Net geschreven voor het Bommelse sufferdje. Zelfmoord.

Het houdt maar niet op. Net weer een verdrietig bericht. Henk is overleden. Henk de gepassioneerde muziek-en voetballiefhebber. Henk de intelligente mentor plus jeugd-en keeperstrainer. Henk de coach van Stehman Sport in het legendarische zondagavond zaalvoetbal in de sporthal. Henk de laatste man van het zesde toen ze kampioen werden. Henk van Zuidam het erelid van NIVO, wegens 60 jaar lidmaatschap. Zijn hart lag dan ook bij N.I.V.O.-Sparta en bij Feijenoord natuurlijk. Zijn historische feitenkennis was up to date. Zowel qua voetbal als bij muziek.
Na zijn pensionering werd hij vrijwilliger bij de kringloop. De boekenafdeling had er een gouden kracht aan. Henk was zelf een veellezer. Op de hoogte van mijn liefde voor het voetbal en dan vooral Ajax, legde hij altijd de pareltjes voor mij apart. Voor een stuiver op de eerste rang. We deelden ook de passie voor muziek. Henk meer van de traditionele bands en artiesten, ik van de alternatieve gitaren. Soms overlapte de goede smaak. Zoals bij Bruce Springsteen. Ik plaag Feijenoorders wel eens dat ik op de grasmat stond bij het mooiste dat de Kuip ooit overkwam. The Boss live in 1985. Toen Henk en ik, samen met zijn broer Gijs, en zijn beste maat Rob en zoon Berry 4 uur lang genoten van een ras artiest.
Vanavond speelt Feijenoord in de Kuip tegen Inter Milaan. Ik vind als Ajacied de Europacup-finale in 1972 tegen ditzelfde Inter, in ditzelfde stadion, de beste wedstrijd van Ajax ooit. Met Cruijff op zijn hoogtepunt. Ik hoop vanavond dat Feijenoord ook tot grote hoogten komt. Dat ze winnen en een nieuw hoofdstuk schrijven in de roemruchte geschiedenis van deze mooie club. Dan mag voor mij het optreden van Bruce Springsteen een plaatsje zakken. Dat vanaf vanavond deze wedstrijd tegen Inter Milaan de boeken ingaat als mooiste ooit in de Kuip. Dat de geschiedenis is herschreven. Als kleine troost voor het overlijden van een echte Feijenoorder. Voor altijd een kameraad. Voor altijd een echte Bommelaar.
Herman.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !