beton wordt steeds sterker in de tijd, hoe ouder het is hoe sterker, tenzij je te weinig cement gebruiktquote:
Huh? Hier heb ik nooit van gehoord. Naar mij weten duurt het een maand, anderhalve maand en dan is beton op z'n eindsterkte. Beton dat 10 jaar geleden gestort is, is niet sterker dan beton dat 2 maanden geleden gestort is.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
beton wordt steeds sterker in de tijd, hoe ouder het is hoe sterker, tenzij je te weinig cement gebruikt
hoe meer regen des te sterker
jij hebt echt overal verstand van hé. ongekendquote:Op zondag 16 maart 2025 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
beton wordt steeds sterker in de tijd, hoe ouder het is hoe sterker, tenzij je te weinig cement gebruikt
hoe meer regen des te sterker
@michaelmoore heeft gelijk:quote:Op zondag 16 maart 2025 09:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Huh? Hier heb ik nooit van gehoord. Naar mij weten duurt het een maand, anderhalve maand en dan is beton op z'n eindsterkte. Beton dat 10 jaar geleden gestort is, is niet sterker dan beton dat 2 maanden geleden gestort is.
Wolven, strontweilanden en bejaardenhuizen zijn wel zijn core vakgebied.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:54 schreef Twiitch het volgende:
Sow die is wel compleet omgekieperd. Ik heb daar met de schoonfamilie ooit een pintje Brand gehad. Valkenburg is goed toeven in de zomer.
[..]
jij hebt echt overal verstand van hé. ongekend
wel, beton van 3 jaar oud is sterker dan van 3 maand geleden , door weer en wind en regenquote:Op zondag 16 maart 2025 09:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Huh? Hier heb ik nooit van gehoord. Naar mij weten duurt het een maand, anderhalve maand en dan is beton op z'n eindsterkte. Beton dat 10 jaar geleden gestort is, is niet sterker dan beton dat 2 maanden geleden gestort is.
ik bouw zelf huizen in africa en weet wat van beton en betonijzer en blackstone en cementquote:Op zondag 16 maart 2025 09:54 schreef Twiitch het volgende:
Sow die is wel compleet omgekieperd. Ik heb daar met de schoonfamilie ooit een pintje Brand gehad. Valkenburg is goed toeven in de zomer.
[..]
jij hebt echt overal verstand van hé. ongekend
Nee dommie, dat is Slot Neuschwanstein en komt uit de late 19de eeuw. Dit heeft nooit als echt middeleeuws kasteel gefunctioneerd en is neergezet als pompeuze kopie om te laten zien hoe rijk iemand was.quote:
Joh laat hem, niemand weet nog hoe of wat maar algeheel expert michaelmoore weet al tot in detail hoe deze toren geconstrueerd is en hoe dat de instorting heeft veroorzaaktquote:Op zondag 16 maart 2025 09:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bizarquote:Op zondag 16 maart 2025 09:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
@:Michaelmoore heeft gelijk:
https://engineering.wisc.(...)ger%20as%20it%20ages.
ja hoe het precies werkt weet ik ook niet, veel water is essentieel dat welquote:Op zondag 16 maart 2025 10:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bizar.
En interessant. Dat beton dus chemisch blijft "uitharden". Ook na die korte periode die men overal beschrijft.
Op een ngc docu over het romeinse bouwen wees onderzoek ook uit dat het romeinse beton nog steeds harder aan het worden is. Bijvoorbeeld van het pantheon zijn samples geboord en getest over jaren. Dat gebouw wordt 24/7 gemonitord en wordt dus ieder jaar een beetje steviger.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
@:Michaelmoore heeft gelijk:
https://engineering.wisc.(...)ger%20as%20it%20ages.
Idd specifiek door Ludwig II gebouwd als "sprookjeskasteel". De man was gek, eigenlijk obsessief, met dat soort romantiek uit het verre verleden, maar dus ontstaan eeuwen nadat kastelen hun (defensieve) relevantie hadden verloren.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee dommie, dat is Slot Neuschwanstein en komt uit de late 19de eeuw. Dit heeft nooit als echt middeleeuws kasteel gefunctioneerd en is neergezet als pompeuze kopie om te laten zien hoe rijk iemand was.
Neppe kitch dus.
Ga maar zoeken en leer het.
Die ouwe lul was er bij toen het gebouwd werd. Dus waarom twijfel je aan hem?quote:Op zondag 16 maart 2025 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Joh laat hem, niemand weet nog hoe of wat maar algeheel expert michaelmoore weet al tot in detail hoe deze toren geconstrueerd is en hoe dat de instorting heeft veroorzaakt
Lekker gewerkt, mannen.quote:De toren was al dicht vanwege onderhoudswerkzaamheden.
Dit.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Idd specifiek door Ludwig II gebouwd als "sprookjeskasteel". De man was gek, eigenlijk obsessief, met dat soort romantiek uit het verre verleden, maar dus ontstaan eeuwen nadat kastelen hun (defensieve) relevantie hadden verloren.
nee ik was er niet bij ,maar ik zie geen of nauwelijks betonijzer op de fotosquote:Op zondag 16 maart 2025 10:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die ouwe lul was er bij toen het gebouwd werd. Dus waarom twijfel je aan hem?
Notre dame parijs, kathedraal van rouen, toren van valkenburg.quote:
Vergeet omakutje.nl nietquote:Op zondag 16 maart 2025 09:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wolven, strontweilanden en bejaardenhuizen zijn wel zijn core vakgebied.
Jep, door te mixen met ongebluste kalk. Misschien zitten er ook nog wat lijken in de mix dusquote:Op zondag 16 maart 2025 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op een ngc docu over het romeinse bouwen wees onderzoek ook uit dat het romeinse beton nog steeds harder aan het worden is. Bijvoorbeeld van het pantheon zijn samples geboord en getest over jaren. Dat gebouw wordt 24/7 gemonitord en wordt dus ieder jaar een beetje steviger.
Bizar wel.
quote:Op zondag 16 maart 2025 09:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja deze toren zal vast gemaakt zijn uit maaszand en hooi
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelminatoren_(Valkenburg)quote:De raketvormige toren was gebouwd van mergelsteen
quote:Wat is het verschil tussen kalksteen en mergel?
Mergel is meestal zachter dan kalksteen en kan typische kale landschappen met als een ruggengraat verweerde mergel vormen.
Het gesteente in Nederlands Zuid-Limburg dat vaak mergel wordt genoemd is geologisch gezien gewoon kalksteen omdat de kleifractie ontbreekt.
quote:Kalksteen, wat is het?
Kalksteen wordt vooral in tropische gebieden gevormd, maar ook in Noordwest-Europa komt het voor.
Door de poreuze structuur heeft Kalksteen een natuurlijk uitstraling.
Soms zie je in kalksteen nog hele schelpen zitten. Ook vind je er fossielen van andere zeediertjes.
Dat komt omdat kalksteen uit schelpen en skeletten is ontstaan.
Nice, leuk artikel. Dank voor t delen.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jep, door te mixen met ongebluste kalk. Misschien zitten er ook nog wat lijken in de mix dus
https://scientias.nl/dit-(...)er-nu-nog-van-leren/
Een toren die van mergel gebouwd was, net als de rest van Valkenburg.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Joh laat hem, niemand weet nog hoe of wat maar algeheel expert michaelmoore weet al tot in detail hoe deze toren geconstrueerd is en hoe dat de instorting heeft veroorzaakt
Dat wist ik, en ik ben niet dom.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee dommie, dat is Slot Neuschwanstein en komt uit de late 19de eeuw. Dit heeft nooit als echt middeleeuws kasteel gefunctioneerd en is neergezet als pompeuze kopie om te laten zien hoe rijk iemand was.
Neppe kitch dus.
Ga maar zoeken en leer het.
Ik doelde meer op het feit dat je lijken kunt oplossen in ongebluste kalk. Maar inderdaad, in beton storten gebeurt ookquote:Op zondag 16 maart 2025 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nice, leuk artikel. Dank voor t delen.
Ja dit dus. Die romeinen waren wel rare jongens, maar dom zeker niet. Kunnen wij echt veel van leren, nog steeds.
Lijken in beton deden vooral mafiosi. Uiteindelijk afstammelingen van ze
quote:Op zondag 16 maart 2025 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een toren die van mergel gebouwd was, net als de rest van Valkenburg.
.quote:Het gesteente in Nederlands Zuid-Limburg dat vaak mergel wordt genoemd is geologisch gezien gewoon kalksteen omdat de kleifractie ontbreekt
Daar lijkt het wel op met dit soort uitspraken. Ga huilen.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat wist ik, en ik ben niet dom.
Sinds wanneer zijn alle kastelen middeleeuws? Kasteel ter Haar is ook in vergelijkbare tijd gebouwd.
En dat kasteel Neuschwanstein neppe kitsch is, is jouw mening. Hele volksstammen bezoeken het kasteel, het staat bekend als een van de mooiste kastelen. Het kasteel is van onschatbare waarde. Dat is neppe kitsch niet, dombo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |