abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2025 @ 13:51:32 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216817485
https://nos.nl/artikel/25(...)cties-tegen-syrie-op

quote:
EU heft per direct eerste sancties tegen Syrië op

De Europese Unie heeft per direct een reeks sancties tegen Syrië opgeschort. Het gaat vooral om versoepelingen in de energie- en transportsector. Volgens de ministers van Buitenlandse Zaken van de EU vormen die de grootste belemmering voor de opbouw en ontwikkeling van het land.

Daarnaast worden financiële transacties toegestaan die noodzakelijk zijn voor humanitaire hulp en de wederopbouw van het land. Het gaat onder meer om het opschorten van sancties op olie, gas en elektriciteit. Ook krijgen vijf Syrische banken weer toegang tot hun tegoeden, die eerder waren bevroren. De banken mogen het geld beschikbaar stellen aan de Syrische Centrale Bank.

De EU-lidstaten handhaven nog wel andere sancties tegen Syrië, onder meer op het terrein van de wapenhandel en de internationale handel in Syrisch cultureel erfgoed.

Eerste sancties in 2011
De eerste Europese sancties werden in 2011 ingesteld toen president Assad democratische protesten met geweld de kop in drukte. Het geweld mondde uit in een bloedige oorlog met veel doden en miljoenen vluchtelingen. Met de val van president Assad en zijn vlucht naar Moskou kwam er dit jaar een einde aan die burgeroorlog.

Rebellengroep HTS is nu in Syrië aan de macht. Hoewel die groep door de VN en de EU als terroristische organisatie wordt beschouwd, zijn de eerste signalen vanuit de overgangsregering volgens de EU positief.

HTS-leider Sharaa werd vorige maand benoemd tot interim-president van het land. Hij zegt te werken aan een nieuwe grondwet, al kan het volgens hem wel vier jaren duren voordat die klaar is.
Goeie zaak! Hoop dat de regering die wordt opgezet op 1 maart goed is zodat de rest van de sancties er ook af kunnen. Ze hebben aangegeven dat de regering een afspiegeling van de maatschappij zal zijn, dus de relaties met de EU kunnen dan nog rapper hersteld worden.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216817505
Mooi dat we de terroristen van HTS mogen ondersteunen.
  maandag 24 februari 2025 @ 13:56:34 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216817550
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 13:53 schreef Nober het volgende:
Mooi dat we de terroristen van HTS mogen ondersteunen.
Ik heb grote twijfels bij deze club maar Syrië ligt totaal in puin en 90 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Sancties in stand houden is inhumaan want de Syrische economie is echt gewurgd.

Syrië heeft geen leger meer over dat een bedreiging voor het Westen of Israël kan vormen. Stuur gewoon een boodschap aan de regering dat de sancties worden opgeheven en er wordt toegezien op een aantal zaken. Daarnaast willen we toch dat Syriërs terugkeren of dat er niet nog meer hier komen? Als dat land een failed state blijft gaat niemand terug en komen er alleen maar meer hier.
  maandag 24 februari 2025 @ 13:59:07 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216817606
quote:
HTS-leider Sharaa zegt te werken aan een nieuwe grondwet, al kan het volgens hem wel vier jaren duren voordat die klaar is.
Pardon :? Vier jaar werken aan een nieuwe grondwet????

Dat lijkt me toch een kwestie van knippen en plakken en zou binnen een paar maanden geregeld moeten zijn. Ze hoeven in Syrie niet het wiel uit te vinden lijkt mij.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:11:44 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216817781
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 13:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch een kwestie van knippen en plakken en zou binnen een paar maanden geregeld moeten zijn. Ze hoeven in Syrie niet het wiel uit te vinden lijkt mij.
Knip en plak werk is natuurlijk niet zo handig in een instabiel land. Ze hebben de taak om een grondwet op te maken die zo lang mogelijk stand kan houden.

Zo'n grondwet moet natuurlijk ook overweldigende steun hebben van de bevolking.

Verder heeft het niet enorm veel haast. Genoeg landen die zonder een grondwet opereren zoals Nieuw-Zeeland of de VK
pi_216817801
Mooi dat de Syrische migranten nu terug kunnen.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:16:16 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216817840
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:11 schreef Mikeytt het volgende:
Knip en plak werk is natuurlijk niet zo handig in een instabiel land. Ze hebben de taak om een grondwet op te maken die zo lang mogelijk stand kan houden.

Zo'n grondwet moet natuurlijk ook overweldigende steun hebben van de bevolking.

Verder heeft het niet enorm veel haast. Genoeg landen die zonder een grondwet opereren zoals Nieuw-Zeeland of de VK
Ja, daarom zou ik een grondwet kopieren van een stabiel land waarvan je denkt dat het zo ongeveer moet gaan worden. En er zit denk ik geen copyright op.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:18:07 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216817863
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:13 schreef RotatoR het volgende:
Mooi dat de Syrische migranten nu terug kunnen.
Lijkt me prachtig inderdaad. Eerst gevlucht zijn voor diverse gevaren en nu met je eigen landgenoten mogen meewerken aan een nieuwe toekomst. Wat wil je nog meer! :)

#fier
  maandag 24 februari 2025 @ 14:24:41 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216817954
Ik begrijp alleen de drijfveer van die Sharaa niet? Eerst een fundamentalistische rebellenleider en nu degene die de kar wil trekken om een soort democratische vredesstaat overeind te lopen.

Ik snap er niks van.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:26:48 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216817982
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:16 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, daarom zou ik een grondwet kopieren van een stabiel land waarvan je denkt dat het zo ongeveer moet gaan worden. En er zit denk ik geen copyright op.
Je moet een grondwet hebben die hele brede steun heeft van de bevolking. Als je de Nederlandse grondwet in gaat voeren in Kroatië, dan is ie binnen no time weer afgeschaft.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:30:38 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216818029
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:24 schreef Tengano het volgende:
Ik begrijp alleen de drijfveer van die Sharaa niet? Eerst een fundamentalistische rebellenleider en nu degene die de kar wil trekken om een soort democratische vredesstaat overeind te lopen.

Ik snap er niks van.
Hij is nooit extremist geweest. Was lid van Al Qaeda als een soort stage om werkervaring op te doen in de politiek. Daar waren gewoon geen andere platformen voor.

twitter
  maandag 24 februari 2025 @ 14:31:41 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216818050
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je moet een grondwet hebben die hele brede steun heeft van de bevolking. Als je de Nederlandse grondwet in gaat voeren in Kroatië, dan is ie binnen no time weer afgeschaft.
Nou ja, wat ook kan is dat je gewoon een 'draft' grondwet invoert zodat je iiig een soort basis framework hebt, en dan langzaam maar zeker aanpassingen maakt om die regels gaandeweg te stylen naar die specifieke situatie. Je hoeft niet alles in 1 keer perfect te willen doen; 80% is ook goed, als je maar verder kunt.

Maar goed, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een land opgezet, dus ik weet ook niet 100% zeker of dat echt goed zou kunnen werken.
pi_216818095
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:24 schreef Tengano het volgende:

Ik snap er niks van.
Je moet wel heel diep je kop in het zand steken, wil je denken dat een al quada een toekomst heeft voor een land.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:37:02 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216818133
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:34 schreef Korenfok het volgende:
Je moet wel heel diep je kop in het zand steken, wil je denken dat een al quada een toekomst heeft voor een land.
We kijken het gewoon even aan, maar het zal niet lang meer duren voordat Trump het overneemt lijkt me zo.
pi_216818291
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
We kijken het gewoon even aan, maar het zal niet lang meer duren voordat Trump het overneemt lijkt me zo.
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waarom zou die dat doen?

zodat hij het land weer aan Poetin kan geven?

Voor deze Al-Sharaa, is het niet een heel moeilijke formule. Normaal zou een van de landen wie de relaties herstelt met een al quada figuur, is Rusland. maar die heeft hij net Syrië uitgetrapt en diens puppet. Dus het logisch is dat hij naar het westen kijkt (even los van de veruit superieure resultaten qua welvaartsniveau, geluk, stabiliteit een meer westerse model biedt.) Hij heeft geen dominante stam structuur, zoals de Taliban heeft bijv.
  maandag 24 februari 2025 @ 15:00:12 #16
396550 Richestorags
pi_216818388
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 13:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

Syrië is een land met enorm veel verschillende minderheden. Het lijkt me juist wel goed dat daar serieus over wordt nagedacht. Sterker nog, als Europa kan je hier de sancties aan koppelen. Zo van, we liften ze nu en geven jullie het vertrouwen aan een goede grondwet te werken met borging voor bepaalde processen en rechten van minderheden. Als jullie het verneuken, gaan de sancties weer terug in werking.
  maandag 24 februari 2025 @ 15:03:06 #17
396550 Richestorags
pi_216818410
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hij is nooit extremist geweest. Was lid van Al Qaeda als een soort stage om werkervaring op te doen in de politiek. Daar waren gewoon geen andere platformen voor.

[ x ]
Je bent wel erg goedgelovig van aard. Kom op zeg. Het is zo omdat we hem op zijn bruine ogen moeten geloven? Als je werkervaring wil opdoen in de politiek kan je naar Europa / de VS verhuizen en daar lid worden van een partij. Of naar andere landen in het MO.

Ik moet zeggen dat hij vrij intelligent lijkt en dat er tot nu toe weinig enorm verontrustende berichten uit Syrië naar buiten zijn gekomen maar hij schetst het hier wel iets mooier dan het is. Logisch ook, hij wil zichzelf als staatsman legitimeren en zijn verleden is een ernstige smet op zijn blazoen. Maar het zou sterker zijn als hij helemaal eerlijk zou zijn en gewoon zou toegeven dat hij in die tijd gewoon young, dumb and full of cum en radicaal was en in terreurgroepen zijn carrière wilde opbouwen. Dit wakkert eerder mijn wantrouwen aan, wat Islamisten altijd al hebben want die moet je met een schuin oog bekijken. Hij heeft enorm veel te bewijzen en weinig krediet.

What's next? Ik zat bij de SS omdat ik de Hugo Boss uniformen zo mooi vond :')

Als je niet in de act van Geert Milders trapt, waarom dan wel in de act die je hier krijgt voorgeschoteld?

[ Bericht 8% gewijzigd door Richestorags op 24-02-2025 15:09:23 ]
pi_216818465
Walgelijke terroristen-goedpraters van de EU. De EU is nu officieel een vrijhaven voor terroristen.
pi_216818502
quote:

[..]

[ x ]
Dit is natuurlijk onzin. Mensen gaan niet zomaar bij zulke terreurorganisaties en al helemaal niet 'ervaring' op te doen. En HTS is ook geen terreurgroepering, dus er wordt een patroon zichtbaar. Maar in het Westen valt men weer voor zulke praatjes.

Je hoeft maar moslim te zijn en uit de Arabische wereld te komen en er zijn altijd wel wat naïevelingen in het Westen die je van alles kunt wijsmaken.
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:06 schreef PrivacyKoning het volgende:
Walgelijke terroristen-goedpraters van de EU. De EU is nu officieel een vrijhaven voor terroristen.
Islamisten hè, daar heeft men een zwak voor. Dat weten we inmiddels.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 24 februari 2025 @ 15:40:47 #20
396550 Richestorags
pi_216818829
quote:
13s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk onzin. Mensen gaan niet zomaar bij zulke terreurorganisaties en al helemaal niet 'ervaring' op te doen. En HTS is ook geen terreurgroepering, dus er wordt een patroon zichtbaar. Maar in het Westen valt men weer voor zulke praatjes.

Je hoeft maar moslim te zijn en uit de Arabische wereld te komen en er zijn altijd wel wat naïevelingen in het Westen die je van alles kunt wijsmaken.
[..]
Islamisten hè, daar heeft men een zwak voor. Dat weten we inmiddels.
Toch ben ik van mening dat we de sancties moeten opheffen met monitoring. We kunnen een Islamist natuurlijk nooit vertrouwen.

Het land is economisch helemaal kapot en de gewone bevolking heeft bijna geen leven, daar moeten we aan denken.
pi_216819151
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Toch ben ik van mening dat we de sancties moeten opheffen met monitoring. We kunnen een Islamist natuurlijk nooit vertrouwen.

Het land is economisch helemaal kapot en de gewone bevolking heeft bijna geen leven, daar moeten we aan denken.
Het land IS kapot en de bevolking heeft geen leven, DOOR die terroristische organisatie die de afgelopen 10 jaar een burgeroorlog heeft lopen voeren en de regering heeft omvergeworpen. Het concept van causaal verband lijkt niet helemaal door te dringen.
pi_216819178
quote:

[..]
Sowieso is Al Qa'ida in de moslimwereld niet zo extreem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 24 februari 2025 @ 16:06:58 #23
396550 Richestorags
pi_216819181
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:04 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Het land IS kapot en de bevolking heeft geen leven, DOOR die terroristische organisatie die de afgelopen 10 jaar een burgeroorlog heeft lopen voeren en de regering heeft omvergeworpen. Het concept van causaal verband lijkt niet helemaal door te dringen.
Dat is redelijk zwart-wit gesteld. In principe bevochten meerdere terroristen elkaar en was de kliek van Assad ook een terroristengroep.
pi_216819238
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is redelijk zwart-wit gesteld. In principe bevochten meerdere terroristen elkaar en was de kliek van Assad ook een terroristengroep.
Bedoel je dat Assad de terroristen hard aanpakte? Denk je dat de Nederlandse overheid terroristen gesteund vanuit het buitenland en moorden en plunderend door het hele land anders zou aanpakken?
  maandag 24 februari 2025 @ 16:13:00 #25
396550 Richestorags
pi_216819259
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:11 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Bedoel je dat Assad de terroristen hard aanpakte? Denk je dat de Nederlandse overheid terroristen gesteund vanuit het buitenland en moorden en plunderend door het hele land anders zou aanpakken?
Met terroristen aanpakken is niks mis en Assad bevocht soms de juiste groepen maar in Syrië verdwenen, ook voor de oorlog, vele mensen zonder enig proces, zonder dat hun familie ooit nog wist waar ze waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')