https://www.ad.nl/show/pr(...)-overleden~a63ee3bc/quote:Dieuwertje Blok is zondagavond op 67-jarige leeftijd overleden. Dat heeft haar familie maandag laten weten. Bij de presentatrice van onder meer Het Sinterklaasjournaal werd vorig jaar kanker geconstateerd, waardoor ze een neusamputatie moest ondergaan. Aanvankelijk zou ze begin vorige maand weer terugkeren als presentator van het NPO Klassiek-programma NTR Podium.
Ik krijg het gevoel (0 bewijs voor) dat als ze eerder deze maand opnieuw zou beginnen en nu is ze al dood, dat het eigen keuze was?quote:
Ik ook hoor, de kanker kwam weer terug en was ongeneeslijk... niet zo'n vreemde keus dan.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel (0 bewijs voor) dat als ze eerder deze maand opnieuw zou beginnen en nu is ze al dood, dat het eigen keuze was?
Nee, ja, ik weet het ook niet. Het was gewoon een gevoel wat ik heb, misschien niet heel handig om dat te delen.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:52 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ook hoor, de kanker kwam weer terug en was ongeneeslijk... niet zo'n vreemde keus dan.
Maar misschien ook niet, ik wil ook niet speculeren eigenlijk dus sorry daarvoor.
Ongeneeslijk ziek worden is nooit een keuze. Dat mensen die ongeneeslijk ziek zijn kunnen kiezen voor euthanasie is een zegen.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel (0 bewijs voor) dat als ze eerder deze maand opnieuw zou beginnen en nu is ze al dood, dat het eigen keuze was?
Ach, niks mis mee om dat te delen hoor. Als het geen euthanasie was is het heel hard gegaan en is het 'goed' dat het voorbij is, als het wel euthanasie was is het goed dat we in een land leven waar dat op z'n minst een mogelijkheid is.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ja, ik weet het ook niet. Het was gewoon een gevoel wat ik heb, misschien niet heel handig om dat te delen.
Dat is in mijn optiek ook een zegen. Maar goed, linksom of rechtsom is ze er helaas niet meer. Veel Sinterklaas journalen gekeken door de jaren heen met haar. Heel veel. Heel veel intochten ook.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ongeneeslijk ziek worden is nooit een keuze. Dat mensen die ongeneeslijk ziek zijn kunnen kiezen voor euthanasie is een zegen.
We hebben geen idee wat er precies aan de hand was natuurlijk, maar grote kans dat de uitzaaiingen zo snel zijn gegaan en wellicht onopgemerkt gebleven dat er geen houden meer aan was. Begrijpelijk dat iemand er dan voor kiest om niet langer te hoeven lijden.
quote:Presentatrice Dieuwertje Blok is overleden. Dat meldt haar familie aan het ANP.
Het was al bekend dat ze leed aan kanker. Die leek in eerste instantie succesvol behandeld, maar kwam later toch weer terug. Dieuwertje Blok was 67 jaar.
Blok begon op televisie in de jaren 80 als omroepster bij de KRO. Ze viel in de smaak bij de kijkers in een tijd dat programma's nog een miljoenenpubliek trokken en omroepsters het uithangbord van een omroep waren. Blok werd populair met een eigen fanclub en een speciaal voor haar geschreven liedje.
Mede door die populariteit mocht ze daarna ook programma's gaan maken. Zo presenteerde ze Ontbijt TV, Middageditie, Zomertijd en op de radio Desmet live en NTR Podium.
Leukste baan van Nederland
In 2001 presenteerde ze voor het eerst het Sinterklaasjournaal. Dat vond ze de leukste baan van Nederland. Ze werd het boegbeeld van het programma, dat ze uiteindelijk 23 jaar zou presenteren.
In 2024 maakte Blok bekend dat haar neus geamputeerd moest worden vanwege huidkanker. Dat betekende dat ze het Sinterklaasjournaal niet zou presenteren. Het was de bedoeling dat ze in 2025 weer op haar plek zou zitten, maar de kanker keerde terug en in januari 2025 maakte haar werkgever, de NTR, bekend dat ze ongeneeslijk ziek was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |