abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217146246
Ik ben voorgesteld bij een bedrijf en mag maandag op gesprek bij bedrijf. Vacature op de site van het uitzendbureau is heel sumier en op de site van het bedrijf zelf is ook weinig te vinden. Kortom ik heb niet het idee dat ik me heel goed voor kan bereiden zo.

En toen vroeg ik me af wat is makkelijker? Aangenomen worden via het uitzendbureau of via een bedrijf zelf? Neemt een bedrijf makkelijker mensen aan via een UZB? Ben je wel eens afgewezen nadat je door een UZB ergens heen gestuurd werd? Hoor vaak dat je via een UZB zo binnen rolt maar is dat ook echt zo? Lijkt me niet maar toch...
pi_217146344
In deze markt ga je toch niet via een uitzendbureau bij een bedrijf aan de gang.
pi_217146500
Imo is een uitzendkracht vaak een een tijdelijke kracht, al ligt dat natuurlijk aan de functie.

Je hoort er nooit helemaal bij voor mijn gevoel. Tot je (eventueel) overgenomen wordt.

Tegenwoordig doen veel bedrijven ook aan cherry picking, ofwel ze zetten de vacature uit bij 20 bureaus en kiezen dan maar 1 of 2 kandidaten uit voor een gesprek. Wat dat betreft zit het dus wel goed dat je uitgenodigd bent.

Plus als je de functie en het bedrijf weet, dan kun je toch wel iets van de functie voorstellen en daar wat vragen over bedenken?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217146939
Wij schakelen een uitzendbureau ook alleen maar voor een tijdelijke functie, daarna zijn die mensen ook meestal zo weer vergeten.

Maar goed, werk is werk en misschien blijft je naam hangen en wordt je eruit gepikt wanneer ze wel een vacature hebben voor een vaste positie.

Als je er aan de slag gaat: interesseer je voor het werk wat je moet doen en voor het bedrijf en collega's, maar probeer er niet vanuit te gaan en er naartoe te werken dat je in vaste dienst komt. Voorkomt teleurstelling.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 23:25:29 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_217148118
UZB is vaak voor tijdelijke klussen die een einde kennen, waarna je weer kunt vertrekken. Misschien dat ze je goed vinden en dat je ergens naar binnen getrokken wordt maar dat is zeker geen gewoonte.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_217148200
En nu proberen ze vacatures te vullen met: "met uitzicht op een vast dienstverband", wat uiteindelijk vaak in 8/10 gevallen toch niet gaat gebeuren voor uitzendkrachten. Opdrachtgever zit aan een wurgcontract voor overname, moet dan X-duizend euro neerleggen om je over te mogen nemen. En blijf je via uitzendbureau werken verdienen zij mooi aan jou.
pi_217150942
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:35 schreef bananen-plukker het volgende:
En nu proberen ze vacatures te vullen met: "met uitzicht op een vast dienstverband", wat uiteindelijk vaak in 8/10 gevallen toch niet gaat gebeuren voor uitzendkrachten. Opdrachtgever zit aan een wurgcontract voor overname, moet dan X-duizend euro neerleggen om je over te mogen nemen. En blijf je via uitzendbureau werken verdienen zij mooi aan jou.
Behalve als de inzet afgelopen is toch? Je hebt wet WAADI.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217151765
Ik zou uitzendbureau's echt links laten liggen, ze gebruiken je en zijn ze klaar met je of loop je onverhoopt tegen een vast contract aan dan dumpen ze je hard... voor de jongere werknemer die gemakkelijk ontslag wil nemen of lekker snel baan hoppen is het perfect, voor de rest van de mensheid absoluut niet.

Mijn tijd hebben ze gehad en krijgen ze nooit weer, tot 2x toe tegen een vast contract aan gezeten en opeens was er geen werk meer (wel voor de mensen om mij heen maar toen niet voor mij).

Dus nee, en serieus, een baan die via een uitzendbureau loopt kan ik echt niet serieus nemen..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 24 maart 2025 @ 12:10:36 #9
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_217164466
Als hoofd Fin heb ik bij acute vacature vaak een uitzendbureau ingeschakeld. Ik had methaan iemand nodig en communiceerde duidelijke dat het om invulling van een vacature ging. Als er wederzijds een klik was kon er een vaste aanstelling gegeven worden. Met medewerker nog uitzendbureau daar nooit problemen mee gehad.
pi_217165136
Dat hangt er helemaal vanaf, soms werken Uitzendbureaus meer als een detacheringsbureau waarbij ze risico afdekken van een persoon waar ze snel vanaf kunnen. Echter van oorsprong waren uitzendbureaus meer voor als er bijvoorbeeld iemand een weekje ziek was, of in geval van seizoensdrukte. Ik heb zelf heel lang voor uitzendbureaus gewerkt waar het meestal maar voor een weekje was, nou dat gaat heel simpel, je krijgt de naam van de persoon die je opvangt, die legt je meestal in een kwartiertje uit wat de bedoeling is, en voor de rest vraag je maar aan je collega's hoe het zit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217181599
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:10 schreef Pensioengenieter het volgende:
Als hoofd Fin
quote:
Met medewerker nog uitzendbureau
Hmmhmm uhuh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:06:04 #12
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_217184309
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 22:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]
Hmmhmm uhuh.
Medewerking. (Zag niet dat autocorrectie het overnam ook beetje problemen met ogen) :)
pi_217193792
Mijn laatste 2 banen ben ik via het uitzendbureau binnen gekomen. Daar werd van tevoren al gezegd na hoeveel uur ik overgenomen kon worden door het bedrijf.
Inmiddels alweer 5 jaar vast in dienst.
Sommige bedrijven gebruiken het uitzendbureau dus voor werving- en selectie.
pi_217211226
Een uitzendbureau kan een handige deur zijn om ergens binnen te komen maar voor de rest zijn ze er alleen voor zichzelf, behalve werk hoef je er niks van te verwachten.
Ik ben hier ook gestart via een uitzendbureau, nu vaste baan. Voordeel vond ik dat ik rechtstreeks met de chef werkplaats een gesprek en rondleiding had met als resultaat van beide kanten een positieve indruk en de volgende ochtend beginnen. Geen gedoe met sollicitatiegesprekken met HRM managers met vage vragen over motivatie, carrièreplannen of karaktereigenschappen. Er is me ook nooit gevraagd naar diploma's of CV.
pi_217211534
Mijn zoon is via het uitzendbureau aan een vast contract bij het zelfde bedrijf gekomen net als meerdere collega,s die via een uitzendbureau werkten.
Voor dit bedrijf waren vaste krachten goedkoper als een uitzendkracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')