abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216830101
Hi! Het lijkt me leuk binnenkort weer eens een mooie reis te gaan maken. Ik kan zo genieten van een reis door warme landen. Lekker de hele dag aan het strand liggen en af en toe even de zee in om af te koelen en de meest mooie vissen te spotten. Ik zit te denken voor een maand of 3 te gaan reizen. Het enige probleem is dat ik het zo duur vind en eigenlijk op zoek ben naar tips om geld te besparen tijdens het reizen.

Hebben jullie tips??
pi_216830319
Liften ipv taxi.
Verkleed je als zeemeeuw en steel voedsel.
Ga muziek maken / dansen op straat voor geld.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216832061
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:53 schreef bijdehand het volgende:
Liften ipv taxi.
Verkleed je als zeemeeuw en steel voedsel.
Ga muziek maken / dansen op straat voor geld.
Dit dus. Maar ik besef wel dat liften vandaag veel meer risico inhoudt dan in mijn tijd.
Nederland heeft ook mooie stranden, en straks waan je ook vast in de tropen met die abnormale temperaturen van de laatste jaren.
pi_216840421
Ik vind mensen die liften super stoer, maar ik durf het persoonlijk echt niet! Zijn er mensen die bijvoorbeeld een leuke reis hebben gedaan met bijvoorbeeld een kortingscode?

Alle tips zijn welkom!!
pi_216841751
Ga met de fiets. Neem een tentje en slaapzak mee en dan kun je goedkoop slapen op campings. Of ga wildkamperen, waar het kan/mag, dat is helemaal gratis.
pi_216842045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef nikkelsa het volgende:
Ik vind mensen die liften super stoer, maar ik durf het persoonlijk echt niet! Zijn er mensen die bijvoorbeeld een leuke reis hebben gedaan met bijvoorbeeld een kortingscode?

Alle tips zijn welkom!!
https://www.wizzair.com/e(...)e&duration=9-30_days

tip: 1 zoek vluchten via wizzair en ryanair.
tip: 2 zoek op goedkoopste dagen
tip: 3 naar aanleiding van goedkoopste vlucht zoek je op verschillende sites airbnb's/hotels.

Ik vlieg zo 4-5 keer per jaar goedkoop.
Afgelopen jaar 2x Mallorca, volgens mij waren de vluchten 2x onder de 100 euro totaal vanaf Weeze Dusseldorf (is 1.5uur rijden voor mij)

WizzAir kan je bijvoorbeeld naar Albanië vliegen en ook erg goedkoop, mooi land, zelf ook heen gegaan tijdens corona periode. (Was enige met blauwe ogen daar)
Daar zijn de overnachtingen lekker goedkoop en het leven ook.

Sarandë/Ksamil e.d erg mooi, durres wat goedkoper.

[ Bericht 5% gewijzigd door epicbeardman op 26-02-2025 15:58:02 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216912376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
WizzAir kan je bijvoorbeeld naar Albanië vliegen en ook erg goedkoop, mooi land, zelf ook heen gegaan tijdens corona periode. (Was enige met blauwe ogen daar)
Daar zijn de overnachtingen lekker goedkoop en het leven ook.
Klinkt wel lachen, maar wat moet je daar dan in Albanië, beetje rondlopen, eten en slapen?
pindazakje
  One tough cookie dinsdag 29 april 2025 @ 00:41:30 #8
169210 liesje1979
pi_217490824
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Klinkt wel lachen, maar wat moet je daar dan in Albanië, beetje rondlopen, eten en slapen?
Albanie is tof man, moet er nodig weer eens heen.
pi_217492185
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Tinderen met Albanese meiden en rondleiding krijgen van ze in Tirana, ijsjes eten voor Skanderbeg en langs Air Albania stadium. Wandelen bij Ksamil en chillen bij Sarande.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217494531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 11:00 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Tinderen met Albanese meiden en rondleiding krijgen van ze in Tirana, ijsjes eten voor Skanderbeg en langs Air Albania stadium. Wandelen bij Ksamil en chillen bij Sarande.
Hoe werkt dan, TInderen met Albanese meiden? Makkelijker dan met Nederlandse?
pindazakje
pi_217502772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Hoe werkt dan, TInderen met Albanese meiden? Makkelijker dan met Nederlandse?
Mwa dit was niet zo speciaal, was ook paar jaar ouder dan ik en wilde gewoon dagje iets doen. Was niet iets romantisch en ook christelijk vrouwke. Advocaat of rechter was ze daar, klein dorpje bij Tirana, Raimonda heette ze.

Ontmoet in de ochtend en tegen de avond weer goodbyes, prima vermaakt, zulke dingen vergeet je toch niet snel. Maar daten op vakanties gaat/ging mij altijd wel goed af tbh. Leuke herinneringen aan.
pi_217633147
Hostels!

Klinkt gek, maar ik vind het zonde dat ik dit niet eerder gedaan heb. Ik was 28 ofzo toen ik voor het eerst per ongeluk in een hostel belande.

Wanneer ik alleen ga rondtrekken zijn hostels mijn favoriet. Als je goed zoekt vind je tegenwoordig echt wel luxe hostels met luxe faciliteiten en zelfs een zwembad voor een paar tientjes per nacht.

Heb vroeger echt onzinnig veel geld uitgegeven aan leuke hotels in het centrum van de stad voor niks. :')
pi_217633161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 20:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Advocaat of rechter was ze daar
Geloof je het zelf, ja? :D :')
pi_217633618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:20 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Geloof je het zelf, ja? :D :')
Ok heisenberg stem, you've got me.
Ze was geen advocaat of rechter maar secretaris, is al weer lang geleden. Ze was wel afgestudeerd maar daadwerkelijk werk vinden als advocaat was moeilijk, was volgens mij ook civiel recht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien woonde ze in Fushe Kruje, ontmoet bij Skanderbeg monument en stadswandeling gemaakt. IJs gegeten en nog ergens in lounge gezeten borreltje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217633761
quote:
9s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:54 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ok heisenberg stem, you've got me.
Ze was geen advocaat of rechter maar secretaris, is al weer lang geleden. Ze was wel afgestudeerd maar daadwerkelijk werk vinden als advocaat was moeilijk, was volgens mij ook civiel recht.
SPOILER
Zo te zien woonde ze in Fushe Kruje, ontmoet bij Skanderbeg monument en stadswandeling gemaakt. IJs gegeten en nog ergens in lounge gezeten borreltje.
SPOILER
Er zit per ongeluk een rode vlek op de tekst.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_217633831
Maar on topic: Als je 3 maanden goedkoop wil reizen, moet je naar Zuidoost Azië.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:33:51 #17
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217634458
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:04 schreef Hallojo het volgende:
Maar on topic: Als je 3 maanden goedkoop wil reizen, moet je naar Zuidoost Azië.
Zo is dat, in Thailand nog zat overnachtingsplekken voor minder dan een tientje (300Bt) te vinden. Eten in foodcourts hoeft incl wat te drinken ook niet meer te kosten dan 100Bt en fruit, b.v. Mango voor 35 Bt per kilo. Hel kan allemaal. en reizen per trein 3e klas scheelt je weer een nacht en kost ook heel weinig. Het kan, maar ga dan in Bangkok niet naar Khao San Road en neem nooit een tuk tuk. Cambodja en Laos zijn nog net iets goedkoper en voor Vietnam ken ik de huidige prijzen niet echt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_217638609
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 18:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit dus. Maar ik besef wel dat liften vandaag veel meer risico inhoudt dan in mijn tijd.
Nederland heeft ook mooie stranden, en straks waan je ook vast in de tropen met die abnormale temperaturen van de laatste jaren.
Nederland mooie stranden en tropische temperaturen?
Hardop gelachen.
pi_217638628
Ik ben zelf ook niet zo van de eerder voorgestelde dingen zoals een taxi.
En al helemaal niet van hostels, paar keer gedaan maar yikes.

Is het dan echt duurder? Nee.
Gebruik een ticket scanner voor goedkope vluchten, of kijk direct op de sites van goedkope airlines.
Stel jezelf vooral open voor ''vreemde'' bestemmingen. Die zijn minder ontdekt en goedkoper.
Al kan een vlucht dan weer een stuk duurder zijn.

Hotels net zo. Verwacht geen 5 sterren, maar 3 sterren hotels zijn in bijna alle steden goed te vinden en ook voor goede prijzen.
pi_217640088
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nederland mooie stranden en tropische temperaturen?
Hardop gelachen.
Waar beweer ik dat dan?
pi_217643743
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:35 schreef nikkelsa het volgende:
Hi! Het lijkt me leuk binnenkort weer eens een mooie reis te gaan maken. Ik kan zo genieten van een reis door warme landen. Lekker de hele dag aan het strand liggen en af en toe even de zee in om af te koelen en de meest mooie vissen te spotten. Ik zit te denken voor een maand of 3 te gaan reizen. Het enige probleem is dat ik het zo duur vind en eigenlijk op zoek ben naar tips om geld te besparen tijdens het reizen.

Hebben jullie tips??
Bepaal eerst eens wat je budget is en wat je ook echt LEUK vind om te doen, ipv overal te kijken wat het goedkoopste is. Allicht dat een hostel of met een tent op de camping goedkoper is dan een 5-sterrenhotel in het hartje van een grote stad.
Miata is always the answer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')