gunboat diplomacy kan economisch voordeel opleverenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:57 schreef LXIV het volgende:
Je kunt geen economie duurzaam inrichten door geld te lenen, granaten te produceren en die te verschieten. Dat kan Rusland niet en dat kunnen wij ook niet.
In Rusland heeft men door de sancties en tekorten aan arbeidskrachten wel echt een probleem.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:57 schreef LXIV het volgende:
Je kunt geen economie duurzaam inrichten door geld te lenen, granaten te produceren en die te verschieten. Dat kan Rusland niet en dat kunnen wij ook niet.
Onze economie rust niet alleen op dat.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:57 schreef LXIV het volgende:
Ik las zojuist dat de EU 7 miljoen arbeidsmigranten wil importeren. Waarom dat dan als t er zoveel werkeloosheid is?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Rusland heeft men door de sancties en tekorten aan arbeidskrachten wel echt een probleem.
In Europa kunnen we de wapenproductie nog prima opvoeren. Er is nog genoeg werkloosheid om mensen in de wapenindustrie te laten werken. En veel autofabrieken staan nog leeg.
Ook is het goed voor de balans als Zuid-Europa meer gaat investeren in productie.
Uitgebreide analyse:
Bekijk deze YouTube-video
Een oorlogseconomie is op de lange termijn dan ook niet houdbaar. Als mensen onttrekken uit de civiele economie en geld geven om stukken ijzer op elkaar te lassen een houdbaar economisch model was, dan zou de hele wereld dat doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:57 schreef LXIV het volgende:
Als ze die stukken ijzer verkopen tegen rente van Russische tegoeden zie ik het probleem niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een oorlogseconomie is op de lange termijn dan ook niet houdbaar. Als mensen onttrekken uit de civiele economie en geld geven om stukken ijzer op elkaar te lassen een houdbaar economisch model was, dan zou de hele wereld dat doen.
Wel knap hoe je binnen 5 minuten een video van meer dan 17 minuten kijkt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik las zojuist dat de EU 7 miljoen arbeidsmigranten wil importeren. Waarom dat dan als t er zoveel werkeloosheid is?
Klopt. Het is ook geen investering maar consumptie. Je krijgt nooit meer geld uit je investering dan je er in hebt gestopt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een oorlogseconomie is op de lange termijn dan ook niet houdbaar. Als mensen onttrekken uit de civiele economie en geld geven om stukken ijzer op elkaar te lassen een houdbaar economisch model was, dan zou de hele wereld dat doen.
Waarom er zo terughoudend gedaan wordt over het benutten van die tegoeden snap ik ook niet helemaal. Wel raketten leveren voor aanvallen diep in Rusland, maar die tegoeden goeddeels met rust laten?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze die stukken ijzer verkopen tegen rente van Russische tegoeden zie ik het probleem niet.
Er gaat elke maand een paar miljard aan opbrengst naar Kyiv. Er worden ook gewoon wapens van gekocht. En ik denk dat dat op langere termijn ook verstandig is. Je hebt iets om over te onderhandelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom er zo terughoudend gedaan wordt over het benutten van die tegoeden snap ik ook niet helemaal. Wel raketten leveren voor aanvallen diep in Rusland, maar die tegoeden goeddeels met rust laten?
Lekker. Die dingen zijn erg nuttig.quote:🇺🇦🇨🇿 Ukraine could receive 1.5 million shells from the Czech initiative this year. Czech PM Petr Fiala stated that the program will deliver at least as many munitions in 2025 as it did last year.
https://www.theguardian.c(...)e-under-czech-scheme
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3llh2x3su5225
Ik ben geen fan van hem, maar hij gaat niet te keer in dat filmpje.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ziekelijk hoe een volkomen idioot als Ab Gietelink te keer gaat en hoe een zogenaamde pacifist als Martijntje Smits wegloopt. https://x.com/BobHGL/status/1904937671174107505
Dat zijn allemaal leraren op een uni ook hè?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ziekelijk hoe een volkomen idioot als Ab Gietelink te keer gaat en hoe een zogenaamde pacifist als Martijntje Smits wegloopt. https://x.com/BobHGL/status/1904937671174107505
Daar is de VS ook pisoffed over. De EU kon grote hoeveelheden tegoeden bevriezen doordat vele Russen in de EU een woning, boten, en BVs hadden. Daardoor heeft de EU honderderden miljarden kunnen bevriezen en alleen al op het rendement flink kunnen voorzien in OEK.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er gaat elke maand een paar miljard aan opbrengst naar Kyiv. Er worden ook gewoon wapens van gekocht. En ik denk dat dat op langere termijn ook verstandig is. Je hebt iets om over te onderhandelen.
En van Trump kun je verwachten dat die ineens een graai in die pot gaat doen als we het hele bedrag naar Oekraïne zouden sturen. Want zo is hij nu eenmaal.
Hoor je wel wat hij zegt? Hij schildert die vluchtelingen af als een stel snotapen en weet het zogenaamd allemaal beter. Die dames voelen zich in het gezicht gespuugd en dat is 100% terecht.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van hem, maar hij gaat niet te keer in dat filmpje.
Ik snap de emoties bij de Oekraïners, en dat ze zich verraden voelen. Maar ze richten hun woede (die heel terecht is) op de verkeerde.
Zet nou eens dat "ik hoop dat" voor dit soort hallucinante troep. Dan klopt het tenminste een beetjequote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
Er komt op enig moment een revolte vanuit de Oekrainers wanneer zij zich realiseren dat ze een oorlog ingestuurd zijn tegen een tegenstander die gevaarlijk is en tot het uiterste gaat, en dat met te weinig wapens die dikwijls oud zijn en niet opgewassen zijn tegen de Russische equivalenten. En als Oekraine wél zou slagen (en dat lukte in 09-2022) om de Russen terug te duwen dan leidt dat onmiddellijk tot nucleaire dreigementen vanuit het Kremlin wat er vervolgens weer voor zorgt dat de militaire steun aan Oekraïne in elk geval niet verder geïntensiveerd wordt.
Het schouderklopje en de zinsnede "we stand all with urkaine" was natuurlijk fijn om te horen de afgelopen jaren, maar nu komt de gruwelijke realiteit naar boven.
Die 300 miljard is een item om te over onderhandelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar is de VS ook pisoffed over. De EU kon grote hoeveelheden tegoeden bevriezen doordat vele Russen in de EU een woning, boten, en BVs hadden. Daardoor heeft de EU honderderden miljarden kunnen bevriezen en alleen al op het rendement flink kunnen voorzien in OEK.
Dat zet (znder dat het gezegd wordt) kwaad bloed bij de VS. Zij hebben het gevoel dat de EU weer profiteert en de VS de meeste steun uit eigen zakken betaalt. Of het helemaal klopt of niet maakt daarin niet zoveel uit.
Als ze slim(mer) zijn breken ze die tegoeden gewoon open, veilen ze de jachten en woningen en maken een deal met de VS 500miljard voor het leegknallen van Oekraïne en de Russen wegjagen en een gezamenlijke impuls in NAVO.
Zo pak je die muiters veel beter mee.
Zucht was ik maar in-charge.
Dan moet de VS maar betere deals aanbieden. Oekraine kan/mag van dat geld ook Amerikaanse wapens kopen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar is de VS ook pisoffed over. De EU kon grote hoeveelheden tegoeden bevriezen doordat vele Russen in de EU een woning, boten, en BVs hadden. Daardoor heeft de EU honderderden miljarden kunnen bevriezen en alleen al op het rendement flink kunnen voorzien in OEK.
Dat zet (znder dat het gezegd wordt) kwaad bloed bij de VS. Zij hebben het gevoel dat de EU weer profiteert en de VS de meeste steun uit eigen zakken betaalt. Of het helemaal klopt of niet maakt daarin niet zoveel uit.
Als ze slim(mer) zijn breken ze die tegoeden gewoon open, veilen ze de jachten en woningen en maken een deal met de VS 500miljard voor het leegknallen van Oekraïne en de Russen wegjagen en een gezamenlijke impuls in NAVO.
Zo pak je die muiters veel beter mee.
Zucht was ik maar in-charge.
Die ene dame is cutequote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoor je wel wat hij zegt? Hij schildert die vluchtelingen af als een stel snotapen en weet het zogenaamd allemaal beter. Die dames voelen zich in het gezicht gespuugd en dat is 100% terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |