abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217113800
Een brandstof additief..

Iemand daar ervaring mee?
Helpt dat echt? Is het goed voor de auto om dat eens in de zoveel tijd toe te voegen om alles te reinigen?

Kan dat kwaad voor de auto?
pi_217113826
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:43 schreef rapensteel het volgende:
Een brandstof additief..

Iemand daar ervaring mee?
Helpt dat echt? Is het goed voor de auto om dat eens in de zoveel tijd toe te voegen om alles te reinigen?

Kan dat kwaad voor de auto?
Nee, is niet nodig.

Sowieso is de route die brandstof door je auto en motor volgt maar beperkt.

Als je problemen hebt met je auto en vervuiling is de vastgestelde oorzaak, dan zou er nut kunnen zijn.

Het beste "additief" voor je motor is af en toe een rit van minimaal 40km maken.
pi_217114881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, is niet nodig.

Sowieso is de route die brandstof door je auto en motor volgt maar beperkt.

Als je problemen hebt met je auto en vervuiling is de vastgestelde oorzaak, dan zou er nut kunnen zijn.

Het beste "additief" voor je motor is af en toe een rit van minimaal 40km maken.
Bedankt voor je uitleg. Mijn auto stottert soms bij een warme motor en als ik soms wil schakelen naar een hogere versnelling. Soms ruik ik een rare geur in de auto.
Bij de garage geweest en konden nier echt vinden. Wel de bougies wat strakker gemaakt. Ging een tijd goed.
Toen toch maar euro 98 getankt, omdat ik dacht dat het aan euro 95 lag.

Op internet gekeken en daar kwam ik op brandstof additief uit vandaar... maar ik rij zelf niet veel en vooral kleine stukjes.
pi_217115056
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:12 schreef rapensteel het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitleg. Mijn auto stottert soms bij een warme motor en als ik soms wil schakelen naar een hogere versnelling. Soms ruik ik een rare geur in de auto.
Bij de garage geweest en konden nier echt vinden. Wel de bougies wat strakker gemaakt. Ging een tijd goed.
Toen toch maar euro 98 getankt, omdat ik dacht dat het aan euro 95 lag.

Op internet gekeken en daar kwam ik op brandstof additief uit vandaar... maar ik rij zelf niet veel en vooral kleine stukjes.
Carterventilatie eens goed schoon maken, kan verstopt zitten door die vele korte stukjes, auto's gedeien daar niet al te best op namelijk.

Qua reinigingsadditief heb ik zelf goede ervaringen met "5 in 1 Petrol injectie reiniger". Die flesjes met een groen label. Kost niet super veel en doen het goed.
pi_217115099
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:23 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Carterventilatie eens goed schoon maken, kan verstopt zitten door die vele korte stukjes, auto's gedeien daar niet al te best op namelijk.

Qua reinigingsadditief heb ik zelf goede ervaringen met "5 in 1 Petrol injectie reiniger". Die flesjes met een groen label. Kost niet super veel en doen het goed.
Misschien toch eens overwegen om dat te proberen. Had gelezen om eerst de tank leeg te maken en dan die additief erin gooien en dan vol tanken?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 maart 2025 @ 11:37:51 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217115236
Gastschopje PTA
pi_217115355
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:27 schreef rapensteel het volgende:

[..]
Misschien toch eens overwegen om dat te proberen. Had gelezen om eerst de tank leeg te maken en dan die additief erin gooien en dan vol tanken?
Klopt, werkt het beste idd. Bij sterke vervuiling zou je ook óf 2 flesjes erin kunnen kieperen óf 1 flesje en dan de tank maar half afvullen, zodat je een wat sterkere mix hebt.
pi_217116088
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:44 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Klopt, werkt het beste idd. Bij sterke vervuiling zou je ook óf 2 flesjes erin kunnen kieperen óf 1 flesje en dan de tank maar half afvullen, zodat je een wat sterkere mix hebt.
Altijd de moeite waard om het eens te proberen. Kan ik het gewoon thuis bijvullen en dan door rijden naar het tankstation of beter daar een flesje erin gooien bij het tankstation?
pi_217116157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:35 schreef rapensteel het volgende:

[..]
Altijd de moeite waard om het eens te proberen. Kan ik het gewoon thuis bijvullen en dan door rijden naar het tankstation of beter daar een flesje erin gooien bij het tankstation?
flesje bij het tankstation.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217116353
En dan even lekker een lang stuk rijden met wat hogere toerentallen dan normaal.
Het nieuwe rijden (wat al niet eens meer zo heet) in combinatie met korte stukjes vindt de techniek niet fijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 20 maart 2025 @ 14:34:38 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217117413
Maar waar komt de "rare geur in de auto" vandaan? Daar helpt geen additief tegen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217118176
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 14:34 schreef Hyperdude het volgende:
Maar waar komt de "rare geur in de auto" vandaan? Daar helpt geen additief tegen
Dat is soms alleen als ik de verwarming hoog heb staan maar heel zelden dat ik het ruik. Soort branderige geur. Als ik het weer op koud zet is het weg en dan weer hoger geen problemen meer. Maar die geur is maar heel zelden dat het voorkomt
pi_217118268
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:53 schreef rapensteel het volgende:

[..]
Dat is soms alleen als ik de verwarming hoog heb staan maar heel zelden dat ik het ruik. Soort branderige geur. Als ik het weer op koud zet is het weg en dan weer hoger geen problemen meer. Maar die geur is maar heel zelden dat het voorkomt
Laat je kachelradiateur checken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')