
pi_217687006
Is de fan gaar gelopen of blaast hij gewoon as een tierelier? In dat laatste geval kun je eventueel de RPM naar beneden halen. Wanneer je toch niet meer aan gaming doet op dat ding hoef ie niet zo snel te lopen. Dan temp beetje in de gaten houden rond de 80°C bij normaal gebruik kan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')