abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217278236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk dat het nog te vroeg is om in te stappen.
Er is op dit moment geen enkel lichtpuntje, zolang die tariffs blijven bestaan en andere landen ze ook gaan invoeren.
Trump kondigde eerder al aan dat hij daar op zou reageren met nog hogere tariffs.

Maar dat is mijn mening / gevoel. Het is niet mijn geld ;)
Mja, ik denk dat tegen de tijd dat ik als huis-tuin-keuken belegger die lichtpuntjes zie, het allang te laat is.

Daarom ben ik ook eigenlijk van de strategie om gewoon te blijven zitten en te vertrouwen op langetermijn groei. Waar ik nu dus tegen gezondigd heb. Ik merk nu ook gelijk het nadeel van die beslissing, want ik heb geen idee wanneer ik weer in moet stappen.
  donderdag 3 april 2025 @ 23:50:13 #252
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_217281215
Hoppa, van flinke winst naar flink verlies. Nu -4K denk ik ruwweg maar de maandelijkse dividenden komen nog steeds gewoon binnen.

Enige is dat ik dat nu even in cash aanhoud
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 4 april 2025 @ 03:04:42 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217281476
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2025 19:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan hem je sig wel eens doorsturen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217282094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Alles gaat kut want trade wars zijn voor niemand positief.
Ik gooi die app er ff af want elke keer zien dat ik op -1500 zit word ik niet vrolijk van
Ik stond gisteren 2 maandsalarissen in het rood _O- Komt goed :) Ik leg 'braaf' maandelijks in en dit worden uiteindelijk mijn 'beste' aandelen (qua aankoopprijs).
pi_217282196
Ik gooide uiteindelijk maandag op 1007 mijn ishares Nasdaq 100 etf eruit, net een dagje te vroeg want volgende dag weer in de 1020 :+ . Na de daling gisteren op 970 de helft teruggekocht. Weer wat te vroeg, te zien aan hoe hij lijkt te gaan openen. Maar hey: ik pakte ¤18 winst per stuk bij het verkopen, en kocht de helft voor ¤33 per stuk goedkoper terug dan waarvoor ik ze verkocht. En meest belangrijk: ik heb nu Amerika blootstelling wat verlaagd door helft eruit te gooien (zit ook al met vwrl redelijk in US en met Aegon ook veel US invloed), wat zorgt voor een betere nachtrust.

Ik stond gisteren ook bijna 2 bruto maandsalarissen in de min. Die dagen zijn jammer, ja. Ik kocht wel wat vwrl bij weer, daarvoor was het dan wel weer gunstig.
  vrijdag 4 april 2025 @ 08:44:35 #256
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_217282266
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 08:24 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik stond gisteren 2 maandsalarissen in het rood _O- Komt goed :) Ik leg 'braaf' maandelijks in en dit worden uiteindelijk mijn 'beste' aandelen (qua aankoopprijs).
Ach ja, uiteindelijk hou je evenveel aandelen. Dat ze iets minder waard zijn per stuk is van ondergeschikt belang. :P
pi_217282277
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2025 08:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ach ja, uiteindelijk hou je evenveel aandelen. Dat ze iets minder waard zijn per stuk is van ondergeschikt belang. :P
Dat is een hele positieve manier om ernaar te kijken inderdaad ;)
  vrijdag 4 april 2025 @ 09:19:55 #258
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217282558
9 april gaan de meeste heffingen effectief worden dus even tactisch nadenken de komende dagen. In hoeverre dat lukt :')
pi_217283364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 08:24 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ja heb met maart salaris ook nog wat Equal Weight gekocht van VanEck, maar ik ga nu maar even stoppen met inleggen en kijken waar deze storm strandt.

Deze idioot is in staat om gewoon Groenland binnen te vallen ben ik nu van overtuigd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_217283891
Inmiddels is ook het rendement van vorig jaar grotendeels verdampt. Er lijkt weinig rem om te zitten en we zakken gestaag door. Het is toch intrigerend te zien wanneer er enige stabilisatie komt

[ Bericht 1% gewijzigd door Faraday01 op 04-04-2025 12:07:03 ]
pi_217284057
Ik ben de afgelopen twee dagen ruim een half jaarsalaris kwijtgeraakt. Nou beleg ik met een horizon van 10-20 jaar, maar ik vraag me af of we met Trump aan het roer de komende 4 jaar wel zonniger tijden gaan meemaken, nog los van de vraag hoeveel tijd er nodig is om de toegebrachte schade te herstellen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 4 april 2025 @ 12:21:20 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217284064
begint nu op een echte crash te lijken, ben benieuwd wat Trumop hierover gaat melden

dat de patient overleden is ?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 4 april 2025 @ 12:23:45 #263
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217284078
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 12:19 schreef recursief het volgende:
Ik ben de afgelopen twee dagen ruim een half jaarsalaris kwijtgeraakt. Nou beleg ik met een horizon van 10-20 jaar, maar ik vraag me af of we met Trump aan het roer de komende 4 jaar wel zonniger tijden gaan meemaken, nog los van de vraag hoeveel tijd er nodig is om de toegebrachte schade te herstellen.
Het is nu de vraag of dit een kredietcrisis is of een corona crisis. Kredietcrisis duurde een decennium, coronacrisis een jaar.

vrijdag 4 april 2025 @ 12:25:22 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217284088
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 12:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het is nu de vraag of dit een kredietcrisis is of een corona crisis. Kredietcrisis duurde een decennium, coronacrisis een jaar.

[ afbeelding ]
nee de credit crisis duurde hier door Rutte en co wat langer door de bouwcrisis daarna , maar in andere landen maar 4 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217284201
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 12:21 schreef michaelmoore het volgende:
begint nu op een echte crash te lijken, ben benieuwd wat Trumop hierover gaat melden

Niets zo lang zijn rode vriendjes hem niet duidelijk maken dat ze er klaar mee zijn.

En onderstaande bericht zal wel de oorzaak zijn van de verdere daling:
https://edition.cnn.com/2(...)-hnk-intl/index.html
pi_217284246
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Wie gaat er shorten?
Iemand gedaan? :+

Als EU met tegenmaatregelen komt zal het wel weer extra omlaag gaan.
pi_217284357
Het gaat nu wel heel erg hard.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:07:24 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217284391
Here. We. Go.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:11:43 #269
38496 Perrin
pi_217284439

twitter
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:27:13 #270
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_217284564
En dan zijn dit alleen nog maar aankondigingen. Wat wordt het effect als de tarieven daadwerkelijk de economie gaan beïnvloeden? Wellicht dat Trump knippert en terugtrekkende bewegingen gaat maken de komende dagen/weken, maar dat is een aanname.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:27:58 #271
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217284569
Het target op de rug van Trump wordt steeds groter :')
pi_217284624
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 19:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Mja, ik denk dat tegen de tijd dat ik als huis-tuin-keuken belegger die lichtpuntjes zie, het allang te laat is.

Daarom ben ik ook eigenlijk van de strategie om gewoon te blijven zitten en te vertrouwen op langetermijn groei. Waar ik nu dus tegen gezondigd heb. Ik merk nu ook gelijk het nadeel van die beslissing, want ik heb geen idee wanneer ik weer in moet stappen.
Ik heb ook nog geen idee wanneer ik weer kan gaan instappen maar nu niet in ieder geval.

Als andere landen met tariffs komen en Trump er ook nog een schepje bij op doet, kan het wel eens een lange zomer worden.

En zoals @monkyyy ook zegt, we zie nu alleen nog maar de gevolgen van de aankondigingen.
De echte economische gevolgen moeten nog komen.

Veel bedrijven hebben nog snel grote voorraden ingekocht maar als die op zijn (dat kan weken tot maanden duren) dan ga je toch echt zien wat het doet met inflatie, banen, omzet, winst en rente.

Of Trump trekt z'n keutel voorzichtig weer in met een overwinningsspeech van hoeveel bedrijven er nu in de US gaan produceren en investeren en hoeveel prachtige deals er zijn gesloten. Want schaamte kent hij niet.

Zolang dit allemaal nog niet duidelijk is, ga ik niet rustig slapen met m'n geld geïnvesteerd.
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:43:17 #273
38496 Perrin
pi_217284662
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:27 schreef monkyyy het volgende:
En dan zijn dit alleen nog maar aankondigingen. Wat wordt het effect als de tarieven daadwerkelijk de economie gaan beïnvloeden? Wellicht dat Trump knippert en terugtrekkende bewegingen gaat maken de komende dagen/weken, maar dat is een aanname.
Ja een recessie of erger is niet zo goed voor de koersen. Misschien dat een forse inflatie nog helpt.
pi_217284683
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:27 schreef monkyyy het volgende:
Wellicht dat Trump knippert en terugtrekkende bewegingen gaat maken de komende dagen/weken, maar dat is een aanname.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217284782
"Buy the rumour, sell the fact," zeggen handelaren. Vanwege een negatief rendement heb ik recent bij Golub Capital BDC Inc. (symbool: GBDC:xnas) en BlackRock TCP Capital Corp. (symbool: TCPC:xnas) voor stockdiviend gekozen. Mocht dit een tijdelijke dip zijn, dan profiteer ik ervan door mijn GAK omlaag te brengen.

Van de coronapandemie heb ik geleerd dat ik in onzekere tijden liever in de brede markt investeer dan in specifieke aandelen. Dus heb ik de volgende aankooporders geplaatst:
• iShares MSCI Europe Quality Dividend ESG UCITS ETF à ¤ 5,55 en ¤ 5,25.
• iShares MSCI World EUR Hedged SRI UCITS ETF à ¤ 5,75
• iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF à ¤ 25,00
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')