2nd cousin of hoger en dat je elkaar niet kent via de familie.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
Wat zou voor jou aanvaardbaar zijn?
Toch niet met je zus?quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:08 schreef MisterFox het volgende:
Vanaf de eerste achternicht is het prima, maar liefde houd je toch niet tegen![]()
Maar zelfs als het nog dichter bij is kan je nog prima beslissen niet samen een kind te verwekken. Een zaaddonor is dan best een goede optie lijkt mij.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:08 schreef MisterFox het volgende:
Vanaf de eerste achternicht is het prima, maar liefde houd je toch niet tegen![]()
Ik (Noord-Nederlandse stamboom) deel met mijn vrouw (Zuid-Nederlandse stamboom) een edelstamouder (26 generaties terug, rond 1200), als het allemaal klopt. Dat vind ik best acceptabel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:32 schreef Hanca het volgende:
Ik ben met mijn stamboom zo ver terug als mogelijk (loop vast op een alleenstaande vrouw waarvan de ouders niet bekend zijn begin 1700) en ook die van mijn vrouw is tot zo ver terug en we komen elkaar nog niet tegen. Waar mijn familie altijd in Noord Nederland heeft gewoond, zit die van haar in Zuid Nederland en daarvoor Duitsland. We kunnen niet verder terug, dus waar ze elkaar wel snijden weten we niet.
Maar: in beide stambomen zie je wel 'rondjes', dwz neven en nichten die met elkaar zijn getrouwd. Voor 1850 was dat vrij gebruikelijk, zo lijkt het. Er zit dus wel inteelt ingebakken.
Wat is een edelstamhouder?quote:Op donderdag 1 mei 2025 10:27 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik (Noord-Nederlandse stamboom) deel met mijn vrouw (Zuid-Nederlandse stamboom) een edelstamouder (26 generaties terug, rond 1200), als het allemaal klopt. Dat vind ik best acceptabel.
Mag ik je complimenteren met dit plaatje.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
Als je maar ver genoeg kunt graven in je stamboom kom je vroeg of laat een gemeenschappelijke voorouder tegen van je partner. In Volendam of Urk zijn dat meestal je grootouders, maar normaal gesproken moet je beduidend meer generaties terug gaan.
Toevallig is van zowel mijn familie als mijn schoonfamilie de stamboom redelijk nauwkeurig vastgelegd en komen we ergens begin 1700 een gemeenschappelijke voorouder tegen. Op zich best ver, maar het is toch best een gekke gedachte dat ik een lijn kan trekken naar m’n vriendin in een stamboom ondanks dat er 10+ generaties tussenzit en er dus een inteeltcoëfficiënt is < 1/2^20
Wat zou voor jou aanvaardbaar zijn?
Plaatje ter verduidelijking
[ afbeelding ]
Dat kan ook niet anders.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:32 schreef Hanca het volgende:
Ik ben met mijn stamboom zo ver terug als mogelijk (loop vast op een alleenstaande vrouw waarvan de ouders niet bekend zijn begin 1700) en ook die van mijn vrouw is tot zo ver terug en we komen elkaar nog niet tegen. Waar mijn familie altijd in Noord Nederland heeft gewoond, zit die van haar in Zuid Nederland en daarvoor Duitsland. We kunnen niet verder terug, dus waar ze elkaar wel snijden weten we niet.
Maar: in beide stambomen zie je wel 'rondjes', dwz neven en nichten die met elkaar zijn getrouwd. Voor 1850 was dat vrij gebruikelijk, zo lijkt het. Er zit dus wel inteelt ingebakken.
Ik vind het eigenlijk wel heel logisch, want ik ben streng geformeerd opgevoed, juist in dat soort families komt inteelt veel voor. Helaas de brute waarheid.quote:Op donderdag 1 mei 2025 10:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Man man man..
Er zijn weinig hardere mensen dan de fokkers en zij zeggen allemaal dat je er prima uitziet. Je hebt geen Habsburg kaak en je kaak staat bijlange niet zo scheef als dat jij zelf denkt dat m staat.
Maar het is natuurlijk wel makkelijk als je zou geloven dat het een inteelt probleem is ipv een probleem wat in je eigen hersenen zit. Want dan hoef je er niets aan te doen
Alsjeblieft, alsjeblieft niet weer beginnen!quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel heel logisch, want ik ben streng geformeerd opgevoed, juist in dat soort families komt inteelt veel voor. Helaas de brute waarheid.
Vergeet niet hoe heftig het is, als je bovenkaak ver naar achteren staat betekent het ook bijvoorbeeld dat je neus te ver naar achteren staat en daardoor ook een andere vorm heeft, datzelfde geldt voort de ogen, mond en zelfs oren. En onderkaak die omlaag , naar voren en scheef is gegroeid waardoor de vorm van mijn gezicht niet meer klopt.
Daarom, elke keer als ik mezelf zie dan denk ik " dit is niet wie ik ben" mijn hersenen blijven mijn gezicht afstoten alsof het om een donororgaan gaat.
Ja objectief valt het mee, ben meerdere keren geopereerd, aan de buitenkant valt het mee maar het is verre van perfect en hoe het zou moeten zijn. Ik heb mij daarbij neergelegd dat het niet beter kan dan hoe het nu is.
Puur objectief gezien, de bovenkaak is naar voren geplaatst en geef ik als cijfer een 10, gewoonweg omdat het nu in een natuurlijke positie staat. De onderkaak is echter een ander verhaal en ik heb geen idee welk cijfer is zou moeten geven, de ene dag denk ik aan een 1 dan weer aan 5 en dan weer aan 7. Het voelt ook niet goed als ik mijn onderkaak fysiek aanraak, alsof teveel is ingekort. Dit kan echter - hoe ik het zelf noem - "mentale fantoom" pijn zijn. De onderkaak is zeer ver ingekort daardoor voelt het alsof ik een " deel" mis net zoals bij mensen die een amputatie hebben ondergaan.
Ben ik erg flauw als ik beweer dat het 'Engelse' systeem eenvoudiger te begrijpen is.quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:27 schreef capricia het volgende:
Schitterend voorbeeld van hoe rijk onze Nederlandse taal is en hoe armoedig het Engels.
Dat is vaak met meer eenvoudigere talen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:52 schreef 215 het volgende:
[..]
Ben ik erg flauw als ik beweer dat het 'Engelse' systeem eenvoudiger te begrijpen is.
Kan ik niets aan doen, dat zit nu eenmaal diep in mijn systeem geworteld.quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Alsjeblieft, alsjeblieft niet weer beginnen!
Ja, dat wel. Maar een woord als edelstamoudbetovergrootvader is toch gewoon prachtig?quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:52 schreef 215 het volgende:
[..]
Ben ik erg flauw als ik beweer dat het 'Engelse' systeem eenvoudiger te begrijpen is.
Schoonheid en praktisch nut gaan niet altijd gelijk op.quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:04 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar een woord als edelstamoudbetovergrootvader is toch gewoon prachtig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |