quote:Op maandag 24 maart 2025 14:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is extreem rechts wat de bewoners van Amsterdam terroriseert, verkleed als andere extremisten.
Een deel van de GGZ maakt inderdaad behandelplannen, en die lekken wel eens uit.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]![]()
Als ik jouw posts lees kan ik mij niet aan het idee ontrekken dat Danny een deal met de GGZ heeft om een deel van hun patiënten te huisvesten.
Heras hekwerk erom heen en noem het meteen een grote open inrichting.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
Kunnen we niet gewoon een dijk om Amsterdam heen bouwen en die stad gebruiken als waterberging? Dan zijn we ook van een hoop woke deugneuzen af.
Dat hek van SV Lisse staat al een tijdje heel stevig in die stad hoor! Vooral in die buurtjes die bang zijn dat er zich Turken en Marokkanen gaan vestigen.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Heras hekwerk erom heen en noem het meteen een grote open inrichting.
Sinds Cohen is de asieltsumani en het massatoerisme exponentieel toegenomen.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De gouden regel is dan ook, what happens in Rotterdam Zuid, stays in Rotterdam Zuid
[..]
Het ironische is dat het Amsterdam onder Cohen significant veiliger was dan nu.
En Cohen werd daar door omroep Powned (en consoorten) meerdere malen door bekritiseerd.
Bron?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Sinds Cohen is de asieltsumani en het massatoerisme exponentieel toegenomen.
Aandelen Pickwickquote:
Kon die man daar toen persoonlijk iets aan doen, als Burgemeester van Amsterdam?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Sinds Cohen is de asieltsumani en het massatoerisme exponentieel toegenomen.
Zucht. Waarom moet voor de je-bent-welkom-in-mijn-land-naïvelingen echt alles uitgelegd en fijngeprakt worden (en dan nog blijven ze vaak in de naïviteitboom zitten):quote:
Bron: https://www.ad.nl/politie(...)oordrellen~a1517722/quote:Asiel déja-vu
De vreemdelingenwet die huidig PVV-asielminister Faber dit jaar op de schop neemt, moest in 1999 nog worden ingevoerd. Dat jaar is de nieuwe wet uitgebreid onderwerp van gesprek in de ministerraad. De discussies van 25 jaar geleden hebben parallellen met nu: er is vrees dat het Nederlandse beleid te soepel is en een aanzuigende werking heeft, er wordt spoedadvies gevraagd aan een zeer kritische Raad van State en de wet is onderwerp van verhit ‘politiek overleg’ tussen de top van het kabinet en de fractievoorzitters van de coalitiepartijen.
Met de Vreemdelingenwet 2000, die in 2001 inging, neemt Nederland afscheid van het tweestatussysteem dat vluchtelingen in twee categorieën verdeelt. Precies dat systeem wil Faber nu juist weer invoeren. Maar in het eind van de vorige eeuw willen ze er juist graag van af, zo moet het aantal rechtszaken door asielzoekers worden teruggedrongen. Dat betekent echter ook dat asielzoekers sneller een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd krijgen.
In de ministerraad zijn er destijds al zorgen over, omdat de vergunning niet kan worden ingetrokken als het land waar de asielzoeker vandaan komt bijvoorbeeld weer veilig is. In de wetswijziging die Faber kort voor kerst voor spoedadvies naar de Raad van State heeft gestuurd, schaft ze deze permanente verblijfsvergunningen af (al verdwijnt die mogelijkheid niet helemaal).
Als je íets langer mee loopt, dan weet je dat meneer Cohen vroeger iets anders deed dan burgemeester zijn.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:17 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Kon die man daar toen persoonlijk iets aan doen, als Burgemeester van Amsterdam?
Er gebeurden wel veel vreemdere dingen in Amsterdam, en in Den Haag (waar Cohen weggetreiterd werd)
And again puike bron waar nergens je stelling wordt onderschreven.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zucht. Waarom moet voor de je-bent-welkom-in-mijn-land-naïvelingen echt alles uitgelegd en fijngeprakt worden (en dan nog blijven ze vaak in de naïviteitboom zitten):
[..]
Bron: https://www.ad.nl/politie(...)oordrellen~a1517722/
Kijk eens op de site van het CBS of ben jij te lui om zelf te zoeken?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
And again puike bron waar nergens je stelling wordt onderschreven.
Ik ben overigens voor een hardere immigratie beleid. Wel op cijfers en feiten, niet op gevoel en de waan van de dag.
Misschien te veel gevraagd voor iemand met jouw intellect. Maar kan je een bron zoeken waaruit blijkt dat de immigratie de afgelopen jaren omhoog is gegaan. Dus cijfers ipv een achtergrondartikel over een wet die mij als jurist allang bekend was
Nee zo werkt het niet. In de volwassen wereld is diegene die stelt, bewijst.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Kijk eens op de site van het CBS of ben jij te lui om zelf te zoeken?
M.a.w. jij bent lui.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet. In de volwassen wereld is diegene die stelt, bewijst.
Dat is gewoon hoe het in de grote mensen wereld werkt.quote:
Als men mee wil praten over een onderwerp is het van groot belang dat iedere deelnemer zich inleest op het onderwerp. Of niet soms?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat is gewoon hoe het in de grote mensen wereld werkt.
In een debat of civiele zaak kom je ook niet weg met "zoek maar zelf op".
Als jurist/ex penningmeester van een politieke partij weet ik wel waar ik over praat.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men mee wil praten over een onderwerp is het van groot belang dat iedere deelnemer zich inleest op het onderwerp. Of niet soms?
Maar jij bent wel te lui om de cijfers van het CBS op te zoeken, in dit geval weet jij dus duidelijk niet waar jij over praat.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als jurist/ex penningmeester van een politieke partij weet ik wel waar ik over praat.
Again als je meent dat er sprake is van een "asieltsunami", dan zie ik graag de cijfers die dat onderbouwen terug.
Wat ik vaak opmerk in het debat over migratie, is dat simpel rechts Nederland graag de onderbuikgevoel laat spreken. Of zich laten verleiden door bijv complottheorieën over omvolking. Of dat Faber haar incompetentie komt door een links complot.
Beter nog ik ken de cijfers. En die laten op de piek van de Syrische burgeroorlog en Irak na een lage instroom zien.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar jij bent wel te lui om de cijfers van het CBS op te zoeken, in dit geval weet jij dus duidelijk niet waar jij over praat.
De asielinstroom is dan wellicht niet enorm toegenomen maar is al wel decennia lang extreem en onnodig hoog. Vergelijk het eens met Denemarken. Compleet raadsel waarom we niet per direct het Deense model gaan hanteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als jurist/ex penningmeester van een politieke partij weet ik wel waar ik over praat.
Again als je meent dat er sprake is van een "asieltsunami", dan zie ik graag de cijfers die dat onderbouwen terug.
Wat ik vaak opmerk in het debat over migratie, is dat simpel rechts Nederland graag de onderbuikgevoel laat spreken. Of zich laten verleiden door bijv complottheorieën over omvolking. Of dat Faber haar incompetentie komt door een links complot.
"Niet toegenomen" "wel extreem hoog"quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De asielinstroom is dan wellicht niet enorm toegenomen maar is al wel decennia lang extreem en onnodig hoog. Vergelijk het eens met Denemarken. Compleet raadsel waarom we niet per direct het Deense model gaan hanteren.
Hier bovenop komt nog het idiote aantal van 1 miljoen arbeidsmigranten: alles om de economie maar zo veel mogelijk (kunstmatig) op te pompen. Met de groeten van de VVD.
Het probleem is dat er te weinig synchroniteit is tussen al die bevolkingsgroepen. Dit, samen met dat we de Nederlandse taal hard aan het afschaffen zijn, maakt dat we een samenleving geworden zijn die als los zand aan elkaar hangt, zonder gedeelde waarden en normen.
Als je de cijfers van het CBS kende dan was het toch nergens voor nodig om naar een bron te vragen? Dan had je dat antwoord toch toen al kunnen geven.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Beter nog ik ken de cijfers. En die laten op de piek van de Syrische burgeroorlog en Irak na een lage instroom zien.
Ik denk dat jij het niet fijn vindt dat er geen onderbouwing is voor een "asiel tsunami" en daarom aan ad hominem's en goedkope retoriek doen.
Ik vul geen antwoorden in voor iemand. Misschien had Carbon andere data.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Als je de cijfers van het CBS kende dan was het toch nergens voor nodig om naar een bron te vragen? Dan had je dat antwoord toch toen al kunnen geven.
Er is misschien geen asiel tsunami maar er is hier wel veel meer onrust door de toegenomen drukte.
De Nederlandse woonwagenbewoners en de kakkers uit Laren juichen wel voor hetzelfde nationale elftal: dat doet de importtsunami niet. Daarnaast leidt de extreme moslimimport tot extemismen: eisen dat er gebedsruimtes op scholen komen, eisen dat vrouwen alleen met een hoofddoek op straat mogen (of zelfs alleen als wandelende vuilniszak, of zelfs helemaal niet), beesten moeten halal geslacht worden, meisjesbesnijdenis moet kunnen: "ies koeltoer".quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
"Niet toegenomen" "wel extreem hoog"
Kek
En waarom niet vergelijken met Groenland? Daar is de instroom bijna niets.
Ook je argument dat je de Nederlandse taal machtig moet zijn om normen en waarden te hebben slaat nergens op. Alsof mensen van een woonwagenkamp dezelfde normen en waarden delen als kakkers uit Laren
Wauw. Ze juichen voor 11 miljonairs die achter een bal aan hollen. Wat een culinaire verrijking. Al zijn ze in Laren meer van de hockeyquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De Nederlandse woonwagenbewoners en de kakkers uit Laren juichen wel voor hetzelfde nationale elftal: dat doet de importtsunami niet. Daarnaast leidt de extreme moslimimport tot extemismen: eisen dat er gebedsruimtes op scholen komen, eisen dat vrouwen alleen met een hoofddoek op straat mogen (of zelfs alleen als wandelende vuilniszak, of zelfs helemaal niet), beesten moeten halal geslacht worden, meisjesbesnijdenis moet kunnen: "ies koeltoer".
Echt: wat een naïviteit: het sprookjesbos is in de Efteling.
ze juichen voor McLaren die oranje is.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wauw. Ze juichen voor 11 miljonairs die achter een bal aan hollen. Wat een culinaire verrijking. Al zijn ze in Laren meer van de hockey
en nu de meest criminele stad van heel Nederland, misschien zelfs van heel Europa, wie weet.quote:Het Amsterdamse rioolwater bevat de meeste drugsresten in heel Europa.
Oh ja: autochtone cultuur isquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wauw. Ze juichen voor 11 miljonairs die achter een bal aan hollen. Wat een culinaire verrijking. Al zijn ze in Laren meer van de hockey.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |