abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217195707
Presentator Loretta Schrijver (68) overleden

Loretta Schrijver is overleden. Dat bevestigt haar familie aan 'RTL Nieuws'. De voormalig 'RTL Nieuws'-lezer en 'Koffietijd'-presentator leed aan darmkanker. Ze werd 68 jaar oud.

In 2021 kreeg Schrijver te horen dat ze darmkanker had. In 2024 maakte ze in haar column voor Nouveau bekend dat de kanker, waarvan ze eerst was genezen, teruggekeerd en uitgezaaid was. "Ik ben niet somber, ik neem het zoals het komt. Voor de rest is alles gewoon stabiel, het wordt niet meer, het wordt niet minder", vertelde ze later dat jaar aan RTL Boulevard, te zien in de video hieronder.

In datzelfde interview vertelde ze dat ze vermoedelijk voor de rest van haar leven afhankelijk van chemotherapie zou zijn. "Maar dat is ook op en af." Schrijver wist niet hoe lang ze nog te leven had. "Er staat een prognose voor, maar wat heb je eraan? Als ze zeggen: je hebt vijftig procent kans op vijf jaar overleven, wat weet je dan? Aan prognoses hebben we niks, het leven bestaat uit één dag; je moet het pakken."

https://www.rtl.nl/boulev(...)_PqNu53FLjJoAAXpZXQw

:{
pi_217195718
Rip aan de nabestaanden
-nee-
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:08:49 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217195721
Rip :'(
Je bent een waardeloze agent.
pi_217195729
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:08 schreef Marsenal het volgende:
Rip aan de nabestaanden
Dit is al heel lang niet meer leuk.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217195730
quote:
Presentatrice Loretta Schrijver op 68-jarige leeftijd overleden

Presentatrice Loretta Schrijver is op 68-jarige leeftijd overleden. Dat laat haar familie weten aan RTL Nieuws. Ze is overleden aan de gevolgen van kanker. Vorig jaar zomer maakte ze bekend dat de ziekte was teruggekeerd. De presentatrice was onder meer bekend van RTL Nieuws, Koffietijd en The Masked Singer.

Loretta Schrijver werd in 1956 geboren in New York. Na haar studies geschiedenis en vertaalkunde ontdekte ze de televisiewereld. Daar startte ze bij RTL Nieuws, waar ze vanaf 1989 samen met Jeroen Pauw het nieuws presenteerde.

Hoofdredacteur Ilse Openneer zegt: "Vanaf de start van RTL Nieuws in 1989 kwam Loretta de huiskamers binnen. Een warme persoonlijkheid met een prachtige, kenmerkende stem. Ze informeerde miljoenen mensen over het wereldnieuws, op haar eigen toegankelijke manier. Haar lach schalde regelmatig over de redactie. We zijn Loretta ontzettend dankbaar voor alles wat ze voor RTL Nieuws heeft betekend."

Overstap
Ruim tien jaar presenteerde Loretta Schrijver de nieuwsbulletins, tot ze in 2000 kortstondig overstapte naar de AVRO. Na ongeveer een jaar keerde ze weer terug bij RTL, waar ze het gezicht van het nieuws was, maar ook andere programma's presenteerde. Hier zie je hoe dat door de jaren heen verliep

Op 28 mei 2007 presenteerde ze voor de laatste keer het RTL Nieuws en maakte ze de overstap naar Omroep MAX, waar ze iets meer afstand van de actualiteiten nam. Vanaf 2010 tot 2023 presenteerde ze het programma Koffietijd op RTL 4.

Datzelfde jaar, 2010, deed Loretta Schrijver mee aan het televisieprogramma Wie is de mol?, waardoor een nog breder publiek haar leerde kennen. Ze begon met het inspreken van filmpersonages en de afgelopen jaren was ze vooral bekend van haar rol als panellid bij het RTL-programma The Masked Singer.

Namens RTL reageren Sven Sauvé en Peter van der Vorst op het overlijden van Loretta: "We zijn verslagen en ontzettend verdrietig om het onverwachte bericht dat Loretta is overleden. Het is nauwelijks te bevatten dat ze er niet meer is. We zijn in gedachten bij haar partner en wensen hem en alle familie en vrienden om haar heen veel sterkte met dit ongelooflijke verlies. Loretta was een zeer geliefde en warme collega, die ongelooflijk veel voor RTL en alle kijkers betekend heeft. Met haar onovertroffen, unieke lach kon ze iedereen in het hart raken. We zullen haar heel erg missen."

Ziekte
Vorig jaar zomer maakte de presentatrice bekend dat de darmkanker, waar ze drie jaar eerder voor was geopereerd, terug was en was uitgezaaid. Ze kreeg chemo ter behandeling, en beschreef in een column dat de behandeling gepaard ging met 'ups en downs'.

Loretta Schrijver kreeg een stroom aan reacties binnen op haar column, waarna ze duidelijk maakte slechts één van de 'honderdduizenden' mensen te zijn die ziek zijn. "Er zijn honderdduizenden mensen ziek en ik ben er één van. Niet meer en niet minder. Ik wil niet een zieke Loretta zijn."

In een recent interview van De Telegraaf zei de presentatrice dat als ze haar leven opnieuw mocht leven, ze alles in het teken van het helpen van dieren zou zetten. Ze hield namelijk enorm van dieren, waaronder haar geliefde hond Flip, die in 2022 overleed.

Ze is vannacht in het ziekenhuis overleden. Van Loretta Schrijver wordt in besloten kring afscheid genomen.
Ik wist niet dat ze ziek was :{ Vond het altijd een leuk mens. :{
pi_217195738
De zoveelste al dit jaar en waarschijnlijk niet de laatste.

Rip
pi_217195741
Nou, het gaat wel hard de afgelopen maanden met bekende Nederlanders die overlijden :{

RIP aan de nabestaanden :'(
pi_217195743
Jeetje. Weer een beroemdheid weg na kanker. :{

Heel veel sterkte voor de familie en haar geliefden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217195747
Jeetje, dat is schrikken!
pi_217195753
Kan Jeroen Pauw weer naar een uitvaart van een ex, in hetzelfde jaar nog wel :{

Ik schrok toen ik het hoorde, een leuke dame en weer een leuke bn'er die dit jaar overleden is :{

*RIP Loretta Schrijver*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:13:11 #11
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217195770
Leek me een aardige vrouw.

Rust zacht.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217195771
Loretta, een groot dierenliefhebber.

Bekijk deze YouTube-video
´
pi_217195779
Pfffff weer een icoon overleden.
  FOK!fotograaf donderdag 27 maart 2025 @ 13:14:39 #14
842 Zorro
Z
pi_217195790
Veel te vroeg afgeschreven -O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:15:06 #15
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217195797

Zal voor mij altijd verbonden blijven aan deze dag en verslaggeving.
pi_217195800
Leek me een leuke vrouw.. RIP

donderdag 27 maart 2025 @ 13:16:07 #17
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217195803
Rust zacht.
pi_217195807
Als zij het nieuws las, was het waar.

De 90s rtl nieuws jingle, jeroen pauw en zij waren 1.

RIP
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217195817
Verdrietig. Mooi mens is heengegaan.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_217195822
;(

RIP

en sterkte aan een ieder die haar lief had
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:19:26 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217195828
Jeetje, ze gaan wel links en rechts tegenwoordig, zo snel.

RIP
pi_217195836
Zij was zo'n leuke vrouw. Totaal geen sterallures maar gewoon heel nuchter en vrolijk O+

Wat gaat dat opeens hard met de zieke BN'ers. Ron, Dieuwertje, Rob en nu Loretta.
pi_217195851
Ach Loretta.
Wie gaat haar vervangen bij The Masked Singer?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217195864
Weer slaat die kanker(welvaarts)ziekte toe :(
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_217195866
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:20 schreef NailQueen het volgende:
Zij was zo'n leuke vrouw. Totaal geen sterallures maar gewoon heel nuchter en vrolijk O+

Wat gaat dat opeens hard met de zieke BN'ers. Ron, Dieuwertje, Rob en nu Loretta.
Hierna Martijn Krabbé :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')