https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~ac197f5d/quote:Bij de Dam in Amsterdam zijn meerdere gewonden gevallen bij een steekpartij, meldt de politie. Een traumahelikopter is geland.
De steekpartij gebeurde in de Sint Nicolaasstraat, een straat vlakbij De Dam. Hoeveel mensen gewond zijn, is onbekend.
De Dam zelf is afgezet. Op beelden van de Dam is te zien hoe het grote plein ruim is afgezet.
Er is een traumahelikopter voor het koninklijk paleis geland. Veel toeschouwers staan er omheen en worden op afstand gehouden. De terrassen en straten rond de Dam zijn zoals gebruikelijk druk bezet.
Kwaliteit mag gezien worden vriend.quote:
Er gaat alleen een roddel op X rond dat hij uit Odessa komt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:38 schreef Alloch87 het volgende:
Is er al bevestigd dat het een moslim was, af moet dan nog gebeuren?
Als je vanwege je verwondingen langer in het ziekenhuis moet blijven en niet binnen een dag weer weg kunt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is nou eigenlijk precies de definitie van "zwaar of ernstig gewond"? Wanneer ben je dat wel en wanneer niet.
Dat vraag ik mij ook serieus afquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is nou eigenlijk precies de definitie van "zwaar of ernstig gewond"? Wanneer ben je dat wel en wanneer niet.
Volgens mij is dat doorgaans dat iemand geopereerd moet worden en mogelijk in levensgevaar is.quote:
Ja want had er een witte, oude man gezeten als burgemeester zou zo’n aanslag natuurlijk nooit plaatsvindenquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik hoop op het aftreden van Halsema.
Niet omdat het nodig is maar omdat het kan.
Die is best tekeer gegaan.quote:. Ooggetuige: 'Zag mes uit rug van meisje steken'
"Ik zag een meisje van zo'n 20 á 25 jaar oud. Ze zei dat ze geduwd was en boog met haar lichaam voorover", zegt een ooggetuige tegen de NOS. "Een toegesnelde Amerikaanse toerist die bij haar stond zei dat er snel een ambulance moest worden gebeld. Toen ik vroeg wat er aan de hand was zag ik het handvat van een mes uit haar rug steken." Volgens de ooggetuige ging het om een redelijk groot mes.
De man zag de verdachte vluchten in de richting van de Dam. "Daarna zag ik meerdere mensen door hulpdiensten afgevoerd worden. Ik zag ook oudere mensen."
quote:Wat is het verschil tussen zwaargewond en lichtgewond?
Een slachtoffer van een ongeval dat langer dan 24 uur in het ziekenhuis moet worden opgenomen is volgens die definitie zwaargewond. Wie niet of minder dan die 24 uur wordt gehospitaliseerd is dus lichtgewond.”12 mrt 2022
quote:Wat betekent "zwaargewond"?
Een ernstig verkeersgewonde is in Nederland gedefinieerd als een slachtoffer dat als gevolg van een verkeersongeval is opgenomen in het ziekenhuis met ernstig letsel en niet binnen dertig dagen is overleden
Lichtgewond is doorgaans behandelbaar op straat door ambulance personeel, niet altijd overigensquote:
Nee dat is niet waar, dat het levensbedreigend moet zijn. Gewoon als de verwonding dermate is dat je langer in het ziekenhuis moet blijven.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is dat doorgaans dat iemand geopereerd moet worden en mogelijk in levensgevaar is.
Een moslim uit Odessa dus?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er gaat alleen een roddel op X rond dat hij uit Odessa komt.
Ziekelijke obsessie hoorquote:
Opvallend wel dat dit gedeeld wordt door vooral bots op Twitterquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er gaat alleen een roddel op X rond dat hij uit Odessa komt.
Ik denk eerder dat iemand de foto door Pimeyes heen heeft gehaalt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Opvallend wel dat dit gedeeld wordt door vooral bots op Twitter
Op de identiteit vd verdachte wil de politie nog niks kwijt aldus de NOS: Toch vijf gewonden op de Dam, twee ernstig gewond - https://nos.nl/l/2561310#UPDATE-container-85054835quote:
Ja.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]
Lult die vent nou gewoon uit zijn nek of wat?
"Witte oude man"quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:43 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja want had er een witte, oude man gezeten als burgemeester zou zo’n aanslag natuurlijk nooit plaatsvinden
Jij denkt dat een random iemand op Twitter zijn volledige naam en geboorteplaats heeft?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]
Lult die vent nou gewoon uit zijn nek of wat?
Dat niemand dit had kunnen voorkomen en dat er dus geen reden voor Halsema is om af te treden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
"Witte oude man"![]()
Waar wil je heen?
quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:41 schreef raptorix het volgende:
Iemand bij wie dat filmpje van achtervolging werkt van parool?
Ik achterhaal ook regelmatig mensen aan de hand van een foto.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat een random iemand op Twitter zijn volledige naam en geboorteplaats heeft?
Johquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat niemand dit had kunnen voorkomen en dat er dus geen reden voor Halsema is om af te treden.
Dat is min of meer een bevestiging.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op de identiteit vd verdachte wil de politie nog niks kwijt aldus de NOS: Toch vijf gewonden op de Dam, twee ernstig gewond - https://nos.nl/l/2561310#UPDATE-container-85054835
Als hij hem kende zou het wel kunnen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat een random iemand op Twitter zijn volledige naam en geboorteplaats heeft?
Nope.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:50 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat is min of meer een bevestiging.
Thanks. Dus dat zegt nog niet zoveel alleen dat het vrij ernstig is dusquote:
Dat het afzeiken van Halsema in dit geval nogal misplaatst is maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
"Witte oude man"![]()
Waar wil je heen?
Maar hier zijn niet echt HD beelden van.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik achterhaal ook regelmatig mensen aan de hand van een foto.
Tenzij de verdachte een Lazio Romafan is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:51 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat het afzeiken van Halsema in dit geval nogal misplaatst is maar dat weet je zelf ook wel.
Er zijn prima fotos van hem op den X hoorquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar hier zijn niet echt HD beelden van.
Ja dat ben ik met je eens, maar waarom benoem je specifiek een "witte oude man"?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:51 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat het afzeiken van Halsema in dit geval nogal misplaatst is maar dat weet je zelf ook wel.
Omdat dit ook gebeurde onder Van der Laan en dat was toevallig een witte, oude man.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:53 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens, maar waarom benoem je specifiek een "witte oude man"?
Nou doe eens.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:49 schreef raptorix het volgende:
Ik achterhaal ook regelmatig mensen aan de hand van een foto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |