Wat een ‘president’quote:Journalist The Atlantic zat onbedoeld in topgeheime chatgroep Amerikaanse regering
De hoofdredacteur van het Amerikaanse tijdschrift The Atlantic, Jeffrey Goldberg, heeft onbedoeld topgeheime informatie gekregen over Amerikaanse luchtaanvallen op Jemen, anderhalve week geleden.
Dat schrijft Goldberg zelf in een uitgebreide reconstructie op de site van The Atlantic. De hoofdredacteur werd naar eigen zeggen toegevoegd aan een chatgroep op Signal met een aantal hooggeplaatste functionarissen uit de regering-Trump, onder wie vicepresident JD Vance.
Goldberg schrijft dat hij op 13 maart, twee dagen voordat de Verenigde Staten een reeks aanvallen uitvoerden op doelen van de Houthi's in Jemen, aan de chatgroep werd toegevoegd. De groep had in totaal achttien deelnemers.
..
Een woordvoerder van de Nationale Veiligheidsraad bevestigt dat de chat echt was en dat wordt onderzocht hoe het kon gebeuren dat een onbekend nummer aan de groep is toegevoegd.
Trump weet van niets
"Een beveiligingslek als dit heb ik nog nooit meegemaakt", besluit Goldberg. "Het is niet ongebruikelijk dat veiligheidsfunctionarissen communiceren via Signal, maar de app wordt voornamelijk gebruikt voor het plannen van vergaderingen en andere logistieke zaken. Niet voor gedetailleerde en geheime besprekingen over een aanstaande militaire actie."
In het Witte Huis stelden journalisten Trump vragen over het artikel in The Atlantic. "Ik weet er niets van. Ik ben geen fan van The Atlantic", reageerde Trump. "Het is een tijdschrift dat failliet zal gaan."
leuke afleiding weerquote:In het Witte Huis stelden journalisten Trump vragen over het artikel in The Atlantic. "Ik weet er niets van. Ik ben geen fan van The Atlantic", reageerde Trump. "Het is een tijdschrift dat failliet zal gaan."
Op de één of andere wonderlijke reden zal Israël nooit een free loader genoemd worden nee.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat ze van Europa verwachten. Leuke framing ook want deze bombardementen doen ze voor Israël.
Wat een kneuzenkermis, hahaha.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 01:09 schreef Peppert het volgende:
Een paar tientallen Yemenis gedood en kijk hoe over wordt gesproken in gesloten kringen van Mike Waltz, Vance en Hegseth. Het is net een spelletje voor ze: even orders geven aan de uitvoerende lagen (underlings) en poef tientallen mensenlevens verdwenen in een nacht van bombardementen. Het is net een PS5 spel voor deze mannen. We hebben het hier over families bestaande uit mannen, vrouwen en kinderen met een andere pigment. De waarde: 0. Bloederige smeerlappen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan niet terugvinden dat hij zei dat het tijdschrift failliet moet gaan. Alleen dat hij zei er niks van te weten en nu pas voor het eerst over het gebeurde hoorde.quote:
Inderdaad bizar.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:44 schreef Hexagon het volgende:
Je zou zeggen dat ze voor dit soort communicatie een eigen tool hebben in plaats van Signal.
Ja twitter DM of zoquote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:44 schreef Hexagon het volgende:
Je zou zeggen dat ze voor dit soort communicatie een eigen tool hebben in plaats van Signal.
Denk je dat het ze echt iets doet? Ze helpen de hele wereld naar de kloten en geven je een middelvinger op de koop toe. Sta je dan lekker te grijnzen...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een kneuzenkermis, hahaha.
Ze staan mooi voor lul zo allemaal.
Ik denk dat ze het niet leuk vinden dat dit nu een schandaal is in de media nee.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Denk je dat het ze echt iets doet? Ze helpen de hele wereld naar de kloten en geven je een middelvinger op de koop toe. Sta je dan lekker te grijnzen...
Haha ze zeggen dat zwakke Trump de afschrikking van Biden verloren is terwijl ze plannen om te zeggen dat Biden gefaald heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:58 schreef Tegan het volgende:
Het artikel van The Atlantic.
https://www.theatlantic.c(...)ts-war-plans/682151/
Precies. Dit soort informatie verspreid je toch niet op deze manier.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:44 schreef Hexagon het volgende:
Het probleem is hier dat ze dit bespreken via signal. Op inderdaad zo'n puberale manier.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 01:09 schreef Peppert het volgende:
Een paar tientallen Yemenis gedood en kijk hoe over wordt gesproken in gesloten kringen van Mike Waltz, Vance en Hegseth. Het is net een spelletje voor ze: even orders geven aan de uitvoerende lagen (underlings) en poef tientallen mensenlevens verdwenen in een nacht van bombardementen. Het is net een PS5 spel voor deze mannen. We hebben het hier over families bestaande uit mannen, vrouwen en kinderen met een andere pigment. De waarde: 0. Bloederige smeerlappen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn ook anti-lokale elementen. Ze hebben zelfs de slavernij weer ingevoerd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het probleem is hier dat ze dit bespreken via signal. Op inderdaad zo'n puberale manier.
Maar het bombareren van Houthi's op zichzelf is volkomen terecht. Het zijn anti-westerse elementen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |