Nee hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
Je moet aardig je best doen om een strafblad te krijgen hoor.
Jij had toch ook ooit eens iemand (van de wbv ofzo?) met een mes bedreigd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:32 schreef -Hakuna- het volgende:
Wilde dat graag weten dat ik ooit eens een keer vanwege winkeldiefstal een boete heb gehad. Dat was in 2003. Ook een boete voor het niet dragen van de autogordel (2023)
Ik heb een strafblad vanwege gebruik mobiele telefoon achter het stuur. Zonder dat er verder iets is gebeurd. Boetebedrag ¤240 staat er ook bij vermeld. Het staat erop als 'overtreding' maar het staat er wel en gaat er volgens mij nooit meer af.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:34 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Lol een strafblad agv boete lijkt me ook een beetje overkill he, denk je ook niet?
Zie mijn bovenstaande post (#9). Kan de beste overkomen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
Je moet aardig je best doen om een strafblad te krijgen hoor.
Zie post #2, blijkbaar als het meer is dan ¤130,- dan wel. En in dit geval ook terecht.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:32 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Ik heb een strafblad vanwege gebruik mobiele telefoon achter het stuur. Zonder dat er verder iets is gebeurd. Boetebedrag ¤240 staat er ook bij vermeld. Het staat erop als 'overtreding' maar het staat er wel en gaat er volgens mij nooit meer af.
quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:32 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Ik heb een strafblad vanwege gebruik mobiele telefoon achter het stuur. Zonder dat er verder iets is gebeurd. Boetebedrag ¤240 staat er ook bij vermeld. Het staat erop als 'overtreding' maar het staat er wel en gaat er volgens mij nooit meer af.
Dat betreft beslist niet je strafblad maar naar alle waarschijnlijkheid je persoonsdossier in het JDS.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:34 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Zie mijn bovenstaande post (#9). Kan de beste overkomen.
Je hebt wellicht een strafblad voor je misdaden tegen de mensheid voor het geven van misinformatie op fok. Niet voor je telefoon vasthouden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:32 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Ik zal mijn strafblad even anonimiseren en hier posten en dan mag je daarna je excuses makenquote:Op donderdag 6 maart 2025 18:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je hebt wellicht een strafblad voor je misdaden tegen de mensheid voor het geven van misinformatie op fok. Niet voor je telefoon vasthouden.
Vast wel ergens een registratie maar geen strafblad.
Dat is een hufterboete.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:32 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Telefoon vasthouden is tegenwoordig 5a wvw, die hoger is dan 130 euro. Het is uit de wet Mulder gehaald. Volgens art 176 staat hier een gevangenisstraf op.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:38 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Dat betreft beslist niet je strafblad maar naar alle waarschijnlijkheid je persoonsdossier in het JDS.
Zat achter het stuur te bellen op een verlaten kazerne staat me nog bij. Absoluut geen stopteken genegeerd.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Op de kazerne stopteken genegeerd op de bromfiets terwijl je belde als militair?
Oh art 169 was even uit mijn hoofd. Wel als militair neem ik aan?quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:17 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Zat achter het stuur te bellen op een verlaten kazerne staat me nog bij. Absoluut geen stopteken genegeerd.
Toen was ik militair inderdaad.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh art 169 was even uit mijn hoofd. Wel als militair neem ik aan?
Misschien dat het komt doordat je (ook) een overtreding van het militair strafrecht hebt begaan?quote:
Echt puur en alleen mobiele telefoon gebruikt achter het stuur.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:21 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Misschien dat het komt doordat je (ook) een overtreding van het militair strafrecht hebt begaan?
Als militair op een militair terrein ben je als verdachte gehoord omdat je vanuit het militair strafrecht via het voertuig reglement defensie bekeurt bent in overeenstemming met de wvw.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |