abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 maart 2025 @ 18:18:03 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_216882680
Net 2 uur bij de optocht gestaan en gekeke. Veel bekenden tusse de miense die meedede. Een paar keer half de optocht ingesleurd deur de meeleupers. Ik kreej gelijk weer zin. Munne maat René dun urste interviewde me. Ik vroeg hoe-ie ok al weer hiette. Hij was zunne achternaam nu al vergète. Vruger konnie bèter tege drank. Ut woar iig René van veure. Of van Vooren, zoals Piet Bambergen vruger zee bij de Mounties. Eigeluk hiet-ie van Rijen. Maar dan is ie niet incognieto mej carnaval. Dagge dan gin gekke dinge meut veroorlofe.

Van zunne doordeweekse doorweekte collega Rinus Reuzel van Rauw van de Barbecue, moes ik midden op straat aan een kwis meej doen. Het mooie woar dasse alle antwoorden goed rekenden. Dus nu in het bezit van een mooie ketting om om munne nek te hange. Er zat ok muziek in de optocht, want DJ Daffie liep mej Rauw van de Barbecue mee. Das bèter dan dieje president van Amerika, die valt oe rauw op oew dak qua Duck. Of woar ut Duk ? Volgens mij haal ik nau twee Donalds deur mekaar. Zal ut ins aan Wierd vrage. Die hèt overal een mening over, waar ie gin verstand van hèt.

Dur wer ok heel wa opgetrommeld qua publiek en meelopers. Henk liep vruger bij Olympia harder dan vanmiddag. Maar toen had-ie gin trommel om zunne nek. Nou verdedigde Henkie de kleure van de Bommelero's. Hij sloeg geen modderfiguur. Integendeel. Zelfs badmèster Adje Patatje stond mee te klappe. Maar die dacht denk ik da ut de bruur van Henk woar, Nico de zwemmert en Olympische scheidsrechter. Moar die trok deur Corona minder publiek in Tokio.

Over publiek gesproke. Het is asof ut ieder jaar ut zelfde herhaald wor. Piet Krens meezingend mej een hoedje op, Erica mej een Bosch flachetje zwaaiend, Hans dun vrugere dokter en vrijetijds musical schrijver mej zunne kleinzoon en Ome Wim en tante Tonnie samen een klein kliekske. Die zijn op leeftijd, dus op de loopfiets. Ome Wim moest lache toen ik seej dat dè komt deur de loopneuze in de familie.

Er liep ook unne Herman meej. Een kampioenskoppel mej zunne bruur Hans. Henk woar een keer nie te laat en beurde de twee bruurs op asse er deurheen zate. Da is ut moje tegewoordig, dè NIVO en Olympia gebroederlijk same speule. Munne nicht Marjoleine liep te zwieren en te zwaaije mej Hennie. Das misschien wel om de eer hoog te houwe van de allerurste Prins Carnaval in Bommel. Ik bedoel Mispelgat,

Anneke, Marianne, Jolanda en Luuk ontbrake natuurluk ok nie. Ik kon nu oprecht zegge dasse een dikke reet hadde. Want ze deje ut erom qua opvulling. Anneke voegde zoas altijd het woord bijj de daad en scoorde snel een loempiaatje. Das veur de middestand op stand en peil te houwe. Das een goed stel hoor, zou Theo Reitsma hebbe gezeet. Maar die is al mej pesioen. Dus die kannie meer zien wie er scoort. Zoas Maradona ooit mej de hand. De bijnaam van Diego was Pluisje trouwes. Een mooi bruggeske naar de lieve keinder die pluisjes en confettie in het publiek spote. De keinder langs de kant krege veul snoep van de optocht. Het leek SinteMaarten Mikmak wel.

Er deje ok veul minse ut ut Malse Arkeldurp meej. Dus nie alleen sport verbroedert, ok carnaval tegewoordig. Doar kunde van veinde wagge wil, ut is altijd bèter dan de polarisario van tegenwoordig. Dus accepteer mukaar, loop de polonaisse tegen de polarisario en alles sal reg kom. Dè kunde wel overlate aan de neije prins. Right said Fred. Die is ut gewend om veurop te lope as Bommelse trommelaar.
Iedereen un geweldige, gezellige en gebroederluke carnaval in ut mooie Mispelgat. Dagge na afloop zeet: 'Dè woar gruweluk lekker.'

ALAAAAAAAAAAF.......!

Herman. Ex-Drankmèster.

Bekijk deze YouTube-video

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:00:08 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894850
De 3 buitenechtelijke kinderen van de Biggekerken meesterschlager Boris Bloedworst en zijn zeug
Trees Hacheevlees. Die zich hebben verenigd in het Mispelgats carnavals collectief ”Rauw van de Barbecue” onder hun doopnamen: Rinus Reuzel, Bibi Bimbimbap en Driekus Draadvlees, brengen voor u hun nieuwste carnavalshit Vegetarisch Blond!

Rauw van de Barbecue - Vegetarisch Blond

Gij staot gin speklap te kluive
Gij hedt zelfs groen in oew mond
Ik voel me nun bietje verraaie
‘k dacht dagge vlees lekker vond

Zelfs nie een koei of een hond
Gij zijt toch gin vegetariër?
Dèh vinnik nog dommer dan blond!

Ik heb ut honderdduuzend keer gezegd
Ik ga dur nie om liege nee ik mééén ut echt
Kenijnevoer da is nie veur de mens
Als ik ut ruik krijg ik al last van munne pens

Gij hedt zelfs groen in oew mond

Dur gaot niks boven een stuk rauwe big
Ik snap ok nie da gij hier nu nog nááást me ligt
'k dacht gister: da's de ideale vrouw
Maar nu ruik ik die zure lucht van jou

Want:

Gij stond gin speklap te kluive
Gij had zelfs groen in oew mond

Gij had zelfs groen in oew mond
‘dacht dagge vlees lekker vond

Pekske van jute, gin bont
Ge ruikt uit oew mond naor oew kont
Alles behalve gezond
Vlees kende kopen per pond
De majo zit op het plafond

Bekijk deze YouTube-video

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:01:30 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894865
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:03:10 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894885
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:05:13 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894911
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:06:05 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894921
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:06:52 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894931
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:07:44 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894936
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:08:38 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894956
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:09:26 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894960
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:10:08 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894972
  Trouwste user 2022 zondag 2 maart 2025 @ 15:11:00 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_216894977
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')