https://nos.nl/artikel/25(...)m-asbest-vrijgekomenquote:Zeker tien historische panden in brand in centrum Arnhem, asbest vrijgekomen
Deel dit artikel
In het centrum van Arnhem staan meerdere panden in brand. Het vuur ontstond rond 03.45 uur bij een winkelpand van SoLow in de Jansstraat en is overgeslagen naar andere historische winkelpanden. Volgens de brandweer staan inmiddels meer dan tien historische panden in brand.
Het gaat om gebouwen uit de 18e en 19e eeuw met daarboven woningen. "Meerdere winkelpanden en een woningblok kunnen als verloren worden beschouwd", zegt Ren Bierman woordvoerder van de regio Gelderland Midden tegen Omroep Gelderland.
De brandweer en politie is met "man en macht" bezig om de bewoners uit de woningen te halen. "Of we ze allemaal hebben kunnen halen, dat weten we helaas niet, omdat we de panden niet kunnen betreden in verband met de hevigheid van de brand", aldus Bierman.
Het is nog onduidelijk of er gewonden zijn gevallen. De brandweer is met zo'n 150 man aanwezig om de brand van de buitenkant te bestrijden.
Inderdaad. Zulke panden zijn al vaak niet het makkelijkste om uit te komen bij brand, en dan moet je nog hopen dat iedereen er berhaupt wakker van is geworden midden in de nachtquote:
Ik denk wel dat ze overal gaan aanbellen en/of flink op de deuren bonzen enzo ....quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Inderdaad. Zulke panden zijn al vaak niet het makkelijkste om uit te komen bij brand, en dan moet je nog hopen dat iedereen er berhaupt wakker van is geworden midden in de nacht
quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Inderdaad. Zulke panden zijn al vaak niet het makkelijkste om uit te komen bij brand, en dan moet je nog hopen dat iedereen er berhaupt wakker van is geworden midden in de nacht
quote:Het gaat om winkelpanden met daarboven woningen. ,,We hebben geprobeerd iedereen eruit te krijgen”, zegt de woordvoerder. De hulpdiensten denken dat dat gelukt is, de politie heeft namelijk op alle deuren geklopt. De brandweer kan de panden echter nog niet betreden om het te bevestigen.
Ja maar dat zegt niks, dit soort panden zijn niet zo rechttoe rechtaan als moderne vierkante woningen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:24 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze overal gaan aanbellen en/of flink op de deuren bonzen enzo ....
Vreselijk ...
Een van de redenen dat ik 7 rookmelders in huis heb hangen, in iedere ruimte en van verschillende merken, sommige gekoppeld aan elkaar, sommige aan mijn telefoon en nog wat lossequote:Op donderdag 6 maart 2025 07:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja maar dat zegt niks, dit soort panden zijn niet zo rechttoe rechtaan als moderne vierkante woningen.
Daarnaast zal het je verbazen hoe diep je kan slapen en helemaal niks mee krijgt van rook of brand.
Het zou me ook niet verbazen dat we dat vaker gaan zien vanwege terugbetalen Corona steun.quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Brandweer heeft het druk daar. Gisteren was er ook al een grote brand in Arnhem, waarbij een meubelzaak in vlammen opging.
Vermoedelijk aangestoken.
Teringquote:Op donderdag 6 maart 2025 07:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rdere-panden-winkels
De eerste beelden
Wat een kuthoer
[ link | afbeelding ]
Slim van een schuld van 200.000 naar 20 jaar in de bak vanwege doodslagquote:Op donderdag 6 maart 2025 07:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen dat we dat vaker gaan zien vanwege terugbetalen Corona steun.
Nou Mirjam, zet je eigen huis in brand!quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De eerste beelden
Wat een kuthoer
[ link | afbeelding ]
Waarom is zij een kuthoer?quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De eerste beelden
Wat een kuthoer
[ link | afbeelding ]
Het is niet zo een gevoelige opmerking als de brand nog woedt en je weet nog niets over de slachtoffers.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waarom is zij een kuthoer?
Ze heeft toch gewoon gelijk?
Ze zegt toch ook dat het vreselijk is.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is niet zo een gevoelige opmerking als de brand nog woedt en je weet nog niets over de slachtoffers.
Vind ik dan.
Dit is niet de gebruikelijk manier om asbest te verwijderen. De reden dat het nog niet verwijderd was is waarschijnlijk geld.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:16 schreef junkiesietze het volgende:
krijg je met die oude kutpanden, zijn zo brand onveilig als ik weet niet wat.
Waarom was het asbest nog niet verwijderd? of was dit de manier?
Nou ja, laat ik het zo zeggen; ik vind het zelf niet zo subtiel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:26 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ze zegt toch ook dat het vreselijk is.
Hoeveel jaar moet men wachten voordat men mag zeggen na een brand dat het voor een fotograaf mooie plaatjes kan opleveren?
Tot het vuur uit is en er duidelijk is of er doden zijn zou wel gepast zijn?quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:26 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ze zegt toch ook dat het vreselijk is.
Hoeveel jaar moet men wachten voordat men mag zeggen na een brand dat het voor een fotograaf mooie plaatjes kan opleveren?
Maar op daar nou iemand kuthoer voor te noemen vind ik ook wat ver gaan.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, laat ik het zo zeggen; ik vind het zelf niet zo subtiel.
Stel je voor dat er een kinderdagverblijf in brand staat met alle kindjes er nog in en iemand zegt "vreselijk, maar branden zijn altijd zo fotogeniek?"
Je kunt ook gewoon de foto maken en niks zeggen.
Dat is heel persoonlijk, maar dan nog niet, omdat er historische panden en winkels en huizen vernietigd zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Tot het vuur uit is en er duidelijk is of er doden zijn zou wel gepast zijn?
Afgelopen zaterdag was er nog een hele dikke brand in een snackbar in hartje centrum Winterswijk. Dat pand ligt aan het marktplein en de hele markt was dus gelijk afgelast. NL. alert verstuurd t/m Aalten. Dat bericht is volgens mij nergens gedeeld en zelfs @Mikeytt heeft daar geen post van aangemaakt. Waren wel hele fotogenieke beelden, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:40 schreef xzaz het volgende:
Dit is niet in Amsterdam ik vraag me dus af waarom dit nieuws is.
quote:De gevel staat nog
Ondanks de schade ziet Kuiper het herstel positief tegemoet. "Ik hoop dat het in oude luister hersteld kan worden", vertelt hij. "De gevel staat nog overeind. Samen met de andere panden vormt het de gezellige kern van Winterswijk, waar we trots op zijn. Elke week is hier de grote markt en jaarlijks wordt hier het volksfeest gevierd. Dit plein is echt het hart van Winterswijk."
Het is niet zo empatisch.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Maar op daar nou iemand kuthoer voor te noemen vind ik ook wat ver gaan.
quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waarom is zij een kuthoer?
Ze heeft toch gewoon gelijk?
Het slachtoffer werd langdurig verkracht en daarna kilometers lang, volledig naakt en tot een pijnlijke dood er op volgde achter de dader zijn auto door de straten werd gesleept, maar de dader had wel een hele mooie Bugatti Chiron Sport, vreselijk, het had ook een Fiat Multipla kunnen zijn!quote:
Dat is voor mij ook een brug te ver.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Maar op daar nou iemand kuthoer voor te noemen vind ik ook wat ver gaan.
Goede compositie en contrast 8/10quote:Op donderdag 6 maart 2025 10:34 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Op nu.nl van een omwonende, je zal dit maar zien als je je appartement uit gaat.
Wat een non-discussie manquote:Op donderdag 6 maart 2025 09:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Tot het vuur uit is en er duidelijk is of er doden zijn zou wel gepast zijn?
Die spoort niet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De eerste beelden
Wat een kuthoer
[ link | afbeelding ]
Lees op nu.nl dat de woordvoerder van de brandweer zegt bang te zijn dat ze niet iedereen eruit hebben kunnen halen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 10:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Inmiddels al bekend of iedereen heeft kunnen ontkomen?
quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lees op nu.nl dat de woordvoerder van de brandweer zegt bang te zijn dat ze niet iedereen eruit hebben kunnen halen.
Zou ik trouwens ook wel echt een wonder vinden in deze situatie.
Pohhh mooie beeldenquote:Op donderdag 6 maart 2025 07:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De eerste beelden
Wat een kuthoer
[ link | afbeelding ]
Vuur is vernietigend en dodelijk, maar tegelijkertijd ook mooi om naar te kijken ja.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:45 schreef myShizzle het volgende:
Wat een domme reakties op die tweet. Ze heeft gelijk toch?
Zijn er niet meer beelden?
Zeker als je leest (Telegraaf) dat degene die wel naar buiten zijn gekomen in eerste instantie niet wilden opendoen omdat ze dachten dat het junkies waren…quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lees op nu.nl dat de woordvoerder van de brandweer zegt bang te zijn dat ze niet iedereen eruit hebben kunnen halen.
Zou ik trouwens ook wel echt een wonder vinden in deze situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |