abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2025 @ 14:48:56 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216908450
quote:
Man krijgt spijt van overval in 2016 en meldt zich bij politie

TERNEUZEN - Een man die in januari 2016 een tankstation in Terneuzen overviel, heeft zich bij de politie gemeld om zijn overval op te biechten. De man betuigde spijt en wil ook zijn buit terugbetalen, zo meldt de politie.

Het tankstation aan de Bellamystraat in Terneuzen werd ’s avonds overvallen. De man, die nu 28 is en in Arnhem woont, maakte een paar honderd euro buit.

Volgens de politie meldde de man zich onlangs op het politiebureau in Arnhem en is deze zaak nu „tot een oplossing gekomen.” Het Openbaar Ministerie gaat zich buigen over het verdere verloop van de zaak.

https://www.telegraaf.nl/(...)ldt-zich-bij-politie
Wow, voor deze actie kan ik dan wel weer respect hebben :)
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216908499
Is het toch blijven knagen denk ik. Angst om alsnog gepakt te worden lijkt me na 9 jaar wel kleiner (denk ik, heb nog nooit een overval gepleegd)
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216908521
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:54 schreef Filosoofert het volgende:
Is het toch blijven knagen denk ik. Angst om alsnog gepakt te worden lijkt me na 9 jaar wel kleiner (denk ik, heb nog nooit een overval gepleegd)
Die kans voor een tankstationoverval lijkt me nihil. Tenzij het cold case team van Fok! zich erop stort natuurlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_216908523
Netjes hoor. Laat zien dat het met deze man goed gekomen is qua normen en waarden als iets wat je in je jongere jaren hebt gedaan nu nog zo aan je geweten knaagt. Seponeren lijkt me in deze wel terecht en wenselijk. De reden lijkt me in deze ook zeker niet dat je nog elke dag bang bent om gepakt te worden, dat gaat na 9 jaar voor een tankstation overvalletje van een paar honderd euro echt niet meer gebeuren.
  maandag 3 maart 2025 @ 14:58:02 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_216908532
quote:
Verjaringstermijn is 12 jaar.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_216908555
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:58 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ja, ik houd me ook nog even op de vlakte voor mijn Tefaf-actie. Nog niet teveel herrie over maken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_216909286
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:56 schreef GerryDV het volgende:
Netjes hoor. Laat zien dat het met deze man goed gekomen is qua normen en waarden als iets wat je in je jongere jaren hebt gedaan nu nog zo aan je geweten knaagt. Seponeren lijkt me in deze wel terecht en wenselijk. De reden lijkt me in deze ook zeker niet dat je nog elke dag bang bent om gepakt te worden, dat gaat na 9 jaar voor een tankstation overvalletje van een paar honderd euro echt niet meer gebeuren.
Vooral van belang in deze is de impact bij het slachtoffer. Het is traumatisch om overvallen te worden dus ik kan mij voorstellen dat het slachtoffer baat/behoefte kan hebben aan een gesprek om het af te sluiten. Verder straf op het terugbetalen van de buit lijkt mij dan niet nodig.
pi_216909327
Misschien dat ie plots religieus is geworden en denkt dat ie in de hel terechtkomt als hij niet zijn slechte daden goedmaakt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216909483
Vind het mooi dat hij zich gemeld heeft en ook terecht dat hij terugbetaald. Echter respect vind ik een groot woord.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  maandag 3 maart 2025 @ 17:06:40 #10
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_216909977
quote:
Ik heb wel eens als overvaller geacteerd in een cursus veiligheid bij winkelpersoneel.
Telt dat ook?
pi_216910146
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik heb wel eens als overvaller geacteerd in een cursus veiligheid bij winkelpersoneel.
Telt dat ook?
Moest de cassiere in haar broek plassen van angst?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216910670
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:26 schreef Nagelslak het volgende:
Vind het mooi dat hij zich gemeld heeft en ook terecht dat hij terugbetaald. Echter respect vind ik een groot woord.
Respect voor de persoon die hij nu is lijkt mij niet zo gek, En gepleegd toen hij 19 was. De gemiddelde 19 jarige man doet wel eens domme dingen. Ok, dit is wat extreem op dat punt, maar toch.
pi_216910687
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Respect voor de persoon die hij nu is lijkt mij niet zo gek, En gepleegd toen hij 19 was. De gemiddelde 19 jarige man doet wel eens domme dingen. Ok, dit is wat extreem op dat punt, maar toch.
Mag je vinden. Persoonlijk heb ik er geen respect voor. Ook al was je maar 19. Ik ging op m’n 19e en daarvoor of erna ook geen overvallen plegen. De impact die het heeft op het slachtoffer is vaak enorm. Een dom iets doen vind ik meer iets van kattenkwaad maar dit is een stuk extremer.
pi_216910726
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:17 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Mag je vinden. Persoonlijk heb ik er geen respect voor. Ook al was je maar 19. Ik ging op m’n 19e en daarvoor of erna ook geen overvallen plegen. De impact die het heeft op het slachtoffer is vaak enorm. Een dom iets doen vind ik meer iets van kattenkwaad maar dit is een stuk extremer.
Ik heb ook geen respect voor de overval zelf. Natuurlijk is dat een wandaad.

Ik denk alleen dat je best respect voor het melden mag hebben (hij was er al mee weggekomen) en dat zegt dus veel over de persoon die hij nu is. En dat is duidelijk een ander persoon dan toen hij 19 was.

Maar goed, ook maar een mening.
pi_216911914
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:21 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Moest de cassiere in haar broek plassen van angst?
Nee, van het lachen.
pi_216919556
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:17 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Deze overvaller is in de loop van 9 jaar het verschil tussen kattenkwaad en misdaad gaan onderkennen, en laat blijken dat hij dat verschil kent, en geweten heeft. Ik schat in dat zijn leven een dusdanige wending heeft kunnen nemen, dat hij dit is gaan inzien, en iets met dat inzicht doet.

Overigens, kan kattenkwaad ook traumatisch zijn voor betrokkenen. Heb jij al excuses gemaakt bij degene die je benadeeld hebt bij je domme gedrag, of mensen die je kent, en door hun domme gedrag enorme schade hebben aangericht, aangemoedigd het goed te maken met de getroffenen?
pi_216923406
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:38 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Deze overvaller is in de loop van 9 jaar het verschil tussen kattenkwaad en misdaad gaan onderkennen, en laat blijken dat hij dat verschil kent, en geweten heeft. Ik schat in dat zijn leven een dusdanige wending heeft kunnen nemen, dat hij dit is gaan inzien, en iets met dat inzicht doet.

Overigens, kan kattenkwaad ook traumatisch zijn voor betrokkenen. Heb jij al excuses gemaakt bij degene die je benadeeld hebt bij je domme gedrag, of mensen die je kent, en door hun domme gedrag enorme schade hebben aangericht, aangemoedigd het goed te maken met de getroffenen?
Ik hoef geen excuses te maken voor iets wat ik niet doe.
pi_216923416
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:38 schreef yessie234 het volgende:

[..]

pi_216924458
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:30 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat een azijnpisser ben jij, ik dacht ik erg was, maar nee, het kan nog erger.
pi_216941483
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:58 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Dat is toch als je een gevangenisstraf krijgt? En korter als het met papier prikken geregeld wordt, omdat je og zo jong was of zo.
  woensdag 5 maart 2025 @ 22:21:22 #21
8252 mvdejong
pi_216941587
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:09 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Dat is toch als je een gevangenisstraf krijgt? En korter als het met papier prikken geregeld wordt, omdat je og zo jong was of zo.
• 6 jaar voor misdrijven met een maximale gevangenisstraf van minder dan 3 jaar
• 12 jaar voor misdrijven met een maximale gevangenisstraf van minder dan 8 jaar
• 20 jaar voor misdrijven met een maximale gevangenisstraf van minder dan 12 jaar
• geen verjaring voor misdrijven met een maxiamale gevangenisstraf van meer dan 12 jaar, en sommige zedendelicten met een maximale gevangenisstraf van 8 jaar
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_216941767
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:21 schreef mvdejong het volgende:

[..]
• 6 jaar voor misdrijven met een maximale gevangenisstraf van minder dan 3 jaar
• 12 jaar voor misdrijven met een maximale gevangenisstraf van minder dan 8 jaar
• 20 jaar voor misdrijven met een maximale gevangenisstraf van minder dan 12 jaar
• geen verjaring voor misdrijven met een maxiamale gevangenisstraf van meer dan 12 jaar, en sommige zedendelicten met een maximale gevangenisstraf van 8 jaar
Bedankt voor de info. De vorige keer dat ik hierover hoorde en van de stoel viel, was dat er 2 schoonmaak-termijnen waren, waarmee je de VOG gelijk waardeloos maakte.
En hier staat ook duidelijk misdrijf met maximale gevangenisstraf, dus niet het daadwerkelijk opgelegde aantal jaren.
  woensdag 5 maart 2025 @ 22:54:40 #23
8252 mvdejong
pi_216941964
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Bedankt voor de info. De vorige keer dat ik hierover hoorde en van de stoel viel, was dat er 2 schoonmaak-termijnen waren, waarmee je de VOG gelijk waardeloos maakte.
En hier staat ook duidelijk misdrijf met maximale gevangenisstraf, dus niet het daadwerkelijk opgelegde aantal jaren.
Je verwart nu 2 dingen : de verjaring als het gaat om vervolging door het OM voor eerder gepleegde delicten, en de terugkijktermijn voor een VOG. Mijn lijstje gaat over het eerste, misdrijven waar dus nog geen straf voor is opgelegd.

De terugkijktermijn voor een VOG is in principe 4 jaar, maar er zijn langere termijnen voor bepaalde misdrijven, en voor bepaalde functies en voorrechten (zoals bijv. het lidmaatschap van een schietsportvereniging met het daaraan verbonden recht op het particuliere bezit van vuurwapens). Daarnaast is er een VOG P voor politie-functies en aanverwante, met een principe terugkijktermijn van 10 jaar, en ook weer langere termijnen voor bepaalde misdrijven. En er zijn weer uitzonderingen als de feiten voor je 23e waren gepleegd.
pi_216942463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Je verwart nu 2 dingen : de verjaring als het gaat om vervolging door het OM voor eerder gepleegde delicten, en de terugkijktermijn voor een VOG. Mijn lijstje gaat over het eerste, misdrijven waar dus nog geen straf voor is opgelegd.

De terugkijktermijn voor een VOG is in principe 4 jaar, maar er zijn langere termijnen voor bepaalde misdrijven, en voor bepaalde functies en voorrechten (zoals bijv. het lidmaatschap van een schietsportvereniging met het daaraan verbonden recht op het particuliere bezit van vuurwapens). Daarnaast is er een VOG P voor politie-functies en aanverwante, met een principe terugkijktermijn van 10 jaar, en ook weer langere termijnen voor bepaalde misdrijven. En er zijn weer uitzonderingen als de feiten voor je 23e waren gepleegd.
Moet nog even doorgaan met de verwarring, want nieuwe termen en zo. Zal hier nog een poosje op moeten broeden.
Het was toen: je strafblad wordt geschoond na 12jr (als de straf met de gevangenis was) en anders veel sneller, mss 3 jr. Dus de terminologie was totaal anders.
Je hebt het over 2 routes: de terugkijktijd voor de VOG (was dus kijken of er een strafblad van kracht was) en voor een nog op te leggen straf plus over verjaring, waarbij ik dan denk dat je wel aangifte kan doen van een oude verkrachting of iets anders, maar dat daar niet naar gekeken wordt wegens verjaring. En de rechter die nog straf moet opleggen, kijkt ook ergens om iets.

Voor je 23e doet me er aan denken dat 23 ooit de startleeftijd van meerderjarigheid was (daarvoor 30 en als je ouders geen toestemming gaven om te trouwen, moest je gewoon tot je 30ste wachten). Er is nog iets met 23. De definitie van jongere? Maar daarna was er een niveau optrokken tot 27jr Zowel 18 jaar als 27 jaar was om economische redenen (werd toen verklaard op slordige manier).

De politieke artikelen sla ik meestal over omdat ik zulke dingen gewoon niet volgen kan. Je moet daarvoor te veel informatie blijven volgen omdat er steeds wat verandert. Dyslexie helpt ook niet mee.

Je uitleg laat weer zien dat je meteen op je niveau moet starten met de vervolgopleiding, ook als je ouders niet aan het gewenste profiel voldoen. Hoe lager de opleiding, hoe sterker de vervorming als gevolg van vereenvoudiging. Je krijgt zo te weinig basisinformatie. Heb hier een keer over gepraat met iemand van student aan huis. Hij was het er mee eens. Had onnodig de "zekere" route vanaf mavo gedaan, maar mavo is een veel te lage start voor een ICT-student. Het probleem deed zich bij elke overgang voor, dus naar de havo waar je gewoon met je mavo-Nederlands verder moest, want er was bv geen bijwerkgroep om qua taalvaardigheid op havo-niveau te komen. Je gaat struikelend verder. Hij zei toen dat hij vaak onzeker was over z'n taal. Zonder goede taalvaardigheid moet je dus systemen analyseren en daarvoor informatiesystemen bouwen. Is dit een deel van de verklaring voor vernieuwde websites waarin van alles ontbreekt, dus bepaalde functies vergeten in te bouwen, knoppen zonder connectie met het functieprogramma. En de opdrachtgever natuurlijk zelf, die niet serieus het nieuwe programma beziet en kijkt of wat er zijn moet er is en werkt zoals bedoeld. Was even slikken toen bleek dat het ook bij de ING zo ging.

.
pi_216962760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:58 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Wat een azijnpisser ben jij, ik dacht ik erg was, maar nee, het kan nog erger.
Ah stel je niet aan man. Over paar jaar zeg ik sorry dan kan je er ook respect voor opbrengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')