Aha, dat is dan nog een manier. Mijn sporthorloge geeft aanleiding de afwijking tov mijn baseline, niet de echte temperatuur.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:02 schreef Remco het volgende:
Op mijn nieuwe telefoon zit zelfs een huidthermometer.
TS begintquote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:52 schreef Erik-is-hier het volgende:
Nu de griepgolf weer op zijn einde loopt en de thermometers weer opgeborgen kunnen worden vroeg ik me af:
Hoe wordt tegenwoordig de lichaamstemperatuur het meeste gemeten?
Er zijn grofweg 3 technieken:
1. Ouderwetse glasthermometer (met kwik of kwikvrij) in de anus, mond of oksel
2. Digitale thermometer, ook in de anus, mond of oksel
3. Infrarood via het oor of op het voorhoofd
Op thuisarts.nl lees ik bij koorts:
Wat is koorts?
Bij koorts is de temperatuur van het lichaam 38 graden of hoger.
U kunt uw temperatuur het beste meten via de anus (poepgat). Een oorthermometer is minder betrouwbaar.
Ondanks dat huisartsen het adviseren denk ik dat er niet meer zoveel rectaal (via de anus) getemperatuurd wordt.
En misschien is het ook wel een generatie-dingetje of is er een verschil tussen man of vrouw?
Dus:
Ben je man of vrouw?
Hoe oud ben je?
Hoe meet jij? Met wat voor thermometer en op welke plek?
En maak je verschil tussen jezelf en je kinderen?
Het is voor helicopterouders en echtgenotes die niet geloven dat je ziek bent als je zegt dat je ziek bentquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet, wat heb je eraan.
Die zou rond de 37 moeten zijn als en als je ziek bent waarschijnlijk iets hoger.
Maar ik voel zo ook wel dat ik ziek ben.
Ik wacht ook nog op een reactie van jou.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:16 schreef Erik-is-hier het volgende:
Bedankt voor de reacties. Het antwoordt is dus niet zozeer hoe maar meer of er überhaupt gemeten wordt. Afgaande op de reacties eigenlijk niet dus.
Terechte vraag. Nu moet ik ook met de billen blootquote:Op woensdag 5 maart 2025 10:40 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog op een reactie van jou.
Is dat huiswerk?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:32 schreef Erik-is-hier het volgende:
Nogmaals dank voor jullie reacties. Naar aanleiding van de reacties en omdat ik ontdekt heb hoe ik een echte poll kan plaatsen heb ik een nieuwe topic aangemaakt:
nu-met-echte-poll-hoe-meet-jij-anno-2025-je-lichaamstemperatuur.html
Nee, gewoon interesse of ik een van de laatsten van een uitstervend ras ben.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:33 schreef maily het volgende:
[..]
Is dat huiswerk?
Of voor een krantenartikel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |