abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217102903
Hallo Fokkerts!

Ik heb een Duitse partij (Akzent Küche) gevraagd voor een offerte voor onze keuken in ons te bouwen nieuwbouwwoning.

Nu vroeg ik mij af of er ervaringen zijn van mensen op Fok die hier ook hun keuken vandaan hebben gehaald.
Hoe was de service?
Hoe was de afwerking?
Kun / moet je hier ook afdingen?
Wat is de kwaliteit van de spullen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217105131
Ik doe even de aanname dat je naar DL bent gegaan ivm "de lagere prijs".
Als dat zo is, kijk dan even een half uur/uur verder rijden duitsland in.
Keuken bedrijven zoals Akzent zijn ingericht op de NL en gaan iets onder de NL prijs zitten. Maar verderop in DL krijg je het voor de "normale" duitse prijs. Die lager ligt.
pi_217106197
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 13:38 schreef Barry1986 het volgende:
Ik doe even de aanname dat je naar DL bent gegaan ivm "de lagere prijs".
Als dat zo is, kijk dan even een half uur/uur verder rijden duitsland in.
Keuken bedrijven zoals Akzent zijn ingericht op de NL en gaan iets onder de NL prijs zitten. Maar verderop in DL krijg je het voor de "normale" duitse prijs. Die lager ligt.
Hey Barry!

Die aanname is helemaal juist!
Een half uur verder in Duitsland? Het is al een behoorlijk stukje... En van deze partij weten we dat die bij tweakers erg wordt gewaardeerd door veel mensen.... Een collega heeft er de keuken gehaald.... En - wel handig - dat ze de montage ook doen.

Vooralsnog heb ik een offerte gezien van 32k, 37k, en nu Akzent voor flink minder....
Voel me eigenlijk door het geoffreerde prijsverschil al helemaal besodemieterd door de Nederlandse keukenverkopers.

Een vriend van mij heeft verderop in Duitsland de spullen gehaald maar heeft de installatie verder zelf gedaan.. Ja dan gaat er nog wat van de prijs af, maar dan doe je wel weer wat extra zelf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217106437
Ja het verschil is vaak wel dat in NL nog een onderhandeling wordt verwacht waarbij je zo 30-50%daalt?
In DL is dat ongebruikelijk en de brutale NL krijgt er nog een beetje af.
Vaak komt het dan alweer dicht bij elkaar in de buurt.

Ik heb overigens alleen maar goede berichten gehoord over Akzent. Dus als de prijs goed is waarom niet doen?
pi_217107013
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:11 schreef Barry1986 het volgende:
Ja het verschil is vaak wel dat in NL nog een onderhandeling wordt verwacht waarbij je zo 30-50%daalt?
In DL is dat ongebruikelijk en de brutale NL krijgt er nog een beetje af.
Vaak komt het dan alweer dicht bij elkaar in de buurt.

Ik heb overigens alleen maar goede berichten gehoord over Akzent. Dus als de prijs goed is waarom niet doen?
Nee precies.
Gelijk ook...

Alleen even langs voor materiaal en kleurkeuzen en tekenen.
Ik denk dat de offerte nog uitgaat van wat goedkopere materialen.. Maar dat is even de vraag...... Zie niet per regel wat ze ervoor rekenen en het staat in Duits, dat maakt het iets lastiger voor mij.
pi_217107364
“Goedkopere materialen” heb ikzelf ook ervaring mee bij Akzent.

Ik ben toen der tijd ook met een aanbieding van een Duitse keukenboer 1 naar Akzent gegaan en die ging met hetzelfde ontwerp er 20% onder zitten.

Omdat de andere Duitse keukenboer zoveel voor mij had betekent ben ik naar hem teruggegaan en dat voorgelegd. Die legde het verschil in materialen uit. Opzich was er niks mis met de aanbieding van Akzent. Maar het is goed om appels met appels te vergelijken.
pi_217107384
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:09 schreef Barry1986 het volgende:

Ik ben toen der tijd ook met een aanbieding van een Duitse keukenboer 1 naar Akzent gegaan en die ging met hetzelfde ontwerp er 20% onder zitten.

Omdat de andere Duitse keukenboer zoveel voor mij had betekent ben ik naar hem teruggegaan en dat voorgelegd. Die legde het verschil in materialen uit. Opzich was er niks mis met de aanbieding van Akzent. Maar het is goed om appels met appels te vergelijken.

Maar dat materiaal kan je ook pas een beetje tastbaar maken als je in de showroom bent...
pi_217107488
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:09 schreef Barry1986 het volgende:

Als het spul er goed uitziet, goed voelt, en duurzaam meegaat, ben ik tevreden.
pi_217195734
Welk systeem leveren ze?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217197260
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Welk systeem leveren ze?
?
pi_217197415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
?
Niemand maakt die kasten zelf vaak is het Hacker of Siematic of ..
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217197857
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niemand maakt die kasten zelf vaak is het Hacker of Siematic of ..
Rotpunkt heet het?
  donderdag 27 maart 2025 @ 17:11:05 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217197962
Ik zal je nog een tip geven ……

Regel een Poolse tolk vriend of kennis
Grote bus huren en naar Polen
Daar alles nog veel goedkoper gelijk ook badkamer spullen meenemen
Dan Polen vragen om te monteren, paar dagen matrassen neerleggen en boterhammen smeren en klaar
pi_217198195
Ik zal je nog een tip geven.

Regel een Vietnamese vriend en pak een vluchtje naar Saigon. Daar is alles nog goedkoper. Zou dan ook gelijk je hele interieur meenemen. Gewoon alles in een busje en naar huis rijden. Regel gelijk een paar Vietnamezen die mee rijden om alles in elkaar te zetten.
pi_217198232
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zal je nog een tip geven ……

Regel een Poolse tolk vriend of kennis
Grote bus huren en naar Polen
Daar alles nog veel goedkoper gelijk ook badkamer spullen meenemen
Dan Polen vragen om te monteren, paar dagen matrassen neerleggen en boterhammen smeren en klaar
Is dat de noordpool, zuidpool, positieve pool of de negatieve pool?
  donderdag 27 maart 2025 @ 17:57:19 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217198302
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:49 schreef ludovico het volgende:
Is dat de noordpool, zuidpool, positieve pool of de negatieve pool?
Tegenpool want die kende jij nog niet |:) _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')