Wie kent deze Britse komedie? Het werd geproduceerd in 1999 en ik herinner mij dat het in 2000 op de Nederlandse TV werd uitgezonden, één seizoen lang met 6 afleveringen.
Het is dus een French & Saunders sketch, echter niet door de dames zelf geschreven. Dat merk ik duidelijk. Zonder uit te zoeken wie het wel bedacht en geschreven zou kunnen hebben, denk ik aan een mannelijk persoon die ongetwijfeld homoseksueel is (afgaande van de grappen) maar wel duidelijk een man, want de humor is veel meer slapstick en een stuk groffer. Wanneer je zowel Absolutely Fabulous kent (geschreven door Jennifer Saunders) als Bottom of The Young Ones (geschreven door Rik Mayall en Adrian Edmundson) dan vind ik persoonlijk dat de humor daar precies tussenin zit.
![MV5BMjA3ODcwNTkzN15BMl5BanBnXkFtZTcwNjI2NDE2MQ@@._V1_.jpg]()
quote:
It is 1782, seven years before the French Revolution. The most reviled woman in France is the ambitious and immoral Comtesse de Vache, who stalks the halls of the Palace of Versailles, spreading terror into the hearts of her fellow aristocrats by gathering their darkest and most intimate secrets. The Comtesse's servants are her maid, former sex worker Lisette, and her flamboyantly gay couturier, Bouffant. Her constant rival is Madame de Plonge, who is accompanied by her naïve yet
sharp-witted daughter, Eveline.
De afleveringen staan allemaal op YouTube
1. The Pox
Bekijk deze YouTube-video2. Murder
Bekijk deze YouTube-video3. The Portrait
Bekijk deze YouTube-video4. Makin Voopee
Bekijk deze YouTube-video5. A Marriage Of Convenience
Bekijk deze YouTube-video6. The Royal Performance
Bekijk deze YouTube-video