Ik heb een hoektand die nooit is gewisseld. dus nog een melktand. Na vele gesprekken lijkt het beste om een beugel te laten plaatsen (ook om diepe beet op te lossen). Daarna naar de kaakchirurg voor het verwijderen van de melktand en de tand die er nog boven zit met een kettinkje bevestigen aan de beugel.
Hiermee zou deze tand op z'n oorspronkelijke plek komen.
Nu ben ik de 50 al gepasseerd en zie er best tegenop. Maar omdat het melktandje steeds losser gaat zitten, moet er wel wat aan gebeuren.
Binnen 2 weken heb ik een afspraak bij de ortho staan voor het plaatsten van de beugel.
Iemand ervaring hiermee? zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik heb iets soortgelijks gehad toen ik 12 was, aan beide kanten boven, alleen groeiden mijn hoektanden naar binnen. Gecorrigeerd met een nachtbeugel, die ze naar buiten drukte.
Bijzonder dat de melktand het zo lang heeft gered. Je geeft aan dat het melktandje nu steeds losser gaat zitten, moet je dan helemaal naar de kaakchirurg om em te laten verwijderen? Kan je tandarts die tand niet gewoon trekken?
Ik heb iets vergelijkbaars gehad: een hoektand die schuin achter m'n andere tanden stond. Heel gedoe om die weer op z'n plek te krijgen want er was te weinig ruimte dus m'n andere tanden moesten met slotjesbeugel opgeschoven worden, ik heb iets van vijf jaar gebeugeld op de middelbare school.
Zal voor jou wel minder ingrijpend zijn omdat er al ruimte in je kaak is voor de tand die op moet schuiven maar het zal alsnog wel een tijdje duren.
Ja, bij mij hebben de tandarts en orthodontist dit ook gedaan wat een tijdje naar wens bleef staan. Als ik nu opnieuw de keuze zou mogen maken zou ik voor een implantaat gaan voor een mooier en blijvend effect.