abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216966975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Qua dollars blijft mijn portefeuille wel redelijk op niveau, het is alleen die USD/EUR koers die door het putje gaat afgelopen week
Ik heb vandaag mijn cash-positie in USD omgewisseld voor EUR. Vanavond las ik op de website van het Algemeen Dagblad dat president Trump opnieuw wil kijken naar de exacte grens tussen de Verenigde Staten van Amerika en Canada. Het lijkt wel of de president van Amerika elke dag iets nieuws verzint om te choqueren. Voorlopig houd ik mijn aandelen in de USA aan, maar of ik er de komende tijd nieuw geld durf te investeren ...
pi_216971001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 21:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Er zijn genoeg oorlogen te vinden maar ik geen event bedenken waar in een korte tijd de hele wereldorde op zijn kop gezet wordt.
Alles waar je onderdeel van bent lijkt groter dan als je het van een afstand of langere tijd bekijkt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_216995113
Nou wat zal deze beursweek gaan brengen? :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_216995312
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 09:49 schreef Black-Death het volgende:
Nou wat zal deze beursweek gaan brengen? :')
weer een week op en neer
pi_216995409
Vooral neer, lijkt het.
pi_216995747
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vooral neer, lijkt het.
Klopt, inmiddels is mijn rendement over alles (dus beleggingen, sparen en crowdfunding) negatief voor 2025. Het kan ook niet altijd feest zijn :)
  maandag 10 maart 2025 @ 10:56:12 #32
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216995808
Goedkoop bijkopen voor 2029 _O_
pi_216996423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:39 schreef Black-Death het volgende:
TT is fout. Het is nu alleen maar down down down.
Hier heb je een bijbehorende soundtrack:

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 10 maart 2025 @ 12:47:43 #34
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_216996939
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vooral neer, lijkt het.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:58:24 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216998268
Tesla alweer -7% in de premarket, damn.

edit: oeps uurtje vroeger nu, dus gewone markt :P

edit: bijna -8% :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216998564
Ik ga geen beurskoersen bekijken
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 10 maart 2025 @ 15:33:38 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216998573
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:32 schreef Black-Death het volgende:
Ik ga geen beurskoersen bekijken
Circuit breakers gaan zo aan hier en daar vrees ik.

Dit doet me echt weer denken aan de dagen onder trumps vorige termijn + corona.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216998622
Heerlijk straks mooi sale. We zijn allemaal gek op korting, behalve op de beurs. Als het over 25 jaar maar hoger staat, dan hoor je mij niet klagen..tot die tijd koop ik goedkoop maandelijks bij.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_216998836
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Circuit breakers gaan zo aan hier en daar vrees ik.

Dit doet me echt weer denken aan de dagen onder trumps vorige termijn + corona.
Als je bijvoorbeeld naar ASML en ASMI kijkt, krijg ik toch het gevoel dat er weinig ratio meer achter zit. Trump kan met tarieven dreigen wat hij wil maar beide partijen zijn extreem goed gepositioneerd op de wereldmarkt. De vraag kan natuurlijk even terugvallen maar deze extreme afstraffing lijkt toch overdreven als je naar de lange termijn kijkt. Het zijn geen goedkope aandalen maar de PE is een stuk lager dan bijvoorbeeld Rheinmetall om maar iets te noemen.
pi_216998877
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Klopt, inmiddels is mijn rendement over alles (dus beleggingen, sparen en crowdfunding) negatief voor 2025. Het kan ook niet altijd feest zijn :)
Same, maar dan alleen voor aandelen (de rest heb ik niet of hou ik niet bij). Nou was dat natuurlijk wel inclusief een grote stijging na de verkiezing van Trump, vwrl staat nu net iets onder de waarde van 5 november en mn ishares Nasdaq 100 etf staat er zo'n 2.5% onder.
  maandag 10 maart 2025 @ 16:03:17 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216998898
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Same, maar dan alleen voor aandelen (de rest heb ik niet of hou ik niet bij). Nou was dat natuurlijk wel inclusief een grote stijging na de verkiezing van Trump, vwrl staat nu net iets onder de waarde van 5 november en mn ishares Nasdaq 100 etf staat er zo'n 2.5% onder.
Die stijging van na de verkiezing is ruimschoots verdampt en we gaan vrolijk door.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216998969
Het onrustige gevoel dat ik begin februari had was niet onterecht.
Nog steeds blij met m'n keuze om alles te verkopen.

Maar dat is achteraf, als het was gestegen had ik ook wel een beetje FOMO gehad denk ik.

Instappen is moeilijk voor me, zolang MAGA de scepter zwaait zie ik geen rust komen.
pi_216999017
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het onrustige gevoel dat ik begin februari had was niet onterecht.
Nog steeds blij met m'n keuze om alles te verkopen.

Maar dat is achteraf, als het was gestegen had ik ook wel een beetje FOMO gehad denk ik.

Instappen is moeilijk voor me, zolang MAGA de scepter zwaait zie ik geen rust komen.
Je zou natuurlijk bewust aandelen kunnen kiezen die minder afhankelijk van de MAGA ellende zijn. Dan kom je uit in Europa en dan bedrijven die weinig zaken doen met de US en bij voorkeur ook niet al te rentegevoelig zijn. Ik zou dan denken aan bedrijven als Ahold (die het heel goed doet afgelopen weken) alleen hebben die dan weer een grote US tak. Europese REIT's zou ook nog kunnen als de renteangst er een beetje uit is.

Belangrijkste is natuurlijk je perspectief. Ik vermoed dat je ook zonder veel rendement prima kunt leven van je vermogen zonder financiėle zorgen richting de toekomst. Als dat het geval is, zou ik lekker nog een tijdje aan de zijlijn blijven staan en genieten van je nachtrust.

[ Bericht 5% gewijzigd door Faraday01 op 10-03-2025 16:20:03 ]
pi_216999090
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:03 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Die stijging van na de verkiezing is ruimschoots verdampt en we gaan vrolijk door.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt er dus maar net aan wat je hebt, bij mijn portefeuille valt het (nog) wel mee, op dit moment staat VWRL weer iets hoger dan op 5 november en ishares Nasdaq 100 etf 2.2% lager dan op 5 november. Aegon wel 5% lager dan 5 november.
En mn beide ETFs staan nu iets hoger dan tijdens mijn vorige post.
pi_216999265
Mooie beursdag aan mijn porto te zien, maar beursbreed blijkbaar een klein bloedbadje. Kan verkeren. Kijken of er wat leuke semi's zijn op te pakken straks, NXP ofzo.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_217000160
Tesla -12,5% :D

totaal niet rationeel maar dat maakt mijn bloedrode dag op de beurs toch wel een beetje goed
pi_217000267
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:18 schreef Faraday01 het volgende:
Tesla -12,5% :D

totaal niet rationeel maar dat maakt mijn bloedrode dag op de beurs toch wel een beetje goed
PE van Tesla staat nog steeds op ~110x
Boven de 60x zal dat wel weer wat stabiliseren, dus er kan nog wel wat lucht uit.

Of ze moeten een kneitergoed kwartaal draaien maar daar ziet het ook niet echt naar uit.
pi_217000295
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
PE van Tesla staat nog steeds op ~110x
Boven de 60x zal dat wel weer wat stabiliseren, dus er kan nog wel wat lucht uit.

Of ze moeten een kneitergoed kwartaal draaien maar daar ziet het ook niet echt naar uit.
Dat kneitergoede kwartaal moet dan ook van alternatieve feiten komen want buiten de USA is de Tesla net zo populair als de pest _O-
pi_217000495
Toch jammer want ik zou voor mijn volgende auto best een Tesla hebben gewild.
pi_217000666
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:14 schreef Faraday01 het volgende:
weinig zaken doen met de US en bij voorkeur ook niet al te rentegevoelig zijn. Ik zou dan denken aan bedrijven als Ahold
Hm?
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')