Dus een soort maand van bezinning.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:24 schreef egayalS het volgende:
Zoals met elke religie is ook in Islam een belangrijke pilaar van het geloof: het temmen van de ego. In islam is de grootste vijand van de mens dan ook niet een externe vijand of de duivel maar je eigen ego, die altijd streeft naar de bevrediging van zijn wereldlijke/vergankelijke lusten. Sommige mensen denken dat dat de definitie is van vrijheid, lekker doen wat je ego dicteert. Het vasten tijdens ramadan is een tool om die ego temmen.
En daar gaat het jou om: bekeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:24 schreef egayalS het volgende:
Zoals met elke religie is ook in Islam een belangrijke pilaar van het geloof: het temmen van de ego. In islam is de grootste vijand van de mens dan ook niet een externe vijand of de duivel maar je eigen ego, die altijd streeft naar de bevrediging van zijn wereldlijke/vergankelijke lusten. Sommige mensen denken dat dat de definitie is van vrijheid, lekker doen wat je ego dicteert. Het vasten tijdens ramadan is een tool om die ego temmen.
Dit is Tim Winter van Cambridge Muslim college, 1 van de of misschien zelfs de meest invloedrijke islamitische geleerden van de UK. Hij was de gene die grote invloed in had op de bekering van Joram van Klaveren, oud pvv er en rechter arm van Wilders. Van Klaveren was begonnen aan een anti islam boek. Maar toen hij zich verdiepte in de islam kwam hij erachter dat alles wat hij dacht te weten over de Islam kolder was. Dat anti islam boek kwam er uiteraard niet maar werd het verhaal van zijn bekering. Als een van huis uit gereformeerde guy, is de titel van het boek "Afvallige" https://www.bol.com/nl/nl/p/afvallige/9200000105710313/
Bekijk deze YouTube-video
Ach "onze" Joram.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:24 schreef egayalS het volgende:
Dit is Tim Winter van Cambridge Muslim college, 1 van de of misschien zelfs de meest invloedrijke islamitische geleerden van de UK. Hij was de gene die grote invloed in had op de bekering van Joram van Klaveren, oud pvv er en rechter arm van Wilders. Van Klaveren was begonnen aan een anti islam boek. Maar toen hij zich verdiepte in de islam kwam hij erachter dat alles wat hij dacht te weten over de Islam kolder was. Dat anti islam boek kwam er uiteraard niet maar werd het verhaal van zijn bekering. Als een van huis uit gereformeerde guy, is de titel van het boek "Afvallige" https://www.bol.com/nl/nl/p/afvallige/9200000105710313/
Bekijk deze YouTube-video
Ook leuk, ze mogen niet al te blij doen over ramadan. Snap het ook wel, als mijn supermarkt zo zou blij zou reageren over zoiets onzinnigs als de ramadan, zou ik er over nadenken een andere supermarkt te gaan zoekenquote:Supermarkten worstelen met ramadan: ‘Ze willen niet het middelpunt worden van een discussie’
TILBURG – Ook supermarkten ‘doen’ aan ramadan. ,,Ja, we hebben overal vlaggetjes met manen en sterren”, vertelt een medewerkster van een Jumbo-filiaal in Tilburg enthousiast. ,,We krijgen veel leuke reacties op onze ramadandisplay met feestelijke producten voor de iftar.” Even later komt haar manager aan de telefoon: zijn medewerkster mag absoluut niet geciteerd worden.
En hij sluit zich aan bij een winnend team. Nederland islamiseert. Ergens wel opportunistisch. Zijn oude geloof, het christendom, wordt nog elke dag helemaal afgefikt in de pers, cabaretiers en weet ik waar. Maar de islam wordt beschermd, en zelfs hier en daar opgehemeld. En hij is opeens iemand in die wereld, met een pikante overstap van de pvv en christen naar zeer religieuze moslim. Zijn boekverkopen gaan goed, hij kan lekker rondtoeren in de Arabische wereld als 'nieuwe broeder'.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ach "onze" Joram.
Als hetero seksuele man van jongs af aan al religieus beperkt en gehandicapt, dolende en wanhopig op zoek naar de zingeving des levens, dan is de islam een verleidelijke en voor de hand liggende stap.
misschien kan de jumbo dat wat meer propageren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:24 schreef Nsenbar het volgende:
[..]
Imagine niet vasten maar toch carnaval vieren.
Vraag het jumbo.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
misschien kan de jumbo dat wat meer propageren.
Zo kennen we onze fundamentalisten weer.quote:
Jij denkt dat de term fundamentalist in deze context negatieve connotaties heeftquote:Op woensdag 5 maart 2025 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo kennen we onze fundamentalisten weer.
Ja, zie edit.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:42 schreef egayalS het volgende:
[..]
Jij denkt dat de term fundamentalist in deze context negatieve connotaties heeft
Hoe kan je homo's nou eng vinden en tegelijkertijd dit soort gaye shit posten.quote:
.dude, zelfs mijn user name heeft "gay" erinquote:Op woensdag 5 maart 2025 12:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoe kan je homo's nou eng vinden en tegelijkertijd dit soort gaye shit posten.
Ik doelde op dat lame plaatje op social mediaquote:Op woensdag 5 maart 2025 12:59 schreef egayalS het volgende:
[..]
.dude, zelfs mijn user name heeft "gay" erin
Ja, dit plaatje zegt zo veel...quote:
Deze moskee is ook gayquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik doelde op dat lame plaatje op social media
Als je je na zonsondergang helemaal vol gaat zitten proppen kun je nauwelijks over vasten spreken.quote:
Beste stuurlui staan aan walquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je je na zonsondergang helemaal vol gaat zitten proppen kun je nauwelijks over vasten spreken.
Is het niet zo dan? Ze wachten gewoon met eten tot de zon niet meer schijnt. Sorry maar dat is geen vasten.quote:
Mijn religie uit het jaar kameel is beter dan jouw religie uit het jaar steen!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |