Eet smakelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Net chinees gehaald, garnalen met zwarte bonensaus en vega nasi
En ik zeul mijn leesbril écht niet mee de winkels in. Nou kom ik weinig in winkels, maar vandaag toevallig wel. Zij: ja, kijk maar even wat je wil hebben (ieniminimini lettertjes) Ik: ben mn leesbril vergeten
![]()
Wat me op verpakking zo opvalt, zijn die kutterige kleine lettertjes, zo klein dat het gewoon streepjes zijn. Why?
Thuis lukt het wel, leesbril op en bijschijnen met mn foonlampje. Maar in winkels
Thanks, jij ook alvast eet smakelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Eet smakelijk
Die lettertjes worden gewoon steeds kleiner op die etiketten, vroeger waren ze prima te lezen...
![]()
Thuis ben ik vergroeid met mijn leesbril, maar no way dat ik dat ding meeneem naar de supermarkt so far.
Gelukkig hoef ik geen etiketten te lezen ivm allergieën enzo, dat scheelt dan weer.
Even op mijn telefoon kijken lukt nog wel, maar als ik wat langer moet lezen dan krijg ik koppijn of een raar hoofd. Werkt echt niet.
Of dat ja of gewoon heel geen datum. Al een paar keer gehad met een versproduct. Dan gaat het de kliko/gftbak in en claim ik het bedrag. Houdbaar vind ik minder erg, maar bij versproductenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:06 schreef oh-oh het volgende:
Haha ja of dat die datum door de wat er op de verpakking staat niet leesbaar is, ook zoiets
Haha, pannenkoekenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:11 schreef exode het volgende:
Ik let dus op kcal en dan zetten ze het er vaak per 100 gram op, moet ik eerst kijken hoeveel gram de verpakking is en dan doorrekenen....sta ik weer hardop te tellenEn ALTIJD onderop dus ik moet alles steeds omkieperen of het hoog boven mijn hoofd houden.
Maaruh die vrouw he die dus moeilijk deed vandaag over het eten, die gaat dus serieus zo pannekoeken staan bakken. Die spoort niet hoor. Ze belde op toen ik onderweg was naar de AH dat ze liever pannekoeken ging bakken dan een magnetron maal eten. Be my guest, lekker in de regen, dus pannekoekenmix gehaald.
Ik eet een diepvries maaltje van Mama's of zoiets (468 kcal voor de nieuwsgierigen).
Maar hoeveel koolhydraten, dat wil ik wetenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:11 schreef exode het volgende:
Ik let dus op kcal en dan zetten ze het er vaak per 100 gram op, moet ik eerst kijken hoeveel gram de verpakking is en dan doorrekenen....sta ik weer hardop te tellenEn ALTIJD onderop dus ik moet alles steeds omkieperen of het hoog boven mijn hoofd houden.
Maaruh die vrouw he die dus moeilijk deed vandaag over het eten, die gaat dus serieus zo pannekoeken staan bakken. Die spoort niet hoor. Ze belde op toen ik onderweg was naar de AH dat ze liever pannekoeken ging bakken dan een magnetron maal eten. Be my guest, lekker in de regen, dus pannekoekenmix gehaald.
Ik eet een diepvries maaltje van Mama's of zoiets (468 kcal voor de nieuwsgierigen).
Idioot toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:13 schreef Nijna het volgende:
Of zwarte letters op blauwe ondergrond (zwart op de donkerblauwe dop van de Karvan Cevitam, wie heeft dat bedacht).
Ja, inderdaad, ik let ook altijd op zout dat is vaak echt veel. Maar dat is omdat ik de enige in de familie ben zonder een hoge bloeddruk en dat wil ik graag zo houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar hoeveel koolhydraten, dat wil ik weten![]()
Die staan er ook per 100 gram op, dat snap ik wel, dat is het handigst.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar ik me ook paars aan erger, waar de datum op een verpakking staat. Kan echt overal staan: boven, zij, onder, achterkant. En dan vaak niet duidelijk omdat: doorzichtige verpakking, nog kleinere dan kleine cijfers. Daar zouden ze in Brussel wat aan moeten doen: de datum op een vaste plek.
Die met zalm of kabeljauw heeft maar iets van 7,5 gram koolhydraten per 100 gram. Dus 30 per portie. Al die andere smaken hebben er een veelvoud van.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar hoeveel koolhydraten, dat wil ik weten![]()
Die staan er ook per 100 gram op, dat snap ik wel, dat is het handigst.
Dies ook handig jaquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Herkenbaar.![]()
Of op de sticker die je vervolgens eraf scheurt om het te openen.
Ik wil 20-25 kh per dag eten maxquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Die met zalm of kabeljauw heeft maar iets van 7,5 gram koolhydraten per 100 gram. Dus 30 per portie. Al die andere smaken hebben er een veelvoud van.
Ontkenningsfase...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:55 schreef vencodark het volgende:
Waarom zou je je leesbril niet meenemen naar de winkel?
Als je het nodig hebt.![]()
Boh, das niet veelquote:
Ontkenningsfasequote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:31 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ontkenningsfase...![]()
@:exode, straks heeft ze de hele buurt aan tafel, als ze die pannenkoeken ruiken
Eet smakelijk en geniet van je sauna geur!
Die mama's maaltijden hebben leuke namen, ik heb ze hier nog nooit zien liggen in de Jumbo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |