abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2025 @ 22:20:47 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216992212
The Summit
quote:
Wat we weten over de serie The Summit
The Summit draait om een loodzware missie. In de onherbergzame natuur van het koude Noorwegen staan twaalf dappere deelnemers klaar om in twaalf dagen een hoge bergtop te bedwingen. Wie overblijft, kan een prijzenpot van ¤250.000 verdelen.

Bepakt en bezakt worden de deelnemers door presentator Beau van Erven Dorens op weg gestuurd. Het totale prijzengeld is verdeeld over hun rugzakken en onderweg wachten huiveringwekkende beproevingen. Elke aflevering moeten ze op tijd het volgende kamp bereiken. Komt iemand te laat, moet iemand gered worden of geeft iemand op? Dan verdwijnt het geld dat deze deelnemer bij zich had en slinkt de uiteindelijke prijzenpot.

In The Summit mogen de deelnemers onderweg niet alleen aan zichzelf denken. Ze moeten met elkaar zien te overleven om met zoveel mogelijk geld het volgende kamp te bereiken en in de laatste aflevering de top te halen. Tegelijkertijd krijgen de deelnemers tijdens de geplande rustmomenten de kans om telkens één iemand weg te stemmen.

Het format komt uit Australië, waar het al twee seizoenen lang een kijkcijferhit is. De wisselende weersomstandigheden, gevaarlijke bergpaden en onverwachte obstakels zorgen ervoor dat The Summit je twaalf weken in spanning houdt. Wie weet de kou en de ruige natuur het beste te trotseren? Wie is er mentaal en fysiek het sterkst? Wie blijft er over en hoeveel geld levert deze intense survivaltocht op?

The Summit is een combinatie van uitputting, emotie en pure overlevingskracht.

Beau van Erven Dorens presenteert het survivalprogramma The Summit en zal de spannende strijd van commentaar voorzien. Volgens hem is het ongekend zwaar wat de deelnemers te wachten staat.

Beau zei eerder over The Summit: "Ik zou zelf graag ook mee willen doen. Of ik het ook echt kan, dat weet ik niet. Je moet voor dit programma ook mentaal heel fit zijn.".

quote:
In het uiterste noorden van Scandinavië gaan 12 onbekende Nederlanders, elk met hun eigen verhaal, de ultieme uitdaging aan om binnen 12 dagen een afgelegen bergtop ‘The Summit’ te bereiken. Met backpacks gevuld met een deel van een kwart miljoen euro, moeten ze de eindstreep halen om daar met de overblijvers het gezamenlijke prijzengeld te verdelen

Elke zondag om 20:00 op RLT4 ^O^
quote:
Twaalf kandidaten ploeteren in The Summit door de Noorse natuur. Hun tocht eindigt op een bergtop, waar een flinke prijzenpot te verdienen is. Maar die is volgens presentator Beau van Erven Dorens niet het belangrijkst. 'Dat is het avontuur.'

Oogverblindend mooi is Noorwegen, zoveel is na een paar minuten van The Summit wel duidelijk. De twaalf deelnemers hebben alleen niet lang om van het uitzicht te genieten. Ze moeten aan de bak, want in de verte lonkt een bergtop. De deelnemers die die bereiken, winnen een flinke zak geld. "Ze krijgen 250.000 euro mee, verdeeld over hun rugzakken", legt presentator Beau van Erven Dorens uit. "Er vallen onderweg deelnemers af. Gebeurt dat in een kamp, dan mogen de achterblijvers het geld van de afvaller onderling verdelen. Valt iemand tijdens de tocht af, dan is het geld weg."

Hoe zwaar is het?

"Het is een slijtageslag. De deelnemers moeten elke dag acht uur lopen door kou, wind, regen en sneeuw. Bergop, bergaf, door het water, over touwladders. Ze hebben een rugzak van minstens 20 kilo om en er is een tijdslimiet. Soms wordt het onderweg te zwaar voor een deelnemer. Helpen kan - en is ongelooflijk aardig - maar je hebt er als groep wel last van. Soms blijft daarom iemand achter. O ja, en er is ook een helikopter die hen het leven zuur maakt. Als die in beeld komt, is dat altijd slecht nieuws."

Wat voor mensen doen er mee?

"Het is een gemêleerd gezelschap, niet alleen maar fitte kerels. Ze hebben allemaal een goede reden waarom ze het geld willen winnen. Maar eigenlijk blijkt de ervaring belangrijker dan het geld. Aan het einde zeggen ze allemaal dat The Summit een van de mooiste dingen is die ze hebben meegemaakt. Ze hebben een avontuur beleefd dat ze nooit zullen vergeten en dat vind ik heel gaaf voor ze."
Vanavond de vierde aflevering van The Summit gekeken en weer enorm genoten. Ik had al een paar keer gekeken op dit subforum maar ik zie daar helemaal geen topic over??? Vond ik een beetje vreemd namelijk want het is (vind ik) en retegoeie RLS serie. Heeft wel wat weg van Expeditie Robinson en Kamp van Koningsbrugge.

En ik weet bijna wel zeker dat ik niet de enige ben die deze serie volgt want deze RLS is gewoon heerlijk ^O^ om naar te kijken :)

En daarom open ik toch zelf maar even een topic, omdat ik ook wel benieuwd ben naar wat jullie bevindingen zijn.

Mocht ik het bestaande topic over The Summit niet gevonden hebben, laat dan svp even weten welke het wel is en dan mag deze gesloten worden :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 09-03-2025 22:28:17 ]
  zondag 9 maart 2025 @ 22:37:27 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216992446
Oh, en voor de mensen die deze serie nog niet volgen zal ik verder niet bederven wat er in de aflevering (4) van vandaag gebeurde, maar dit was tot nu toe de beste aflevering tot nu toe.

Couldn't be better!!! _O_
pi_216995168
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:37 schreef Tengano het volgende:
Oh, en voor de mensen die deze serie nog niet volgen zal ik verder niet bederven wat er in de aflevering (4) van vandaag gebeurde, maar dit was tot nu toe de beste aflevering tot nu toe.

Couldn't be better!!! _O_
mwah, ik vindt het allemaal maar mager en saai. een half uur lang met die ladder, vorige keer ook al zoiets met die 'zipline', er gebeurd eigenlijk helemaal geen drol, beetje big brother niveau maar dan in noorwegen, De vorige aflevering was al niet wat en nu definitief afgehaakt na deze aflevering.
pi_217083077
Ik kijk het met veel plezier! Snap wel wat Moonversion bedoeld, soms duurt het allemaal wat lang. Maar door de geweldige uitzichten van de natuur en het gekonkel om mensen eruit te werken vind ik het alsnog de moeite waard om te kijken. Zeker omdat je met de mountainkeeper nooit echt weet wat er staat te gebeuren.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:22:58 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217150331
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:29 schreef Crohnjurist het volgende:
Ik kijk het met veel plezier! Snap wel wat Moonversion bedoeld, soms duurt het allemaal wat lang. Maar door de geweldige uitzichten van de natuur en het gekonkel om mensen eruit te werken vind ik het alsnog de moeite waard om te kijken. Zeker omdat je met de mountainkeeper nooit echt weet wat er staat te gebeuren.
Ik vond die uitzending toen die macho Arubaan? er uit ging echt lachen _O-

Iedere aflevering liep ie stoer te doen :7 totdat hij er door Robert werd uitgestemd _O-
pi_217205300
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vond die uitzending toen die macho Arubaan? er uit ging echt lachen _O-

Iedere aflevering liep ie stoer te doen :7 totdat hij er door Robert werd uitgestemd _O-
Haha zeker! En deze aflevering dat er meteen twee mensen uit moesten en ze net allemaal de kano's hadden gehusseld en er daardoor geen enkele kano was met een stel mensen waar beide dames niks mee hadden. Goed dat Anies zichzelf eruit haalde (met wat overtuiging van Mekkie :W ), want heel eerlijk: zij had het echt niet gered tot het eind (of ze had de rest alleen maar nog meer vertraagd).
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:45:32 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217206415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:06 schreef Crohnjurist het volgende:
Haha zeker! En deze aflevering dat er meteen twee mensen uit moesten en ze net allemaal de kano's hadden gehusseld en er daardoor geen enkele kano was met een stel mensen waar beide dames niks mee hadden. Goed dat Anies zichzelf eruit haalde (met wat overtuiging van Mekkie :W ), want heel eerlijk: zij had het echt niet gered tot het eind (of ze had de rest alleen maar nog meer vertraagd).
Ik vond die Mekkie wel een beetje tegenvallen dit keer met haar manipulatie en haar drive dat ze alleen voor het geld gaat. Die mag er van mij nu ook wel uit :r
pi_217206835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vond die Mekkie wel een beetje tegenvallen dit keer met haar manipulatie en haar drive dat ze alleen voor het geld gaat. Die mag er van mij nu ook wel uit :r
Ja dat wel, maar haar hoofd ligt sowieso op het hakblok bij het volgende checkpoint. Die mannen zijn een front en Robert liet al vallen liever met Kayu door te gaan tot het einde.
pi_217239454
HAHAHAHA WAT?! Mekkie zoals voorspeld eruit, maar de manier waarop wel echt mega lullig :D _O-
  maandag 31 maart 2025 @ 21:57:04 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217246528
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 09:23 schreef Crohnjurist het volgende:
HAHAHAHA WAT?! Mekkie zoals voorspeld eruit, maar de manier waarop wel echt mega lullig :D _O-
Nou blij toe. Ik vond het eigenlijk een te kil type om naar te kijken. Komt mij dus wel goed uit. Maar het wordt wel steeds pittiger zie ik. De volgende keer wordt Robert dus geslachtofferd als er gekozen moet worden, maar er lijkt dus weer een twist aan te komen.

En die oude teamleden worden er ook weer bij betrokken waarbij goodwill dan weer een rol gaat spelen. Ben nog steeds enthousiast over het programma en snap eigenlijk niet dat er niet meer liefhebbers zijn hier.

Heb trouwens net de uitzending bekeken want zondag komt mij meestal niet zo goed uit.
pi_217312885
Ik heb vanmorgen de aflevering gekeken. Niet heel veel bijzonders gebeurd nog, behalve dan de domme fout van Robert om de verkeerde tent mee te nemen _O-

Wel benieuwd wat de uitkomst gaat zijn van wat de oude deelnemers aan wie gunnen. Uiteindelijk heeft iedereen wel vijanden gemaakt volgens mij.
pi_217418846
Vanavond finale.

Snap niet dat ze telkens maar toestaan/laten gebeuren dat Robert (die jongere) vooraan staat als er mogelijke voordelen te halen zijn.
"In the quiet words of the Virgin Mary… come again?"
  zondag 20 april 2025 @ 15:53:00 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217421842
Heb gisteren pas de laatste aflevering gezien. Ze staan nu aan de voet van de Summit dus. Het zijn wel streken die er uitgehaald moeten worden om iedere keer iemand geforceerd er uit te moeten stemmen; heeft wel wat :D

Wat ik een wat minder vond is toen kapper Robert ineens heel popi jopie ging doen dat hij er natuurlijk nog niet uitgestemd was omdat hij toch zo ontzettend sympathiek is. Als iemand anders dat van je zegt, is dat ok natuurlijk, maar als je dat over jezelf gaat uitroepen komt bij mij toch wel een beetje eng over, als je het zo serieus bedoelt zoals hij dat deed.

En dan tegelijkertijd nog afgeven op Kayu omdat ze zo ingetogen is. Daar houdt hysterische Robert dus niet zo van.

Wel grappig trouwens dat de rest van de groep nog moet bepalen hoe dat geld verdeeld wordt, Uiteindelijk wordt de gunfactor en wie mensen echt sympathiek vinden toch nog heel erg belangrijk.

En als ik dan mijn stem mag uitbrengen vind ik eigenlijk Nona nog wel het meest sympathiek; is niet zo met het spel bezig, is eerlijk, altijd positief, bescheiden (hou ik van), een keiharde doorzetter natuurlijk en konkelt niet zo. Voor mij mag zij er met het grootste gedeelte van het geld ervandoor.

Overigens geniet ik nog steeds van deze serie :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 20-04-2025 22:02:09 ]
  zondag 20 april 2025 @ 22:06:33 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217426343
Net toch de finale al gekeken. Wauw :) dat was best vermakelijk :) En Nona dus met het grootste geldbedrag naar huis. Leuk voor haar en ook gegund.

Kon alleen niet zo goed horen wat Robert nou precies zei toen hij wegliep. Wat ik er van kon maken is dit:

"Wat the fuck! -en nog iets onverstaanbaars?- "

Hoor graag van iemand anders of die dat wel heeft kunnen meekrijgen. Robert heeft het in dit format toch niet helemaal goed aangepakt. Wat me ook opviel is dat ergens aan het eind van het programma muziek werd gebruikt van Expeditie Robinson om het een beetje spannend te maken.

Al met al een hele leuke reality serie en dat er nog maar veel van dit type programma's mogen volgen. Hou ik van ^O^
pi_217429098
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 22:06 schreef Tengano het volgende:
Net toch de finale al gekeken. Wauw :) dat was best vermakelijk :) En Nona dus met het grootste geldbedrag naar huis. Leuk voor haar en ook gegund.

Kon alleen niet zo goed horen wat Robert nou precies zei toen hij wegliep. Wat ik er van kon maken is dit:

"Wat the fuck! -en nog iets onverstaanbaars?- "

Hoor graag van iemand anders of die dat wel heeft kunnen meekrijgen. Robert heeft het in dit format toch niet helemaal goed aangepakt. Wat me ook opviel is dat ergens aan het eind van het programma muziek werd gebruikt van Expeditie Robinson om het een beetje spannend te maken.

Al met al een hele leuke reality serie en dat er nog maar veel van dit type programma's mogen volgen. Hou ik van ^O^
Hij zei 'What the fuck is hier gebeurd?!" :)
Vond het ook een meer dan terechte verdeling en de reacties van de deelnemers zelf laten precies zien waarom.

Vind het ook een leuk concept met aardige twists voor zowel de deelnemer als de kijker met als enige minpuntje dat heel veel dingen wel erg lang gerekt worden. Maar dat kan aan mij liggen, ik verlies al snel m'n geduld als ze met stemmingen en dergelijke een uur lullen voordat er echt gestemd wordt ;)
  maandag 21 april 2025 @ 11:27:48 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217429110
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 11:26 schreef KinKiJan het volgende:
Vond het ook een meer dan terechte verdeling en de reacties van de deelnemers zelf laten precies zien waarom.

Vind het ook een leuk concept met aardige twists voor zowel de deelnemer als de kijker met als enige minpuntje dat heel veel dingen wel erg lang gerekt worden. Maar dat kan aan mij liggen, ik verlies al snel m'n geduld als ze met stemmingen en dergelijke een uur lullen voordat er echt gestemd wordt ;)
Ik zal het nog eens terugluisteren. Kijken of ik het ook zo hoor. Ik weet wel dat hij gruwelijk flipte _O-
pi_217429128
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 11:27 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zal het nog eens terugluisteren. Kijken of ik het ook zo hoor. Ik weet wel dat hij gruwelijk flipte _O-
Haha, ja, hij had juist verwacht meer te krijgen dan die andere 2. Jammer joh! :')
pi_217435630
Vond 29k voor Robert nog te veel, kon hem niet uitstaan. 😅
  zondag 27 april 2025 @ 19:20:24 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217481984
Jammer dat het afgelopen is. Zeker omdat het weer een leuk nieuw format was. Wat ik ook wel mis in Million dollar Island. Dat vond ik ook zo'n leuke serie :)

Al die RLS series waar mensen een flinke prijs beloofd krijgen, lopen meestal over van allerlei interesante intriges en zie je echt de ruwe kantjes van de diverse persoonlijkheden.
pi_217486141
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 11:26 schreef KinKiJan het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Eerlijke verdeling en absoluut lange afleveringen. Het kan ook prima in een aflevering van 42/43 minuten zoals de meeste tv-programma's! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')