abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8745932
Ik vond Brilliant Trees nog wel aardig, maar daarna werd het me te roezig. Hij heeft me toch iets te veel van de gekwelde kunstenaar. Ik was wel zwaar onder de indruk van Tin Drum van Japan, vooral het nummer Ghosts heb ik helemaal stuk gedraaid.
pi_8746244
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:05 schreef rvand het volgende:
Ik vond Brilliant Trees nog wel aardig, maar daarna werd het me te roezig. Hij heeft me toch iets te veel van de gekwelde kunstenaar. Ik was wel zwaar onder de indruk van Tin Drum van Japan, vooral het nummer Ghosts heb ik helemaal stuk gedraaid.
Tin Drum is inderdaad heel sterk. Ghosts en Vision of China en Sons of Pioneers zijn mijn favo's

maar andere Japan nummers als The Art of Parties en Gentlemen take Polaroids vind ik ook erg goed

donderdag 27 februari 2003 @ 10:27:28 #28
13973 ranja
image means nothing
pi_8746333
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:03 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

* van de stoel afvalt

had niet van jou verwacht dat je dat niet wist.

Jij hebt deze zeker gemist?
Tja ik kende het nummer wel maar had er geen band of titel bij

Ik zal eens wat meer nummers van hun zoeken, kijken of die ook leuk zijn. Maar om 1 of andere reden denk ik bij David Sylvian alleen aan Fobidden colors, en dat ik dat vreselijk vind lijkt me duidelijk voor iedereen die mijn muzieksmaak kent

pi_8746910
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Jij hebt deze zeker gemist?
Tja ik kende het nummer wel maar had er geen band of titel bij

Ik zal eens wat meer nummers van hun zoeken, kijken of die ook leuk zijn. Maar om 1 of andere reden denk ik bij David Sylvian alleen aan Fobidden colors, en dat ik dat vreselijk vind lijkt me duidelijk voor iedereen die mijn muzieksmaak kent

ik kijk idd vrijwel nooit in die topic-reeks, ben toch tamelijk slecht in titels van nummers.
pi_8845389
Nog bedankt voor de tips, ik heb Brilliant Trees gekocht en vind 'm geweldig! (met name Pulling Punches, Red Guitar, Ink In The Well en Nostalgia) Nu zag ik straks ergens best goedkoop de cd Damage (live) met Robert Fripp, is die de moeite waard?
pi_8869680
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:05 schreef teardrop het volgende:
Nu zag ik straks ergens best goedkoop de cd Damage (live) met Robert Fripp, is die de moeite waard?
Ik vind van wel, maar ik zou zeker eerst luisteren. Robert Fripp heeft een behoorlijk aandeel in de meeste nummers en dat klinkt toch wel anders (lees: meer rock en meer avontuur) dan Sylvian solo. Maar er is natuurlijk altijd DE stem van Sylvian en dat gecombineerd met een hoog muzikaal technisch niveau maakt dit album zeker de moeite waard.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_16794894
*SCHOP ONDER DE KONT VAN DEZE THREAD*

Heb zojuist weer 'Nostalgia' aan gezet. Wat een mooie plaat zeg. Ik ben al sinds mijn 16e fan van David Sylvian. Dat maakt mij nu dus 12 jarig fan hem sinds ik bijna 29 ben. Wat een heerlijke muziek. Echte muzikanten muziek. Niet voor de top 40 boombass klantjes zoals Snellie al zei.

Sylvian is voor de echte connaiseurs.

pi_17176973
SnoB !! (maar je hebt wel gelijk hoor !)
Ben eigenlijk benieuwd wat je van z 'n nieuwste album vindt .
Heb 'm gekocht maar vindt het echt drie keer niets (aldus een diehard Sylvian Fan !)
pi_17286261
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:57 schreef PieD_NoiR het volgende:
SnoB !! (maar je hebt wel gelijk hoor !)
Ben eigenlijk benieuwd wat je van z 'n nieuwste album vindt .
Heb 'm gekocht maar vindt het echt drie keer niets (aldus een diehard Sylvian Fan !)
Je bedoelt Blemish?
Ik vond het wel weer een lekkere Sylvian plaat, altijd goed voor een regenachtige zondagmorgen.
pi_17291366
Dat moet dan wel een erg regenachtige zondagmorgen zijn !
Nee , zonder dollen , het enigste nummer die ik wel regelmatig beluister is 'A Fire In The Forrest' .
pi_17299791
Tin Drum vond ik echt een fantastisch album uit zijn Japan tijd. Brilliant Trees vind ik nog steeds zijn allerbeste album uit zijn solo-carriere. Momenteel draai ik graag 'Alchemy - An Index of Possibilities'. Een nogal korte tape met louter (geniale) ambient muziek.
  donderdag 19 februari 2004 @ 11:43:25 #37
1602 Fransie
blue is not red
pi_17309078
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:42 schreef PieD_NoiR het volgende:
Dat moet dan wel een erg regenachtige zondagmorgen zijn !
Nee , zonder dollen , het enigste nummer die ik wel regelmatig beluister is 'A Fire In The Forrest' .
Blemish moet je live zien, zoals ik een paar maanden geleden in Den Haag heb gedaan. Vooral de combinatie met de visuals. Ik, al 22 jaar fan, vond Blemish ook in het begin niets, maar je moet er in groeien. Gelukkig komt er binnenkort weer een nieuwe, minder experimentele Cd van David uit.
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
  donderdag 19 februari 2004 @ 11:51:09 #38
71048 Tokay
makes your day!
pi_17309284
Verrek zeg, David Sylvian, daar heb ik ook nog een CD van!
Secrets of the beehive, heet die geloof ik. Toch maar weer eens naar gaan luisteren, is al een paar jaar geleden dat ik die gedraaid heb.
Heb hem leren kennen toen hij nog bij Japan zat, vond ik altijd wel mooi.

Vond hem nogal een verwijfde man, of is het politiek correcter om hem androgyn te noemen?

"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')