Even in de categorie grappig nieuws:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ens-me-training.htmlquote:
Een training van de mobiele eenheid in het Brabantse Ossendrecht is eerder deze week uit de hand gelopen. Een groep die zich had aangemeld als vrijwilligers voor een oefengevecht, stopte niet met vechten toen hun dit gevraagd werd.
Dat bevestigt een woordvoerder van de Politieacademie aan NU.nl na berichtgeving door Rijnmond.
Bij het opleidingscomplex in Ossendrecht zijn vaker trainingen voor de mobiele eenheid (ME), waarbij vrijwilligers de rol van relschopper spelen. De groep vrijwilligers werd gevonden via een openbare oproep van de academie. "De mensen moeten vervolgens bekendmaken wie ze zijn en krijgen instructies", zegt een woordvoerder.
Een van die instructies is dat de vrijwilligers moeten stoppen met "relschoppen" als daarom wordt gevraagd. "Als we roepen dat het klaar is, is het klaar. En dat gebeurde niet. Mensen gingen door."
quote:
Volgens verschillende media gaat het om hooligans van voetbalclub Feyenoord. De Politieacademie wil dat niet bevestigen. "Het is niet aan ons om daar wat over te zeggen."
Ja, wat verwacht je dan? Vrijwilligers gezocht om de ME te trainen. Wie zullen daar op reageren? Tante Sjaan van om de hoek of een stel doorgewinterde hooligans die al een hekel aan de ME hebben en hun kans schoon zien om ongestraft te gaan beuken?
Beter kan je niet krijgen.
quote:
Na het incident heeft de academie wel besloten om in de toekomst niet meer met een openbare oproep vrijwilligers te zoeken. De academie gaat vanaf nu met inhuurkrachten werken.
Verwacht niet dat het stormloop wordt, maar wil het wel delen met jullie hier.
Ter lering en vermaeck