abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:09:43 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216961452
quote:
Belgische begrafenisondernemer ontdekt extra been in kist

Een begrafenisondernemer in België keek gek op toen hij een lichaam klaarmaakte voor crematie. In de kist lag niet alleen het lichaam van de overledene, maar ook een extra been.

Het bleek om een lichaam te gaan dat beschikbaar was gesteld voor de wetenschap. Na onderzoek bij de Universiteit Antwerpen stuurde de universiteit het lichaam weer terug, maar voegde daar per ongeluk een extra been aan toe.

"Dat been moest eigenlijk nog gebruikt worden voor verder wetenschappelijk onderzoek. Maar het is dus per vergissing meegegeven met het stoffelijk overschot dat al was vrijgegeven", zegt woordvoerder Peter De Meyer van de universiteit tegen de VRT.

Beter opletten
"Er wordt heel respectvol omgegaan met die lichamen", zegt De Meyer. "Elk jaar wordt ook een stiltemoment georganiseerd om dankbaarheid te tonen en stil te staan bij de moeilijke beslissing die genomen werd om het lichaam te schenken aan de wetenschap."

De begrafenisondernemer ontdekte de fout op tijd, waardoor het been niet gecremeerd werd. De Meyer belooft dat de universiteit in de toekomst beter zal opletten, maar benadrukt dat een vergissing altijd mogelijk is.

Het aantal lichamen dat beschikbaar wordt gesteld aan de wetenschap voor de Universiteit Antwerpen stijgt, zegt De Meyer. "In 2022 waren het er 87, vorig jaar waren het er 116."
https://nos.nl/artikel/25(...)t-extra-been-in-kist
-----------------------

Hoe krijg je het voor elkaar om een extra been mee te geven? :') België :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216961469
Wat een amateuristische mispeer. :N
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:12:38 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216961482
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
-----------------------

Hoe krijg je het voor elkaar om een extra been mee te geven? :') België :')
Ik kan me er ook niet echt iets bij voorstellen. Tenzij het hele lichaam in onderdelen in de kist gegooid is en je daardoor een extra been misschien niet direct opmerkt.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:15:14 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216961501
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik kan me er ook niet echt iets bij voorstellen. Tenzij het hele lichaam in onderdelen in de kist gegooid is en je daardoor een extra been misschien niet direct opmerkt.
Dat zou goed kunnen, want de overledene had zich dus beschikbaar gesteld aan de wetenschap.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216961560
Follow the science. :')
pi_216962406
De verantwoordelijke staat nu vast al met één been in het graf van z'n carrière.
pi_216962689
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:03 schreef maily het volgende:

[..]
Gemiste kans voor jou? *)
Ik dacht het :@
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 16:16:40 #8
441859 crew  Lenny77
pi_216962755
quote:

[..]
Oh nuja, ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Ik ben tijdens mijn opleiding naar de snijzaal/bodyfarm geweest. En de overledene plus familie kan dan kiezen voor teruggave van het lichaam of lichaamsdelen om zelf te cremeren na x-tijd ofwel het door de universiteit te laten cremeren. Dat gaat dan natuurlijk in 'groep'. En daar ze niet alles van de onderdelen gebruiken of houden om op te oefenen lijkt mij dit wel iets wat kan gebeuren.

Zo een snijzaal is erg indrukwekkend trouwens :o
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Spellchecker vrijdag 7 maart 2025 @ 16:21:15 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216962801
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh nuja, ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Ik ben tijdens mijn opleiding naar de snijzaal/bodyfarm geweest. En de overledene plus familie kan dan kiezen voor teruggave van het lichaam of lichaamsdelen om zelf te cremeren na x-tijd ofwel het door de universiteit te laten cremeren. Dat gaat dan natuurlijk in 'groep'. En daar ze niet alles van de onderdelen gebruiken of houden om op te oefenen lijkt mij dit wel iets wat kan gebeuren.

Bodyfarm ... fraai woord.
@UitStraling

[ Bericht 5% gewijzigd door maily op 07-03-2025 16:55:20 ]
pi_216962895
quote:

[..]

Een bodyfarm, is dat waar we duurzaam soylent green verbouwen?
-nee-
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 16:54:37 #11
441859 crew  Lenny77
pi_216963111
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:21 schreef maily het volgende:

[..]
Zo heet het hier ook niet ;)
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 16:55:04 #12
441859 crew  Lenny77
pi_216963114
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Een bodyfarm, is dat waar we duurzaam soylent green verbouwen?
Onder andere
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 16:57:01 #13
441859 crew  Lenny77
pi_216963149
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:21 schreef maily het volgende:

[..]
@:Uitstraling
Laat ik wel even vooropstellen dat ze daar met enorm respect omgaan met de lichamen en dat ze enorm dankbaar zijn voor iedereen die zich opgeeft voor de wetenschap O+
pi_216963315
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:57 schreef Lenny77 het volgende:
Laat ik wel even vooropstellen dat ze daar met enorm respect omgaan met de lichamen en dat ze enorm dankbaar zijn voor iedereen die zich opgeeft voor de wetenschap O+
Vroeger waren ze inderdaad enorm dankbaar voor lichamen die na het overlijden ter beschikking aan de wetenschap werden gesteld. Het was vroeger niet zo makkelijk om aan lichamen te komen. De meeste mensen wilden voor nu hun dood een echte begrafenis of crematie.

Inmiddels zijn de tijden veranderd en het aantal mensen dat hun lichaam na hun dood ter beschikking aan de wetenschap stelt, is enorm toegenomen. Het aanbod is nu zodanig veel groter dan de vraag dat ze lang niet alle aangeboden lichamen kunnen accepteren. Een flink deel van de lichamen die ter beschikking aan de wetenschap zijn gesteld, moeten dus alsnog begraven of gecremeerd worden.

Ter beschikkingstelling aan de wetenschap bespaart de kosten van een begrafenis of crematie. Tegenwoordig moet je eerder als nabestaande dankbaar zijn als ze het lichaam van je overleden dierbare willen hebben.
pi_216964455
quote:

[..]

En soms belandt een onderdeel gewoon bij iemand op de kast :Y)

Ik ben deze momenteel (opnieuw) aan het prepareren O+

Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 19:24:52 #16
441859 crew  Lenny77
pi_216964530
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:19 schreef -Spring het volgende:

[..]
En soms belandt een onderdeel gewoon bij iemand op de kast :Y)

Ik ben deze momenteel (opnieuw) aan het prepareren O+

[ afbeelding ]
Mooie gyri ;)

Wat ga je er mee doen? Echt voor op de kast?
pi_216964562
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mooie gyri ;)

Wat ga je er mee doen? Echt voor op de kast?
Voorlopig wel, maar ze moeten weer terug naar het biologielokaal van de middelbare school van m'n dochter.
pi_216964752
quote:

[..]
De grafkist zal wel van IKEA komen.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 20:16:27 #19
441859 crew  Lenny77
pi_216965137
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:27 schreef -Spring het volgende:

[..]
Voorlopig wel, maar ze moeten weer terug naar het biologielokaal van de middelbare school van m'n dochter.
Aaww ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')