abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216980032
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Oostenrijk wel, maar Zweden niet ;)

Nu heb je Pim Brassien die in die studio een staging kan bedenken die beter is dan z'n eigen staging voor Basel. Pimception.
Ja daar vrees ik ook weer een beetje voor _O-
pi_216980132
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:46 schreef Em31 het volgende:
Ik vind dat Claude Oostenrijk wel moet kunnen hebben. :7

Ze zullen er volgende week live vast wat moois van maken *O* zoals dat bij Matthijs gaat door ook gebeurde.
Ik hoop, en ga er vanuit dat ze goed hebben nagedacht over dit eerste live optreden. Want de fans en de mensen die wedden gaan hier sowieso weer iets van vinden en dan zou het mooi zijn als het even wat meer is dan alleen een optreden met live band.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_216980228
Ze hebben er vast niet voor niets voor gekozen om het eerste live optreden zo groots aan te pakken in een speciale uitzending en zo. Komt vast iets moois uit!
pi_216980292
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 22:54 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja daar vrees ik ook weer een beetje voor _O-
De regisseur van de videoclip heeft het concept verzonnen na het liedje 2x gehoord te hebben via Zoom. Volgens mij werkt dat het beste, het eerste spontane idee toepassen. Niet zoals Joost of S10 maanden bezig zijn met zo'n concept en dan eindigen met een nikszeggende soep.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 maart 2025 @ 23:17:38 #130
163650 Greys
pi_216980367
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:06 schreef d_elise het volgende:
Ze hebben er vast niet voor niets voor gekozen om het eerste live optreden zo groots aan te pakken in een speciale uitzending en zo. Komt vast iets moois uit!
En dat alle shine dan gestolen gaat worden door Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216980394
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]
En dat alle shine dan gestolen gaat worden door Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion. 😅
OF:

En dat alle shine dan gestolen gaat worden door van Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion.

😊
pi_216980412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:19 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
OF:

En dat alle shine dan gestolen gaat worden door van Frankrijk die op diezelfde avond (toch?) hun lied groots bekendmaakt live in een stadion.

😊
Dat gebeurt sowieso niet, Louane staat daar in een soort halftime show voor miljoenen kijkers in meerdere Europese landen.
pi_216980463
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja, qua timing is dit wel ietwat ongelukkig.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 maart 2025 @ 23:26:53 #134
163650 Greys
pi_216980464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 23:19 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
OF:

😊
Tuurlijk wil ik dat maar haar song is nog niet bekend én ze heeft echt veel meer kijkers in die show dan bij EVA. 😅 Maar dan kijken ze daarna het optreden maar even terug. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 maart 2025 @ 23:34:46 #135
163650 Greys
pi_216980553
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 09:32:46 #136
163650 Greys
pi_216982527
Als potentiële jurywinnaars op het ESF zijn zowel Måns als Portugal afgevallen gisteren. Portugal koos niet voor één van de twee favorieten daar en het is echt wel een fijn liedje alsnog maar ik zie het amper door de semi komen.

Dus als Kaj nou de televotewinnaar wordt en Oostenrijk de jurywinnaar (al geloof ik er geen reet van dat ze het écht allemaal mooi vinden, ze willen niet voor lul staan dus stemmen ze erop) kan Claude (die bij beide 2e of 3e werd) er met de winst vandoor. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216984330
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 09:32 schreef Greys het volgende:
Als potentiële jurywinnaars op het ESF zijn zowel Måns als Portugal afgevallen gisteren. Portugal koos niet voor één van de twee favorieten daar en het is echt wel een fijn liedje alsnog maar ik zie het amper door de semi komen.

Dus als Kaj nou de televotewinnaar wordt en Oostenrijk de jurywinnaar (al geloof ik er geen reet van dat ze het écht allemaal mooi vinden, ze willen niet voor lul staan dus stemmen ze erop) kan Claude (die bij beide 2e of 3e werd) er met de winst vandoor. :+
Top-3 bij de televote en bij de jury's... dat zijn Duncan Laurence-achtige cijfers. Dat gaat niet gebeuren. Dan moet het nummer wel heel erg gelift worden door de live performance.

Ik denk dat je realistisch gezien op dit moment een top-5 bij de jury's en een top-10 bij de televote kunt verwachten... en dat is toch prima, dan word je 4e of 5e of zoiets.
pi_216984590
Ik denk sowieso dat het nu nog echt te vroeg is om een echte favoriet aan te wijzen. Zweden is grappig en ze doen het leuk, maar gaat het echt die televote-kanon worden wat velen zich al voorstellen? Oostenrijk is letterlijk een kopie van de winnaar van vorig jaar en laten we eerlijk zijn: die eindigen meestal in de top 10, maar zelden op plek 1. En hoewel ze het live waarschijnlijk goed zullen doen, hangt er veel af van de staging en charisma. En vooral op dat laatste ben ik nog niet overtuigd als ik zijn live optredens bekijk. Frankrijk is nog steeds een "who the f*ck knows"-situatie, dus daar kan ook weinig over gezegd worden. En Nederland heeft een goed gemaakt, radio-vriendelijk mooi liedje dat blijkbaar bij de fans hoog in het vaandel staat als zowel televote- als jurykanshebber, maar we hebben de act nog niet gezien. En laten we eerlijk zijn, daar hebben we niet de meest geweldige reputatie op.

En dan kan het ook zomaar zijn dat een van de landen die er onderaan staan in de odds plotseling fantastisch live blijken te zijn qua zang, act en charisma en naar boven schieten.

Tot nu toe zit er tussen alle songs niet echt een enorme uitschieter en is het vooral een typisch Eurovisiejaar, en dat kan nu nog alle kanten op.
pi_216984754
Ik zie Oostenrijk als een grote favoriet die straks het hardst onderuit gaat. Net als Mustti vorig jaar.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:37:13 #140
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216984994
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:23 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie Oostenrijk als een grote favoriet die straks het hardst onderuit gaat. Net als Mustti vorig jaar.
Voelt wel een beetje hard als wensdenken, vocaal zit het goed en de videoclip laat zien dat ze wel na hebben gedacht over de staging daar.
pi_216985178
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Voelt wel een beetje hard als wensdenken, vocaal zit het goed en de videoclip laat zien dat ze wel na hebben gedacht over de staging daar.
Maar je hebt ook nog te maken met de uitstraling van de artiest, ik snap @NailQueen wel want dat is inderdaad een beetje Mustii-achtig. Hij loopt niet over van het charisma. Het is geen Conchita Wurst, zeg maar.
pi_216985193
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar hij mist charisma. Je moet het wel verkopen. Als dat niet lukt ga je keihard onderuit.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:54:46 #143
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216985253
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar je hebt ook nog te maken met de uitstraling van de artiest, ik snap @:NailQueen wel want dat is inderdaad een beetje Mustii-achtig. Hij loopt niet over van het charisma. Het is geen Conchita Wurst, zeg maar.
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:48 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Maar hij mist charisma. Je moet het wel verkopen. Als dat niet lukt ga je keihard onderuit.
We moeten nog zien hoe hij op het podium gaat staan tijdens de act. Hij heeft wel veel podium ervaring qua opera etc. Ik zou hem niet afschrijven vanwege charisma. Het is geen Princ op het podium, maar het is ook niet iemand zonder podium ervaring.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 12:59:34 #144
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216985290
Als mensen de rest van onze tegenstanders willen zien:

ESF / [2025] Deelnemers en informatie Eurovisie songfestival 2025 A-Z

We hoeven nog maar een paar nummers
pi_216985331
Ik kan helemaal niks met Oostenrijk. Hoe Claude vanaf de eerste seconde als een warm bad voelt, zo voelt Johannes als een ijsbad. Ik vind het kil en schel en geforceerd. Het kost me echt moeite om het hele nummer uit te luisteren. En dat zeg ik niet omdat het Nederland van de derde plek bij de bookmakers heeft verdrongen. Ik kan me echt niet voorstellen dat hier een groot publiek voor te vinden is. Het geeft me kippenvel, maar niet op de goede manier.
pi_216985334
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:54 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
We moeten nog zien hoe hij op het podium gaat staan tijdens de act. Hij heeft wel veel podium ervaring qua opera etc. Ik zou hem niet afschrijven vanwege charisma. Het is geen Princ op het podium, maar het is ook niet iemand zonder podium ervaring.
Kijk die oude Voice-filmpjes dan terug. Hij is inmiddels wel een paar jaar verder, maar either you have it or you don't. Dat hij kan zingen staat buiten kijf, los van of je het ook echt mooi vindt. Er zijn genoeg countertenoren die in opera's wereldwijd zingen maar de gemiddelde kijker niet zouden aanspreken.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 13:19:12 #147
163650 Greys
pi_216985447
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Top-3 bij de televote en bij de jury's... dat zijn Duncan Laurence-achtige cijfers. Dat gaat niet gebeuren. Dan moet het nummer wel heel erg gelift worden door de live performance.
Kan toch? Een mens mag dromen. O+
Het is niet uitgesloten en zolang dat niet zo is klamp ik me daaraan vast in deze negatieve tijden. *gebaart weids*

(Het realistische komt vanzelf tegen die tijd bij me. Beloofd. Maar nu nog even niet.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_216985498
Ik ben al blij met een top 8 na vorig jaar en alles daarboven is heel mooi meegenomen. Ik hoop dat het vooral weer wat songfestivalplezier teruggeeft. In eerste plaats aan Claude natuurlijk, maar ook aan AvroTros en alle Nederlandse fans. Het is fijn dat we een goede inzending hebben waar we ons achter scharen ipv dat we de wraak-route op zijn gegaan (vind ik dan).
pi_216985508
Frankrijk kan zaterdag groots uitpakken in dat stadion vol met testosteron. :7 Maar als het een gevoelige ballad is dan kan het ook helemaal misgaan en niet overkomen.

Nee ik heb veel vertrouwen in Claude zijn eerste live optreden.
En de staging in Basel? Daar wordt nu al schamper over gedaan, maar laten we dat ook maar eens afwachten. #Teamkomtgoed. *O* *O* *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 maart 2025 @ 14:18:20 #150
163650 Greys
pi_216986131
Deze foto is zo leuk en stralend.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')