abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2025 @ 13:54:47 #251
194695 franklop
Fran knock
pi_217007547
quote:
Merhawi Kudus heeft meer dan 5 weken na zijn val in de GP Marseillaise (op 2 februari) het ziekenhuis mogen verlaten. De Afrikaan van Burgos-BH kwam in Zuid-Frankrijk zwaar ten val en liep daarbij een klaplong, longkneuzing en meerdere breuken aan de ribbenbogen, lendenwervels en het heiligbeen op. Na één week werd hij van Frankrijk naar Burgos getransporteerd, waar hij nog eens vier weken in het ziekenhuis lag. Als alles goed verloopt, mag hij binnen enkele dagen terug naar zijn thuisland Eritrea reizen.
@Rellende_Rotscholier
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 11 maart 2025 @ 13:58:42 #252
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217007574
Ach Vainstains
  dinsdag 11 maart 2025 @ 13:59:51 #253
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217007588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Brunel gaat er met gestrekt been in. Komt overigens wel overeen met andere geluiden die je over Gaudu hoort.
Sterker nog, ik denk dat Gaudu de renner is waar over ik de meeste negatieve geluiden hoor. Op Ricco' na misschien.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 14:04:15 #254
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217007623
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:54 schreef franklop het volgende:

[..]
@:rellende_rotscholier
Het zou me niet verbazen als we mijn KUDUS dit jaar niet meer in actie zien. :{ Arme drommel.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:46:35 #256
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217017993
quote:
Die still alleen al is fantastisch
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:39:19 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217019362
quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)wielrennen-was-kwijt

quote:
In een appartement in Andorra, het dwergstaatje in de Spaanse Pyreneeën, pruttelt een koffiezetapparaat. Op de keukentafel staan drie taartjes. "Die zijn alle drie voor mij, zeker", grapt oud-wielrenner Tom Dumoulin tegen zijn gedoodverfde opvolger, Thymen Arensman. "Jij mag niet toch?"

"Nou nou", zegt Arensman. "Ik probeer het juist een beetje los te laten. Ik heb jarenlang alles afgewogen. Maar ik denk niet dat je daar per se harder van gaat fietsen. Dus ik neem er ook gewoon een."
Geen Foodcoach-App meer voor Thymen.
pi_217024398
quote:
Voor het eerst in 64 jaar krijgen we geen Druivenkoers. Het is te zeggen: organisatoren Flanders Classics, de Sportvrienden Overijse en de gemeente Overijse, richten zich vanaf 2025 op de jeugd. Zowel de junioren jongens als meisjes zullen op woensdag 27 augustus voor het eerst hun Vlaamse Druivenkoers rijden. Er zal in augustus geen elitewedstrijd meer georganiseerd worden.

Jelte Krijnsen krijgt een plekje in de geschiedenisboeken. Hij is en blijft (voorlopig?) de laatste renner op de erelijst van de Druivenkoers in Overijse.

Er komt in 2025 geen opvolger, want Flanders Classics en Sportvrienden Overijse veranderen het geweer van schouder. De elitekoers wordt een wedstrijd voor zowel junioren jongens als meisjes.

Een weloverwogen keuze, zo klinkt het bij Tomas Van Den Spiegel, CEO van Flanders Classics.

"De Vlaamse Druivenkoers is al jaren verbonden aan de Druivenfeesten in Overijse, maar dat betekende dat de datum de voorbije jaren nogal een keer wijzigde", legt Van Den Spiegel uit.

"Op die manier was het voor teams niet altijd makkelijk om de wedstrijd in hun planning op te nemen, wat een steeds groter wordende impact had op de startlijst."

"Aan de andere kant is het een publiek geheim dat de nood aan jeugdwedstrijden heel groot is", klinkt het.

"Onze Ronde van Vlaanderen en Gent-Wevelgem jeugddagen waren de voorbije seizoenen al een schot in de roos. Alle factoren afgewogen hebben we dan ook deze wijziging aan de gemeente Overijse voorgesteld.”

"We vinden het bijzonder moedig dat Overijse dit verhaal begrijpt en zijn dan ook dankbaar dat men net als in het verleden enthousiast de handen in elkaar wil slaan. De Vlaamse Druivenkoers blijft dus bestaan."

"We kijken er naar uit om net als bij onze andere jeugdwedstrijden de talenten van morgen aan het werk te zien en op die manier ons steentje bij te dragen aan de toekomst van onze sport."

"Verbonden aan de Druivenfeesten wacht de toekomstige kampioenen ongetwijfeld een sportief hoogstaande én sfeervolle dag.”
Einde tijdperk Druivenkoers. Speelronde 45 kan derhalve aangepast worden @Mexicanobakker
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 20:15:37 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217024667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 20:00 schreef wimderon het volgende:

[..]
Einde tijdperk Druivenkoers. Speelronde 45 kan derhalve aangepast worden @:Mexicanobakker
Ach
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217027794
quote:
Kan Tadej Pogacar íets verkeerd doen? Na zijn heroïsche Strade Bianche zou je eraan beginnen twijfelen. Maar in de nieuwste aflevering van de podcast Café Koers vertelt Wim Vos, chef wielrennen bij het Nieuwsblad, dat hij dit jaar in de UAE Tour toch duidelijk wat ergernis opmerkte in het peloton. “In de vijfde rit van de UAE Tour ging de wereldkampioen ervandoor met een groepje renners op ongeveer 150 kilometer van de aankomst. Dat is zijn goed recht, zou je denken. Maar hij viel aan net op het moment dat een deel van het peloton een plaspauze had ingelast. Pogacar was net ervoor zelf ook gaan plassen, maar hij was een van de eerste die terug was komen aansluiten. Daarna demarreerde hij onmiddellijk samen met zijn ploegmaat Domen Novak.”

Vos ving op dat hij daar weinig vrienden mee had gemaakt. Het is een ongeschreven wet in het peloton: als renners gaan plassen, wordt er niet aangevallen. In het peloton werd er ook duidelijk misbaar gemaakt richting Pogacar, toen ze hem terug in het vizier kregen.

Het verhaal kreeg nog bijna een staartje de volgende dag. “Toen ik terug naar huis reisde, had ik het erover met een Belgische renner”, zegt Vos. “Die vertelde een opmerkelijk verhaal. Vooral de Belgen waren blijkbaar geïrriteerd door Pogacars aanval. Daarom hadden ze het plan om de dag nadien te wachten tot de wereldkampioen ging plassen en dan met alle Belgen tegelijk in de aanval te gaan.”

Het snode plannetje van de Belgische renners kon echter nooit worden uitgevoerd. “Een aantal Belgen begon al snel terug te krabbelen, omdat ze bij hun respectievelijke kopman moesten blijven. Het tweede probleem was dat Pogacar helemaal niet moest gaan plassen die dag. Het is dus niet alleen de beste renner. Hij heeft ook nog eens de grootste blaas.”
Goed verhaal, Wim Vos.
  donderdag 13 maart 2025 @ 09:32:46 #261
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217028966
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 03:46 schreef wimderon het volgende:

[..]
Goed verhaal, Wim Vos.
Doet me denken aan:

https://sporza.be/nl/2021(...)-nice~1615472592540/
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 13 maart 2025 @ 15:04:00 #262
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217035590
quote:
Minister van Sport Annick De Ridder uit in brief aan UCI bezorgdheid over WK wielrennen in Rwanda: “Veiligheid moet altijd belangrijkste prioriteit zijn”

In een brief aan UCI-voorzitter David Lappartient uit Vlaams minister van Sport Annick De Ridder haar bezorgdheid over het komende WK wielrennen dat in Rwanda zal plaatsvinden tussen 21 en 28 september 2025. De minister vraagt de UCI om een grondige veiligheidsanalyse en de mogelijkheid om indien nodig uit te wijken naar alternatieve locaties.

“De huidige situatie in Rwanda is momenteel niet stabiel en het is hoogst onzeker hoe die situatie zal evolueren in de periode van het wereldkampioenschap. De bezorgdheden over de stabiliteit en veiligheid in sommige regio’s doet dan ook vragen rijzen over de geschiktheid van het land als locatie voor een grootschalig internationaal sportevenement”, luidt het in de brief.

De minister vraagt de UCI om een uitgebreide evaluatie te maken van de veiligheidsomstandigheden in Rwanda. “Veiligheid moet altijd de belangrijkste prioriteit zijn, zeker als het gaat over een evenement dat zoveel atleten, medewerkers en supporters over de hele wereld verzamelt”, aldus Annick De Ridder.

De minister vraagt het UCI dan ook om, indien de situatie in Rwanda niet als voldoende veilig kan worden beschouwd, uit te kijken naar alternatieve locaties om het WK te organiseren.

“We gaan deze brief ook doorsturen naar mijn collega-ministers van sport van de andere gemeenschappen met de vraag dezelfde boodschap over te brengen aan de UCI”, besluit de minister.
  Moderator donderdag 13 maart 2025 @ 19:03:28 #264
pi_217035729
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Annick De Ridder moet haar muil houden.
pi_217035902
quote:
#prikellende?
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:38:48 #266
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_217036477
Had bijna mijn 1e koers gehad als Motard. *O*
Dameswedstrijd van de Amstel.

Helaas was de pret van korte duur.
Flanders Classics (sinds dit jaar de organisatie) zet eigen mensen in -O-

Ik acht de kans reeël dat in de toekomst er ook motards van Flanders Classics wordt ingezet ten koste van Nederlandse Motards in de Amstel Gold Race.

Edit:

Wel ingedeeld als Stagiair bij de Volta NXT Classic.
Weliswaar in volgauto, maar begin is er.

Betekend wel dat ik (uiteraard) geen fotoverslag meer kan plaatsen.
Ook met de andere koersen onder vlag van de KNWU zal dit lastiger gaan worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sjoerd102 op 14-03-2025 15:46:24 ]
Net efkes anges
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 14:28:58 #267
pi_217059646
De eerste van Adria Pericas is daar.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 14:30:49 #268
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217059669
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De eerste van Adria Pericas is daar.
Mijn verwachtingen waren een beetje getemperd door Rwanda. Of had je daar gewoon last van de omstandigheden?

Overigens ben ik heel benieuwd naar talent Schwarzbacher. Volgens mij is Koffieplanter de early adopter.
  zondag 16 maart 2025 @ 09:35:07 #269
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217069097
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Mijn verwachtingen waren een beetje getemperd door Rwanda. Of had je daar gewoon last van de omstandigheden?

Overigens ben ik heel benieuwd naar talent Schwarzbacher. Volgens mij is Koffieplanter de early adopter.
Als groomer des huizes FOK! kan ik alleen maar vragen: van wie niet?
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 16 maart 2025 @ 09:48:03 #270
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217069237
Dit wordt het jaar van Blake Quick.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 17 maart 2025 @ 08:04:22 #271
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217081546
Owen Geleijn is echt een waardeloze wielrenner. Snap echt niet dat die gozer nog prof is. Daarnaast staat Tietema weer voor lul in Taiwan :')
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 10:06:42 #272
pi_217082513
Brady Gilmore is daadwerkelijk een fenomeen.

En gaat Euskaltel zowaar punten scoren deze week? :o
pi_217082734
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Owen Geleijn is echt een waardeloze wielrenner. Snap echt niet dat die gozer nog prof is. Daarnaast staat Tietema weer voor lul in Taiwan :')
Novo Nordisk doet het zelfs beter _O-

Geleijn moest voor twee jaar tekenen als neo-prof. Zal na dit seizoen wel afzwaaien als prof. Kan die mooi bij Biet of zo gaan rijden.
  maandag 17 maart 2025 @ 10:38:13 #274
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217082755
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Brady Gilmore is daadwerkelijk een fenomeen.

En gaat Euskaltel zowaar punten scoren deze week? :o
Ik neem aan dat je afdaalt naar de Volta om hem daar te zien winnen?
  maandag 17 maart 2025 @ 10:51:38 #275
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217082837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
Had bijna mijn 1e koers gehad als Motard. *O*
Dameswedstrijd van de Amstel.

Helaas was de pret van korte duur.
Flanders Classics (sinds dit jaar de organisatie) zet eigen mensen in -O-

Ik acht de kans reeël dat in de toekomst er ook motards van Flanders Classics wordt ingezet ten koste van Nederlandse Motards in de Amstel Gold Race.

Edit:

Wel ingedeeld als Stagiair bij de Volta NXT Classic.
Weliswaar in volgauto, maar begin is er.

Betekend wel dat ik (uiteraard) geen fotoverslag meer kan plaatsen.
Ook met de andere koersen onder vlag van de KNWU zal dit lastiger gaan worden.
Leuk man! Gefeliciteerd
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')