abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:04:43 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_216838738
Ik heb er nooit echt rekening mee gehouden dat ik hiervoor geld opzij moest zetten :') Ik dacht altijd een koophuis is nice, maar dit zijn van die dingen dat vertelt niemand je voor je er aan begint.

Dus nu heb ik het punt, hoe doe ik dit zonder dat het teveel geld kost en zonder dat het natuurlijk compleet faalt? Nu ben ik zelf vrij handig, maar niet netjes. Dat wil zeggen dat het me best lukt om tegels op de muur te plakken, maar ze waarschijnlijk allemaal scheef zullen hangen. Dus dan moet ik het hoe dan ook uit gaan besteden.

Maar ik zat eens te kijken en als je een nieuwe showroom keuken vindt voor 3000 euro dan betaal je vervolgens 7000 euro er bovenop om het allemaal te laten installeren. :') En met badkamer zal het wel net zo zijn.

Dus ik ben nu een beetje een afweging aan het maken van wat kan zelf wat moet gebeuren en wat moet ik laten doen enzovoort. Ik denk dat een keuken zelf installeren nog het makkelijkst is, en een badkamer veel lastiger omdat je dan wel allemaal tegels moet plakken en een vloer moet doen en zo terwijl bij een keuken je gewoon de vloer kan houden en alleen nieuwe kastjes en blad erop schroeft lijkt mij...

Maar misschien is er ook een zaak die doet bijvoorbeeld aanbiedingen van als je zowel keuken als badkamer tegelijk door hun laat doen dat ze dan iets voordeliger zijn enzovoort.

Dus ja wie heeft advies hoe je dit zo betaalbaar mogelijk doet? Merk en dingen maakt me echt niet uit al is het van de ikea, zolang het maar niet na 5 jaar uit elkaar valt maar wel minimaal ff 10 jaar mee gaat.
Man of Steal.
pi_216838852
Hangt er sterk vanaf wat de reden tot de wens voor vernieuwing is.

Is het puur dat het gedateerd oogt? In een keuken kun je soms ook al een eind komen met een nieuw keukenblad, nieuwe apparatuur indien nodig en het zelf wrappen van de keukenkastjes als die nog in goede staat zijn.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:13:25 #3
479315 SuperNeger
pi_216838866
Bij sanidirect heb je wel hele badkamers voor ¤3000 maar dan moet je vervolgens dus iemand vinden die de hele bende bij je kan installeren. En ja als je dat door een groot bedrijf laat doen zal het wel flink kosten. Dus daarom misschien via via iemand vinden die het voor minder kan, maar daar zitten ook weer allemaal risico's aan vast...

Ik snap echt niet hoe sommige mensen ff 10k aftikken voor een nieuwe badkamer en 10k of meer voor een nieuwe keuken ik zie echt prijzen dan heb ik zoiets van hebben mensen geld teveel of zo.
Man of Steal.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:14:46 #4
479315 SuperNeger
pi_216838881
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:11 schreef Stepperoller het volgende:
Hangt er sterk vanaf wat de reden tot de wens voor vernieuwing is.

Is het puur dat het gedateerd oogt? In een keuken kun je soms ook al een eind komen met een nieuw keukenblad, nieuwe apparatuur indien nodig en het zelf wrappen van de keukenkastjes als die nog in goede staat zijn.
Goed punt, keuken kan ik inderdaad nog wel fixen met nieuwe tegeltjes en wat nieuwe apparaten, nieuwe kraan, misschien kastjes wrappen. Maar badkamer is echt 20 jaar oud en is gewoon op en moet inderdaad wel komende 2 jaar echt vervangen worden. Leidingen onder de wastafel zijn helemaal groen en zo ik wil niet dat het straks gaat lekken.
Man of Steal.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:22:46 #5
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_216838964
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:13 schreef SuperNeger het volgende:
Bij sanidirect heb je wel hele badkamers voor ¤3000 maar dan moet je vervolgens dus iemand vinden die de hele bende bij je kan installeren. En ja als je dat door een groot bedrijf laat doen zal het wel flink kosten. Dus daarom misschien via via iemand vinden die het voor minder kan, maar daar zitten ook weer allemaal risico's aan vast...

Ik snap echt niet hoe sommige mensen ff 10k aftikken voor een nieuwe badkamer en 10k of meer voor een nieuwe keuken ik zie echt prijzen dan heb ik zoiets van hebben mensen geld teveel of zo.
Heb je de hypotheek destijds gemaxed? Wellicht dat je het kan financieren vanuit de (extra) hypotheek als er nog ruimte zit.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik lekker bij een stuk of 5 clubs een offerte laten maken, dan kun je ook e.e.a. vergelijken. Edit: Oh en natuurlijk wegblijven bij al het geboefte van de Mandemakers groep die je het mes op de keel zetten als je niet ter plekke de offerte tekent ter akkoord. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:24:03 #6
479315 SuperNeger
pi_216838979
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]
Heb je de hypotheek destijds gemaxed? Wellicht dat je het kan financieren vanuit de (extra) hypotheek als er nog ruimte zit.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik lekker bij een stuk of 5 clubs een offerte laten maken, dan kun je ook e.e.a. vergelijken.
Welke clubs? Iets wat toevallig beiden doet voor een goede prijs? Of zal ik zelf gewoon kijken naar zo'n "complete badkamer voor ¤2700" en dan kijken of ik iemand gewoon 1000 euro cash kan betalen om de bende te installeren? Hoelang duurt zoiets eigenlijk 1 dag slopen 2 dagen installeren?
Man of Steal.
pi_216839017
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:04 schreef SuperNeger het volgende:
Dus ja wie heeft advies hoe je dit zo betaalbaar mogelijk doet?
op Marktplaats 'gratis af te halen keuken', idem met badkamer

Soms zitten er keukens en badkamerspul tussen die mensen weg willen enkel om de kleur waar verder niks mis mee is.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:32:05 #8
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_216839050
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Welke clubs? Iets wat toevallig beiden doet voor een goede prijs? Of zal ik zelf gewoon kijken naar zo'n "complete badkamer voor ¤2700" en dan kijken of ik iemand gewoon 1000 euro cash kan betalen om de bende te installeren? Hoelang duurt zoiets eigenlijk 1 dag slopen 2 dagen installeren?
Zoals ook aangegeven in de edit zou ik wegblijven bij het MM kartel. Als je tegen deze manier van verkopen kunt zou je het natuurlijk altijd kunnen overwegen. Ik zou eerst bij een lokale keukenboer langsgaan. Als je die ook in badkamers doen is dat natuurlijk ideaal, 1 contactpunt en wellicht een beetje kwantumkorting. :)

Ik heb eigenlijk geen ervaring met dit soort renovaties, maar ik kan me voorstellen dat de duur die je noemt wel de minimums zijn. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je keuken en badkamer zijn. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_216839106
Qua materiaal kun je lekker rondsnuffelen bij https://www.megadump.com en https://www.keukenblokken.nl .
Die 2e heeft ook een website met jong gebruikte keukens.
Megadump heeft mooie betaalbare tegels en een zeer goede douchecabine voor iets over de ¤500.

Maar een klusser vinden die het voor een betaalbare prijs kan installeren?
Good fucking luck with that. Een mille of 10 ben je zo kwijt, als je zelf het nodige voorbereidingswerk doet en er weinig gekke dingen hoeven te gebeuren. Ligt overigens niet echt alleen maar aan de belachelijke bedragen aan uurloon die je betaalt; de materialen die zijzelf voor de klus betalen zijn ook erg duur tegenwoordig.

Maar toch vooral:
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:40:39 #10
479315 SuperNeger
pi_216839129
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
op Marktplaats 'gratis af te halen keuken', idem met badkamer

Soms zitten er keukens en badkamerspul tussen die mensen weg willen enkel om de kleur waar verder niks mis mee is.
Goeie tips ik zal eens kijken ik ken iemand die had idd een 2e hands keuken via marktplaats gevonden en zelf geinstalleerd

Maar badkamer moet je echt laten doen denk ik he?

quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]
Zoals ook aangegeven in de edit zou ik wegblijven bij het MM kartel. Als je tegen deze manier van verkopen kunt zou je het natuurlijk altijd kunnen overwegen. Ik zou eerst bij een lokale keukenboer langsgaan. Als je die ook in badkamers doen is dat natuurlijk ideaal, 1 contactpunt en wellicht een beetje kwantumkorting. :)

Ik heb eigenlijk geen ervaring met dit soort renovaties, maar ik kan me voorstellen dat de duur die je noemt wel de minimums zijn. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je keuken en badkamer zijn. :P
Wat is het MM kartel?

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:37 schreef ToT het volgende:
Qua materiaal kun je lekker rondsnuffelen bij https://www.megadump.com en https://www.keukenblokken.nl .
Die 2e heeft ook een website met jong gebruikte keukens.
Megadump heeft mooie betaalbare tegels en een zeer goede douchecabine voor iets over de ¤500.

Maar een klusser vinden die het voor een betaalbare prijs kan installeren?
Good fucking luck with that. Een mille of 10 ben je zo kwijt, als je zelf het nodige voorbereidingswerk doet en er weinig gekke dingen hoeven te gebeuren. Ligt overigens niet echt alleen maar aan de belachelijke bedragen aan uurloon die je betaalt; de materialen die zijzelf voor de klus betalen zijn ook erg duur tegenwoordig.

Maar toch vooral:
[ afbeelding ]
Ja ik zit meer met dat een badkamer zoveel ingewikkelder lijkt dan een keuken. keuken is gewoon een hoek in m'n woonkamer maar badkamer is een hele nieuwe kamer met vloer en tegels en leidingwerk en alles.

Daarom neig ik er een beetje naar om de badkamer volledig uit te besteden en keuken misschien zelf te doen. Keuken heeft ook leidingen maar dat is gewoon op een kraan aansluiten of zo lijkt me
Man of Steal.
pi_216839136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat je een realistisch beeld hebt van de kosten en de tijd die het kost. Moeten de tegels ook vervangen worden?
Reken voor een badkamer al snel richting de 10k minimaal en een week tot anderhalve week werk. Afhankelijk van wat er allemaal vernieuwd moet worden.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:48:11 #12
479315 SuperNeger
pi_216839202
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:41 schreef archito het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat je een realistisch beeld hebt van de kosten en de tijd die het kost. Moeten de tegels ook vervangen worden?
Reken voor een badkamer al snel richting de 10k minimaal en een week tot anderhalve week werk. Afhankelijk van wat er allemaal vernieuwd moet worden.
Ik heb geen idee inderdaad daarom vraag ik het ook. Een badkamer slopen lijkt me een paar uur en installeren wel wat langer ja maar ook weer niet een hele week lijkt me. Het is gewoon een kamer van 2x2meter

en die 10k is inclusief installatie dus?

Tegels vervangen ik denk dat je hele lelijke strepen hebt waar de oude meubels en douchewand en zo zat dus dat moet wel denk ik
Man of Steal.
pi_216839249
Het lijkt er een beetje op alsof je zonder al te veel onderzoek in deze situatie bent gekomen?

Als je geld genoeg hebt en je niet drukt hoeft te maken over wat er aan zit te komen, helemaal prima natuurlijk! Maar als je portomonnee toch wat beperkt is, dan vraag ik me af of ik niet zenuwachtig zou worden in jouw situatie (?).

Heb je enig idee wat voor onderhoud er nog meer aan zit te komen voor je huis de komende jaren? Hou je daar rekening mee met sparen enzo? :)
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 11:59:37 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216839314
quote:

Nee, die mensen zijn niet gisteren uit een ei gekropen en snappen dus wél dat als je een huis koopt, je vroeg of laat geld moet hebben om dingen te kunnen laten repareren of vervangen. It ain't rocket science he.

Een beetje badkamer kost zomaar 10k, en dan doe je niks geks. Jij hebt het over een badkamer van 2x2, ik had in mijn vorige huis een badkamer van 2,7 x 1,8 meter, en dat was daadwerkelijk 10k. Dat was dan wel inclusief verwijdering oude badkamer, vloerverwarming, bad, toilet, wastafelmeubel, alles nieuw, maar dat was in 2018, dus dat zal inmiddels wel duurder zijn geworden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216839328
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:40 schreef SuperNeger het volgende:

Ja ik zit meer met dat een badkamer zoveel ingewikkelder lijkt dan een keuken. keuken is gewoon een hoek in m'n woonkamer maar badkamer is een hele nieuwe kamer met vloer en tegels en leidingwerk en alles.

Daarom neig ik er een beetje naar om de badkamer volledig uit te besteden en keuken misschien zelf te doen. Keuken heeft ook leidingen maar dat is gewoon op een kraan aansluiten of zo lijkt me
Als met de keuken de aansluitingen ongeveer op het zelfde punt blijven, zal het redelijk zelf moeten lukken als je wat handig bent. Niet al te veel zelf met gas gaan zitten klooien natuurlijk, maar als het ff kan gewoon inductie gaan gebruiken. :Y

Badkamers zijn vaak wel complexer idd, zeker ook als je dingen wil gaan verplaatsen.
In m'n vorige huis kwam de douche in een andere hoek te staan en werd er een jacuzzi geplaatst waardoor ook de wastafel verplaatst moest worden en er een geheel nieuwe afvoer aangelegd moest worden.
De klusser baalde achteraf enorm; hij ging er van uit dat hij de afvoer recht naar beneden had kunnen aanleggen, maar hij moest een sleuf in de vloer maken om hem daar aan te leggen en de vloer was ook vele malen harder dan hij ingeschat had, waardoor hij veel meer tijd kwijt was met het aanleggen van die afvoer dan hij had ingeschat.
Ook de tegels waren veel harder dan hij had gedacht, dus de boortjes en snij/zaagmaterialen vlogen er ook als een malle doorheen.
Dat zijn dus kosten die de klusser zelf betaalt, net als in dit geval de tegellijm en andere dingen. (Hij wilde niet met de lijm werken die ik had liggen, hij werkte alleen met bepaalde merken.)
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:01:48 #16
479315 SuperNeger
pi_216839332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:52 schreef BIGGI het volgende:
Het lijkt er een beetje op alsof je zonder al te veel onderzoek in deze situatie bent gekomen?

Als je geld genoeg hebt en je niet drukt hoeft te maken over wat er aan zit te komen, helemaal prima natuurlijk! Maar als je portomonnee toch wat beperkt is, dan vraag ik me af of ik niet zenuwachtig zou worden in jouw situatie (?).

Heb je enig idee wat voor onderhoud er nog meer aan zit te komen voor je huis de komende jaren? Hou je daar rekening mee met sparen enzo? :)
Het is een appartement dus hoef er verder niks aan uit te geven dat gaat allemaal via de VVE maar idd keuken en badkamer is je eigen probleem maar ja ik was jong en wilde wat toen ik dit kocht 10 jaar terug

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, die mensen zijn niet gisteren uit een ei gekropen en snappen dus wél dat als je een huis koopt, je vroeg of laat geld moet hebben om dingen te kunnen laten repareren of vervangen. It ain't rocket science he.
Fair enough.. Ik wist ook wel dat het ooit moest komen maar ik zie dan prijskaartjes van ¤3000 voor een keuken dat is wat je ook aan een beetje gaming PC uitgeeft dus vond ik nooit zo'n probleem maar dan vergeten ze er ff bij te zetten dat het 3x zo duur is als je het moet laten installeren.
Man of Steal.
pi_216839350
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:48 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik heb geen idee inderdaad daarom vraag ik het ook. Een badkamer slopen lijkt me een paar uur en installeren wel wat langer ja maar ook weer niet een hele week lijkt me. Het is gewoon een kamer van 2x2meter

en die 10k is inclusief installatie dus?

Tegels vervangen ik denk dat je hele lelijke strepen hebt waar de oude meubels en douchewand en zo zat dus dat moet wel denk ik
Ow ene hokkie van 2 bij 2 meter? Dan zal het wel meevallen.
De zooi er uit slopen is idd zo gebeurd en met zo'n klein kamertje zal dat echt niet veel extra kosten met zich meebrengen.
De tegels kun je mooi laten zitten; daar komt een coating overheen zodat de nieuwe tegels er op aangebracht kunnen worden.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:03:25 #18
479315 SuperNeger
pi_216839354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:01 schreef ToT het volgende:

[..]
Als met de keuken de aansluitingen ongeveer op het zelfde punt blijven, zal het redelijk zelf moeten lukken als je wat handig bent. Niet al te veel zelf met gas gaan zitten klooien natuurlijk, maar als het ff kan gewoon inductie gaan gebruiken. :Y

Badkamers zijn vaak wel complexer idd, zeker ook als je dingen wil gaan verplaatsen.
In m'n vorige huis kwam de douche in een andere hoek te staan en werd er een jacuzzi geplaatst waardoor ook de wastafel verplaatst moest worden en er een geheel nieuwe afvoer aangelegd moest worden.
De klusser baalde achteraf enorm; hij ging er van uit dat hij de afvoer recht naar beneden had kunnen aanleggen, maar hij moest een sleuf in de vloer maken om hem daar aan te leggen en de vloer was ook vele malen harder dan hij ingeschat had, waardoor hij veel meer tijd kwijt was met het aanleggen van die afvoer dan hij had ingeschat.
Ook de tegels waren veel harder dan hij had gedacht, dus de boortjes en snij/zaagmaterialen vlogen er ook als een malle doorheen.
Dat zijn dus kosten die de klusser zelf betaalt, net als in dit geval de tegellijm en andere dingen. (Hij wilde niet met de lijm werken die ik had liggen, hij werkte alleen met bepaalde merken.)
Denk idd dat ik over ga stappen naar inductie je weet niet wat de overheid over een paar jaar allemaal flikt met gas prijs en dergelijke. Schijnt ook prima te werken.
Man of Steal.
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 februari 2025 @ 12:03:31 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216839356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:52 schreef BIGGI het volgende:

Aan de andere kant is het wel typisch fok dat iedereen hier 125000 euro per maand spaart voor later, het huis, de auto, de vakanties, de kinderen, onvoorziene uitgaven, investeren, goud voor op zolder, een nieuwe keuken en ander onderhoud.

Normale mensen lukt dat niet, dat kan alleen op fok.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:04:15 #20
479315 SuperNeger
pi_216839365
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:02 schreef ToT het volgende:

[..]
Ow ene hokkie van 2 bij 2 meter? Dan zal het wel meevallen.
De zooi er uit slopen is idd zo gebeurd en met zo'n klein kamertje zal dat echt niet veel extra kosten met zich meebrengen.
De tegels kun je mooi laten zitten; daar komt een coating overheen zodat de nieuwe tegels er op aangebracht kunnen worden.
Ja slopen kan ik eventueel ook nog zelf dan als dat scheelt. En nieuwe tegels over de oude plakken? Dat lijkt me niet toch? Wordt je badkamer ook kleiner van (een cm maar toch)
Man of Steal.
pi_216839372
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Denk idd dat ik over ga stappen naar inductie je weet niet wat de overheid over een paar jaar allemaal flikt met gas prijs en dergelijke. Schijnt ook prima te werken.
Ik kook al een aantal jaren op inductie en zou niet meer naar gas terug willen.
Ik denk ook niet dat de overheid de gasprijzen ineens enorm omlaag gaat gooien en stroom hartstikke duur gaat maken, want dat is zielig voor die arme ijsbeertjes die op afgebrokkelde ijsschotsen zitten rond te dobberen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:05:17 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_216839375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:01 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Het is een appartement dus hoef er verder niks aan uit te geven dat gaat allemaal via de VVE maar idd keuken en badkamer is je eigen probleem maar ja ik was jong en wilde wat toen ik dit kocht 10 jaar terug
[..]
Fair enough.. Ik wist ook wel dat het ooit moest komen maar ik zie dan prijskaartjes van ¤3000 voor een keuken dat is wat je ook aan een beetje gaming PC uitgeeft dus vond ik nooit zo'n probleem maar dan vergeten ze er ff bij te zetten dat het 3x zo duur is als je het moet laten installeren.
Keuken heb ik in dit huis in 2022 laten vervangen. Dat is gewoon een L-vormige keuken, niks spannends aan, en zelfs daar was de keuken + plaatsing 11.040 euro, maar de leidingen verleggen en stuccen was (zwart) iets van 2000 euro, en daar kwam dan nog een kast bij omdat wij geen bovenkastjes meer namen en die vervangen hebben door een staande kast, en die was ook nog eens 1800 euro.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:05:24 #23
479315 SuperNeger
pi_216839378
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]
Aan de andere kant is het wel typisch fok dat iedereen hier 125000 euro per maand spaart voor later, het huis, de auto, de vakanties, de kinderen, onvoorziene uitgaven, investeren, goud voor op zolder, een nieuwe keuken en ander onderhoud.

Normale mensen lukt dat niet, dat kan alleen op fok.
Ja ik heb ook het idee dat die mensen zware privileges hebben of uit een rijk gezin komen of iets. Als je als alleenstaande met een normale baan een appartement koopt dan ga je er niet vanuit dat je opeens 20k moet aftikken voor een nieuwe badkamer en keuken.
Man of Steal.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:06:16 #24
479315 SuperNeger
pi_216839384
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Keuken heb ik in dit huis in 2022 laten vervangen. Dat is gewoon een L-vormige keuken, niks spannends aan, en zelfs daar was de keuken + plaatsing 11.040 euro, maar de leidingen verleggen en stuccen was (zwart) iets van 2000 euro, en daar kwam dan nog een kast bij omdat wij geen bovenkastjes meer namen en die vervangen hebben door een staande kast, en die was ook nog eens 1800 euro.
Dus jij was ongeveer 15k kwijt voor alles inclusief een nieuwe keuken? Damn ja dat is wel echt extreem hoog. Ik zat zelf te denken 3000 voor een keuken 2000 voor het installeren daarvan :')
Man of Steal.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:06:46 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_216839387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja ik heb ook het idee dat die mensen zware privileges hebben of uit een rijk gezin komen of iets. Als je als alleenstaande met een normale baan een appartement koopt dan ga je er niet vanuit dat je opeens 20k moet aftikken voor een nieuwe badkamer en keuken.
Nee, daar ga je niet vanuit nee, dat dat OPEENS moet. Je gaat er vanuit dat er vroeg of laat een vervanging of wat dan ook om de hoek komt en daar moet je dan financieel wel op voorbereid zijn, en daar moet je dan nú al over nadenken, en niet pas over 15 jaar als het zo ver is.
pi_216839391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:04 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja slopen kan ik eventueel ook nog zelf dan als dat scheelt. En nieuwe tegels over de oude plakken? Dat lijkt me niet toch? Wordt je badkamer ook kleiner van (een cm maar toch)
Maakt nauwelijks wat uit.
Als je de oude tegels er uit zou bikken, heb je de oude lijmlaag nog die zelden wordt verwijderd.
Je zou het met een schraper op een multitool kunnen proberen, maar dat is ongelooflijk veel werk en je krijgt het nooit perfect glad. Er zal sowieso een laag over die oude lijmlaag heen gesmeerd moeten worden, bijna ter dikte van een tegel.
Waarom zo veel moeite doen als je ook tegels over de oude heen kunt plakken? Je merkt het met het eindresultaat nauwelijks. En het is nog eens extra bescherming tegen lekkage ook.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:07:30 #27
479315 SuperNeger
pi_216839392
Nu is het ook zo dat alles 2x zo duur is geworden dus vandaar dat ik met m'n hoofd nog zit bij wat de prijzen 10 jaar terug waren toen kon je nog wel alles inclusief voor 5k doen misschien
Man of Steal.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:08:29 #28
479315 SuperNeger
pi_216839403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Maakt nauwelijks wat uit.
Als je de oude tegels er uit zou bikken, heb je de oude lijmlaag nog die zelden wordt verwijderd.
Je zou het met een schraper op een multitool kunnen proberen, maar dat is ongelooflijk veel werk en je krijgt het nooit perfect glad. Er zal sowieso een laag over die oude lijmlaag heen gesmeerd moeten worden, bijna ter dikte van een tegel.
Waarom zo veel moeite doen als je ook tegels over de oude heen kunt plakken? Je merkt het met het eindresultaat nauwelijks. En het is nog eens extra bescherming tegen lekkage ook.
Daar heb ik niet aan gedacht, maar niet de hele badkamer is betegelt. Je hebt ook stukken die gewoon geverfd zijn. Dus daar heb je wel al een overgang. Als je dan nieuwe tegels over de oude plakt dan wordt die overgang toch alleen maar groter?
Man of Steal.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:08:33 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_216839404
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dus jij was ongeveer 15k kwijt voor alles inclusief een nieuwe keuken? Damn ja dat is wel echt extreem hoog. Ik zat zelf te denken 3000 voor een keuken 2000 voor het installeren daarvan :')
Dat klopt, dat was ergens in de 15k ja. Ik weet niet of dat hoog was. Ik was voor een basisprijs bij Keukenkampioen geweest (daar moet je weg blijven, want dat is onderdeel van de MM groep dacht ik) en die kwamen al bij de 10k in de buurt (maar uiteindelijk konden we 'm 'meenemen' voor 7500 euro als we NU beslisten :') ) dus ja.
pi_216839410
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Yup, in m'n vorige huis ook laten doen, ook idd ongeveer deze prijzen met een L-vormige keuken. (Met koelkast, afwasmachine en kookplaat. De kookplaat was wel een luxe model, de rest was gewoon simpel.)
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:09:13 #31
479315 SuperNeger
pi_216839414
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat klopt, dat was ergens in de 15k ja. Ik weet niet of dat hoog was. Ik was voor een basisprijs bij Keukenkampioen geweest (daar moet je weg blijven, want dat is onderdeel van de MM groep dacht ik) en die kwamen al bij de 10k in de buurt (maar uiteindelijk konden we 'm 'meenemen' voor 7500 euro als we NU beslisten :') ) dus ja.
En zij hebben het ook geïnstalleerd? Ik kan me wel herinneren dat keukenkampioen of keukenconcurrent of zo slecht was ooit eens op tv gezien
Man of Steal.
pi_216839435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik verwacht wel als je de boel gewoon wat simpel aanpakt en wat goede connecties hebt, het ook wel goedkoper moet kunnen.
Zo'n keuken is gewoon een hoop plankjes met wat inbouwapparatuur die je ook op bol.com of kieskeurig.nl kunt vinden.
Als de indeling van de keuken nagenoeg het zelfde is als de oude en je bent zelf handig, zou het op zich wel mee kunnen vallen. Maar je moet wel verdomd secuur werken, anders zit je met scheve kastjes e.d.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:10:44 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_216839437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:09 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
En zij hebben het ook geïnstalleerd? Ik kan me wel herinneren dat keukenkampioen of keukenconcurrent of zo slecht was ooit eens op tv gezien
Keukenkampioen? Lol nee, daar heb ik helemaal niks gekocht, maar ik wilde weten wat de absolute bodemprijs zou zijn. Maar dan heb je het ook over dingen als Bauknecht keukenapparatuur. Nou dat wilde ik niet, maar ik wilde gewoon het absolute minimum weten.

Maar de toko waar ik de keuken uiteindelijk gekocht heb heeft het ook geïnstalleerd.
pi_216839461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Daar heb ik niet aan gedacht, maar niet de hele badkamer is betegelt. Je hebt ook stukken die gewoon geverfd zijn. Dus daar heb je wel al een overgang. Als je dan nieuwe tegels over de oude plakt dan wordt die overgang toch alleen maar groter?
Yup, maar daar heb je wel mooie hoekstrips voor. En eventueel zou je op dat geverfde gedeelte andere tegels kunnen aanbrengen.
pi_216839477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Da's wel de pest ja; veel van die keukenboeren zijn van 1 bedrijf en als je je adresgegevens bij de één in laat kloppen voor ze een offerte voor je maken, dan zien die andere boeren gelijk dat je daar geweest bent en dan hanteren ze soortgelijke bedragen voor hun offertes.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:15:20 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216839489
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Sorry maar dat is toch gewoon algemene kennis, dat er onderhoud komt kijken bij het kopen van een huis en je hiervoor moet sparen :{
pi_216839490
quote:
Goh, hoe zouden mensen dat toch doen...

Sparen misschien? :!
pi_216839511
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:09 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
In m'n vorige huis heb ik een keuken van Keukenconcurrent laten plaatsen.
Gewoon een prima keuken, hoewel de installateur wel een Tokkie met een grote bek was die zat te zwetsen dat we veel beter een keuken bij zijn eigen bedrijfje hadden kunnen kopen.
De weten je heel goed te paaien en te slijmen.
"Oh, deze keuken gaat zo mooi worden in het geheel bij u thuis! Belooft u mij dat u foto's gaat maken zodat we die op onze customer wall kunnen ophangen!" :')_________________________!

Maar het eindresultaat was wel top! ^O^
pi_216839531
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

En anders met een bouwdepot.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:23:30 #40
479315 SuperNeger
pi_216839581
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Ik spaar maar 100 euro per maand met de huidige inflatie
Man of Steal.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:24:01 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_216839583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Da's wel de pest ja; veel van die keukenboeren zijn van 1 bedrijf en als je je adresgegevens bij de één in laat kloppen voor ze een offerte voor je maken, dan zien die andere boeren gelijk dat je daar geweest bent en dan hanteren ze soortgelijke bedragen voor hun offertes.
Ik had het al heel snel gezien daar, want ze kwamen zomaar met een astronomisch bedrag, maaaar, hey, net voor Kerst, dus allerlei acties, dus er ging om te beginnen al gewoon 30% (!!!) van de prijs af. Gewoon, bam, er af. Toen hadden ze ook een actie met een Quooker, maar wij wilden helemaal geen Quooker, en omdat wij die niét(!) wilden, hoppa, nog eens 1000 euro van de prijs af, en toen nog zo wat dingen, en dan zaten we onder de 10k, maar, als we dan voor nieuwjaar beslisten konden we 'm voor 7500 euro mee nemen.

Dan denk ik, ja doei, die keuken kost gewoon maar 7500 euro, de rest er omheen is toneel. Daar heb ik dus ook niks gekocht.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:24:11 #42
479315 SuperNeger
pi_216839586
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Sorry maar dat is toch gewoon algemene kennis, dat er onderhoud komt kijken bij het kopen van een huis en je hiervoor moet sparen :{
ja maar dat zijn van die dingen op dat moment denk je van oh dat komt later wel en ja later is dus wanneer de prijzen opeens 2x zo duur zijn :') Maar idd leermomentje voor de volgende keer
Man of Steal.
pi_216839590
Overigens zit ik nu met een keuken uit de jaren '90 die ik ook ooit wil laten vervangen, maar mijn budget is nu ook alles behalve toereikend daarvoor.
Ik heb nu 2 blokken, en een rij keukenkastjes.
1 blok en de keukenkastjes wil ik waarschijnlijk helemaal verwijderen en daar losse kasten neerzetten.
Dat andere blok kan vervangen worden voor wat moderners.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:25:12 #44
479315 SuperNeger
pi_216839597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik had het al heel snel gezien daar, want ze kwamen zomaar met een astronomisch bedrag, maaaar, hey, net voor Kerst, dus allerlei acties, dus er ging om te beginnen al gewoon 30% (!!!) van de prijs af. Gewoon, bam, er af. Toen hadden ze ook een actie met een Quooker, maar wij wilden helemaal geen Quooker, en omdat wij die niét(!) wilden, hoppa, nog eens 1000 euro van de prijs af, en toen nog zo wat dingen, en dan zaten we onder de 10k, maar, als we dan voor nieuwjaar beslisten konden we 'm voor 7500 euro mee nemen.

Dan denk ik, ja doei, die keuken kost gewoon maar 7500 euro, de rest er omheen is toneel. Daar heb ik dus ook niks gekocht.
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Daarom zelf gewoon alles opmeten en iets bestellen en dan gewoon een aannemer vinden die het allemaal installeert is dat niet het voordeligst?
Man of Steal.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:25:31 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_216839600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:24 schreef ToT het volgende:
Overigens zit ik nu met een keuken uit de jaren '90 die ik ook ooit wil laten vervangen, maar mijn budget is nu ook alles behalve toereikend daarvoor.
Ik heb nu 2 blokken, en een rij keukenkastjes.
1 blok en de keukenkastjes wil ik waarschijnlijk helemaal verwijderen en daar losse kasten neerzetten.
Dat andere blok kan vervangen worden voor wat moderners.
Ja, keukenkastjes, hangend, zijn dan ook spuuglelijk. Maar het is wél ruimte die je niet meer hebt, dus daar moet je dan wel een alternatief voor hebben.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:26:51 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_216839620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Daarom zelf gewoon alles opmeten en iets bestellen en dan gewoon een aannemer vinden die het allemaal installeert is dat niet het voordeligst?
Nee, want dat doet een beetje keukentoko niet, die willen wel zeker weten dat wat je gemeten hebt ook wel klopt. Anders heb je achteraf ellende, dat moet je niet willen, tenzij je écht weet wat je doet, maar dat weet jij niet.
pi_216839633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja die 30% korting voordat je bek ook maar open had getrokken kreeg ik idd ook meteen.
Die aanbieding van de Quooker was op dat moment ook geldig, misschien dat we tegelijkertijd zijn gegaan? _O-
Hadden ze daar toen ook een foto van de grote baas hangen, waar de verkoper naar wees en iets negatiefs over zei om zelf positiever uit de bus te komen?
pi_216839634
Keuken hier was via Ikea een paar jaar geleden zo’n ¤15.000 incl apparatuur en montage. Wel nieuwbouw, dus geen sloopwerk. Badkamer zat bij de aanneemsom in, maar heeft nog zo’n ¤4.000 daar bovenop gekost voor een thermostatische douchekraan, bad, douchemuurtje met nis en een wastafel en kastjes van Ikea incl (zwarte)montage. En dan waren dat echt geen luxe keuzes.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:31:29 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_216839661
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja die 30% korting voordat je bek ook maar open had getrokken kreeg ik idd ook meteen.
Die aanbieding van de Quooker was op dat moment ook geldig, misschien dat we tegelijkertijd zijn gegaan? _O-
Hadden ze daar toen ook een foto van de grote baas hangen, waar de verkoper naar wees en iets negatiefs over zei om zelf positiever uit de bus te komen?
Die heb ik niet gezien. Periode Kerst '21? Ze hadden daar een behoorlijk aantal keukens staan, en sure, dat zag er allemaal netjes uit, maar dat hele 'hoge bedrag en dan ineens veel korting' trucje was wel zó doorzichtig. En dan had ik dus ook Bauknecht apparatuur of een of ander ander flutmerk gehad. Dat wilde ik niet.

Ja maar ja ze konden overal aankomen, ja, maar dan werd de prijs natuurlijk wel hoger. Ik snap prima dat je wil verdienen, dat snap ik, maar laat dat soort trucjes achterwege.

Waar ik dan uiteindelijk de keuken heb gekocht was daar ook niet helemaal achterlijk in. Die zei dan wel 'nee, dat doen wij niet, want dan heb ik je in eerste instantie proberen te bedonderen, dus ik geef je 1 prijs en dat is ook gewoon de prijs', maar toen we daar zaten kwam ie met een prijs, en ik zei niks en ik keek hem gewoon aan, en toen was het ineens van 'oh ja, maar op de apparatuur hebben we wel een actie, dusss....even kijken' en toen ging er ineens toch nog wat van de prijs af.

Die gasten zijn gewoon uiteindelijk allemaal hetzelfde joh. :P
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:32:41 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216839668
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:01 schreef SuperNeger het volgende:
Matige trol. Niemand is dusdanig dom dat 'ie denkt dat een keuken uit de lucht komt vallen en op magische wijze precies op de goede plek in je huis landt.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')