abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217171163
https://nos.nl/artikel/25(...)amerikaanse-regering

quote:
Journalist The Atlantic zat onbedoeld in topgeheime chatgroep Amerikaanse regering
De hoofdredacteur van het Amerikaanse tijdschrift The Atlantic, Jeffrey Goldberg, heeft onbedoeld topgeheime informatie gekregen over Amerikaanse luchtaanvallen op Jemen, anderhalve week geleden.

Dat schrijft Goldberg zelf in een uitgebreide reconstructie op de site van The Atlantic. De hoofdredacteur werd naar eigen zeggen toegevoegd aan een chatgroep op Signal met een aantal hooggeplaatste functionarissen uit de regering-Trump, onder wie vicepresident JD Vance.

Goldberg schrijft dat hij op 13 maart, twee dagen voordat de Verenigde Staten een reeks aanvallen uitvoerden op doelen van de Houthi's in Jemen, aan de chatgroep werd toegevoegd. De groep had in totaal achttien deelnemers.

..

Een woordvoerder van de Nationale Veiligheidsraad bevestigt dat de chat echt was en dat wordt onderzocht hoe het kon gebeuren dat een onbekend nummer aan de groep is toegevoegd.

Trump weet van niets
"Een beveiligingslek als dit heb ik nog nooit meegemaakt", besluit Goldberg. "Het is niet ongebruikelijk dat veiligheidsfunctionarissen communiceren via Signal, maar de app wordt voornamelijk gebruikt voor het plannen van vergaderingen en andere logistieke zaken. Niet voor gedetailleerde en geheime besprekingen over een aanstaande militaire actie."

In het Witte Huis stelden journalisten Trump vragen over het artikel in The Atlantic. "Ik weet er niets van. Ik ben geen fan van The Atlantic", reageerde Trump. "Het is een tijdschrift dat failliet zal gaan."

Wat een ‘president’ _O-

On the plus side: het was in ieder geval geen whatsapp
pi_217171178
quote:
In het Witte Huis stelden journalisten Trump vragen over het artikel in The Atlantic. "Ik weet er niets van. Ik ben geen fan van The Atlantic", reageerde Trump. "Het is een tijdschrift dat failliet zal gaan."
leuke afleiding weer :')
pi_217171187
https://www.watbenjedan.nl/

Even deze gouwe ouwe uit de kast trekken dan maar...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217171194
Een paar tientallen Yemenis gedood en kijk hoe over wordt gesproken in gesloten kringen van Mike Waltz, Vance en Hegseth. Het is net een spelletje voor ze: even orders geven aan de uitvoerende lagen (underlings) en poef tientallen mensenlevens verdwenen in een nacht van bombardementen. Het is net een PS5 spel voor deze mannen. We hebben het hier over families bestaande uit mannen, vrouwen en kinderen met een andere pigment. De waarde: 0. Bloederige smeerlappen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Peppert op 25-03-2025 01:15:23 ]
pi_217171327
Nou, ben benieuwd wat Europa "moet gaan betalen" voor deze heroïsche actie van de US.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_217171380
Ach ja, Signal, het gonst overal. Is vast bedacht door Zuckerberg om Signal even in kwaad daglicht te zetten.

Maar ze worden steeds vervelender daar en hier, gewoon omdat het kan.

Een veiligheidsadviseur die een krantenjongen toevoegt. Juist ja. Opzet dus, en geen fout. Lijkt Nederland wel.

"The Atlantic is bijna failliet" was Trumps reactie.

Een President die staatsgeheimen steelt en in zijn plee bewaard, en aan wie honderden kernwapens door zijn kiezers zijn toevertrouwd.
pi_217171554
Ik ben heel benieuwd wat ze van Europa verwachten. Leuke framing ook want deze bombardementen doen ze voor Israël.
pi_217171579
Hier worden later films over gemaakt.
pi_217171606
En dat terwijl ik me hier altijd heb laten vertellen dat Trump mensen aannam op basis van competentie en niet op basis van loyaliteit. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217171610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 07:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat ze van Europa verwachten. Leuke framing ook want deze bombardementen doen ze voor Israël.
Op de één of andere wonderlijke reden zal Israël nooit een free loader genoemd worden nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 25 maart 2025 @ 07:37:01 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217171620
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 01:09 schreef Peppert het volgende:
Een paar tientallen Yemenis gedood en kijk hoe over wordt gesproken in gesloten kringen van Mike Waltz, Vance en Hegseth. Het is net een spelletje voor ze: even orders geven aan de uitvoerende lagen (underlings) en poef tientallen mensenlevens verdwenen in een nacht van bombardementen. Het is net een PS5 spel voor deze mannen. We hebben het hier over families bestaande uit mannen, vrouwen en kinderen met een andere pigment. De waarde: 0. Bloederige smeerlappen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een kneuzenkermis, hahaha.
Ze staan mooi voor lul zo allemaal. :D
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 25 maart 2025 @ 07:44:32 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217171651
Je zou zeggen dat ze voor dit soort communicatie een eigen tool hebben in plaats van Signal.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 07:45:42 #13
438527 MissButterflyy
pi_217171659
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 01:02 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
Ik kan niet terugvinden dat hij zei dat het tijdschrift failliet moet gaan. Alleen dat hij zei er niks van te weten en nu pas voor het eerst over het gebeurde hoorde. :')
  dinsdag 25 maart 2025 @ 07:46:20 #14
438527 MissButterflyy
pi_217171664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 07:44 schreef Hexagon het volgende:
Je zou zeggen dat ze voor dit soort communicatie een eigen tool hebben in plaats van Signal.
Inderdaad bizar.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 07:54:22 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217171691
quote:
Ja twitter DM of zo
Huilen dan.
pi_217171728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 01:02 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
Trump heeft gelijk.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 08:05:55 #18
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217171743
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 07:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een kneuzenkermis, hahaha.
Ze staan mooi voor lul zo allemaal. :D
Denk je dat het ze echt iets doet? Ze helpen de hele wereld naar de kloten en geven je een middelvinger op de koop toe. Sta je dan lekker te grijnzen...
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 25 maart 2025 @ 08:10:54 #19
438527 MissButterflyy
pi_217171776
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 08:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Denk je dat het ze echt iets doet? Ze helpen de hele wereld naar de kloten en geven je een middelvinger op de koop toe. Sta je dan lekker te grijnzen...
Ik denk dat ze het niet leuk vinden dat dit nu een schandaal is in de media nee.
pi_217171861
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 07:58 schreef Tegan het volgende:
Het artikel van The Atlantic.
https://www.theatlantic.c(...)ts-war-plans/682151/
Haha ze zeggen dat zwakke Trump de afschrikking van Biden verloren is terwijl ze plannen om te zeggen dat Biden gefaald heeft.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 08:37:34 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217171912
quote:
Precies. Dit soort informatie verspreid je toch niet op deze manier.

Ik zie het al voor me; “Oeps, verkeerde chatgroep!” :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217172058
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 01:09 schreef Peppert het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het probleem is hier dat ze dit bespreken via signal. Op inderdaad zo'n puberale manier.

Maar het bombareren van Houthi's op zichzelf is volkomen terecht. Het zijn anti-westerse elementen.
pi_217172117
Absurd natuurlijk, maar ook dit zal vast weer zonder consequenties blijven. Wordt over een paar dagen ongetwijfeld weer bedolven onder een nieuwe rare daad of uitspraak.
pi_217172285
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 08:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het probleem is hier dat ze dit bespreken via signal. Op inderdaad zo'n puberale manier.

Maar het bombareren van Houthi's op zichzelf is volkomen terecht. Het zijn anti-westerse elementen.
Het zijn ook anti-lokale elementen. Ze hebben zelfs de slavernij weer ingevoerd.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 09:14:21 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217172308
Opmerkelijk wel, dat een onbekend nummer aan een groepsapp wordt toegevoegd is iets dat in theorie zou kunnen gebeuren. Maar dan is het specifiek het nummer van de hoofdredacteur van The Atlantic? Dat is wel heel erg toevallig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')