abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217289593
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 21:35 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb die man niet aangenomen hè. :+
Dat zou er nog eens bij moeten komen :+
pi_217289681
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 21:20 schreef -Spring het volgende:

Je kunt geen Moslim uitnodidigen en verwachten dat ie het bestaan van andere goden erkent. Dan zou het namelijk geen Moslim zijn. :D
Hij hoeft de goden zelf toch niet te erkennen? Hij erkent dat er mensen bestaan die iets anders geloven dan hij. Als ik zeg dat er moslims zijn en dat die in Allah geloven, maakt mij dat geen moslim. Als hij zou zeggen dat er katholieken bestaan die Maria vereren, is hij ook geen katholiek.
Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend logisch dat een moslim niks over het christendom (hindoeïsme/boeddhisme/kies er maar een) zou kunnen vertellen. Zeker niet als dat wel de afspraak is rondom de gastlessen in kwestie.
pi_217289948
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 21:42 schreef Jentin het volgende:

[..]
Hij hoeft de goden zelf toch niet te erkennen? Hij erkent dat er mensen bestaan die iets anders geloven dan hij. Als ik zeg dat er moslims zijn en dat die in Allah geloven, maakt mij dat geen moslim. Als hij zou zeggen dat er katholieken bestaan die Maria vereren, is hij ook geen katholiek.
Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend logisch dat een moslim niks over het christendom (hindoeïsme/boeddhisme/kies er maar een) zou kunnen vertellen. Zeker niet als dat wel de afspraak is rondom de gastlessen in kwestie.
Daar heb je gelijk in.

Toch denk ik dat je van een moslim niet kunt verwachten dat hij volledig objectief is als het gaat om andere goden. Maar zoals ik al zei geldt dat ook voor andere gelovigen.

Ik denk dat er een belangrijk stuk neutrale afstandelijkheid onbreekt die wel nodig is om werkelijk open te staan voor en zelfs te onderrichten in andere overtuigingen
  Redactie Frontpage zaterdag 5 april 2025 @ 06:30:00 #279
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217291372
https://www.zeeman.com/nl(...)acties/gratis-romper

Vrij aan te vragen, voor wie wil :)
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
pi_217293102
"Opgesloten" in mn eigen huis, de spuiter/schilder heeft de hele trapopgang afgeplakt zodat hij helemaal los kan straks :+ . Voor een goed doel, over een paar uur worden we weer vrij gelaten *O*
Fake it till you make it...
pi_217293243
Over het moskeebezoek: ik zou wel op school aangeven dat het goed zou zijn voor iedereen als er ook andere gebedshuizen worden bezocht. Een koninkrijkzaal zou daarbij overigens niet op m’n lijstje staan omdat dat eigenschappen van een sekte heeft, eerder een reguliere kerk en een synagoge. Bij die laatste is dan nog de vraag in hoeverre er een enigszins bij school in de buurt is.

Ik vond uitjes altijd de leukste dingen van school, heb nog goede herinneringen aan het bezoek aan de waterzuiveringsinstallatie op de basisschool. Ik zou een bezoek aan een moskee in dezelfde categorie zien.
pi_217293588
Ik ben het ermee hoor, probeer dan ook andere dingen mee te pakken maar ik begrijp dat dit op initiatief van 2 islamitische ouders is geregeld, leuk toch?

We zijn vorig jaar naar een grote boerderij geweest omdat daar lammetjes geboren waren. O+
Doe mij die maar. :+
pi_217293739
Ik heb op een openbare school gezeten, met veel klasgenoten van buitenlandse komaf, en een moskee om de hoek. Die laatse hebben we wel eens bezocht toen deze gebouwd werd. Een kerk of synagoge niet. (Maar die stonden al, en ik denk eigenlijk dat vooral de komst van een moskee - zeg maar >25 jaar terug - meer de aanleiding was. De school zelf had geen religieuze inslag).

Maar heel eerlijk; ik denk dat het veel belangrijker was dat er over verschillende geloven (en andere levensvisies, culturen, etc.) gewoon met elkaar gesproken kon worden en de leerkrachten en leerlingen dit ook heel vrij deden, en deze vrijheid ook echt bewaakt werd. Daarnaast waren er voorjaarsfeesten, maar ook feesten met als thema verschillende culturen. En Sinterklaas werd gevierd, maar Suikerfeest kreeg ook aandach. Soms aan de hand van een spreekbeurt, maar ook vaak via verhalen in de kring.

Die bezoeken aan een gebedshuis zijn best leuk voor de afwisseling, maar ik leerde veel meer in de klas zelf.
pi_217293773
Vroeger met de basisschool alleen een kerk bezocht.
Later, toen ik de minor Religie volgde op het hbo pas moskee’s en een synagoge.
Zelfs nog 3 dagen in een klooster verbleven :D
Zoveel rust zal ik nooit meer ervaren. :')

Denk dat de dichtstbijzijnde moskee en synagoge hier 30 km. verderop zit.
Zie het niet gauw gebeuren dat men daar een uitje naar regelt.
pi_217294174
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 11:42 schreef vencodark het volgende:
Ik ben het ermee hoor, probeer dan ook andere dingen mee te pakken maar ik begrijp dat dit op initiatief van 2 islamitische ouders is geregeld, leuk toch?

We zijn vorig jaar naar een grote boerderij geweest omdat daar lammetjes geboren waren. O+
Doe mij die maar. :+
Dat denk ik vooral hoor, omdat er twee vaders meegaan
pi_217294317
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:41 schreef Nijna het volgende:
"Opgesloten" in mn eigen huis, de spuiter/schilder heeft de hele trapopgang afgeplakt zodat hij helemaal los kan straks :+ . Voor een goed doel, over een paar uur worden we weer vrij gelaten *O*
Oooh boy, je bent gewoon gegijzeld :+ Alweer vrij?

Troep en discussies, ik heb ze de laatste dagen toch echt niet gemist he :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217294538
B is 1 nacht op Scoutingkamp en Juul is vandaag extra vroeg en lang bij haar Scouting. En wij? Klussen!
Ik heb bijna alle muren (3 hoeken zijn nog niet droog) en alle plafonds ontvet. De nieuwe kozijnen ontdaan van stuc en ontvet. Verloofde heeft alle scheuren in de woonkamer uitgekrabt en gevuld met Renoband. Ze heeft de gefreesde geul voor een verhoogd stopcontact gestuct met kant en klare stuc.

Echt we gaan als een dolle.

Next: de deuren schuren, 4 kozijnen schuren en daarna dat allemaal ontvetten. Misschien de plafonds nog in de voorstrijk, maar misschien doe ik dat pas morgen. Sauzen kan sowieso pas na maandag want dan komt de aannemer de afzuigkap in het plafond installeren en dat gaat vast niet zonder het plafond vies te maken.

En vanmiddag als Juul weer thuis is, gaan we samen de nieuwe plantjes in de tuin zetten.

Heerlijke zaterdag 8-)
pi_217294695
Wow, goed bezig exode! Succes :)
If they say
pi_217295022
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh boy, je bent gewoon gegijzeld :+ Alweer vrij?

Troep en discussies, ik heb ze de laatste dagen toch echt niet gemist he :')
Ja, ik ben weer vrij :) .
En ff wat stof geruimd, volgende week komt hij de klus afmaken, maar een groot deel van de vloer ligt nog bedekt met van dat papier enzo.
Mocht er wel nieuw papier op leggen voor als de keukenmannen komen, de rol ligt er nog :+
Ik had eigenlijk ff willen dweilen, maar dat doe ik maandag wel, dinsdag komt de keuken.
En als dan volgende week zaterdag de rest gespoten is dan gaat al die zooi er ook uit, dus ik denk dat ik voor zondag maar wat hulptroepen ga regelen om te poetsen. Dan maandag komen de meubelen terug.

Goed bezig @exode.
pi_217295060
Ik weet niet of iemand hier Kopen zonder Kijken kijkt, maar maandag (aflevering 3) zijn ze erg dichtbij ons.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij keken hem gisteren op Videoland en dachten eej dat is bij ons! :D
pi_217295206
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ja, ik ben weer vrij :) .
En ff wat stof geruimd, volgende week komt hij de klus afmaken, maar een groot deel van de vloer ligt nog bedekt met van dat papier enzo.
Mocht er wel nieuw papier op leggen voor als de keukenmannen komen, de rol ligt er nog :+
Ik had eigenlijk ff willen dweilen, maar dat doe ik maandag wel, dinsdag komt de keuken.
En als dan volgende week zaterdag de rest gespoten is dan gaat al die zooi er ook uit, dus ik denk dat ik voor zondag maar wat hulptroepen ga regelen om te poetsen. Dan maandag komen de meubelen terug.

Goed bezig @:exode.

Yay, schiet al aardig op zo! Hopelijk kun je wat hulptroepen inschakelen want die stofrotzooi gaat écht overal tussen/in/op/onder zitten :X

Jaa, wij kijken altijd @exode, alleen vorig seizoen schoot erbij in. Deze gaan we zeker kijken, ook via Videoland. Martijn zijn laatste seizoen ;(
Ben benieuwd :)
If they say
pi_217295621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:35 schreef exode het volgende:
Ik weet niet of iemand hier Kopen zonder Kijken kijkt, maar maandag (aflevering 3) zijn ze erg dichtbij ons.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij keken hem gisteren op Videoland en dachten eej dat is bij ons! :D
Moest al aan je denken toen ik de aflevering keek inderdaad.

Zo, hier ook hard gewerkt de afgelopen twee weken. Alle momenten die ik vrij was bezig geweest met het afsluiten van de stoep (die had al te veel jaar geen liefde meer gehad en was niet meer te redden met alleen inzetten met azijn of zo). En vandaag de hele stoep ingeveegd.

Dus eigenlijk moet het nu een keertje regenen (‘‘s nachts of zo) zodat het goed in de voegen regent.

Alleen de oprit moet nog. Maar ben er wel even klaar mee. Dus dat komt later wel weer.

En man heeft het fietsenhok afgemaakt en gezorgd dat er stroom is en dat mn nieuwe autolader het doet.

In de tussentijd nog even bij de atletiek wedstrijd van de jongste gaan kijken. En nu wat te eten besteld en lekker in het zonnetje daarop aan het wachten.

En aan het bedenken dat ik nieuwe tuinstoelen nodig heb en een extra tuintafel voor aan de andere kant van het huis (voor als het echt zonnig en heet is in de zomer zodat we dan lekker in de schaduw kunnen zitten). Die we nu hebben is van natuursteen en die verzet je niet zomaar.
pi_217301601
Ook lekker druk bezig geweest, Hillie :)
Is het nog gelukt met de plantenbak midden in je woonkamer?

Ik heb tegenwoordig een mosgazon. Er staat her en der nog een plukje gras :') Scheelt maaien, dat dan weer wel 8-)
Maar omdat de sch(k)utting nog niet helemaal klaar is, moet afgewerkt worden, er liggen nog planken en ander materiaal, laat ik het maar even zo. Moet nieuw gras in maar als ik dat nu laat doen, is dat zo weer aan gort. Volgend jaar, hoop ik.
Hoef nu ook niet alle aangewaaide paardenbloemen uit te trekken. Scheelt ook weer :')
If they say
pi_217301651
Wij hebben ook een deel lekker zacht mos in de tuin. Heel zacht, maar ik had liever gras.
Maar weer eens verticuteren en zien of er nog wat te redden valt, die kant van de tuin is gewoon niet zonnig genoeg denk ik.
De rest gaat namelijk best goed.
pi_217302000
Tis hier volledig de mist ingegaan toen ik biologische koeienpoepkorrels erop heb gegooid. Had eerst kunstmestkorrels met vanalles en nog wat erin en dat werkte als een tierelier. Kon het alleen niet meer vinden.
Verticuteren heeft hier geen nut meer, hou ik niks over _O-
Heb toen wel stukken mos eruit gehaald en opnieuw ingezaaid, maar dat moest worden afgedekt met gaas want de vogels hadden een feestmaal :')
Mos hier altijd wel wat onder de bomen gehad, maar nu ist écht heel erg. En het wordt geel want mn tuinslang bleek een scheur te hebben dus moet een nieuwe. Maar zie door de tuinslangen het bos niet meer.
If they say
pi_217302218
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 10:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Tis hier volledig de mist ingegaan toen ik biologische koeienpoepkorrels erop heb gegooid. Had eerst kunstmestkorrels met vanalles en nog wat erin en dat werkte als een tierelier. Kon het alleen niet meer vinden.
Verticuteren heeft hier geen nut meer, hou ik niks over _O-
Heb toen wel stukken mos eruit gehaald en opnieuw ingezaaid, maar dat moest worden afgedekt met gaas want de vogels hadden een feestmaal :')
Mos hier altijd wel wat onder de bomen gehad, maar nu ist écht heel erg. En het wordt geel want mn tuinslang bleek een scheur te hebben dus moet een nieuwe. Maar zie door de tuinslangen het bos niet meer.
Volgens mij is dat de bedoeling van verticuteren toch? Dat het mos eruit gaat, als er enkel mos in ligt houd je inderdaad niet veel over.
En dan weer zaaien en kalk dacht ik.
Mijn ouders zijn er straks, misschien stort mijn vader zich wel op de tuin... ik ga hardlopen vanmiddag.
  zondag 6 april 2025 @ 11:03:20 #297
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217302341
Ik heb de strijd voor een mooi gazon opgegeven. Tuin op het noorden en gras blijkt toch geen goede combinatie te zijn. En toch wil ik nog steeds heel graag gras. Dus ik heb het vrij spel gegeven. In het voorjaar en zomer geniet ik er uiteindelijk wel van (en hopelijk de insecten ook). En dan in augustus met de zeis erover en wachten tot het weer voorjaar wordt.

Dit was vorig jaar begin mei en dan wordt het gaandeweg één groot feest aan bloemetjes en kruiden tot de zomer dus.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217302356
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 10:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
Volgens mij is dat de bedoeling van verticuteren toch? Dat het mos eruit gaat, als er enkel mos in ligt houd je inderdaad niet veel over.
En dan weer zaaien en kalk dacht ik.
Mijn ouders zijn er straks, misschien stort mijn vader zich wel op de tuin... ik ga hardlopen vanmiddag.
Klopt, das de bedoeling van verticuteren :Y
Heb het de hovenier wel laten doen want voor mij is het echt te zwaar :@
Wil nieuwe graszoden, das beter vanwege de vogels en dan zelf elk jaar het mos eruit peuteren. Gewoon opnieuw beginnen. Het ligt er nu twaalf jaar.
Haha, fijn een vader die zich op de tuin stort ;)

Denk dat wij vanmiddag een stuk gaan fietsen.
If they say
pi_217302380
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 11:03 schreef livelink het volgende:
Ik heb de strijd voor een mooi gazon opgegeven. Tuin op het noorden en gras blijkt toch geen goede combinatie te zijn. En toch wil ik nog steeds heel graag gras. Dus ik heb het vrij spel gegeven. In het voorjaar en zomer geniet ik er uiteindelijk wel van (en hopelijk de insecten ook). En dan in augustus met de zeis erover en wachten tot het weer voorjaar wordt.

Dit was vorig jaar begin mei en dan wordt het gaandeweg één groot feest aan bloemetjes en kruiden tot de zomer dus.

[ afbeelding ]
Wilde dat mijn gras er zo uitzag. Mijn tuin lijkt meer op een maanlandschap :') Mol op visite gehad dus strak ligt het ook niet meer.
Maar gras is gewoon O+
If they say
pi_217302384
En...
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')