Ja dat komt omdat @miss_sly mijn topic had gesloten en er nu een dubbele is.. Heksenjachtquote:
Ik zit er nog niet op te wachten. Ik heb meer afgelost op mijn hypotheek dan ik begin van vorig jaar van plan was omdat de rente is weggezakt naar 3% en mijn hypotheekrente hoger is. Ik moet dus waarschijnlijk gaan terugbetalen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:13 schreef achtja het volgende:
[..]
Ja dat komt omdat @:miss_sly mijn topic had gesloten en er nu een dubbele is.. Heksenjacht
@:uitkeringsgenieter zit je weer te genieten?
Krijg je belasting terug?
Nou om dan maar in belastingdienst termen te blijven:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:19 schreef Leandra het volgende:
Er is toch gewoon een reeks met een fatsoenlijke OP?
En een fatsoenlijke TS..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:19 schreef Leandra het volgende:
Er is toch gewoon een reeks met een fatsoenlijke OP?
Wat een baas!!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:40 schreef Chandler het volgende:
Check! en done!
Was mooi op tijd uit bed dus dacht, gelijk maar eempies doen! En tsjakka, krijg een lekkere mep terug!
Geen idee, de aangifte nog niet ingevuld, maar we ontvangen geen maandelijkse HRA, dus we krijgen altijd terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:24 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou om dan maar in belastingdienst termen te blijven:
we moeten het niet moeilijker maken!
Wat moet jij betalen @:Leandra ? of krijg je dit keer terug?
Toppie! weet je al wat je gaat doen met die sigaar (uit eigen doos) ??quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, de aangifte nog niet ingevuld, maar we ontvangen geen maandelijkse HRA, dus we krijgen altijd terug.
Goed gedaan!! Wat ga je ermee doen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:17 schreef over_hedge het volgende:
ik krijg 454 euro terug. Was toch bijna fantastisch.
Zetten ze die tegenwoordig wel automatisch stop?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:00 schreef laziness het volgende:
Wij kregen nog eens een extra brief van de BD dat de ICAK niet meer van toepassing is.
Wrijf het er maar in
Prachtig @Blues @golfer en @Donnaquote:
We vroegen ‘m jaarlijks terug. Neem aan dat ie er niet meer uit komt rollen nu onderaan de streep.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zetten ze die tegenwoordig wel automatisch stop?
20 jaar geleden gebeurde dat niet eens, bleef je het ontvangen terwijl maar één kind had en dat kind 12 was geworden.
Vakantie betalenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:31 schreef achtja het volgende:
Prachtig @:Blues @:golfer en @:Donna
Wat gaan jullie met die centen doen!? Een klein bedrag is het niet! Het wordt jammer genoeg wel steeds minder waard, 10% per jaar! Dus is de vraag gaan jullie er iets verstandigs mee doen? Of naar het pannenkoekenrestaurant met opa en oma?
Belastingdienst, eat your heart out!!
Mijn auto heeft net voor bijna ¤1000 reparaties gehad. Dus ik ga de rekening weer aanvullen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:31 schreef achtja het volgende:
[..]
Prachtig @:Blues @:golfer en @:Donna
Wat gaan jullie met die centen doen!? Een klein bedrag is het niet! Het wordt jammer genoeg wel steeds minder waard, 10% per jaar! Dus is de vraag gaan jullie er iets verstandigs mee doen? Of naar het pannenkoekenrestaurant met opa en oma?
Belastingdienst, eat your heart out!!
de gemeentebelasting van betalenquote:
Zo is het natuurlijk wel! Maar nu lijken de meeste fokkers in dit topic geld terug te krijgen!? Waar dat dan allemaal vandaan komt?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:29 schreef Farenji het volgende:
Ik moet net als voorgaande jaren betalen, en niet zo'n beetje ook. Dat is prima want dat betekent dat het weer een winstgevend jaar was, en ik hoef minder te betalen dan ik heb gereserveerd. Hoeveel minder precies gaan we merken, maar aangifte doen is wel een stuk tijdrovender en complexer dan toen ik nog geen ondernemer was. Heb er vandaag nog geen zin in.
Waar zeg ik dat ik op een camping ga staanquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:18 schreef achtja het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk raak je het toch kwijt! Jammer he, dan maar beter zoals @:Blues lekker op een camping gaan staan of je auto voor 1000 euries laten repareren zoals @:Donna
Heb je recht op toeslagen? Hoe ga je daarmee om?
HRA of andere aftrekposten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:32 schreef achtja het volgende:
[..]
Zo is het natuurlijk wel! Maar nu lijken de meeste fokkers in dit topic geld terug te krijgen!? Waar dat dan allemaal vandaan komt?
Jij lijkt me nou precies zo'n type voor de camping!! Maar ik heb het blijkbaar fout hahaha, nou sorry hoorquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik op een camping ga staan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geen enkele aftrekpost, geen koopwoning, geen toeslagen.quote:
Lekker een weekie samen rondkarren in een huurauto op een Europees eiland met een huisjequote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:39 schreef achtja het volgende:
Jij lijkt me nou precies zo'n type voor de camping!! Maar ik heb het blijkbaar fout hahaha, nou sorry hoor
Ga je dan lekker in een hippe B&B zitten hip doen!?? De centen heb je ervoor!
Als je terugkrijgt heb je gedurende het jaar teveel betaald of te weinig/niets ontvangen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:32 schreef achtja het volgende:
[..]
Zo is het natuurlijk wel! Maar nu lijken de meeste fokkers in dit topic geld terug te krijgen!? Waar dat dan allemaal vandaan komt?
Wat een goede tips!! Bedankt!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je terugkrijgt heb je gedurende het jaar teveel betaald of te weinig/niets ontvangen.
Als je moet betalen dan heb je gedurende het jaar te weinig betaald of teveel/onterecht ontvangen.
Het is vrij simpel.
Wil je.graag ontvangen? Heb je een koopwoning? Zet de voorlopige teruggaaf dan op nul.
Wil je niet hoeven betalen? Zorg dan dat je gedurende het jaar voldoende betaalt en geen onterechte cq te hoge ontvangsten van de BD hebt.
Hypotheekrenteaftrek, lijfrenteaftrekquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:32 schreef achtja het volgende:
[..]
Nog gecondoleerd! Ja! Nou! ik heb een tatoeage, mijn belasting gaat lekker naar de armen!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:34 schreef Bloem75 het volgende:
Gezamelijk aangifte gedaan met man. Ik krijg 117 euro terug. Man heeft in de maandelijkse teruggave in 2024 al in totaal 2300 euro ontvangen en die krijgt nu dus niks. Die voorlopige teruggave toch maar eens stopzetten. Maar aan de andere kant maakt het ons weinig uit of we het maandelijks of 1x per jaar terug krijgen. Het gaat toch naar de spaarrekening.
Geen toeslagen hier.
Ook gelijk aangifte voor mijn moeder gedaan die in december overleden is. Daar ontvangen we 518 euro van terug. Maar gelijk het nieuwe verzamelinkomen bij haar toeslagen van 2024 aangepast. Totaal 300 terugbetalen voor de huurtoeslag en zorgtoeslag.
Als je voor 1 april je verzamelinkomen aanpast voor Toeslagen 2024, krijg je nog een nieuwe voorschotbeschikking die dan gelijk is aan de definitieve beschikking die je pas na juli ontvangt.
Dank je. Het voelde als een afsluiting nu ik alle zakelijke dingen heb afgehandeld na het overlijden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:57 schreef achtja het volgende:
[..]
Nog gecondoleerd! Ja! Nou! ik heb een tatoeage, mijn belasting gaat lekker naar de armen!
Ik denk dat hij zijn eigen armen/ledematen bedoeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:40 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Dank je. Het voelde als een afsluiting nu ik alle zakelijke dingen heb afgehandeld na het overlijden.
Wat betreft, dat je belasting naar de "armen" gaat, dat is deels waar en daar heb ik geen enkel probleem mee. Ook niet nu mijn inkomen in de hoogste belastingschijf van 49,5% valt. Liever dat, dan een straatbeeld vol mensen die in een kartonnen doos leven zoals in Bangladesh.
Ha! Die grap had ik even gemist 😅quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zijn eigen armen/ledematen bedoeld.
Nou! Half Nederland heeft al aangifte gedaan!!!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanmorgen ingelogd …..
Te druk u kunt nu geen aangifte doen![]()
Lekker alles op orde daar
Ik zit met alles behalve een zuur gezicht. Dit topic gaat over belasting en nérgens anders over.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:28 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou! Half Nederland heeft al aangifte gedaan!!!
Kom jij nu om de hoek kijken!
Moet je gaan betalen? of kom je euro's halen?
Zorg ook mensen dat je die euro's niet op je spaarrekening laat staan want er valt weinig te sparen tegen een inflatie van +10%
Dat is trouwens niet mijn mening, maar gewoon een feit.. Inflatie is killing, volgend jaar zit je met een nog zuurder gezicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |