Edge of Chrome (1 van de twee) daarna printen als pdfquote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet er iemand een programma dat je gratis een PDF kan bewerken. Ik wil gewoon tekst toevoegen. Verschillende websites bieden dit aan en zeggen zelfs "gratis" maar als je wil downloaden moet je dokken ;')
Ik moet maar 1 document aanpassen en daarna zal ik waarschijnlijk maanden niet meer gebruiken.
Nee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:45 schreef oor80 het volgende:
Kan je je PDF niet gewoon terugzetten naar een Word bestand, de aanpassingen doorvoeren en weer opslaan als PDF ( met bijv PDF creator ? )
Adobe belde net. Ze willen even met je praten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:45 schreef xzaz het volgende:
PDF is niet gemaakt om te bewerken. Je hebt het orginele bestand nodig.
Nou als het technische 2d tekeningen uitgevoerd als pdf met tekst maakt mijn Adobe Acrobat versie er toch echt een grote puinhoop van als ik deze wil editten. Ik gooi vaak dan met cut en paste wat witte vlakken erop/ of wit vlak met tekst en print de pdf opnieuw als pdf.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:30 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Adobe belde net. Ze willen even met je praten.
Ik niet met hen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:30 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nu weer bij? Hoe is het dan mogelijk om formulieren in PDF te hebben?quote:Op donderdag 6 maart 2025 09:45 schreef xzaz het volgende:
PDF is niet gemaakt om te bewerken. Je hebt het orginele bestand nodig.
quote:
Omdat het.... Daarvoor gemaakt is?quote:Op zondag 9 maart 2025 16:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nu weer bij? Hoe is het dan mogelijk om formulieren in PDF te hebben?
Het klopt wel wat ie zegt. PDF is in principe het printklare bestand. Niet geschikt voor bewerken door de interne structuur. Het heeft niets meer te maken met de oorsprong. Alles wat je ziet kunnen miljarden objecten zonder enige samenhang zijn. M.a.w. de logica van het origineel is ver te zoeken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:30 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Is waar. De pest is dat het altijd afhankelijk is van de interpreter. En die zijn allemaal anders. Men heeft dat proberen te pleisteren door PDF/A. Maar een pdf met alle toeters en bellen is een verschrikking inderdaad door de haast random interpretatie van de diverse parsers.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:26 schreef raptorix het volgende:
PDF is een achterlijk formaat, ik heb diverse keren PDFs moeten genereren, om gek van te worden.
Ja en wat enorm klote is, is dat het fixed pages zijn, en juist met dynamische zaken je dus heel veel vervelend rekenwerk moet doen, om eventueel paginas weg te halen, of er bij te zetten. Ik heb in het verleden bijvoorbeeld de Brochures voor koopwoningen moeten genereren, 1 groot gezeik, nog maar niet te spreken als je met speciale fonts moet werken, die dan weer in bepaalde talen niet volledig zijnquote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is waar. De pest is dat het altijd afhankelijk is van de interpreter. En die zijn allemaal anders. Men heeft dat proberen te pleisteren door PDF/A. Maar een pdf met alle toeters en bellen is een verschrikking inderdaad door de haast random interpretatie van de diverse parsers.
Je zou kunnen zeggen dat het zwaar ongeschikt is voor werkelijk alles. Ook vaak door de ontbrekende resources. Dat komt dan weer doordat DTP vroegah een echt vak was en dat tegenwoordig iedereen en zijn moeder DTP verkracht. Dit omdat vooral de theoretische basiskennis ontbreekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |