abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2025 @ 17:01:15 #151
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218787773
Net in de stoffenwinkel 29 euro betaald voor een hele zak vol stoffen terwijl ik op 50-60 rekende.. :? Ik dacht: run kwiwi, ruuuun! :D :')
  vrijdag 26 september 2025 @ 20:44:16 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218879077
Vraagje.. ik wil voor een vriendin die zwanger is een babydekentje naaien. Heb een leuke katoenen stof met regenboogjes gevonden, maar wat is een goede stof voor de achterkant? Dat het wel een beetje warm is zeg maar. Fleece is misschien iets té warm?
En is een tunnel als rand om het af te werken handig? Of beter iets anders?
pi_218881227
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 september 2025 20:44 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje.. ik wil voor een vriendin die zwanger is een babydekentje naaien. Heb een leuke katoenen stof met regenboogjes gevonden, maar wat is een goede stof voor de achterkant? Dat het wel een beetje warm is zeg maar. Fleece is misschien iets té warm?
Ik zou voor iets gaan van katoen, fleece pluist vaak en als ze het dan in hun mondje doen is niet goed
Je hebt ook katoenen dekentjes
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 september 2025 @ 08:12:05 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218881391
Fleece geeft ook hitte stuwing .
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 27 september 2025 @ 08:46:20 #155
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218881505
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 september 2025 20:44 schreef kwiwi het volgende:
Misschien een katoenen flanel? Dat is lekker warm en zacht. Ik zou iig voor iets organisch (zonder polyester/nylon etc.) gaan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:03:13 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218923418
Zo, vandaag heerlijk struinen op de stoffen markt
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:11:16 #157
388664 crew  Dotteke
pi_218923438
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 06:03 schreef Ynske het volgende:
Zo, vandaag heerlijk struinen op de stoffen markt
O lekker, ik ging vroeger veel naar Harrie's stoffenhal.
Was een hele grote hal met allemaal stoffen, heerlijk om door heen te struinen.
EN was spot goedkoop, toen was het nog goedkoop om zelf iets te maken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:44:20 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218923555
Moet stof voor die kleine heb en voor mn examen jasje.
De heren pantalon is bijna klaar *O*
Heb mezelf wat aangedaan door stof met ruitjes te nemen. Maaaaaar ze lopen allemaal door op de naden en bij de zakken *)
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:14:19 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218925724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 06:11 schreef Dotteke het volgende:

[..]
O lekker, ik ging vroeger veel naar Harrie's stoffenhal.
Was een hele grote hal met allemaal stoffen, heerlijk om door heen te struinen.
EN was spot goedkoop, toen was het nog goedkoop om zelf iets te maken.
Het is nog wel mogelijk om heel betaalbaar stof te scoren. Ik heb momenteel een paar lappen liggen voor 2,50 per meter. Je moet alleen niet de investering in tijd gaan meerekenen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:32:12 #160
388664 crew  Dotteke
pi_218925943
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is nog wel mogelijk om heel betaalbaar stof te scoren. Ik heb momenteel een paar lappen liggen voor 2,50 per meter. Je moet alleen niet de investering in tijd gaan meerekenen.
Kijk dat zijn nog eens leuke prijsjes

Ik deed vaak een a twee dagen over om iets te maken, een enkele keer iets langer.

Vond het een leuke hobby en het heeft mij echt veel gescheeld, altijd de kinderkleding zelf gemaakt. En de pantalons en colberts voor mijn man ook
pi_218927197
Geloof dat ik nu al 3 maanden een broek heb liggen die ik normaal (inclusief knippen) in een halve dag klaar heb. Maar echt totaal geen zin om achter de machine te zitten.
Best jammer maar de lol komt vast wel weer terug
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:24:38 #162
388664 crew  Dotteke
pi_218932426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof dat ik nu al 3 maanden een broek heb liggen die ik normaal (inclusief knippen) in een halve dag klaar heb. Maar echt totaal geen zin om achter de machine te zitten.
Best jammer maar de lol komt vast wel weer terug
O dat is inderdaad jammer, gewoon je er toe zetten dan is de zin zo weer terug.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:28:04 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218932433
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Voor 2,50 kan ik hier alleen vinden bij de restposten, en dan is het vaak nog maar maximaal een meter die over is. Voor de rest begint het bij 10 euro per meter.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:31:24 #164
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218932442
O ja eind dit jaar ga ik naar Nederland voor zo'n hele grote stoffenmarkt (gecombineerd met familiebezoek) :D Vroeger wel eens geweest met m'n moeder, mocht ik stoffen uitzoeken en dan ging zij er vanalles van maken O+
Hoop dat ze daar nog steeds zoveel keuze en goede prijzen hebben.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:42:13 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218932479
Ik had gister
Kinderstof 1,50 m
Kinderstof 1m
Kinderstof 0,90m
Kinderstof 1,50m
Kinderstof 2m
Stof voor jasje 2,50m
Delen stof 1,50m
2x 1000m garen
Stof geleider
Nieuwe schaar

En was totaal 85 euro kwijt. Niet slecht dus
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 5 oktober 2025 @ 16:47:27 #166
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218945875
Cool, waar kopen jullie?

Ik heb zelf sindskort naailes, en dat is al niet goedkoop, en i.c.m. Altijd verplicht een project moeten hebben, (en de stof ervoor), begint het wel aan te tikken.

Ik ben op de leeftijd dat ongeveer iedereen in mijn omgeving baby’s krijgt, dus daar ben ik nu maar dingen voor aan het maken (weinig stof, al heb je voor jongens wel beduidend minder patronen vind ik :P ). Maar verder… als iemand ideeën heeft :P .
pi_218946636
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:47 schreef Saboo het volgende:
Cool, waar kopen jullie?

Ik heb zelf sindskort naailes, en dat is al niet goedkoop, en i.c.m. Altijd verplicht een project moeten hebben, (en de stof ervoor), begint het wel aan te tikken.

Ik ben op de leeftijd dat ongeveer iedereen in mijn omgeving baby’s krijgt, dus daar ben ik nu maar dingen voor aan het maken (weinig stof, al heb je voor jongens wel beduidend minder patronen vind ik :P ). Maar verder… als iemand ideeën heeft :P .
Markt en Driessen stoffen. En er zijn nog een paar Stoffen beurzen en markten in Nederland (stoppen in de winter en gaan in de zomer weer verder)
We have far more in common than that which devides us..
pi_218965520
Als je voor kinderkleding gaat, zou je ook eens op Vinted of Marktplaats kunnen kijken voor stof. Kleinere stukken kom je daar soms voor best leuke prijsjes tegen. Zeker als iemand meteen meer verkoopt en je een bundel kunt maken, is dat best fijn.

Al vind ik het tegenwoordig toch wel fijner als ik de stof eerst even kan voelen. Maar toevallig laatst nog op Vinted 3 voering stoffen en 5 dikke stoffen voor 15 euro overgenomen. Zal als ze binnenkomen eens meten. Ze zei zelf ' grote lappen' en ik geloof het voor dat geld eigenlijk wel.

Als iemand trouwens nog goede tips heeft voor patronen met video uitleg, hou ik mezelf aanbevolen. Ik heb laatst een aantal online curssusen van Bomb te Brand gedaan. Erg leuk! Maar ze hadden toen een bundel van 4 patronen voor 100 euro, dat vond ik wel te betalen. Want 65 euro voor 1 patroon + uitleg gaat me wel iets te ver. Maar ik vind uitleg op beeld wel echt een superfijne aanvulling op alleen een patroon als beginner.

Favoriet is wel hun reversible jacket. Van een deken een jasje gemaakt. Nu een matching jasje aan het maken (zonder patroon) voor m'n dochtertje. En dus op zoek naar nog meer leuke dubbelzijdige dekentjes om nog een jasje van te maken.

woensdag 8 oktober 2025 @ 08:33:36 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218965609
Ik ben zelf wel fan van de patronen van Love Notions en Wardrobe By Me. Daar zijn vaak op YouTube wel filmpjes met uitleg van te vinden, niet altijd onder naam van het patroonmerk zelf, maar wel van mensen die er echt goed werk van maken om veel te laten zien van het maakproces, bijv. Lifting pins and needles voor Love Notions.

Ik heb volgens mij nog nooit betaald voor een combinatie patroon plus instructiefilmpje, al sluit ik het niet uit als ik een ingewikkelder patroon écht graag wil maken en er is een goede aanbieder.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 08:34:46 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218965621
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Markt en Driessen stoffen. En er zijn nog een paar Stoffen beurzen en markten in Nederland (stoppen in de winter en gaan in de zomer weer verder)
Het Stoffenspektakel is voorjaar en najaar.
pi_218969173
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:19 schreef Myraela het volgende:
Als je voor kinderkleding gaat, zou je ook eens op Vinted of Marktplaats kunnen kijken voor stof. Kleinere stukken kom je daar soms voor best leuke prijsjes tegen. Zeker als iemand meteen meer verkoopt en je een bundel kunt maken, is dat best fijn.

Al vind ik het tegenwoordig toch wel fijner als ik de stof eerst even kan voelen. Maar toevallig laatst nog op Vinted 3 voering stoffen en 5 dikke stoffen voor 15 euro overgenomen. Zal als ze binnenkomen eens meten. Ze zei zelf ' grote lappen' en ik geloof het voor dat geld.
Nou, net opgehaald en ‘grote lappen’ was zeker geen leugen. 13 meter aan stof, en dan tel ik de voeringstof niet eens mee. Leuk! En ze voelen ook lekker aan, helemaal blij.
pi_218971965
Leuk geworden Myraela!

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke patronen met video uitleg komen!

Ik maak zelf veel uit Fibre Mood, maar die hebben meestal alleen filmpjes bij een hack op een patroon. Maar ik vind hun PDFjes met uitleg altijd wel prima. Met alleen het blad zou ik er geen wijs uit komen geloof ik :')

Ik had in de zomer ff geen sewjo meer, maar uiteindelijk vorige maand toch mn jas afgemaakt en daarna moest ik wel echt aan een outfit voor frocktails beginnen, want dat was afgelopen weekend :D dat was wel echt heel leuk, een feestje voor de naaicommunity waarbij iedereen in een zelfgemaakte outfit komt O+

Van de frocktails outfit moet ik nog even een goede foto maken, maar dit was mn jas, Devika van Fibre Mood:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')