abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:49:52 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216927371
quote:
Woedende Trudeau: ‘Trump wil Canadese economie laten instorten voor annexatie’

President Donald Trump probeert de Canadese economie te verzwakken om annexatie makkelijker te maken. Dat zei premier Justin Trudeau tijdens een felle persconferentie over de handelsoorlog tussen beide landen.

Volgens Trudeau gebruikt Trump drugshandel als smoes om nieuwe heffingen in te voeren. 'Zijn excuus over fentanyl is totale onzin, compleet onterecht en absoluut vals', verklaarde hij. 'Wat hij echt wil, is dat onze economie instort, zodat annexatie makkelijker wordt.'

Trump heeft eerder gesuggereerd dat Canada de 51e staat van de Verenigde Staten kan worden om heffingen te vermijden. Eerst werd dit als een grap gezien, maar begin dit jaar klonk het dreigender toen hij dreigde 'economische druk' te gebruiken om Canada in te lijven. Trudeau liet weten dat hij deze dreiging serieus neemt.

Importheffingen
De VS heeft 10 procent heffingen ingevoerd op Canadese energieproducten en 25 procent op alle andere Canadese en Mexicaanse goederen. Als reactie op de Amerikaanse importheffingen heeft Canada invoerheffingen ingesteld op Amerikaanse producten ter waarde van 30 miljard Canadese dollars, waaronder cosmetica, banden, fruit en wijn. Binnen drie weken kunnen deze sancties worden uitgebreid tot een lijst ter waarde van 155 miljard CAD, inclusief auto's, aluminium en luchtvaartproducten.

Trudeau kondigde ook juridische stappen aan via de Wereldhandelsorganisatie en het Noord-Amerikaanse handelsverdrag USMCA. 'Niemand wint een handelsoorlog', benadrukte hij.

Extra maatregelen
Canadese provincies nemen extra maatregelen, zoals een exportheffing op elektriciteit naar de VS en het verwijderen van Amerikaanse alcohol uit staatswinkels.

Trudeau richtte zich direct tot Amerikanen. 'Uw regering brengt Amerikaanse banen in gevaar en verhoogt de kosten van uw dagelijkse uitgaven. Dit is een ontzettend domme zet.'

Reactie Trump
Trump heeft gezegd dat vergeldingstarieven opgelegd door Canada onmiddellijk zullen worden beantwoord met wederzijdse tarieven van dezelfde omvang.

'Leg alstublieft aan gouverneur Trudeau van Canada uit dat wanneer hij een vergeldingstarief oplegt aan de VS, ons wederkerige tarief onmiddellijk met eenzelfde bedrag zal stijgen!' schreef Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)orten-voor-annexatie
quote:
Ruzie VS en Canada over tarieven escaleert, Trudeau kondigt ook heffing aan
Deel dit artikel
De invoerheffing van 25 procent die de VS vanaf vandaag op goederen uit Canada heft, heeft een woedende reactie van de Canadese premier Trudeau opgeleverd. Hij noemt de maatregel "heel stom" en zegt dat Canada als tegenmaatregel 25 procent belasting gaat heffen op goederen uit de VS.

De Amerikaanse president Trump dreigt in een reactie daarop met het verdubbelen van de heffing op producten uit Canada. "Leg gouverneur Trudeau alstublieft uit dat als hij met een wraakheffing tegen de VS komt, onze wraakheffing net zo groot zal zijn."

Behalve voor Canadese producten gelden in de VS nu ook importheffingen op goederen uit Mexico en China. Trump hoopt dat de Amerikanen daardoor meer Amerikaanse producten gaan kopen.

Daarnaast zijn de importheffingen een vergelding voor de grote hoeveelheden van de verslavende drug fentanyl, die volgens Trump via de drie landen veel te makkelijk de VS binnenkomt. Ook wil hij afdwingen dat Canada en Mexico meer doen tegen migranten die illegaal de grens met de VS oversteken.

Vrienden en bondgenoten
Premier Trudeau heeft in januari zijn vertrek aangekondigd. Mogelijk voelt hij zich daardoor vrij om zijn boosheid te uiten over de Amerikaanse president, die al dan niet voor de grap zei dat hij Canada bij de VS wil voegen. Volgens Trudeau is de vernietiging van de economie voor Trump de eerste stap naar annexatie.

In een boodschap aan de Amerikaanse burgers zei hij dat Canada deze handelsoorlog niet wil. Doelend op Rusland vroeg hij zich af hoe Amerikanen denken "over het afdanken van vrienden en bondgenoten" ten gunste van een land dat het nooit goed met de Amerikanen zou hebben voorgehad.

De premier van de Canadese provincie Ontario zegt dat hij 25 procent belasting gaat heffen op de elektriciteit die Ontario naar de VS exporteert. Dat treft 1,5 miljoen Amerikaanse huishoudens. Hij zei ook dat de export helemaal stopt als de VS zijn heffingen niet intrekt.

https://nos.nl/artikel/25(...)digt-ook-heffing-aan
Bekijk deze YouTube-video

------------------------------------

Trump bewijst weer eens dat hij geen bondgenoten kent, alleen vijanden en onderdanen. Hij gooit economische bommen op Canada, zogenaamd om 'Amerikaanse belangen te beschermen', maar het is een smerige poging om het land zwakker te maken en annexatie ineens onvermijdelijk te laten lijken. Trudeau is woest en terecht. Want dit is chantage op wereldniveau.

[ Bericht 2% gewijzigd door Starhopper op 04-03-2025 21:55:11 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216927638
Vaatdoek Trudeau heeft zelf de economie van Canada kapot gemaakt.
pi_216927657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:00 schreef VEM2012 het volgende:
Vaatdoek wordt links ingehaald door Theedoek Donald.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:04:18 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216927694
quote:
Oohja, want nu heeft Trump een vrijbrief om de Canadezen te 'bevrijden' :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216927745
quote:
Dat vind je al snel, als er geen volledig vrije markt is en je niet mag oproepen tot haat en geweld.
pi_216927753
quote:
En ondertussen veroorzaakt de oranje clown een recessie in de VS.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:21:24 #7
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_216928140
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:49 schreef Starhopper het volgende:
Trump bewijst weer eens dat hij geen bondgenoten kent, alleen vijanden en onderdanen.
Mwoah, ik denk dat je Putin weldegelijk een bondgenoot van Trump kunt noemen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_216928167
Ik vergeef het die sniper nooit dat hij die unieke kans gemist heeft om dat pompeuze varken uit te schakelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216928209
Het schijnt dat ~80% van de kunstmest in de US uit Canada komt.
De boeren zullen wel blij zijn met een prijsverhoging van 25%.

Canada heeft nog wel wat meer mogelijkheden, 50% van de gebruikte nikkel in de US komt uit Canada, dus ook dat kunnen ze platleggen.
pi_216928247
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:21 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Mwoah, ik denk dat je Putin weldegelijk een bondgenoot van Trump kunt noemen.
Dat geloof ik ook. Trump houdt van winnaars. En met de ambitie om Canada de lijven is hij aardig op weg om een Vierde Rijk te stichten.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_216928554
Ik hoop dat de Canadezen doen wat ze moeten doen ; Trump op een ijsschots zitten en dat laten afdrijven :W
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216928609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

Canada heeft nog wel wat meer mogelijkheden, 50% van de gebruikte nikkel in de US komt uit Canada, dus ook dat kunnen ze platleggen.
For a nickel and dime...
pi_216928614
Nou de EU nog. Wij zijn veel groter en verkopen relatief weinig aan de VS, dus gewoon alles verbieden raakt ons niet zoveel.

Daar die Amerikanen toch die spullen willen hebben en ze die zelf niet maken, kunnen wij ze dan kwijt in het grijze circuit.
pi_216928631
quote:

Tesla 100% erbovenop
pi_216928644
Gaspijp dicht naar de VS
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:43:04 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_216928687
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:26 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat geloof ik ook. Trump houdt van winnaars. En met de ambitie om Canada de lijven is hij aardig op weg om een Vierde Rijk te stichten.
Mwa, nee. Hij sloopt de Amerikaanse economie als ie straks vanuit Canada, Europa, China en Zuid-Amerika op z’n flikker krijgt. Wat een totaalidioot en wat hebben die Amerikanen zichzelf aangedaan.
Dit, dus.
pi_216928849
Grappig is die overlap tussen Poetin Pijpers en Trump fans op dit forum.
pi_216928893
Economische ellende is goed voor miljardairs en sociale onrust voor fascisten.

Mij is duidelijk waarom Trump zich zo gedraagt.
pi_216928907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Grappig is die overlap tussen Poetin Pijpers en Trump fans op dit forum.
De mensen die vinden dat veel anderen heel fout bezig zijn en dat zelf niet zouden tolereren als zij de dictator waren?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:53:32 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216928946
quote:

En wat dacht je van uranium. Met zo'n 100 kernreactoren en nog een berg nucleaire marineschepen in de VS zal dat ook aardig pijn doen.
pi_216929137
quote:

En dan? dan heeft Amerika helemaal een reden om Canada te annexeren.

Dit kan Canada niet winnen. Canada wordt de 51ste staat van Amerika als het echt zover komt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:04:21 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216929158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En dan? dan heeft Amerika helemaal een reden om Canada te annexeren.

Dit kan Canada niet winnen. Canada wordt de 51ste staat van Amerika als het echt zover komt.
En dan? Een land bezetten waar ze niet welkom zijn?

Wordt een hoop binnenlands terrorisme.
pi_216929183
quote:
De huiscuck meldt zich om weer eens de daden van een dubieus regime te bagatelliseren.
pi_216929192
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En dan? Een land bezetten waar ze niet welkom zijn?

Wordt een hoop binnenlands terrorisme.
Dan moeten andere westerse landen Canadees-terreur steunen. Laat er veel volgende 11 septembers komen.
pi_216929215
quote:

Genoeg productie nog bij z'n baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')