Aandachtige lezers!quote:3u •Paus Franciscus mag na vijf weken het ziekenhuis verlaten
© DPA picture alliance / Stefano Spaziani | Stefano Spaziani
Paus Franciscus mag zondag het ziekenhuis verlaten waar hij vijf weken heeft verbleven door een dubbele longontsteking.
De paus moest in het Gemelli-ziekenhuis in Rome een lange zuurstoftherapie ondergaan en volgens de Argentijnse kardinaal Victor Manuel Fernandez zal de paus opnieuw moeten leren spreken. Volgens een officieel bericht van het Vaticaan zal het herstel zo'n twee maanden duren. Met het bericht helpt het Vaticaan meteen ook het gerucht uit de wereld dat paus Franciscus eraan denkt om af te treden.
Paus Franciscus lag vijf weken in het ziekenhuis en zijn toestand was vaak kritiek. Wanneer hij opnieuw in het openbaar zal verschijnen, is nog niet geweten.
(DC - Source: Corriere.it - Picture: DPA picture alliance / Stefano Spaziani | Stefano Spaziani)
Doe geen moeite.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:10 schreef Scjvb het volgende:
Victor Manuel Fernandez zal de paus opnieuw moeten leren spreken.
Dat zal best. Als ie z'n ambt maar weer (enigszins) kan vervullen en nog eventjes meegaat, al houdt iedereen zo lanzamerhand toch rekening met een naderend einde.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doe geen moeite.
De meeste mensen verstaan toch geen zak van dat Latijnse gewauwel.
Natuurlijk houdt hij dat baantje bezet, want het levert hem behoorlijk veel geld op zonder zelf te hoeven werken onder erbarmelijke omstandigheden.quote:Met het bericht helpt het Vaticaan meteen ook het gerucht uit de wereld dat paus Franciscus eraan denkt om af te treden.
Voor zijn persoon wel.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
Dat zal best. Als ie z'n ambt maar weer kan vervullen en nog eventjes meegaat
Dat zeker.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor zijn persoon wel.
Voor zijn functie zal er vast wel een lange rij klaar staan om het stokje over te nemen.
Nooit mogen neuken en tussen oude fossielen opgescheept zitten in een stinkende tempel zijn voor mij erbarmelijke omstandigheden.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Natuurlijk houdt hij dat baantje bezet, want het levert hem behoorlijk veel geld op zonder zelf te hoeven werken onder erbarmelijke omstandigheden.
Ik had eigenlijk verwacht dat hij dit ziektebed niet zou overleven.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat zal best. Als ie z'n ambt maar weer (enigszins) kan vervullen en nog eventjes meegaat, al houdt iedereen zo lanzamerhand toch rekening met een naderend einde.
Dat is slechts een beeld wat u ervan vormt, of bent daar zelf als toerist geweest en kreeg deze indruk.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nooit mogen neuken en tussen oude fossielen opgescheept zitten in een stinkende tempel zijn voor mij erbarmelijke omstandigheden.
quote:Op zondag 23 maart 2025 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat hij dit ziektebed niet zou overleven.
Een wonder!
Hij krijgt wel kwaliteit voor zijn geld, dit in tegenstelling tot de mensen die niet zo'n royaal betaald baantje hebben.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nooit mogen neuken en tussen oude fossielen opgescheept zitten in een stinkende tempel zijn voor mij erbarmelijke omstandigheden.
U gaat dit onderwerp gebruiken voor uw eigen klaagzang?quote:Op zondag 23 maart 2025 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij krijgt wel kwaliteit voor zijn geld, dit in tegenstelling tot de mensen die niet zo'n royaal betaald baantje hebben.
Wat voor baantje zou jij geschikt vinden dan?quote:Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Natuurlijk houdt hij dat baantje bezet, want het levert hem behoorlijk veel geld op zonder zelf te hoeven werken onder erbarmelijke omstandigheden.
Eerste klopt helaas als 'n bus. Maar héél misschien dat die mentale degelijkheid hem fysiek nog wat tijd en kracht geeft, voordat z'n dagen geteld zullen zijn.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:35 schreef egayalS het volgende:
Fysiek oogt ie vreselijk zwak, maar mentaal best degelijk. Ik hoop dat ie snel weer zijn oude zelf is.
#BestPopeEver
Klopt ergens ook wel. Alleen bleven voormalige pausen hun ambt vervullen tot de dood, met uitzondering dan van Joseph Ratzinger ofwel Pope BenedictXVI.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:28 schreef 215 het volgende:
Wat ik er van begreep duurt het herstel nog zeker twee maanden. Hij heeft het ziekenhuis ook niet verlaten maar is op het balkon daar verschenen.
Dat de man een verademing was ten opzichte van zijn voorgangers vind ik ook wel maar hij is gewoon te oud en zou er beter aan doen nu af te treden om dan zo mogelijk in rust te kunnen herstellen en nog wat genieten. In deze staat is de functievervulling zo minimaal dat alleen iets ceremonieel overblijft en dus geen enkele vorm van het leiderschap wat de wereld wel kan gebruiken.
Dat is een keus die heel vroeger wel vaker gemaakt werd. Deze paus is een vernieuwer, waarom dan niet op dit gebied ook vernieuwend bezig zijn?quote:Op zondag 23 maart 2025 20:32 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Klopt ergens ook wel. Alleen blijven pausen hun ambt vervullen tot de dood, met uitzondering dan van Joseph Ratzinger ofwel Pope BenedictXVI.
Nog welquote:
Meh, mss. weet niet hoor!quote:Op zondag 23 maart 2025 20:35 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat is een keus die heel vroeger wel vaker gemaakt werd. Deze paus is een vernieuwer, waarom dan niet op dit gebied ook vernieuwend bezig zijn?
Hoewel ik ergens in mijn achterhoofd ook wel iets heb dan Ratzinger is afgetreden om iets te verbergen.
Hij heeft geen kin en kaak meer. Is gewoon blubber.quote:
Een hypermoderne, svp. Franciscus heeft het geprobeerd, maar zolang dat nest van aartsconservatieve kardinalen daar zit wordt het niks met die kerk meer.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:19 schreef TwenteFC het volgende:
Is ook eigenlijk wel tijd voor een nieuwe, deze is knettergek.
Hij heeft de meeste kardinalen met kiesrecht zelf benoemdquote:Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een hypermoderne, svp. Franciscus heeft het geprobeerd, maar zolang dat nest van aartsconservatieve kardinalen daar zit wordt het niks met die kerk meer.
Eindelijk opgeklommen uit het diepe dal, en wens hem van harte nog 'n aantal ambtsjaren toe!quote:Aangepast: 6 min geleden 7 min geleden in Buitenland© ANP
Het gaat beter met paus Franciscus (88) sinds zijn ontslag uit het ziekenhuis in Rome, waar hij weken met een dubbele longontsteking lag.
© https://www.telegraaf.nl/(...)us-blijft-verbeteren
quote:Aangepast: 10 min geleden 29 min geleden in Buitenland
ROME - De paus is twee weken na zijn vertrek uit het ziekenhuis weer in de openbaarheid verschenen. Hij begroette gelovigen bij het Vaticaan vanuit zijn rolstoel.© ANP / Associated Press
De paus is twee weken na zijn vertrek uit het ziekenhuis weer in de openbaarheid verschenen.
De paus bracht eerder dit jaar weken door in het Gemelli-ziekenhuis. Hij leed aan een dubbele longontsteking en er werd gevreesd voor zijn leven. De toestand van Franciscus zou inmiddels steeds verder verbeteren.
Op beelden is te zien dat de 88-jarige paus in zijn rolstoel langs de menigte wordt gereden. Hij zwaait daarbij naar de mensen. „Fijne zondag allemaal. Hartelijk dank”, zegt hij tegen de aanwezigen. Toeschouwers dringen naar voren om hem beter te zien en proberen in veel gevallen foto's of filmpjes te maken met hun telefoons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |