abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216928309
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:24 schreef egayalS het volgende:
Zoals met elke religie is ook in Islam een belangrijke pilaar van het geloof: het temmen van de ego. In islam is de grootste vijand van de mens dan ook niet een externe vijand of de duivel maar je eigen ego, die altijd streeft naar de bevrediging van zijn wereldlijke/vergankelijke lusten. Sommige mensen denken dat dat de definitie is van vrijheid, lekker doen wat je ego dicteert. Het vasten tijdens ramadan is een tool om die ego temmen.
Dus een soort maand van bezinning.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:32:09 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216928388
quote:
Zoals met elke religie is ook in Islam een belangrijke pilaar van het geloof: het temmen van de ego. In islam is de grootste vijand van de mens dan ook niet een externe vijand of de duivel maar je eigen ego, die altijd streeft naar de bevrediging van zijn wereldlijke/vergankelijke lusten. Sommige mensen denken dat dat de definitie is van vrijheid, lekker doen wat je ego dicteert. Het vasten tijdens ramadan is een tool om die ego temmen.

Dit is Tim Winter van Cambridge Muslim college, 1 van de of misschien zelfs de meest invloedrijke islamitische geleerden van de UK. Hij was de gene die grote invloed in had op de bekering van Joram van Klaveren, oud pvv er en rechter arm van Wilders. Van Klaveren was begonnen aan een anti islam boek. Maar toen hij zich verdiepte in de islam kwam hij erachter dat alles wat hij dacht te weten over de Islam kolder was. Dat anti islam boek kwam er uiteraard niet maar werd het verhaal van zijn bekering. Als een van huis uit gereformeerde guy, is de titel van het boek "Afvallige" https://www.bol.com/nl/nl/p/afvallige/9200000105710313/

Bekijk deze YouTube-video
En daar gaat het jou om: bekeren.

Je hebt geen religie nodig, laat staan dreigementen met de hel of beloningen met een paradijs, om je ego te temmen. Dat doe je omdat je een fatsoenlijk mens wil zijn.

Dat bewijzen vooral de seculiere samenlevingen al een tijdje.

Daarbij...

Trouwens nog best link, bekeren van de islam tot iets anders, laat staan het geloof 'afvallen';

The authentic Sunnah indicates that it is essential to put the apostate to death.

Al-Bukhari (6922) narrated that Ibn `Abbas (may Allah be pleased with him) said: The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Whoever changes his religion, put him to death."

https://islamqa.info/en/a(...)or-apostasy-in-islam

Zullen Joram en deze Brit niet zoveel hinder van hebben ondervonden in dat afschuwelijke, vrije Westen... goed dat we daar vast aan meewerken met ramadan-vriendelijke Jumbo's en gescheiden gebedsruimten aan uni's.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-03-2025 22:44:34 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216928957
quote:

Dit is Tim Winter van Cambridge Muslim college, 1 van de of misschien zelfs de meest invloedrijke islamitische geleerden van de UK. Hij was de gene die grote invloed in had op de bekering van Joram van Klaveren, oud pvv er en rechter arm van Wilders. Van Klaveren was begonnen aan een anti islam boek. Maar toen hij zich verdiepte in de islam kwam hij erachter dat alles wat hij dacht te weten over de Islam kolder was. Dat anti islam boek kwam er uiteraard niet maar werd het verhaal van zijn bekering. Als een van huis uit gereformeerde guy, is de titel van het boek "Afvallige" https://www.bol.com/nl/nl/p/afvallige/9200000105710313/

Ach "onze" Joram.

Als hetero seksuele man van jongs af aan al religieus beperkt en gehandicapt, dolende en wanhopig op zoek naar de zingeving des levens, dan is de islam een verleidelijke en voor de hand liggende stap.
pi_216930049
twitter
pi_216930161
Tweede reeks alweer, toch fijn dat er zoveel moslims op Fok zitten. ;)
pi_216930825
quote:
Supermarkten worstelen met ramadan: ‘Ze willen niet het middelpunt worden van een discussie’
TILBURG – Ook supermarkten ‘doen’ aan ramadan. ,,Ja, we hebben overal vlaggetjes met manen en sterren”, vertelt een medewerkster van een Jumbo-filiaal in Tilburg enthousiast. ,,We krijgen veel leuke reacties op onze ramadandisplay met feestelijke producten voor de iftar.” Even later komt haar manager aan de telefoon: zijn medewerkster mag absoluut niet geciteerd worden.
Ook leuk, ze mogen niet al te blij doen over ramadan. Snap het ook wel, als mijn supermarkt zo zou blij zou reageren over zoiets onzinnigs als de ramadan, zou ik er over nadenken een andere supermarkt te gaan zoeken
pi_216930992
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ach "onze" Joram.

Als hetero seksuele man van jongs af aan al religieus beperkt en gehandicapt, dolende en wanhopig op zoek naar de zingeving des levens, dan is de islam een verleidelijke en voor de hand liggende stap.
En hij sluit zich aan bij een winnend team. Nederland islamiseert. Ergens wel opportunistisch. Zijn oude geloof, het christendom, wordt nog elke dag helemaal afgefikt in de pers, cabaretiers en weet ik waar. Maar de islam wordt beschermd, en zelfs hier en daar opgehemeld. En hij is opeens iemand in die wereld, met een pikante overstap van de pvv en christen naar zeer religieuze moslim. Zijn boekverkopen gaan goed, hij kan lekker rondtoeren in de Arabische wereld als 'nieuwe broeder'.

Als je het zo bekijkt een logische keuze van hem. En.....alles kan in Nederland, hier kan je je gewoon bekeren tot een ander geloof en vrij rondlopen op straat. Enige uitzondering: als je UIT de islam stapt. Maar daar hoor je Joram niet over.
pi_216932990
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:24:09 #59
312215 Nsenbar
State of the Art.
pi_216933057
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 02:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Imagine niet vasten maar toch carnaval vieren.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:26:57 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216933119
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:24 schreef Nsenbar het volgende:

[..]
Imagine niet vasten maar toch carnaval vieren.
misschien kan de jumbo dat wat meer propageren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:28:02 #61
312215 Nsenbar
State of the Art.
pi_216933148
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
misschien kan de jumbo dat wat meer propageren.
Vraag het jumbo.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_216933371
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:39:28 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216933422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:37 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Zo kennen we onze fundamentalisten weer.

In het Joden- en christendom zijn tradities als doden van afvalligen en homo's, slavernij, onderdrukken van vrouwen, polygamie en uithuwelijking ook grotendeels verdwenen.

Vind je het heel erg als ik dat wat belangrijker vind?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216933473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo kennen we onze fundamentalisten weer.
Jij denkt dat de term fundamentalist in deze context negatieve connotaties heeft :')
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:45:55 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216933529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:42 schreef egayalS het volgende:

[..]
Jij denkt dat de term fundamentalist in deze context negatieve connotaties heeft :')
Ja, zie edit.

In het Joden- en christendom zijn tradities als doden van afvalligen en homo's, slavernij, onderdrukken van vrouwen, polygamie en uithuwelijking ook grotendeels verdwenen.

Vind je het heel erg als ik dat wat belangrijker vind?

Zullen we die tradities weer in ere herstellen zodat ze ook weer het 'fundament' hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216933686
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216933695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:57 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Hoe kan je homo's nou eng vinden en tegelijkertijd dit soort gaye shit posten.
Conscience do cost.
pi_216933714
quote:
8s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:58 schreef ems. het volgende:

[..]
Hoe kan je homo's nou eng vinden en tegelijkertijd dit soort gaye shit posten.
.dude, zelfs mijn user name heeft "gay" erin
-Rabia Al-Basri
pi_216933723
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:59 schreef egayalS het volgende:

[..]
.dude, zelfs mijn user name heeft "gay" erin
Ik doelde op dat lame plaatje op social media
Conscience do cost.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:00:52 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216933728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:57 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Ja, dit plaatje zegt zo veel...

Davidster en regenboogvlag...

Echt, ga zo door. Hoe eerder mensen doorhebben wat hier speelt, hoe beter.

Misschien kan de Jumbo het afdrukken en in de ramen hangen. Gezellie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216933739
quote:
8s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:00 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik doelde op dat lame plaatje op social media
Deze moskee is ook gay

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216933750
quote:
[ x ]
Als je je na zonsondergang helemaal vol gaat zitten proppen kun je nauwelijks over vasten spreken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216933764
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je je na zonsondergang helemaal vol gaat zitten proppen kun je nauwelijks over vasten spreken.
Beste stuurlui staan aan wal
-Rabia Al-Basri
pi_216933777
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:04 schreef egayalS het volgende:

[..]
Beste stuurlui staan aan wal
Is het niet zo dan? Ze wachten gewoon met eten tot de zon niet meer schijnt. Sorry maar dat is geen vasten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:05:30 #75
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216933782
quote:
[ x ]
Mijn religie uit het jaar kameel is beter dan jouw religie uit het jaar steen!

Heel volwassen en spiritueel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')