Arnaud Honcharquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kijk nu al weer uit naar De Lie die de Muur met een veel te groot verzet oprijdt.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:35 schreef Felagund het volgende:
Schijnbaar een chute in de kopgroep?
Marijn de Vries zoekt de grenzen op.quote:Geraakt Wiebes over de Bosberg, dan is de sprint uiteraard voor haar.
Je zou het wel haast denken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
We moeten niet overdrijven, Wout gaat niet dood
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je zou het wel haast denken.
[ x ]
Wakker wel, maar niet online geweest, jammer.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:21 schreef Pino112 het volgende:
@:DIJK @:gomeli @:H.Vviv @:marsan @:Tjacka @:vaarsuvius zijn jullie wakker?
quote:Ronny: “Waar kun je die koerskoorts beter soigneren dan hier ter plaatse?”
Hij woont maar dik twintig kilometer van de Haaghoek. En toch staat Ronny De Schrijver (62) al sinds donderdag met zijn mobilhome langs de kasseistrook geparkeerd waar het peloton zaterdag drie keer over dokkert. Hoewel hij vorige zomer al de Tour volgde met zijn zwerfwagen, is de onlangs gepensioneerde uit Vlierzele (Sint-Lievens-Houtem) een volledig groentje onder de camperaars-koersliefhebbers van het Vlaamse wielervoorjaar.
“Ik keek enorm uit naar de eerste Vlaamse wedstrijden en voelde de spanning de laatste dagen enorm stijgen. Waar kun je die koerskoorts beter soigneren dan hier ter plaatse? Ik zie al twee dagen lang de grote kleppers van het peloton vanop de eerste rij. Alle ploegen zijn volop het parcours aan het verkennen. En dat geeft toch een ander gevoel dan wanneer je pas zaterdag naar het parcours zou afzakken of de televisie zou aanzetten. Voor mij is het voorjaar toch al een beetje gestart.”
quote:Robert: “De winter was lang genoeg“
Klik klik klik. Geen enkele renner die de Muur van Geraardsbergen op puft om de scherprechter te verkennen, kan ontsnappen aan de lens van Robert Haegens (70) uit Haaltert. “De koers is terug in het land. Met die mooie gedachte stond ik vanmorgen op”, zegt hij opgelucht. “De winter is lang genoeg geweest.”
Robert maakt de foto’s niet louter en alleen voor zichzelf, vertelt hij. “Na thuiskomst selecteer ik mijn mooiste beelden. Sommige daarvan print ik uit en die geef ik dan bij een volgende koers af aan de ploegbus. Ik doe dit al twintig jaar. De renners weten dat ook. Sommige zwaaien daarom eens vriendelijk als ze mij met mijn toestel langs de kant zien staan.”
quote:Ondanks diep verdriet, groet Herman De Croo opnieuw De Omloop
Normaal gezien maakt Herman De Croo, minister van Staat en voormalig burgervader van Brakel, naar eigen zeggen jaarlijks op 800 verschillende plaatsen zijn opwachting. Maar sinds zijn vrouw Françoise Desguin eind januari overleed, sloot hij zich voor het eerst in zijn leven voor weken op in zijn eigen huis. “Het doet nog altijd heel erg veel pijn, we waren zo lang samen. Maar hoe diep ook de rouw, ik wilde met één belangrijke én jarenlange traditie niet breken: met de koers in mijn geliefde gemeente en heel specifiek met mijn bord dat de Omloop groet. Dat moest opnieuw voor mijn deur staan en ondanks alles zal ik er zaterdag naast staan.” Of hoe de koers zelfs in de donkerste dagen een lichtpuntje kan zijn.
Dit kan ECHT niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je zou het wel haast denken.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |