https://www.telegraaf.nl/(...)eniging-asielzoekersquote:WENEN - De pas aangetreden Oostenrijkse coalitieregering heeft met onmiddellijke ingang familiehereniging stilgelegd voor asielzoekers of mensen die asiel hebben verkregen. Bondskanselier Christian Stocker van de conservatieve ÖVP zegt dat „de capaciteit van Oostenrijk en zijn instellingen om mensen op te nemen beperkingen kent”.
De pas aangetreden Oostenrijkse coalitieregering heeft met onmiddellijke ingang familiehereniging stilgelegd voor asielzoekers of mensen die asiel hebben verkregen.
© ANP / Associated Press
De pas aangetreden Oostenrijkse coalitieregering heeft met onmiddellijke ingang familiehereniging stilgelegd voor asielzoekers of mensen die asiel hebben verkregen.
Hij beroept zich op de regels van de Europese Unie die het mogelijk maken in het belang van de nationale veiligheid af te wijken van de algemene regelgeving. „Door de enorme instroom” kunnen de instellingen belast met de opvang en afhandeling van asielzoekers het werk niet meer aan, aldus Stocker.
De Oostenrijkse verkiezingen werden in september gewonnen door de radicaal-rechtse FPÖ die zich altijd tegen immigratie heeft gekeerd. Na maandenlange onderhandelingen is er nu een coalitieregering van de ÖVP, de sociaaldemocratische SPÖ en de liberale NEOS. De FPÖ noemt het een coalitie van verliezers.
Ik heb eveneens sterk het vermoeden dat de gevestigde partijen zo de wind uit de zeilen van bepaalde opkomende volkspartijen proberen te nemen, maar dat ook meespeelt dat de EU zelf in een onzekere tijd terecht gekomen is door oorlogsdreiging en onzekere bondgenootschappen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort dingen ga je meer zien, je ontkomt er niet aan als gevestigde orde als je ziet dat partijen met zulke standpunten enorm aan het groeien zijn.
Zegt letterlijk geen 1 land.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:50 schreef Apotheose het volgende:
Allemaal het land uittrappen zou nog beter zijn, maar het begin is er (hoop ik). Nu NL nog als brave landje met 'oh kom maar hoor, hier heb je een huis, fiets, auto, alles'
Nee precies, hier krijgen ze nog veel meer.quote:
Het moet ook altijd zo bizar aangedikt worden. Ik snap dat niet.quote:
Ik hoop vooral dat het besef dat dit niet langer kan is ingedaald.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb eveneens sterk het vermoeden dat de gevestigde partijen zo de wind uit de zeilen van bepaalde opkomende volkspartijen proberen te nemen, maar dat ook meespeelt dat de EU zelf in een onzekere tijd terecht gekomen is door oorlogsdreiging en onzekere bondgenootschappen.
Nee en nee.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee precies, hier krijgen ze nog veel meer.
Inboedel, dwangsommen omdat het besluit niet op tijd genomen wordt, etc.
Met een vijand als Rusland kan je niet ook nog Trojaanse paarden of blokken aan je been erbij hebben.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb eveneens sterk het vermoeden dat de gevestigde partijen zo de wind uit de zeilen van bepaalde opkomende volkspartijen proberen te nemen, maar dat ook meespeelt dat de EU zelf in een onzekere tijd terecht gekomen is door oorlogsdreiging en onzekere bondgenootschappen.
Mensen die denken dat deze opvreters nieuwkomers dit vreemde land zouden willen verdedigenquote:Op woensdag 12 maart 2025 17:00 schreef Richestorags het volgende:
Met een vijand als Rusland kan je niet ook nog Trojaanse paarden of blokken aan je been erbij hebben.
Het is niet dat die voorbeelden er niet zijn. Gezinnen die van woning naar woning gaan en huizen blijven weigeren totdat ze een grotere krijgen, huizen die worden verbouwd voor Somaliërs met 16 (!) kinderen, Utrecht dat het sociale huurwoningbestand op pauze zet terwijl zij geeneens de bezitter ervan zijn. Dat soort voorbeelden blijft hangen en is compleet onacceptabel, ongeacht of het vaak voorkomt of een paar keer.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het moet ook altijd zo bizar aangedikt worden. Ik snap dat niet.
[..]
Ik hoop vooral dat het besef dat dit niet langer kan is ingedaald.
De praktische oplossing zal wel zijn:quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eniging-asielzoekers
Ik volg de politiek in Oostenrijk niet op de voet, maar weet wel dat de FPÖ succesvol buiten de coalitie gehouden is. De nieuwe Oostenrijkse regering wil dus dat per direct met familiehereniging voor asielzoekers stoppen en beroept zich daarbij op Europese regelgeving. Minister Faber en natuurlijk andere politici zullen met grote belangstelling naar deze maatregel in Oostenrijk kijken.
Je kunt er een mooi verhaal van maken maar feit is dat ik de volle mep betaal voor de zwemlessen van mijn kinderen en mijn buurmeisjes van 14 en 16 uit Syrië dit niet hoeven te betalen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee en nee.
In Nederland mogen asielzoekers de eerste maanden niet eens werken, laat staan een woning met “inboedel” zo krijgen. Onzin.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je kunt er een mooi verhaal van maken maar feit is dat ik de volle mep betaal voor de zwemlessen van mijn kinderen en mijn buurmeisjes van 14 en 16 uit Syrië dit niet hoeven te betalen.
Dat niet alleen, de grenzen dichthouden lost het probleem ook op. Kijk naar Polen en Hongarije. Daar komt men simpelweg niet binnen. Maar helaas hebben we hier in West-Europa een groep mensen (waaronder politici) die staan te trappelen om allerlei nieuwkomers uit niet-Westerse (en vooral Islamitische) landen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:13 schreef RotatoR het volgende:
Prima maatregel. Als je het leven zuur maakt van die zogenaamde vluchtelingen gaan ze vanzelf naar en ander land.
Tja, daar is het natuurlijk al veel te laat voor. Er zijn er al miljoenen migranten naar het Westen gekomen, waarvan de meesten ook elk drie (als niet zes of zeven) kinderen krijgen. De schade kan enkel nog worden beperkt. En daarnaast mag je hopen dat de kinderen van zulke mensen op den duur zelf voor een groot deel terug willen naar het land van herkomst.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
Het zou eens tijd worden. Nog één of twee andere landen en dan in combinatie met de nieuwe koers die al is ingezet vis a vis uitgeprocedeerden en de EU kan eindelijk uit het dal van eindeloze massamigratie klimmen.
Nouja, het is niet anders. Nu kunnen we dit prima betalen maar dat zal vast niet overal zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:42 schreef Apotheose het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
daar gaat je bloed toch figuurlijk gezien van koken?
Dit soort dingen moet je dan ook eu breed regelen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De praktische oplossing zal wel zijn:
- wachten op je Oostenrijkse identiteit
- verhuizen naar ander EU-land
- familiehereniging
- terugverhuizen naar Oostenrijk
Ah nee, dan vervallen echt al mijn argumenten over statushouders.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je kunt er een mooi verhaal van maken maar feit is dat ik de volle mep betaal voor de zwemlessen van mijn kinderen en mijn buurmeisjes van 14 en 16 uit Syrië dit niet hoeven te betalen.
Waarschijnlijk krijgen alle kinderen van bijstandsouders zwemlessen vergoed.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar is dat omdat ze buitenlands zijn? Of omdat het inkomen te laag is? Want als dat laatste het geval is, geldt het ook voor kinderen van bijstandsouders en dan is het een beetje gejank.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet gewoon in eu verband het hele asielrecht uit het EVRM verwijderd worden. Benieuwd of ik dat nog meemaak dat dat besef indaaltquote:Op woensdag 12 maart 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je dan ook eu breed regelen.
Er uit halen lijkt me geen goed idee. Een hele stevige revisie wel.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet gewoon in eu verband het hele asielrecht uit het EVRM verwijderd worden. Benieuwd of ik dat nog meemaak dat dat besef indaalt
Inboedel is een lening, idioot.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee precies, hier krijgen ze nog veel meer.
Inboedel, dwangsommen omdat het besluit niet op tijd genomen wordt, etc.
Kalifaat kan niet snel genoeg komen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah nee, dan vervallen echt al mijn argumenten over statushouders.
https://www.vluchtelingen(...)is/onze-themas/wonenquote:
Oeps.quote:Wanneer de gemeente woonruimte heeft gevonden, hebben statushouders twee weken de tijd om te verhuizen. Zij mogen normaal gesproken geen woning weigeren, in tegenstelling tot andere woningzoekenden. Om de belangrijkste spullen te kunnen kopen, kunnen statushouders in veel gemeenten een lening krijgen. Dit noemen we een inrichtingskrediet. Deze lening moet meestal volledig worden terugbetaald. Wanneer vluchtelingen dan eindelijk gesetteld zijn en niet meer hoeven te verhuizen, kan het integreren pas echt beginnen.
Let ook even op het woordje "meestal"quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:29 schreef FreezePop het volgende:
[..]
https://www.vluchtelingen(...)is/onze-themas/wonen
[..]
Oeps.
Stap 1: gratis zwemles, stap 2: kalifaat.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kalifaat kan niet snel genoeg komen.
God, het kan met mensen zoals jij ook nooit uit hé. Zonder onderbouwing beweren dat iedereen alles maar gratis krijgt en wanneer iemand het tegendeel bewijst janken over de kleine details.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Let ook even op het woordje "meestal"
Al opgegeven voor het suikerfeest??quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Stap 1: gratis zwemles, stap 2: kalifaat.
Zo simpel, maar zo ingenieus bedacht.
Dat detail is niet onbelangrijk. We sturen ook "meestal" mensen terug toch?quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:31 schreef FreezePop het volgende:
[..]
God, het kan met mensen zoals jij ook nooit uit hé. Zonder onderbouwing beweren dat iedereen alles maar gratis krijgt en wanneer iemand het tegendeel bewijst janken over de kleine details.
Je gaat er overduidelijk vanuit dat "meestal" in dit geval altijd betekend, wat al genoeg zegt over je overtuigingen. Autochtonen ontvangen ook kredieten en leningen van de gemeente die ze soms niet terug hoeven te betalen, maar dat boeit jouw volgens mij niets.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat detail is niet onbelangrijk. We sturen ook "meestal" mensen terug toch?
"betekent"quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:34 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Je gaat er overduidelijk vanuit dat "meestal" in dit geval altijd betekend, wat al genoeg zegt over je overtuigingen. Autochtonen ontvangen ook kredieten en leningen van de gemeente die ze soms niet terug hoeven te betalen, maar dat boeit jouw volgens mij niets.
Feit is dat we nu meer islam in de publieke ruimte hebben dan in de jaren 90.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Stap 1: gratis zwemles, stap 2: kalifaat.
Zo simpel, maar zo ingenieus bedacht.
Ja, dat heet bevolkingsgroei. Maar percentueel gezien is dat nagenoeg hetzelfde gebleven.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Feit is dat we nu meer islam in de publieke ruimte hebben dan in de jaren 90.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
"betekent"
Maar goed je doet een hoop aannames.
Ach, het percentage. Laat dat percentage nou net niet evenredig verdeeld zijn over het hele land. In de grote steden is nu relatief meer islam dan vroeger.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat heet bevolkingsgroei. Maar percentueel gezien is dat nagenoeg hetzelfde gebleven.
Oh het was niet de publieke ruimte, maar de grote steden en relatief? Helder.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ach, het percentage. Laat dat percentage nou net niet evenredig verdeeld zijn over het hele land. In de grote steden is nu relatief meer islam dan vroeger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |