abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2025 @ 13:10:40 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217153327
> Paus Franciscus mag na vijf weken het ziekenhuis verlaten

quote:
3u •

Paus Franciscus mag na vijf weken het ziekenhuis verlaten
© DPA picture alliance / Stefano Spaziani | Stefano Spaziani

Paus Franciscus mag zondag het ziekenhuis verlaten waar hij vijf weken heeft verbleven door een dubbele longontsteking.

De paus moest in het Gemelli-ziekenhuis in Rome een lange zuurstoftherapie ondergaan en volgens de Argentijnse kardinaal Victor Manuel Fernandez zal de paus opnieuw moeten leren spreken. Volgens een officieel bericht van het Vaticaan zal het herstel zo'n twee maanden duren. Met het bericht helpt het Vaticaan meteen ook het gerucht uit de wereld dat paus Franciscus eraan denkt om af te treden.

Paus Franciscus lag vijf weken in het ziekenhuis en zijn toestand was vaak kritiek. Wanneer hij opnieuw in het openbaar zal verschijnen, is nog niet geweten.

(DC - Source: Corriere.it - Picture: DPA picture alliance / Stefano Spaziani | Stefano Spaziani)
Aandachtige lezers!

Heerlijke update over paus Franciscus na een wekenlange ziekenhuisopname :lijstje:, waarbij het aanvankelijk nog erop leek dat hij het mogelijk niet meer zou halen en er uiteindelijk toch een nieuwe paus gekozen moest worden. :o
Echter wij; m'n partner :*, ikzelf uiteraard *) en nog wat andere Roomsen, tevens goede contacten in de privésfeer, hebben vanuit de parochie te Haarlem vandaag Franciscus O-) verdere beterschap en voorspoed toegewenst bij het voortzetten van zijn waardig ambt! :lijstje:

Vervolgens genoten van heerlijke latte macchiato c_/ met appelgebak :Y) op 'n vrij chique Haerlemsche locatie, zoals het ons soort mensen betaamt. :7~
Hoewel mij weinig tijd rest u rijkelijker te kunnen voorzien van uitgebreide en meest enthousiaste info over de situatie van Pope Franciscus, wil ik u het volgende niet onthouden: wij noemen 'm soms ook wel eens 'Papa' als huidig Vader van een rooms-katholieke Kerk die een tijdlang geplaagd werd door 'onwelriekende' :6 en soms waargebeurde misstanden, maar eveneens zwartmakerij die thans grotendeels met succes uit de wereld is geholpen. :7

En dat laatste uiteraard met welgemeende dank aan diverse bronnen die in de loop der jaren de revue passeerden in de media! :lijstje:
De paus heeft dit sinds zijn inauguratie maart 2013 al geruime tijd tot één van z'n belangrijkste taken gerekend om de Kerk te vrijwaarden van alle commotie van toen en schoonschip te maken waarin hij naar onze *) bescheiden Haerlemsche mening met vlag en wimpel geslaagd is, waarvoor proficiat! *G*

Hij is nu ook nog eens herstellende en mag het ziekenhuis met passende trots verlaten en gaat de komende maanden verder herstellen in het Heilige Vaticaan O-), aldus de update! :lijstje:

Mooie zondag!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 23 maart 2025 @ 13:12:48 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217153356
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:10 schreef Scjvb het volgende:
Victor Manuel Fernandez zal de paus opnieuw moeten leren spreken.
Doe geen moeite.
De meeste mensen verstaan toch geen zak van dat Latijnse gewauwel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:23:16 #3
345631 Scjvb
pi_217153473
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Doe geen moeite.
De meeste mensen verstaan toch geen zak van dat Latijnse gewauwel.
Dat zal best. Als ie z'n ambt maar weer (enigszins) kan vervullen en nog eventjes meegaat, al houdt iedereen zo lanzamerhand toch rekening met een naderend einde.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217153482
quote:
Met het bericht helpt het Vaticaan meteen ook het gerucht uit de wereld dat paus Franciscus eraan denkt om af te treden.
Natuurlijk houdt hij dat baantje bezet, want het levert hem behoorlijk veel geld op zonder zelf te hoeven werken onder erbarmelijke omstandigheden.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:24:26 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217153484
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
Dat zal best. Als ie z'n ambt maar weer kan vervullen en nog eventjes meegaat
Voor zijn persoon wel.
Voor zijn functie zal er vast wel een lange rij klaar staan om het stokje over te nemen.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:25:55 #6
345631 Scjvb
pi_217153502
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Voor zijn persoon wel.
Voor zijn functie zal er vast wel een lange rij klaar staan om het stokje over te nemen.
Dat zeker.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:26:11 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217153505
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Natuurlijk houdt hij dat baantje bezet, want het levert hem behoorlijk veel geld op zonder zelf te hoeven werken onder erbarmelijke omstandigheden.
Nooit mogen neuken en tussen oude fossielen opgescheept zitten in een stinkende tempel zijn voor mij erbarmelijke omstandigheden.
pi_217153536
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat zal best. Als ie z'n ambt maar weer (enigszins) kan vervullen en nog eventjes meegaat, al houdt iedereen zo lanzamerhand toch rekening met een naderend einde.
Ik had eigenlijk verwacht dat hij dit ziektebed niet zou overleven.

Een wonder!
  zondag 23 maart 2025 @ 13:33:33 #9
345631 Scjvb
pi_217153577
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nooit mogen neuken en tussen oude fossielen opgescheept zitten in een stinkende tempel zijn voor mij erbarmelijke omstandigheden.
Dat is slechts een beeld wat u ervan vormt, of bent daar zelf als toerist geweest en kreeg deze indruk. ;)

Maar de Kerk kent inderdaad bepaalde beperkingen qua geneugten des levens
  zondag 23 maart 2025 @ 13:38:45 #10
345631 Scjvb
pi_217153615
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat hij dit ziektebed niet zou overleven.

Een wonder!
O-)

Dat mag redelijkerwijs worden gezegd!
pi_217153623
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij krijgt wel kwaliteit voor zijn geld, dit in tegenstelling tot de mensen die niet zo'n royaal betaald baantje hebben.
  zondag 23 maart 2025 @ 13:43:12 #12
345631 Scjvb
pi_217153643
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Hij krijgt wel kwaliteit voor zijn geld, dit in tegenstelling tot de mensen die niet zo'n royaal betaald baantje hebben.
U gaat dit onderwerp gebruiken voor uw eigen klaagzang?

Hoor dan veel liever liederen in de kerk ;)
pi_217154245
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat voor baantje zou jij geschikt vinden dan?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217154578
Poppenkast voor volwassenen -O-
pi_217155078
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:21 schreef YoopY het volgende:
Poppenkast voor volwassenen -O-
Inderdaad , stelletje opvreters ook nog
pi_217155209
Fysiek oogt ie vreselijk zwak, maar mentaal best degelijk. Ik hoop dat ie snel weer zijn oude zelf is.

#BestPopeEver
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 maart 2025 @ 20:27:53 #17
345631 Scjvb
pi_217158116
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:35 schreef egayalS het volgende:
Fysiek oogt ie vreselijk zwak, maar mentaal best degelijk. Ik hoop dat ie snel weer zijn oude zelf is.

#BestPopeEver
Eerste klopt helaas als 'n bus. Maar héél misschien dat die mentale degelijkheid hem fysiek nog wat tijd en kracht geeft, voordat z'n dagen geteld zullen zijn. :'(
pi_217158123
Wat ik er van begreep duurt het herstel nog zeker twee maanden. Hij heeft het ziekenhuis ook niet verlaten maar is op het balkon daar verschenen.

Dat de man een verademing was ten opzichte van zijn voorgangers vind ik ook wel maar hij is gewoon te oud en zou er beter aan doen nu af te treden om dan zo mogelijk in rust te kunnen herstellen en nog wat genieten. In deze staat is de functievervulling zo minimaal dat alleen iets ceremonieel overblijft en dus geen enkele vorm van het leiderschap wat de wereld wel kan gebruiken.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 23 maart 2025 @ 20:32:44 #19
345631 Scjvb
pi_217158188
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:28 schreef 215 het volgende:
Wat ik er van begreep duurt het herstel nog zeker twee maanden. Hij heeft het ziekenhuis ook niet verlaten maar is op het balkon daar verschenen.

Dat de man een verademing was ten opzichte van zijn voorgangers vind ik ook wel maar hij is gewoon te oud en zou er beter aan doen nu af te treden om dan zo mogelijk in rust te kunnen herstellen en nog wat genieten. In deze staat is de functievervulling zo minimaal dat alleen iets ceremonieel overblijft en dus geen enkele vorm van het leiderschap wat de wereld wel kan gebruiken.
Klopt ergens ook wel. Alleen bleven voormalige pausen hun ambt vervullen tot de dood, met uitzondering dan van Joseph Ratzinger ofwel Pope BenedictXVI.
pi_217158212
Hij lijkt meer dood dan levend.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217158239
quote:
3s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:32 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Klopt ergens ook wel. Alleen blijven pausen hun ambt vervullen tot de dood, met uitzondering dan van Joseph Ratzinger ofwel Pope BenedictXVI.
Dat is een keus die heel vroeger wel vaker gemaakt werd. Deze paus is een vernieuwer, waarom dan niet op dit gebied ook vernieuwend bezig zijn?

Hoewel ik ergens in mijn achterhoofd ook wel iets heb dan Ratzinger is afgetreden om iets te verbergen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 23 maart 2025 @ 20:36:14 #22
345631 Scjvb
pi_217158241
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Nog wel ;), dus hopelijk sterkt hij komende tijd aan.
  zondag 23 maart 2025 @ 20:39:55 #23
345631 Scjvb
pi_217158299
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:35 schreef 215 het volgende:

[..]
Dat is een keus die heel vroeger wel vaker gemaakt werd. Deze paus is een vernieuwer, waarom dan niet op dit gebied ook vernieuwend bezig zijn?

Hoewel ik ergens in mijn achterhoofd ook wel iets heb dan Ratzinger is afgetreden om iets te verbergen.
Meh, mss. weet niet hoor!
  zondag 23 maart 2025 @ 21:00:35 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217158813
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hij heeft geen kin en kaak meer. Is gewoon blubber.
Doet me denken aan die Nederlandse operazanger.
pi_217159232
Is ook eigenlijk wel tijd voor een nieuwe, deze is knettergek.
pi_217170076
twitter
  maandag 24 maart 2025 @ 21:40:28 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217170109
quote:
19s.gif Op zondag 23 maart 2025 21:19 schreef TwenteFC het volgende:
Is ook eigenlijk wel tijd voor een nieuwe, deze is knettergek.
Een hypermoderne, svp. Franciscus heeft het geprobeerd, maar zolang dat nest van aartsconservatieve kardinalen daar zit wordt het niks met die kerk meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217170346
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een hypermoderne, svp. Franciscus heeft het geprobeerd, maar zolang dat nest van aartsconservatieve kardinalen daar zit wordt het niks met die kerk meer.
Hij heeft de meeste kardinalen met kiesrecht zelf benoemd
  dinsdag 1 april 2025 @ 13:45:58 #29
345631 Scjvb
pi_217251077
Joepiedepopie! O-)

Vaticaan: gezondheid paus blijft verbeteren

ROME - Het gaat beter met paus Franciscus (88) sinds zijn ontslag uit het ziekenhuis in Rome, waar hij weken met een dubbele longontsteking lag. Een röntgenfoto heeft volgens het Vaticaan een „lichte verbetering” in de longen bevestigd.

quote:
Aangepast: 6 min geleden 7 min geleden in Buitenland

© ANP
Het gaat beter met paus Franciscus (88) sinds zijn ontslag uit het ziekenhuis in Rome, waar hij weken met een dubbele longontsteking lag.

© https://www.telegraaf.nl/(...)us-blijft-verbeteren
Eindelijk opgeklommen uit het diepe dal, en wens hem van harte nog 'n aantal ambtsjaren toe!
  zondag 6 april 2025 @ 12:48:39 #30
345631 Scjvb
pi_217303051
Update: Paus na ziekenhuisopname weer in openbaarheid verschenen: ’Fijne zondag allemaal’
https://www.telegraaf.nl/(...)ijne-zondag-allemaal

Net als verreweg de meeste rooms-katholieken van heinde en verre die erg meeleefden met de paus, heeft men binnen parochies van het bisdom Haarlem-Amsterdam afgelopen tijd uiteraard ook veel en waardig voor hem gebeden! O-)

Pope Franciscus, ofwel Papa! hoe wij op religieuze locatie(s) de paus noemen, is naar verluidt tot grote vreugde van katholiek NL en elders in de wereld wederom zichtbaar maar vooral springlevend *G* teruggekeerd in het openbaar. :s)

Derhalve was dit heuglijke feit vanmorgen een speciale bijeenkomst waard met alle leden van de parochie en m'n partner :* in 'n luxe Haerlemsche horecagelegenheid :Y) c_/ zoals het integere gelovigen in dezen betaamt! *)

Mooie dag!

quote:
Aangepast: 10 min geleden 29 min geleden in Buitenland

ROME - De paus is twee weken na zijn vertrek uit het ziekenhuis weer in de openbaarheid verschenen. Hij begroette gelovigen bij het Vaticaan vanuit zijn rolstoel.

© ANP / Associated Press
De paus is twee weken na zijn vertrek uit het ziekenhuis weer in de openbaarheid verschenen.

De paus bracht eerder dit jaar weken door in het Gemelli-ziekenhuis. Hij leed aan een dubbele longontsteking en er werd gevreesd voor zijn leven. De toestand van Franciscus zou inmiddels steeds verder verbeteren.

Op beelden is te zien dat de 88-jarige paus in zijn rolstoel langs de menigte wordt gereden. Hij zwaait daarbij naar de mensen. „Fijne zondag allemaal. Hartelijk dank”, zegt hij tegen de aanwezigen. Toeschouwers dringen naar voren om hem beter te zien en proberen in veel gevallen foto's of filmpjes te maken met hun telefoons.
pi_217303462
Nu moet hij ook nog eens zijn geloof vaarwel zeggen en dus modern worden, dat is ook wel nodig want volgens de informatie die ik heb gekregen leven we in het jaar 2025.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')