abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216944818

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_216945159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:56 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Tis pas verlies (of winst) als je verkoopt!
@BehoorlijkKritisch
pi_216945207
Zitten de meeste mensen hier long of short qua aandelen/ETF's? Ik snap de initiële emoties wel, maar de prijzen kunnen mij niet laag genoeg gaan; want diezelfde aandelen maken dat ik over een jaar of 15 dikke winst pak.

Zoals iemand al terecht zei: de aandelenmarkt overleeft een regering van Trump ook heus wel. Periodiek blijven kopen, op die manier je risico spreiden en gewoon niet zo vaak kijken als je de stress/spanning niet trekt :) De koersen zijn historisch gezien nooit enkel en alleen blijven stijgen, dus een mindere dag/mindere fase/crisis ligt altijd op de loer. Echter, als je uitzoomt trekt dat ook altijd wel bij. Letterlijk elk stukje data uit het verleden wijst daarop.
pi_216945296
TT is fout. Het is nu alleen maar down down down.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 6 maart 2025 @ 10:53:14 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_216945412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:39 schreef Black-Death het volgende:
TT is fout. Het is nu alleen maar down down down.
Ik heb geen shorts en sta gewoon dik in de plus dit jaar.
Op de aandelen die ik heb aangehouden. (Ing, Aegon en Nn)
Wel 70% cash inmiddels. Wat iets teveel van het goede is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216945415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:29 schreef Solispolar het volgende:
Zitten de meeste mensen hier long of short qua aandelen/ETF's? Ik snap de initiële emoties wel, maar de prijzen kunnen mij niet laag genoeg gaan; want diezelfde aandelen maken dat ik over een jaar of 15 dikke winst pak.

Zoals iemand al terecht zei: de aandelenmarkt overleeft een regering van Trump ook heus wel. Periodiek blijven kopen, op die manier je risico spreiden en gewoon niet zo vaak kijken als je de stress/spanning niet trekt :) De koersen zijn historisch gezien nooit enkel en alleen blijven stijgen, dus een mindere dag/mindere fase/crisis ligt altijd op de loer. Echter, als je uitzoomt trekt dat ook altijd wel bij. Letterlijk elk stukje data uit het verleden wijst daarop.
Behalve als nu echt de pleuris uitbreekt. Laten we even doemdenken en ons een black swan event proberen voor te stellen waarbij:

- Trump Groenland binnenvalt
- Putin Oekraïne en de Baltische staten pakt
- China Taiwan verovert

Dat is onvergelijkbaar met de laatste decennia aan conjuncturele schommelingen.

Ondenkbaar? Twee maanden geleden nog wel, maar heel veel wat in de laatste 6 weken gebeurd is was twee maanden geleden ook nog ondenkbaar.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216945468
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Behalve als nu echt de pleuris uitbreekt. Laten we even doemdenken en ons een black swan event proberen voor te stellen waarbij:

- China Taiwan verovert

Ondenkbaar? Twee maanden geleden nog wel, maar heel veel wat in de laatste 6 weken gebeurd is was twee maanden geleden ook nog ondenkbaar.
Sure, dan hebben we jarenlang een probleem. Maar als wij +/- 20 jaar lang in oorlog zitten (wereldwijd) dan hebben we denk ik hele andere belangen/prioriteiten dan onze aandelen. Dat is inderdaad een (extreem) geval waarin je over een periode van 15+ jaar verliest kunt draaien.

Maar zelfs in (huidige) gevallen van geopolitieke onrust levelt dat vaak wel uit. Er zijn natuurlijk ook allerlei bedrijven die ook weer inspringen in bepaalde markten en (zeker in het geval je ETF's houdt) dat kan op een bepaalde manier ook weer 'gunstig' zijn voor je portfolio. Slecht presterende bedrijven worden verwijderd en veelbelovende nieuwe bedrijven worden toegevoegd.
pi_216945470
quote:

[..]

- China Taiwan verovert

Je vergeet Canada tot 51e staat uitroepen ;)
pi_216945506
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jij bent zeker nu pas wakker aangezien jij als een roos kunt slapen :D
pi_216946200
quote:

[..]

- China Taiwan verovert

Ik ben mijn geld in ieder geval wél bij Mintos aan het weghalen. Meer dan prima platform, maar Lets. Als we met zijn allen Russische tegoeden gaan verpatsen aan Saabs, dan wordt me dat toch wat te risicovol.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_216946783
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Rusland dan Alaska terugclaimt zitten we weer op 50 staten.
pi_216947527
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Als Rusland dan Alaska terugclaimt zitten we weer op 50 staten.
Hoeven ze de vlag ook niet aan te passen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_216948727
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Jij bent zeker nu pas wakker aangezien jij als een roos kunt slapen :D
Ik slaap prima idd :P
Maar ik was wel wat eerder wakker.
pi_216951045
Ashley wist het al...

Wat een shitshow.
pi_216951195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ashley wist het al...

[ afbeelding ]

Wat een shitshow.
Wat is er nu weer?
pi_216951324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat is er nu weer?
Niets :+
pi_216962248
Lijkt weer een rode dag te worden. Werkloosheidscijfers niet zo heel fantastisch. Al die ambtenaren ontslaan zal ook niet meehelpen.

edit: zowaar, ik zie groen
edit2: en nou is ie weer rood

[ Bericht 11% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-03-2025 16:41:28 ]
  vrijdag 7 maart 2025 @ 15:43:25 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216962344
quote:

[..]

- China Taiwan verovert

Als je naar koersverlopen kijkt bij dat soort gebeurtenissen in het verleden zie je dat dit eigenlijk bizar weinig indruk maakt.
The End Times are wild
pi_216962737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 15:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je naar koersverlopen kijkt bij dat soort gebeurtenissen in het verleden zie je dat dit eigenlijk bizar weinig indruk maakt.
Wanneer was precies de laatste keer dat iets vergelijkbaars gebeurde?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 17:14:05 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216963295
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:14 schreef recursief het volgende:

[..]
Wanneer was precies de laatste keer dat iets vergelijkbaars gebeurde?
WO2 bijvoorbeeld?
The End Times are wild
pi_216964025
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 17:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
WO2 bijvoorbeeld?
Iets anders kan ik ook niet bedenken. Dat zijn geen historische data waar ik per se blind op zou varen.
pi_216964866
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 18:37 schreef recursief het volgende:

[..]
Iets anders kan ik ook niet bedenken. Dat zijn geen historische data waar ik per se blind op zou varen.
Koreaanse oorlog? Vietnam oorlog? Joegoslavie? Inname Krim?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_216965446
quote:

[..]

- China Taiwan verovert

Beurzen reageren primair natuurlijk gewoon op bedrijfswinsten. Een inname van Taiwan zou daar nog best veel invloed op hebben gezien hun positie in de chips. Maar of de Donetsk wel of niet wordt weggegeven in onderhandelingen heeft op bedrijfswinsten natuurlijk nauwelijks invloed.

Wat dat betreft zijn de handelsoorlogen van Trump een stuk riskanter voor je aandelen, dan het aanschurken tegen Poetin.
pi_216965783
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 19:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Koreaanse oorlog? Vietnam oorlog? Joegoslavie? Inname Krim?
Er zijn genoeg oorlogen te vinden maar ik geen event bedenken waar in een korte tijd de hele wereldorde op zijn kop gezet wordt.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 22:01:59 #25
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_216966757
Qua dollars blijft mijn portefeuille wel redelijk op niveau, het is alleen die USD/EUR koers die door het putje gaat afgelopen week
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')