Nou nou wat een uitspraak op basis van een kleine tegenvaller.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:48 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/WarMonitor3/status/1905300645348884537
Het is klaar met Oekraine.
Hele flauwe reactie.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zet nou eens dat "ik hoop dat" voor dit soort hallucinante troep. Dan klopt het tenminste een beetje
Je vergeet de EU-liberalen. Dat valt me dan van je tegen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
Er komt op enig moment een revolte vanuit de Oekrainers wanneer zij zich realiseren dat ze een oorlog ingestuurd zijn tegen een tegenstander die gevaarlijk is en tot het uiterste gaat, en dat met te weinig wapens die dikwijls oud zijn en niet opgewassen zijn tegen de Russische equivalenten. En als Oekraine wél zou slagen (en dat lukte in 09-2022) om de Russen terug te duwen dan leidt dat onmiddellijk tot nucleaire dreigementen vanuit het Kremlin wat er vervolgens weer voor zorgt dat de militaire steun aan Oekraïne in elk geval niet verder geïntensiveerd wordt.
Het schouderklopje en de zinsnede "we stand all with urkaine" was natuurlijk fijn om te horen de afgelopen jaren, maar nu komt de gruwelijke realiteit naar boven.
Wat lul je nou man? Lees je je eigen post wel voor je op de submit drukt?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
Er komt op enig moment een revolte vanuit de Oekrainers wanneer zij zich realiseren dat ze een oorlog ingestuurd zijn tegen een tegenstander die gevaarlijk is en tot het uiterste gaat, en dat met te weinig wapens die dikwijls oud zijn en niet opgewassen zijn tegen de Russische equivalenten. En als Oekraine wél zou slagen (en dat lukte in 09-2022) om de Russen terug te duwen dan leidt dat onmiddellijk tot nucleaire dreigementen vanuit het Kremlin wat er vervolgens weer voor zorgt dat de militaire steun aan Oekraïne in elk geval niet verder geïntensiveerd wordt.
Het schouderklopje en de zinsnede "we stand all with urkaine" was natuurlijk fijn om te horen de afgelopen jaren, maar nu komt de gruwelijke realiteit naar boven.
Sowieso "oorlog ingestuurd zijn..." Wat een kul.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:16 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat lul je nou man? Lees je je eigen post wel voor je op de submit drukt?
Mensen uit Oekraïne vechten voor hun eigen land tegen een invasie macht. Die vechten voor hun familie/ vrienden en veiligheid. Wat is dit nou weer voor gezwam over de verdediging van Oekraïne?
Dat is zeker waar, echter, kanonneerbootdiplomatie is enkel werkbaar als je ook daadwerkelijk geweld durft in te zetten en niet te veel rekening hoeft te houden met mensenrechten, organisaties als de VN en het internationale gerechtshof.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:02 schreef zuchtje het volgende:
[..]
gunboat diplomacy kan economisch voordeel opleveren
"An aircraft carrier is 100,000 tons of diplomacy"
Dat weet ik uiteraard haarscherp te onderscheiden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doe maar niet. Je trapt mij iets te vaak in kremlin propaganda.
Vanwaar dat disrespect? Ik ben toch ook niet verbaal agressief naar jou?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:16 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat lul je nou man? Lees je je eigen post wel voor je op de submit drukt?
Mensen uit Oekraïne vechten voor hun eigen land tegen een invasie macht. Die vechten voor hun familie/ vrienden en veiligheid. Wat is dit nou weer voor gezwam over de verdediging van Oekraïne?
4 letters: Azov.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard haarscherp te onderscheiden.
Helaas geldt dat idd niet voor iedereen.
Hierin heb je gelijk. De VS is daar allang uitgestapt of nooit ingestapt. Als wereld macht bepaal je je eigen grens, en laat je dat niet door een clubje vol arrafatsjaaltjes bepalen, die maken je monddood.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, echter, kanonneerbootdiplomatie is enkel werkbaar als je ook daadwerkelijk geweld durft in te zetten en niet te veel rekening hoeft te houden met mensenrechten, organisaties als de VN en het internationale gerechtshof.
5 letters voor jou.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
als je zegt dat Oekraine vrede moet sluiten dan zit je naar rare info te kijken, Oekraine wil wel maar Ruzzia wil nietquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard haarscherp te onderscheiden.
Helaas geldt dat idd niet voor iedereen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
5 letters voor jou.Dan moet je bij php en die wannabe bal zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je noemt zelensky ook met enige regelmaat coke snuiver.
https://decheckers.be/fac(...)van-zelensky-is-fake
Dus je zit hier prima
<signature here>.
Je reacties getuigen niet van respect voor de mensen uit Oekraïne. Ook verdoe je mijn tijd met je gefantasseer.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanwaar dat disrespect? Ik ben toch ook niet verbaal agressief naar jou?
Ik heb altijd geschreven dat Rusland de oorlog in fysieke zin is begonnen. Tevens ook altijd gezegd dat de Oekraieners manmoedig stand hebben gehouden tov de Russen en dat ze het zo lang volhouden is te danken aan Zelensky.
Ik zie inderdaad een groter verband, met woke, EU expansionisme, nato en een dubieuze rol die Amerika inneemt. Maar dat staat los van het feit dat ik bovenstaande meen. Natuurlijk snap ik dat Oekraïners hun land verdedigen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
5 letters voor jou.Putin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Die emoticon links staat bij mij standaard zo. Ik vind'm prima.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:29 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je reacties getuigen niet van respect voor de mensen uit Oekraïne. Ook verdoe je mijn tijd met je gefantasseer.
Quasi verbanden op basis van je onderbuik en wazige bronnen doen mij weinig.
Het helpt ook niet dat je een smilie links van je reactie zet. Dan kijk ik al met een gefronste wenkbrauw naar je hele reactie omdat ik dan de aanname doe dat je maar wat zit te trollen en dus ook mijn tijd loopt te verdoen.
Dan zijn we er uit omdat je van te voren niet kan zien of weten wanneer je trolled en dat als gevolg heeft dat niemand je posts serieus neemt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die emoticon links staat bij mij standaard zo. Ik vind'm prima.
Soms trol ik, soms niet.
80% meen ik.
quote:Artikel door Matthew Loh • nu •
Rusland wil vanuit strategische overwegingen waarschijnlijk dat de oorlog met Oekraïne in 2026 wordt beëindigd, omdat het land anders niet kan concurreren met de Verenigde Staten en China op het wereldtoneel
Dat meldde de Oekraïense inlichtingendienst deze week tijdens een persbijeenkomst over Europese veiligheid in Kyiv.
Majoor-generaal Vadym Skibitsky, een woordvoerder van de Oekraïense militaire inlichtingendienst GUR, verwees hierbij naar documenten van het Kremlin. Business Insider heeft het bestaan en de authenticiteit van deze documenten niet onafhankelijk kunnen verifiëren.Plaatsvervangend inlichtingenchef Vadym Skibitsky.
© Global Images Ukraine/Global Images Ukraine via Getty Images
“We kunnen zeggen dat de Russische Federatie in deze documenten duidelijk heeft vastgelegd dat de Oekraïense kwestie voor 2026 moet zijn opgelost”, zei Skibitsky, die ook plaatsvervangend hoofd van GUR is.
"Als de oorlog nog vijf tot tien jaar voortduurt, dan zal Rusland nooit meer de achterstand kunnen inhalen op de VS en China", voegde hij eraan toe. In zo'n situatie zou Rusland "voor altijd een regionale speler in Oost-Europa blijfven", aldus Skibitsky.
Volgens de inlichtingenchef begrijpt Rusland dit maar al te goed en houdt het daarom rekening met een dergelijk toekomstscenario. Dit soort prognoses zijn meestal het werk van Russische ministeries en federale agentschappen. De beschreven scenario's gaan tot 2045, volgens Skibitsky. Ze omvatten conflicten met Noord-Europese staten, Polen en de Baltische Staten.
De opmerkingen van de plaatsvervangende inlichtingenchef komen op een moment waarop het Witte Huis probeert Oekraïne en Rusland tot een staakt-het-vuren te bewegen. Deze poging roept vragen op over hoe de oorlog zal duren. Ook zijn er zorgen in Oekraïne dat een vrede alleen kan worden bereikt door buitenproportionele concessies te doen aan Rusland.
Begin maart meldde de krant The Washington Post dat een invloedrijke denktank in Moskou een harde, maximalistische houding heeft geadviseerd in de onderhandelingen met de VS en Oekraïne. Het Kremlin heeft dit ontkend. Woordvoerder Dmitry Peskov zei tegen The Washingotn Post dat de federale regering "niet op de hoogte is van dergelijke aanbevelingen" en werkt met "meer weloverwogen opties".
Prijs voor langdurige oorlog is te hoog voor Rusland, denkt Oekraïne
Eerder dit jaar gaf Kyrylo Budanov, het hoofd van de Oekraïense inlichtingendienst, een vergelijkbare analyse over de behoefte van Moskou aan een deadline in 2026.
“Als ze deze oorlog niet voor 2026 beëindigen, verliezen ze het uitzicht op mondiaal leiderschap”, zei hij op 27 februari tegen staatsomroep Ukrinform. “Ze zullen hoogstens leiderschap op regionaal niveau overhouden, wat absoluut onaanvaardbaar voor ze is.”
Een langdurige oorlog ondermijnt volgens Budanov het vermogen van Rusland om te innoveren op het gebied van technologie en om te concurreren met de VS op het wereldtoneel. Vooral het vermogen van Rusland om claims te leggen op Arctische gebieden wordt verzwakt. “De kosten van de oorlog zijn te hoog, de financiële kosten,” aldus Budanov tegen Ukrinform.
Nee dat is een leuk vooruitzicht.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:39 schreef Scjvb het volgende:
> Oekraïnse inlichtingendienst:
Rusland zou volgens Okraínse ingewijden duidelijk belang hebben bij het volgende, zo ook Oekraïne zelf. En een eind aan deze ellende in de regio blijft te allen tijde welkom, mits vruchtbare ontwikkelingen voor betrokkenen zich daadwerkelijk zullen uitbreiden na deze oorlog wanneer duurzame vrede een feit geworden is.
Rusland wil in 2026 einde aan oorlog met Oekraïne om sterk te staan tegen China en VS, zegt Oekraïense inlichtingendienst
https://www.msn.com/nl-nl(...)6f8d3a817237363&ei=7
[..]
Als ik schrijf dat Poetin, Loekashenko of Trump de mannen van de vrede zijn dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat ik trol. maar dan lijkt het mij ook duidelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zijn we er uit omdat je van te voren niet kan zien of weten wanneer je trolled en dat als gevolg heeft dat niemand je posts serieus neemt.
Nu niet en nooit niet overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |