Ik gebruik het allebei, thuis ben ik autist, buitenshuis ben ik iemand met autisme. Mensen met autisme gebruiken het door elkaar en er is niet 1 "goede" term.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:03 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
dat deel ja. (iemand met autisme, hij is in mijn visie geen autist.)
Dat sommige websites het DSM-V noemen, maakt niet dat het boek ineens zo heet. Het boek heet DSM-5. Maar fijn dat jij het beter denkt te weten dan een psycholoog, omdat je kind en collega toevallig ASS hebben.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:08 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-de-dsm-5-v/
https://paidos.nl/dsm-v/
beide mag
Edit: oh wacht, de nieuwe school heeft twijfelsquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:08 schreef Cygne het volgende:
De soap gaat verder.
Nu een mail van die school gehad dat zij nog steeds bezwaren hadden. Dat ze een afspraak hebben met directeur en ib-er van onze huidige school en dat ze ook nog met swv gaan bellen want ze willen een expliciete ja als advies. Swv zegt dat ze geen adviezen kunnen geven. Ze kennen hem ook niet goed genoeg.
Heb vanochtend die cluster 4 school gebeld. Onze school is zo stellig dat dat het enige is wat past. Heel prettig gesprek gehad met hun ib-er. Opp besproken. Hoe hij in elkaar zit. Zijn belastbaarheid. Op basis waarvan school denkt dat hun school de beste plek is, de observatie. Dat het mij niet uitmaakt op welke plek hij terecht komt, maar dat hij op de beste plek zit. Zij dacht dat hij er niet gelukkig van zou worden. En dat het niet voor niets zo is dat dit zo uitgebreid wordt onderzocht. Ze vond het vooral erg verdrietig.
Nouja maar hopen op snel duidelijkheid.
Hij is meer dan welkom mits het swv een expliciete ja adviseert. Die doen dat niet want ze kennen hem niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jezus Christus. Wat kan het hun schelen als het op de nieuwe school toch niet goed zou gaan? Het is dan toch niet meer hun verantwoordelijkheid? Nieuwe school heeft al gezegd dat hij meer dan welkom is. Dus wat anders kan dit zijn dan een persoonlijke trap na???? Wtf echt.
Ja sorry, ik las 'die school' als de huidige school, ipv de nieuwe. Wat een domper na het postieve gesprek eerder. Zouden scholen nou echt niet snappen wat dit gedraai met jullie doet als gezin? Steeds maar weer vechten en in onzekerheid zittenquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:35 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hij is meer dan welkom mits het swv een expliciete ja adviseert. Die doen dat niet want ze kennen hem niet.
Edit: nee, we mogen er niet bij zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |